Compania de Infrastructură a ales la mijlocul acestei luni constructorul pentru ultimii 37 de kilometri de autostradă care nu aveau constructor, între Cornetu și Tigveni, astfel că ministrul Sorin Grindeanu a putut face anunțul: ”Autostrada Sibiu-Pitești e toată în lucru”.
Cel mai mare contract de infrastructură din România a ajuns pe mâna unui constructor italian, care lucrează deja la tronsonul dinspre Pitești al aceleași autostrăzi, unde e ușor în întârziere. Drumarul invocă probleme generate de pandemia de COVID, prețurile materialelor de construcții și războiul din Ucraina.
În celălalt capăt, între Sibiu și Boița, compania austriacă Porr anunță că s-ar putea circula pe autostradă, pe această porțiune, chiar din acest an.
Secţiunea 1 Sibiu - Boița. ”Șanse maxime” să se deschidă în acest an. Primii 13 km din autostrada Sibiu Pitești costă 127 milioane de euro
Deschiderea circulației pe primul tronson al autostrăzii A1 Sibiu - Pitești are „șanse maxime” să se producă până la final de an, spun tot mai mulți specialiști în infrastrucutră, începând de la constructor, compania austriacă Porr, până la ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.
Asociația Pro-Infrastructura este de acord cu această idee, însă consideră că Porr nu trebuie ”să se culce pe o ureche”.
„Autostrada A1 Sibiu-Pitești Secțiunea 1 a ieșit bine din iarnă. Cei 13,17 km dintre Sibiu și Boița arată promițător la începutul primăverii și avem șanse maxime să circulăm până la final de an”, susținea Asociația Pro Infrastructura în luna martie. De atunci, însă lucrările au ajuns la aproape 70% procent de execuție.
Contractul pentru A1 Sibiu - Boița a fost semnat cu constructorul austriac PORR în 14 aprilie 2019 pe suma de aproape 613 milioane lei fără TVA, cu 12 luni perioadă de proiectare, 36 de execuție și 10 ani garanție.
Ordinul de începere aferent proiectării a fost dat în 29.05.2019, iar cel pentru lucrări în 30.03.2020. Așadar, termenul de finalizare din acte este fix peste un an.
„Dar deschiderea traficului este perfect fezabilă în 2022, poate chiar în octombrie-noiembrie, astfel încât șoferii să scape de corvoada traversării zonei Tălmaciu-Veștem, iar localnicii să poată respira aer (mai) curat”, spune Pro Infrastructura.
Date A1 Sibiu - Boița - 13,17 km
Constructor: Porr Construct
Valoare: 613 mil lei (cca 127 mil euro)
Contract semnat: aprilie 2019 (12 luni proiectare + 36 luni execuție)
Începere lucrări: aprilie 2020 (ordin de începere pe 30 martie 2020)
Termen finalizare: martie 2023
Secţiunea 2 Boiţa-Cornetu. Termen de execuție 2027. Costă aproape un miliard de euro
Contractul de execuție a fost semnat pentru acest tronson de autostradă la mijlocul lunii februarie, lucrarea urmând a fi executată de Asocierea Mapa Insaat Ve Ticaret AS - Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret.
Secțiunea Boița – Cornetu va costa aproape un miliard de euro (4,250 miliarde lei, fără TVA), finanţarea urmând să fie asigurată din fonduri europene.
Cu o lungime de 31,33 km, Secţiunea Boiţa-Cornetu trebuie finalizată în anul 2027, asocierea de antreprenori turci având la dispoziţie 18 luni pentru proiectare şi 50 de luni pentru execuţie, scrie Agerpres.
Pe traseul acestei secţiuni, care face parte din coridorul 4 Pan-European, vor fi construite: 49 de poduri şi viaducte, 7 tuneluri cu lungimi cuprinse între 250 metri şi 1.590 metri (lungime totală de 4.920 m), un ecoduct pentru mamifere mari în zona localităţii Lazaret, panouri fonoabsorbante în zonele în care traseul trece în apropiere de localităţi sau de arii protejate şi aliniamente de arbori în dreptul localităţilor, pentru reţinerea poluanţilor atmosferici.
Conform CNAIR, durata de garanţie a lucrărilor este de 120 de luni.
Date A1 Boița - Cornetu - 31,33 km
Constructor: Asocierea Mapa Insaat Ve Ticaret AS - Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret
Valoare: 4,250 miliarde lei, fără TVA (cca 850 mil euro)
Contract semnat: aprilie 2019 (12 luni proiectare + 36 luni execuție)
Începere lucrări: aprilie 2020 (ordin de începere pe 30 martie 2020)
Termen finalizare: martie 2023
Secţiunea 3 Cornetu - Tigveni. Italienii de la Astaldi au câștigat licitația. 5,32 miliarde de lei pentru 37,4 kilometri. Ar trebui să se circule aici la finalul anului 2027
Italienii de la Astaldi/WeBuild au fost desemnați câștigători pe secțiunea 3, cel mai mare contract de autostradă din România.
CNAIR a desemnat căștigătoare , la mijlocul lunii mai 2022, oferta asocierii italo - române Astaldi/WeBuild - Tancrad pentru secțiunea 3 Cornetu - Tigveni (37,4 km). Perioada contractuală de proiectare este de 12 luni, iar cea de construcție este de 45 de luni.
Asocierea italiano-română care a fost desemnată câștigatoare pentru acest contract (finanțat din fonduri europene), cu suma de 5,32 miliarde de lei (fără TVA), trebuie să construiască pe traseul Secțiunii 3 95 de poduri și pasaje, un tunel cu două galerii independente (în lungime de 1,7 km fiecare galerie), un nod rutier la Cornetu, un nod rutier la Văleni și un ecoduct în zona localității Călinești.
Date A1 Cornetu - Tigveni - 37,4 km
Constructor: Astaldi/WeBuild
Valoare: 5,32 miliarde lei, fără TVA (cca 1 miliard de euro)
Contract semnat: mai 2022 (12 luni proiectare + 45 luni execuție)
Începere lucrări: ?
Termen finalizare: decembrie 2027
Secţiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș. Contract semnat cu 2 ani întârziere. Costă 1,6 miliarde de lei și ar urma să fie terminată în 4 ani
Contractul pentru proiectarea și execuția secțiunii 4 a autostrăzii Sibiu-Pitești a fost semnat în noiembrie 2021, cu o întârziere de mai bine de doi ani, cauzată de contestațiile depuse.
Secțiunea 4 Tigveni - Curtea de Argeș a Autostrăzii Sibiu - Piteşti, măsoară 9,86 km și va fi construită tot de austriecii de la Porr, cei care lucrează și la secțiunea 1, Sibiu – Boița.
Valoarea contractului este de 1.678.873.121,77 lei fără TVA, iar finanțarea va fi asigurată din fonduri europene nerambursabile.
Contractul prevede 16 luni pentru proiectare, 44 de luni perioada de execuție a lucrărilor și 120 de luni perioada de garanție a lucrărilor.
În cadrul contractului vor fi realizate mai multe lucrări de o complexitate majoră, precum: construirea a 12 poduri, pasaje şi/sau viaducte, având o lungime medie de 230 de metri dintre care, cel mai lung fiind viaductul de la km 84+341, în lungime de 630 de metri, construirea unui tunel în lungime de 1.350 de metri, în zona de traversare a dealului Momaia, județul Argeș.
Date A1 Tigveni – Curtea de Argeș – 9,86 km
Constructor: Porr
Valoare: 1,67 miliarde lei, fără TVA (cca 334 mil. euro)
Contract semnat: noiembrie 2021 (16 luni proiectare + 44 luni execuție)
Începere lucrări: martie 2022
Termen finalizare: martie 2027
Secţiunea 5 Curtea de Argeș – Pitești. Dacă nu apar probleme, tronsonul ar trebui finalizat cel târziu în septembrie 2025
Începute pe 1 septembrie 2021, lucrările la tronsonul cinci (Curtea de Argeş-Piteşti) al Autostrăzii Sibiu-Piteşti avansează constant.
Tronsonul 5 al autostrăzii Sibiu – Pitești, Curtea de Argeş - Piteşti are o lungime totală de 30,35 kilometri, iar contractul pentru acesta a fost semnat în urmă cu doi ani de compania italiană Astaldi.
Valoarea contractului se ridică la suma de 1,7 miliarde de lei fără TVA, din fonduri europene nerambursabile. Dacă nu apar probleme, tronsonul ar trebui finalizat cel târziu în septembrie 2025.
Date A1 Curtea de Argeș - Pitești – 30,35 km
Constructor: Astaldi SpA
Valoare: 1,71 miliarde lei, fără TVA (cca 340 mil. euro)
Contract semnat: mai 2020 (12 luni proiectare + 84 luni execuție)
Începere lucrări: septembrie 2021
Termen finalizare: septembrie 2025
Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download
Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube
Vizualizari: 23365
Ultimele comentarii
Acum 3 ore
Locuitorul
Acum 3 ore
Cocorean
Acum 3 ore
Sparrow
Acum 4 ore
Sparrow
Acum 4 ore
Adrian