Vineri,
23.02.2024
Partial Noros
Acum
14°C

Premieră în Sibiu: Primele autobuze electrice vor circula prin oraș începând de luni

Premieră în Sibiu: Primele autobuze electrice vor circula prin oraș începând de luni

Sibienii care călătoresc pe traseele Tursib cu numelere 5 și 13 vor putea folosi începând de luni noile autobuze electrice.

În total este vorba despre nouă autobuze de ultimă generație Solaris Bus & Coach din Polonia.

Autobuzele electrice au fost achiziționate pentru Sibiu de către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, în cadrul Programului Operațional Regional 2014-2020. Valoarea acestei investiții este 27,94 milioane de lei.

Noile mijloace de transport au o lungime de 12 metri, dispun de o autonomie de 102 km cu o încărcare a bateriei şi au o capacitate de 82 de locuri.

autobuz electric

”Printre dotările de care se vor bucura pasagerii amintim: sistem audio-video pentru informarea călătorilor, aer condiționat și încălzire, echipamente pentru WiFi și prize USB pentru încărcarea aparatelor mobile, rampă pentru accesul persoanelor care se deplasează cu cărucior rulant sau cu cărucior pentru copii. De asemenea autobuzele dispun de sistem de diagnosticare electronic, sistem de management al traficului care transmite date în timp real de pe traseu către autobaza Tursib, echipamente pentru numărarea călătorilor, sistem de supraveghere video”, au transmis oficialii Tursib.

Pe lângă mijloacele de transport, proiectul cuprinde şi trei stații de încărcare rapidă, dintre care două au fost instalate în Piața Gării și una la autobaza Tursib.

incarcare autobuz electric

De asemenea, s-au livrat 9 stații cu încărcare lentă care au fost de asemenea instalate în autobaza Tursib şi care sunt utilizate pentru încărcarea peste noapte a autobuzelor.

Primăria Sibiu desființează noi spații de parcare pentru a favoriza transportul în comun

Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

7 comentarii

Zacuscă

Acum 1 an

Curentul e mai scump ca motorina iar schimbul bateriilor mai scump decat un autobuz nou. Fabricarea acelor baterii, mai poluanta decat arderea motorinei....
Raspunde

Dragos

Acum 1 an

Pai dacă așa o nenorocire produc autobuzele astea scumpe și pokuante, sa continuam sa facem așa cum am învățat, nu are rost sa ieșim din mlaștina : Vom circula in continuare cât mai mult posibil cu cazanele noastre TDI , ca asa ne arătam “valoarea” Și obligatoriu sa se audă tare maneaua, geamul trebuie lăsat deschis non stop! PS. In autobuze merg decât sarakii!
Raspunde

Troll E. Buzu

Acum 1 an

Va fi interesant de vazut cum se vor descurca la iarna pe frig cu autonomia. In alta ordine de idei, de ce nu se introduc autobuze cu burduf la orele de varf pe linia 5? Cate sesizari trebuie facute la Tursib?
Raspunde

Clau

Acum 1 an

Care e ideea de a introduce autobuze pe liniile 13 și 5 că nu mă prind, ajung la padure=ecologice sau???? În fiecare dimineață bus-ul 2 la ora de vârf adică 7 30 vine plin ochi nici nu se mai poate urca nimeni din stația Milea Rușine Tursib anulați curse din lipsa de personal și mergem că sardelele în loc sa puneți autobuze cu burduf!
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Alt Sibian

Acum 1 an

De ce nu s-au construit stațiile de încărcare a acestor autobuze la cap de linie, nu în Gară unde s-au luat locurile de parcare și oprirea acestora pentru încărcare, vor aglomera traficul și așa de sufocat în zona Gării.
Raspunde

Dragos

Acum 1 an

Hai sa incercam sa gasim raspuns la macar 3 intrebari: 1) oare cine sufoca traficul in zona garii? (raspuns: autoturismele) 2) care este rolul transportului in comun? (raspuns: preluarea unei parti din cei ce folosesc intensiv autoturismele, aglomerand si sufocand traficul) 3)cate locuri de parcare au fost eliminate? (raspuns: maxim 5, nu acele 5 locuri rezolvau alomeratia) Concluzia este simpla: daca oamenii vor dori sa traiasca in continuare in masinile proprii (din pacate pt ei, nu le vor putea lua in mormant si iaca ca acolo nu li se va mai vedea "valoarea")...toate aceste investitii in transportul alernativ vor fi inulile. Daca insa, printr-o minune, oamenii vor realiza ca drumul acesta pe care merg nu este unul in favorea (sanatatii) lor (fizice si mai ales mintale)...poate incet-incet vom vedea mai putine masini, mai multa civilizatie, mai mult respect, etc...
Raspunde

Kokos

Acum 1 an

Păi tocmai ca s-au făcut stațiile la capetele de linie ale celor 2 trasee!!!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus