Spații verzi stinghere, stâlpii de iluminat puși asimetric, pământ care iese din rigole, pe asfalt, intersecții înguste, stații montate pe pista de bicicletă, borduri greu de traversat cu cărucioarele și sensuri giratorii în care inevitabil se vor întâlni mașinile și autobuzele, cu bicicliștii. Sunt doar o parte din deficiențele semnalate de un sibian care a realizat peste 30 de fotografii cu aspectele observate de el, după terminarea lucrărilor de pe Calea Dumbrăvii. Iar concluzia nu este foarte încurajatoare pentru administrația locală: totul pare făcut în grabă, fără o proiectare serioasă, iar multe lucrări sunt de mântuială.
Iată lucrurile sesizate:
Pe prima arteră smart a Sibiului trotuarul a fost înlocuit cu pista de biciclete, deși spațiul ar fi permis să fie făcute în paralel. Fotografia e realizată în zona străzii Ludoș.
Alveolele stațiilor de autobuz sunt prea scurte, iar autobuzele nu se pot încadra în acestea. Se blochează astfel jumătate din banda de mers a șoselei. Aceste situații pot fi întâlnite în majoritatea stațiilor de pe Calea Dumbrăvii.
Pista pentru biciclete este amenajată în apropierea șoselei, iar din acest motiv călătorii blochează în stațiile mai aglomerate accesul bicicliștilor pe pista de biciclete Recomandarea ar fi fost ca pista de biciclete să fie pe zona dinspre pădure, iar trotuarul să rămână în apropierea străzii.
Lipsa posibilității parcării pe banda de coborâre sau pe cea dinspre cimitir duce la situații de acest gen. Șoferii vor parca pe trotuar sau pe spațiile verzi, așa cum se și întâmplă deja, de altfel. „Nici nu vreau să-mi imaginez ce maltratate vor fi zonele verzi dintre carosabil și trotuar la ziua morților”, spune sibianul care a analizat zona.
Nu există borduri cu colțuri rotunjite pe întreaga stradă. Aici este un caz în care poți să-ți înțepi cauciucul, dacă nu ești atent.
Pista de biciclete este amenajată în imediata apropiere a șoselei, iar în sensurile giratorii autoturismele, dar mai ales autobuzele intră peste zona unde circulă bicicliști.
În plus, pista de biciclete se îngustează suficient de mult pe carosabil încât ciclistul trebuie să fie atent și la cel care vine din contrasens, nu doar la trafic! E periculos, pentru că nu poți vedea ce mașină vine și de pe straduțe. De asemenea, vor fi și alți bicicliști care vin din sens opus.
Stația cimitir este o stație terminală și aici ar fi încăput două peroane, unul pentru staționarea la capăt de linie (1, 111 și Rășinariul), respectiv urcarea în traseele 13,14 și 22. Zona hașurată putea fi insula cu stație și peron de ploaie, în genul celor realizate în Municipiul Brașov.
În sensul giratoriu de pe strada Siretului se îngustează foarte mult pista de biciclete și se renunță la cele două benzi de un metru. Dintr-o pistă generoasă, în care pot încăpea două biciclete, se îngustează într-una singură, care traversează o șosea aglomerată.
Tot aici se deviază de la girație și se folosesc unghiuri de 90 de grade pentru pista de biciclete. Bicicliștii vor fi nevoiți să manevreze brusc bicicleta și să fie atenți la trafic, dar și la cei care vin din sens opus.
S-au frezat bordurile de la treceri, însă în cele mai multe cazuri s-a făcut o treabă proastă. Acolo unde ele au fost refăcute, s-a lăsat o diferență de nivel de câțiva centimetri.
Pentru o bicicletă poate că nu e un incovenient foarte mare, însă pentru un cărucior se simte această diferență de nivel. Și vorbim de o stradă ”smart”, nouă, care, cel puțin teoretic, ar fi trebuit să fie adaptată la ce se întâmplă în vestul Europei.
Un stâlp ”izolat” e doar un exemplu care arată că mai sunt multe lucruri de făcut aici.
Traseul 15 nu mai trece pe aici. Iar panoul este proaspăt montat...
Nu există semafoare pentru bicicliști. Nu este clar dacă semnalul roșu pentru pietoni se adresează și lor. Siguranța oamenilor ar trebui să fie o prioritate pentru orice stradă ”smart”.
Spațiile verzi au rămas mici insule într-o mare de asfalt. Un cavou, cu plastic, s-a exprimat sibianul care ne-a trimis fotografiile.
Intrările către fosta bază Tursib sunt extrem de înguste. Aici nu pot intra în siguranță un autobuz și un autoturism.
Aici este aceeași situație, iar spațiul pentru o intrare sigură nu există.
Aici se putea face o singură bandă de virare la stânga, ținând cont că nu sunt parcări și că nu e o stradă extrem de circulată.
Aici a fost vopsită pista pentru biciclete în grabă, iar apoi au mutat obiectul....
Încă un exemplu de spațiu verde.
În multe zone se poate observa o pădure de stâlpi, așa cum este și în această situație. În prim plan se poate observa cum patru stâlpi puteau fi înlocuiți cu unul singur.
Nicăieri nu există semafor pentru bicicliști. În aceste situații, era mult mai ”european” să existe o astfel de informare și pentru cei care folosesc pista pentru biciclete.
Aici, în aceste pătrate de pământ, ar fi trebuit să existe arborii din proiect. Deocamdată este doar un marcaj în asfalt.
Felul în care sunt montate bordurile face ca pământul să se scurgă în șosea atunci când plouă.
Trecerea de pietoni de aici e puțin strâmbă, nu este pefect perpendiculră cu axul drumului, pentru a se încadra probabil în amenajarea făcută deja pentru intrarea curții unei proprietăți private.
Aici avem un exemplu pozitiv. În această situație stâlpii arată ordonați și suficient de rari încât să nu strice peisajul.
În unele zone prima bandă este prea strâmtă pentru autobuze, iar acestea se strecoară printre mașinile parcate, intrând totodată peste banda a doua.
În unele zone în care există spații de parcare dincolo de trotuar, acestea sunt prea mici, iar autoturismele intră în spațiul alocat pietonilor.
Mai mulți bani
Inițial, lucrările de pe Calea Dumbrăvii trebuiau să coste 21,42 de milioane de lei, inclusiv TVA, însă constructorul a solicitat în plus 8,7 milioane de lei, ajungându-se la un total estimat de 30,12 milioane de lei. Asta înseamnă un plus de 40,61% din valoarea estimată inițial.
Dar de fapt lucrurile nu stau tocmai așa. ”Cea mai smart stradă a Sibiului” costa în documentele din decembrie 2020 18,7 milioane de lei, finanțarea fiind asigurată din fonduri europene nerambursabile obținute de Primăria Sibiu.
„Este prima stradă din Sibiu care va urma un nou concept, acela al mobilității urbane smart. Lățimea generoasă a străzii ne permite să o amenajăm astfel încât sibienii să fie încurajați să utilizeze bicicleta, transportul public sau deplasarea pietonală, în locul mașinii personale. În același concept, va urma crearea unor culoare de mobilitate pe Calea Șurii Mici, precum și culoarele de mobilitate de pe bulevardul Mihai Viteazu și strada Rahovei”, declara în 30 decembrie 2020, Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu.
Lucrările au fost realizate de Terra Building.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: probleme , foto , lucrari , video , Sibiu , Calea Dumbrăvii , pista de biciclete , stații de autobuz , autobuze
Vizualizari: 12040
Ultimele comentarii
Acum 10 ore
Emil
Acum 10 ore
Un român
Acum 10 ore
Alex
Acum 11 ore
Vremcase
Acum 11 ore
Alex