Marţi,
03.12.2024
Innorat
Acum
2°C

Analiza lucrărilor de pe Calea Dumbrăvii în 33 de fotografii. Cel mai grav: autobuzele intră pe pista de biciclete

Analiza lucrărilor de pe Calea Dumbrăvii în 33 de fotografii. Cel mai grav: autobuzele intră pe pista de biciclete

Spații verzi stinghere, stâlpii de iluminat puși asimetric, pământ care iese din rigole, pe asfalt, intersecții înguste, stații montate pe pista de bicicletă, borduri greu de traversat cu cărucioarele și sensuri giratorii în care inevitabil se vor întâlni mașinile și autobuzele, cu bicicliștii. Sunt doar o parte din deficiențele semnalate de un sibian care a realizat peste 30 de fotografii cu aspectele observate de el, după terminarea lucrărilor de pe Calea Dumbrăvii. Iar concluzia nu este foarte încurajatoare pentru administrația locală: totul pare făcut în grabă, fără o proiectare serioasă, iar multe lucrări sunt de mântuială.

Iată lucrurile sesizate:

Pe prima arteră smart a Sibiului trotuarul a fost înlocuit cu pista de biciclete, deși spațiul ar fi permis să fie făcute în paralel. Fotografia e realizată în zona străzii Ludoș.

Alveolele stațiilor de autobuz sunt prea scurte, iar autobuzele nu se pot încadra în acestea. Se blochează astfel jumătate din banda de mers a șoselei. Aceste situații pot fi întâlnite în majoritatea stațiilor de pe Calea Dumbrăvii.

Pista pentru biciclete este amenajată în apropierea șoselei, iar din acest motiv călătorii blochează în stațiile mai aglomerate accesul bicicliștilor pe pista de biciclete Recomandarea ar fi fost ca pista de biciclete să fie pe zona dinspre pădure, iar trotuarul să rămână în apropierea străzii.

Lipsa posibilității parcării pe banda de coborâre sau pe cea dinspre cimitir duce la situații de acest gen. Șoferii vor parca pe trotuar sau pe spațiile verzi, așa cum se și întâmplă deja, de altfel. „Nici nu vreau să-mi imaginez ce maltratate vor fi zonele verzi dintre carosabil și trotuar la ziua morților”, spune sibianul care a analizat zona.

Nu există borduri cu colțuri rotunjite pe întreaga stradă. Aici este un caz în care poți să-ți înțepi cauciucul, dacă nu ești atent.

Pista de biciclete este amenajată în imediata apropiere a șoselei, iar în sensurile giratorii autoturismele, dar mai ales autobuzele intră peste zona unde circulă bicicliști.

În plus, pista de biciclete se îngustează suficient de mult pe carosabil încât ciclistul trebuie să fie atent și la cel care vine din contrasens, nu doar la trafic! E periculos, pentru că nu poți vedea ce mașină vine și de pe straduțe. De asemenea, vor fi și alți bicicliști care vin din sens opus.

Stația cimitir este o stație terminală și aici ar fi încăput două peroane, unul pentru staționarea la capăt de linie (1, 111 și Rășinariul), respectiv urcarea  în traseele 13,14 și 22. Zona hașurată putea fi insula cu stație și peron de ploaie, în genul celor realizate în Municipiul Brașov.

În sensul giratoriu de pe strada Siretului se îngustează foarte mult pista de biciclete și se renunță la cele două benzi de un metru. Dintr-o pistă generoasă, în care pot încăpea două biciclete, se îngustează într-una singură, care traversează o șosea aglomerată.

Tot aici se deviază de la girație și se folosesc unghiuri de 90 de grade pentru pista de biciclete. Bicicliștii vor fi nevoiți să manevreze brusc bicicleta și să fie atenți la trafic, dar și la cei care vin din sens opus.

S-au frezat bordurile de la treceri, însă în cele mai multe cazuri s-a făcut o treabă proastă. Acolo unde ele au fost refăcute, s-a lăsat o diferență de nivel de câțiva centimetri.

Pentru o bicicletă poate că nu e un incovenient foarte mare, însă pentru un cărucior se simte această diferență de nivel. Și vorbim de o stradă ”smart”, nouă, care, cel puțin teoretic, ar fi trebuit să fie adaptată la ce se întâmplă în vestul Europei.

Un stâlp ”izolat” e doar un exemplu care arată că mai sunt multe lucruri de făcut aici.

Traseul 15 nu mai trece pe aici. Iar panoul este proaspăt montat...

Nu există semafoare pentru bicicliști. Nu este clar dacă semnalul roșu pentru pietoni se adresează și lor. Siguranța oamenilor ar trebui să fie o prioritate pentru orice stradă ”smart”.

Spațiile verzi au rămas mici insule într-o mare de asfalt. Un cavou, cu plastic, s-a exprimat sibianul care ne-a trimis fotografiile.

Intrările către fosta bază Tursib sunt extrem de înguste. Aici nu pot intra în siguranță un autobuz și un autoturism.

Aici este aceeași situație, iar spațiul pentru o intrare sigură nu există.

Aici se putea face o singură bandă de virare la stânga, ținând cont că nu sunt parcări și că nu e o stradă extrem de circulată.

Aici a fost vopsită pista pentru biciclete în grabă, iar apoi au mutat obiectul....

Încă un exemplu de spațiu verde.

În multe zone se poate observa o pădure de stâlpi, așa cum este și în această situație. În prim plan se poate observa cum patru stâlpi puteau fi înlocuiți cu unul singur.

Nicăieri nu există semafor pentru bicicliști. În aceste situații, era mult mai ”european” să existe o astfel de informare și pentru cei care folosesc pista pentru biciclete. 

Aici, în aceste pătrate de pământ, ar fi trebuit să existe arborii din proiect. Deocamdată este doar un marcaj în asfalt.

Felul în care sunt montate bordurile face ca pământul să se scurgă în șosea atunci când plouă.

Trecerea de pietoni de aici e puțin strâmbă, nu este pefect perpendiculră cu axul drumului, pentru a se încadra probabil în amenajarea făcută deja pentru intrarea curții unei proprietăți private.

Aici avem un exemplu pozitiv. În această situație stâlpii arată ordonați și suficient de rari încât să nu strice peisajul.

În unele zone prima bandă este prea strâmtă pentru autobuze, iar acestea se strecoară printre mașinile parcate, intrând totodată peste banda a doua.

În unele zone în care există spații de parcare dincolo de trotuar, acestea sunt prea mici, iar autoturismele intră în spațiul alocat pietonilor.

Mai mulți bani

Inițial, lucrările de pe Calea Dumbrăvii trebuiau să coste 21,42 de milioane de lei, inclusiv TVA, însă constructorul a solicitat în plus 8,7 milioane de lei, ajungându-se la un total estimat de 30,12 milioane de lei. Asta înseamnă un plus de 40,61% din valoarea estimată inițial.

Dar de fapt lucrurile nu stau tocmai așa. ”Cea mai smart stradă a Sibiului” costa în documentele din decembrie 2020 18,7 milioane de lei, finanțarea fiind asigurată din fonduri europene nerambursabile obținute de Primăria Sibiu.

„Este prima stradă din Sibiu care va urma un nou concept, acela al mobilității urbane smart. Lățimea generoasă a străzii ne permite să o amenajăm astfel încât sibienii să fie încurajați să utilizeze bicicleta, transportul public sau deplasarea pietonală, în locul mașinii personale. În același concept, va urma crearea unor culoare de mobilitate pe Calea Șurii Mici, precum și culoarele de mobilitate de pe bulevardul Mihai Viteazu și strada Rahovei”, declara în 30 decembrie 2020, Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu.

Lucrările au fost realizate de Terra Building.

Citește și: Actualizare: Tamponarea de pe Calea Dumbrăvii s-a transformat în accident. Femeie de 74 de ani a ajuns în spital

 

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

61 comentarii

Un sibian

Acum 2 ani

iluminatul nu functioneaza in zona mag. Profi - banca Transilvania, am vazut azi dimineata macar 10 stalpi "stinsi"...
Raspunde

Un cititor

Acum 2 ani

Proiectul se pare că a fost propus și aprobat de liberali progresiști în orașul lucrului bine făcut. Pas cu pas.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Aci Duțu

Acum 2 ani

iar comentariul tău e sigur comandat de roșii și haurii. s-au mobilizat 40 de la ferma de postaci cu like-uri, hai să vedem, la mine câți mob ilizează de la fermă cu dislike-uri. sau poate bagă iar de pe vpn-uri, să infecteze iar TS
Raspunde

Alex Smart

Acum 2 ani

Pacat de multele milioane de lei irosite de o firma care nu are habar sa execute o lucrare de calitate!
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Aci Duțu

Acum 2 ani

dacă era făcută de firma lu tov trifu era bună? sau firma lu tov trifu cum făcea să fie bine?
Raspunde

Asen

Acum 2 ani

Mulțumim sibianului care a semnalat si Turnul Sfatului ca a publicat acest articol. Rusine Primaria Sibiu. Va rog sa le cereți punctul de vedere. Intr-o tara civilizată, această batjocură din bani publici, ar naște un protest. Oamenii din primarie responsabili, merita luați de mana si scoși afară . Dar asa suntem noi ... poziția ghiocel si spirit civic 0 cei mai mulți
Raspunde

Bubi Seven

Acum 2 ani

Conceptul smart in marginime inseamna sa dai teapa celorlanti si sa incasezi tu singur cashul , asta e conceptul care este aplicat si de primaria condusa din umbra ce ciobanii de vaza ai marginimii !
Raspunde

Carcotel

Acum 2 ani

DELICIOS! Mai raman putine lucruri de spus dupa asa analiza, jos palaria cetateanului care si-a petrecut timpul realizand acest "reportaj" pe care la fel de bine ar fi putut sa-l faceti voi in calitate de jurnalisti (dar ma rog). Deci inca mai asteptam sa intelegem si noi ce este smart (= inteligent) la aceasta strada (ca nu o poti numi artera) si unde este spatiul verde mult promis (arbori implantati, etc.). NOTA pentru primarie: pista de biciclete vopsita in verde NU se "numara" la spatiu verde!
Raspunde

Andrei

Acum 2 ani

Tocmai ce am mers pentru prima data cu bicicleta pe noua cale a Dumbravii. Prima impresie: lucru facut de mantuiala. Tot ce e in articol e complet adevarat. La intersectiile pistei cu strazile laturalnice e pericol din doua parti: bordurile sunt prea ridicate, unele sunt la unghi si acolo o sa se cada cand e umed pe jos si meseriasii soferi nu ofera prioritate bicicletelor.
Raspunde

Biciclistulegal

Acum 2 ani

Pai nu au baza legala (deci semnalizarea rutiera necesara pentru a de prioritate biciclistilor), din pacate!
Raspunde

Un sibian neîmpăcat

Acum 2 ani

Așa i când dai lucrările celui mai mare hoț din Sibiu... Asfaltează de mântuială, după sparge și iar asfaltează că na trebuit să circule banul....public...
Raspunde

Marius

Acum 2 ani

Receptia finala va da verdictul.Daca planul a fost aprobat de primarie si respectat de constructor tragem ponoasele, tot noi cetatenii.
Raspunde

Un sibian

Acum 2 ani

pai asta e una din marile probleme din primaria Sibiu, HABAR NU AU de ce se intampla...au un director de serviciu tehnic si un sef de serviciu tehnic (numai ei stiu care-i diferenta!) unul mai incompetent decat celalalt!!!
Raspunde

Cristian Sibian

Acum 2 ani

Planul a fost aprobat ca altfel nu se lucra.La fel si constructorul,a respectat ca doar exista diriginte de santier si reprezentant al investitorului-primarie care a avizat lucrarile in continuare....Deci,murim cu aprobarile date....si cu mizeria ceea....
Raspunde

Radu

Acum 2 ani

Verificați și intrarea autobuzelor și camioanelor de pe dumbrăvii pe dima și veți vedea că nu se încadrează decât dacă încalecă 2 benzi ori pe dumbrăvii ori pe dima. Strada dima, Milo, Siretului și Bahluiului trebuiau dotate cu semafoare de pitoni. Argeșului și Bahluiului cu semafoare PTR biciclete. Oricum c l mai grav e partea cu stațiile de autobuz intrarea pe dima și lățimea drumului în generall
Raspunde

Biciclistulegal

Acum 2 ani

Bun articolul! (cum ramane cu precedentul, cel cu"....de nota 10..."? In plus: Cum se circula CORECT pe banda verde de la sensurile giratorii: 1. biciclistul opreste, coboara, asteapta zero trafic (stanga-dreapta), urca, porneste si traverseaza. sau 2. biciclistul traverseaza "fiind pe pista" deoarece masinile (stanga-dreapta) ii cedeaza trecerea, dar in baza caror SEMNE DE CIRCULATIE? Pana la clarificare, ramane pericol public pista verde.
Raspunde

Lol

Acum 2 ani

Cinste cetateanului care a realizat acest reportaj! Speram ca cineva sa se autosesizeze si sa sanctioneze atat proiectantul cat si compania, si pe cel care a receptionat lucrarea. Ce i-a mancat in poponeata sa faca sens unic nici astazi nu inteleg. Bataie de joc, clar, la adresa cetatenilor. Un lucru de cacao tipic “orasului” sibiu. Acum se vede cat de culturala este capitala, cand nici dupa smecheria asta, nu protesteaza nimeni. Asteptam reportaj cu dezastrul de pe malului si raului. Pusipa
Raspunde

Gigi

Acum 2 ani

Sibianul care a documentat aceste nereguli merită sa ia locul la cel puțin doi angajați de la Direcția Tehnica a Primăriei. Ar avea mult de câștigat orașul. Cât despre lucrări așteptăm repararea lor cât mai rapidă pe banii constructorului și proiectantului.
Raspunde

Dan

Acum 2 ani

Exista Olanda ca si tara de referinta, dar intotdeauna am vrut sa reinventam apa calda si roata, sau pit si simplu constructorului nu i-a pasat prea mult. Bani sa iasa.
Raspunde

Sib

Acum 2 ani

Foarte bune observatiile, i se cuvin multe multumiri persoanei care si-a facut timp sa documenteze tot ce este prezentat in articol! Marea artera "smart" este o mizerie cap-coada! Borduri colturoase care ies in carosabil si impiedica virajele (d. ex. spre str. Gh. Dima), alveolele din statiile de autobuz clar subdimensionate, benzi inguste din carosabil, stalpi inutili si inestetici... De siguranta biciclistilor nici nu mai are rost sa vorbim, circulatia nu e reglementata in nici un fel, scapa cine poate. Calea Dumbravii a fost plina de trandafiri si spatii verzi, s-a ales praful de ele, ca in tot orasul, de altfel. Le-au inlocuit cu verdele "splendid" al pistei de biciclete - oare nu se gasea o nuanta mai putin hidoasa, mai naturala? Nu pot decat sa am convingerea ca cineva a trebuit sa incaseze bani pentru distrugerea strazii, altcineva a vandut stalpi la suprapret si alt norocos tone de vopsea hidoasa. In lumea civilizata se mizeaza pe natural, pe integrarea oraselor in natura, la noi se aleg culori tipatoare, plastic, mult plastic, beton si stalpi de fier. Arbori imensi sunt taiati si inlocuiti cu niste scobitori care vor da umbra peste 100 de ani (a se vedea si malul Cibinului unde se va pedala prin Sahara, au taiat toate salciile) iar zonele verzi au ramas "cavouri", cum inspirat le numeste concetateanul nostru. Oricum discutiile sunt inutile, nu se va schimba nimic in tara lucurilor prost facute...
Raspunde

Papa di Gio

Acum 2 ani

Perfect și foarte bine documentat acest fotoreportaj și îl invit pe acest domn cu aparatul foto în cartierul Ștrand în special pe Str.Ștrandului unde locuiesc ,o să i dau tot concursul, să documenteze reparațiile și modernizările prost făcute și încă neterminate de atâta timp...
Raspunde

No Name

Acum 2 ani

E nevoie de cat mai multe de astfel de articole!
Raspunde

Prioritatea

Acum 2 ani

La intersecția cu Argeșului autobuzele de pe banda specială au semafor? Sau dau prioritate de dreapta, pur și simplu, și trebuie șoferii de autobuz să caște ochii să vadă când au verde cei de pe Argeșului??? O fi brânza scumpă, dar parcă avem prea multe intersecții parțial semaforizate... parcă Poliția Rutieră trebuia să avizeze amenajările administratorului de drum
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Bambolero

Acum 2 ani

da, la vl se există
Raspunde

Traseul 15

Acum 2 ani

Traseul 15 trece prin aceea statie..nu mai circula pe la Sala Transilvania. Nimic gresit acolo.
Raspunde

X

Acum 2 ani

Acolo e statia Tursib 2! Autobuzul 15 vine pe Dumbravii pana la Vlahuță după care merge spre parc respectiv Valea Aurie! Pe acolo nu a trecut si nu va trece 15
Raspunde

X

Acum 2 ani

15 nu circula si nu a circulat pe acolo! El vine pe Dumbravii pana la Vlahuta dupa care o ia spre parc si apoi de pe Goga spre v Aurie! Placuta semnifica statia Tursib 2 care este la fostul Tursib! deci....nu merge pe acolo
Raspunde

Aldea

Acum 2 ani

Nu am înțeles de ce stația de autobuz 13 a fost amplasată la poarta 2 de la Tursib, cănd majoritatea călătorilor locuiesc la blocurile de pe Siretului.Am văzut mulți vârstnici cu probleme la mers care trebuie să depună un efort mare, mulți au nevoie deajutor până la trecerea de pietoni din apropierea sensului giratoriu Siretului CL Dumbravii Bahluiului.
Raspunde

X

Acum 2 ani

Pentru ca s-a mers pe amintiri....aaaa...oare unde oprea troleibuzul? acolo, desi aveti dreptate, la Tursib existau 2 statii la o distanta de aproximativ 150m! Mai logic era semaforul de la Argesului pe urcare astfel ca deservea atat blocurile de la Ciresica cat si Scoala 16 care nu are legatura de transport cu orasul si apoi o statie la Tursib aproape de giratoriul cu Siretului....dar nu exista o logica! De un studiu nici atat!
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Vivi Dragan

Acum 2 ani

Bratule vezi ca esti un pic defazat. In primul rand mai iesi si tu din birou si vezi cu ochi tai despre ce e vorba. Nu te lua dupa toti cretinii. In ultimul rand lucrarea nu e finalizata iar ce scri ca autobuzele intra pe pista este fals. Poate ar trebui sa pui niste poze actuale nu de saptamana trecuta. Si cand te vom vedea pe bicicleta cred ca e sfarsitul lumii.
Raspunde

X

Acum 2 ani

Vivi dragutule, oglinda autobuzului si chiar si autobuzul te lipesc bine de parbriz chiar daca au pus bombele alea care delimiteaza carosabilul de pista de biciclete! e prost, nici nu pot sa zic gandita....e bataie de joc

Raspunde

Albu

Acum 2 ani

Din bulevard cu 4 (patru) benzi (unul din bulevardele emblematice ale Sibiului) sa faci sens unic este una din cele mai mari și mai crase tâmpenii din Sibiu.
Raspunde

Suca

Acum 2 ani

Cei care au trasat liniile de bicicleta la Sibiu ar trebui pusi pe bicicleta sa pedaleze dimineata la 7.30 sau la orele 16-17. Ar trebui filmati cum se descurca pt ca sunt convins ca dupa 100m se dau Jos, asta daca nu se lipesc de vreo masina inainte...
Raspunde

Eu

Acum 2 ani

La Teleorman cu voi.
Raspunde

Aciduzzu

Acum 2 ani

Hai AciDuțule, apără-ți Fodora si zi-ne ca pozele is fake news
Raspunde

Gheorghe ion

Acum 2 ani

- Și eu ma gândeam ca după cimitir, pista de biciclete va continua pe lângă pădure, doar de aia au scos liniile de tramvai, nu? [o mare pierdere oricum] - Primăria de lauda ca strada va fi verde. Unde??? Ca e betonata toată - Ma bucur ca măcar au frezat bordurile la trecerile de pietoni, era chiar bătaie de joc sa rămână cele inițiale.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Aci Duțu

Acum 2 ani

verde înseamnă pistă prin hârtoape, nea Gheo? Sau cum fără beton?
Raspunde

Clau

Acum 2 ani

Exista ,,semafoare de pitoni,,?
Raspunde

Daniel

Acum 2 ani

Constructorul a respectat planul propus de SPECIALISTI DIN PRIMARIE, dupa ce au facut cateva studii de fezabilitate. In giratoriu calea dumbravii cu siretului si bahluiului autobuzele acordeon incaleca bordura din centru pentru ca trebuie sa ocoleasca protectiile negre de pe marginea pistelor. Desfintati locurile de parcare de dinainte de trecerile de pietoni, nu se vad pietoni de masini. Desfiintati toate insulele de la colturile intersectiilor. Politia cu a putut autoriza asemenea marcaje? Sunt ocupati sa lase copiii sa se joace cu sirenele in loc sa posteze deficientele din trafic. Nimici o institutie a statului nu mai functioneaza.
Raspunde

Alex

Acum 2 ani

Am văzut în anumite orașe unde există două benzi pe sens, pe prima bandă nu se poate circula cu mai mult de 30km pe oră pentru a putea fi împărțită cu bicicliștii și trotinetele electrice. In Sibiu se poate incerca așa ceva.
Raspunde

Ana

Acum 2 ani

Nici un loc de parcare in fata cimitirului, RUSINE! Au reusit si cu bani multi, sa faca din Calea Dumbravii cea mai urata zona!
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Bambolero

Acum 2 ani

ăia care "parchează" la interior nu se mai întorc, nu le trebuie locuri de parcare. restul pot plăti taxa la barieră când ies, nu-i moca
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Veve

Acum 2 ani

Ocolește zona, dacă nu-ți place
Raspunde

Albu

Acum 2 ani

Din bulevard cu 4 (patru) benzi, bulevard emblematic al Sibiului, sa faci sens unic este cea mai mare și crasă tâmpenie urbanistică.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Aci Duțu

Acum 2 ani

te bazezi pe ceva concret, sau papagalicești ce-ți dă partidul de mestecat?
Raspunde

Eu.

Acum 2 ani

E o rușine pentru cei care au făcut proiectul și una mai mare pentru cei care l-au aprobat.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Aci Duțu

Acum 2 ani

tov trifu cum ar fi făcut?
Raspunde

Carcotel

Acum 2 ani

Albule, Dumbravii nu a fost niciodata bulevard cu 4 benzi, nu prea esti din partea locului asa-i? Dar ce este drept, pe vremuri se circula in ambele sensuri pe cate o banda si era loc suficient si pentru pietoni si pentru biciclete (pe trotuar, ce-i drept). Chiar nu era nevoie de mizeria asta marca Cora!
Raspunde

Xxx

Acum 2 ani

Important este si faptul ca in bună tradiție gurile de canal nu sint la nivelul asfaltului! Dar prob asta înseamnă smart! Ca restul problemelor bine descrise sint deja super smart! Mereu intreb cine din primărie semnează receptiile si plata pt lucrări neconforme???? Și mai ales cum de asta e o practica de ani și ani! Va dați seama ce spate au respectivii???
Raspunde

Bobo

Acum 2 ani

Bai baieti uitati esentialul, chiar era nevoie de aceasta pista SMART in zona aia ? La cativa metri mai incolo este pista din parcul Sub Arini..frumos, in natura. Cati ametiti cunoasteti voi care circula pe Calea Dumbravii cu bicicleta ? Vine iarna, fara biciclete. Tot proiectul asta a fost aberant de.la.inceput de cand au.inceput cu sensul unic pe Dumbravii. Niste incompetenti din Primarie va aranjeaza voua strazile fara ca sa va consulte. Aveti grija ce votati ! Atat !!!!
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Aci Duțu

Acum 2 ani

nu-ți mai închepe rabla TDI 2.0 a.f. 2000 pe Dumbrăvii Lae?
Raspunde

Biciclistul Nevinowatt

Acum 2 ani

Cine are deci prioritate?? Biciclistul sau masina? Ca nui vad niciun semn sa reglementeze asta
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Bambolero

Acum 2 ani

scrie în Codul Rutier, ia de citește
Raspunde

Biciclistulegal

Acum 2 ani

Circulatia vehicolelor la intersectia cu pistele de biciclete nu este reglementata (inca) in codul nostru rutier; evident, ar trebuii reglementata in favoarea-prioritatea biciclistilor (altfel nu ar avea sens pista de biciclete).
Raspunde

Sib

Acum 2 ani

Pana la urma, redactia TS nu ar putea initia o petitie? Cred ca ne-om aduna mai multi s-o semnam... S-ar putea schimba ceva la presiunea populatiei? Cu siguranta da, daca n-om fi tot vreo 30...
Raspunde

Sibian

Acum 2 ani

C. Dumbravii e in vazul lumii si e in stare asta...Ganditi-va cum arata cartierul Strand, nou modernizat de aceeasi firma lucru' slab Terra Building...Probabil numele vine de la pamant...ca asa e toata firma
Raspunde

Kukuruku

Acum 2 ani

Deci e retarded, nu e smart? Daca tot ne fandosim in engleza. Eh, oricum arata mai ok decat inainte.
Raspunde

Gigi

Acum 2 ani

Printre "realizari": - S-a dublat timpul de deplasare cu bicicleta in jos pe Dumbravii fata de cum se circula anterior acestei reamenajari (pe carosabil). Inainte macar biciclistii (circuland ca si vehicul normal pe carosabil) aveau prioritate fata de traficul de pe toate strazile adiacente si aveau de stat la un singur semafor. Seara, cu trafic auto minim, se putea merge linistit cu bicicleta cu 30 km/h viteza medie spre Mihai Viteazul. Acum? Sari borduri, si iei curbe bruste pe noua pista si pierzi prioritatea. Momentan, as spune ca deplasarea este mai periculoasa pentru biciclisti decat era inainte pe carosabil. Ai parte de autobuze care sunt fortate sa treaca peste pista de biciclete, masini care sunt fortate sa opreasca pe pista de biciclete pentru a se asigura sau a da prioritate traficului de pe Dumbravii. - S-au aglomerat si mai mult parcarile de pe strazile adiacente (noaptea). - S-au distrus din spatiile verzi - S-au distrus trotuarele late. Si toate astea pentru ce? In speranta ca lumea va fi constransa sa mearga mai mult cu autobuzul si bicicleta? Cu piste de biciclete prost proiectate care nu simplifica cu nimic deplasarea fata de mersul pe carosabil pe mine m-au convins sa merg si mai putin cu bicicleta sau deloc.

Raspunde

Ada

Acum 2 ani

Nu v-ați obișnuit cu lucrările de mântuială aprobate de cei din Primăria Sibiu? Proiecte fara sens, scumpe și proaste. Nu sunt specialiști în primărie ci doar oameni care au ajuns acolo pe pile.
Raspunde

Muistul

Acum 2 ani

Oraș verde dar nu prea verde.
Raspunde

Aci Duțu

Acum 2 ani

he he, ferma de postaci roșu-hauristă a mobilizat 22 de postaci să-mi dea dislike-uri. e mai bine, da tot nu sunteți la valoarea mea. hai, vă provoc, tov trifu, puteți mobiliza 40 de postaci? aveți atâți la fermă?
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus