Marţi,
19.03.2024
Innorat
Acum
3°C

Actualizare: Tamponarea de pe Calea Dumbrăvii s-a transformat în accident. Femeie de 74 de ani a ajuns în spital

Actualizare: Tamponarea de pe Calea Dumbrăvii s-a transformat în accident. Femeie de 74 de ani a ajuns în spital

Actualizare, ora 21

IPJ Sibiu anunță în această seară că în urma accidentului de azi, de pe Calea Dumbrăvii, o femeie de 74 de ani a ajuns la spital.

”Azi, 3 octombrie, în jurul orei 15,40, personalul medical din cadrul Spitalului Județean Sibiu – UPU au înștiințat polițiștii Biroului Rutier Sibiu cu privire la faptul că la unitatea medicală s-a prezentat o sibiancă în vârstă de 74 de ani, care prezenta vătămări corporale ce puteau proveni în urma producerii unui accident rutier.
În urma investigațiilor efectuate de către polițiștii rutieri, s-a stabilit că, în aceeași zi, în jurul orei 13,30, în timp ce conducea un autoturism pe strada Aron Pumnul din municipiul Sibiu, la intersecția cu Calea Dumbrăvii, un localnic în vârstă de 38 de ani nu a respectat semnificația indicatoarelor ”Oprire” și ”Obligatoriu la dreapta”, și-a continuat deplasarea pe direcția înainte spre strada Alexandru Vlahuță și nu a acordat prioritate unui autobuz, condus de către un bărbat în vârstă de 46 de ani, din Poplaca, pe drumul prioritar, pe banda special destinată autovehiculelor de transport public de persoane, intrând în coliziune cu acesta. 
Evenimentul a dus la avarierea celor două vehicule, precum și la rănirea femeii în vârstă de 74 de ani, pasageră în autobuz, care însă nu i-a anunțat pe cei doi șoferi că ar fi suferit vătămări corporale. În acest context, cei doi conducători auto au încheiat un formular de constatare amiabilă.
Ulterior, polițiștii rutieri au întocmit actele în vederea efectuării de cercetări penale sub aspectul săvârșirii infracțiunii de vătămare corporală din culpă, urmând a fi stabilite cu exactitate toate circumstanțele producerii evenimentului”, anunță purtătorul de cuvânt al IPJ Sibiu, Elena Welter.

Actualizare:

O femeie ce se afla în autobuzul implicat în evenimentul rutier de pe Calea Dumbrăvii de astăzi a ajuns la spital cu răni la cap și mână, susțin rudele acesteia.

”Nu a fost o tamponare, a fost un accident. Mama mea este la spital, acum este cusută la cap, iar apoi urmează să fie consultată în detaliu la mână pentru că spune că o doare foarte tare. Deci nu a fost tamponare. Ambii șoferi implicați în accident au ignorat faptul că mama mea e rănită. Pe noi ne-au sunat niște oameni care se aflau în zonă, șoferii nu au fost interesați de starea ei”, a transmis fiul femeii rănite în accident.

Știrea inițială:

De la 1 octombrie, autobuzele Tursib circulă pe banda specială rezervată lor pe Calea Dumbrăvii, iar la 3 zile s-a produs și prima tamponare.

Conform martorilor, șoferul unui autoturism a încercat să vireze stânga, însă nu a fost atent la autobuzul care venea din sens opus, pe șoseaua cu sens unic pentru restul automobilelor.

Incidentul auto nu a fost raportat la poliție, fiind vorba doar de o tamponare.

Autobuzele au bandă specială și prioritate

Pe Calea Dumbrăvii Sibiul are prima bandă de circulație dedicată exclusiv transportului în comun. Spre deosebire de tronsonul de câteva sute de metri de pe Calea Cisnădiei, aici autobuzele Tursib au câțiva kilometri buni de prioritate.

”Traseele care vor circula pe banda dedicată exclusiv autobuzelor de pe Calea Dumbrăvii sunt traseele 13, 15 şi traseul 22. Cu privire la utilitatea benzii pentru autobuze de pe Calea Cisnădiei, aceasta este cu siguranţă o ȋmbunătăţire considerabilă din punctul de vedere al circulaţiei autobuzelor, prin ȋnfiinţarea acesteia reducându-se considerabil timpii de aşteptare ȋn trafic, Calea Cisnădiei fiind una dintre zonele aglomerate din oraş”, au explicat oficialii Turisb. Din cele trei trasee enumerate, doar unul folosește întreaga bandă, 13, celelalte două, 15 și 22, circulând doar parțial.

Toate aceste modificări, noi în sistemul de trafic al Sibiului, au stârnit nemulțumiri în rândul unor șoferi. Turnul Sfatului a scris despre șoferii care s-au declarat nemulțumiți de proiectul de trafic de pe această stradă.

”Este Calea Dumbrăvii cu dublu sens sau banda aceea este doar pentru autobuze și mașini ale serviciului de urgență, dar slab semnalizată?” se întreabă un șofer pe un grup de trafic, povestind înainte că deși a respectat indicatoarele rutiere s-a trezit că este claxonat și avertizat cu farurile de cei de pe banda opusă.

Aici trebuie precizat în primul rând că lucrările nu sunt finalizate, elementele ajutătoare în trafic urmând a fi adăugate. Constructorul, Terra Building, avea posibilitatea de a închide complet strada pentru a încheia lucrările în liniște, însă în urma consultărilor cu reprezentanții municipalității și date fiind valorile foarte ridicate de trafic din zonă, a luat decizia de a lucra în paralel cu șoferii.

Un element de noutate care va lămuri în mare șoferii îl vor reprezenta panourile informative care vor fi amplasate la intersecțiile Căii Dumbrăvii cu străzile adiacente, toți participanții la trafic aflând că urmează să intre, temporar, pe o bandă dedicată exclusiv transportului în comun.

Pe de altă parte, reprezentanții Poliției Rutiere dau asigurări că regulile de circulație se aplică în continuare, existând riscul unor amenzi poate chiar al unor măsuri mai drastice.

”Șoferii trebuie să știe că bandă respectivă este destinată exclusiv autobuzelor și circulația autovehiculelor în sens invers este interzisă”, spune Luciana Lazăr, purtător de cuvânt al IPJ Sibiu.

Citește și: ACTUALIZARE - Bandă specială pentru trei autobuze. Unii șoferi sunt nemulțumiți de prima arteră smart a Sibiului

8,7 milioane în plus pentru Calea Dumbrăvii

În cazul lucrărilor de pe Calea Dumbrăvii valoarea totală a investiților era estimată înaintea acestui proiect de hotărâre de 21,42 de milioane de lei, inclusiv TVA, iar acum se cer 8,7 milioane de lei în plus, ajungându-se la un total estimat de 30,12 milioane de lei. Asta înseamnă un plus de 40,61% din valoarea estimată inițial, relata Turnul Sfatului săptămâna trecută.

În decembrie 2020, ”cea mai smart stradă a Sibiului” costa 18,7 milioane de lei, finanțarea fiind asigurată din fonduri europene nerambursabile obținute de Primăria Sibiu.

„Este prima stradă din Sibiu care va urma un nou concept, acela al mobilității urbane smart. Lățimea generoasă a străzii ne permite să o amenajăm astfel încât sibienii să fie încurajați să utilizeze bicicleta, transportul public sau deplasarea pietonală, în locul mașinii personale. În același concept, va urma crearea unor culoare de mobilitate pe Calea Șurii Mici, precum și culoarele de mobilitate de pe bulevardul Mihai Viteazu și strada Rahovei”, declara în 30 decembrie 2020, Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu.

Citește și: 11 milioane de euro în plus pentru șantierele din Ștrand și de pe Calea Dumbrăvii. Covid, război, prețurile carburanților...

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

12 comentarii

Hannelore Bideu

Acum 1 an

Doamne, ce oraș verde și minunat avem!!! Felicitări conducerii primăriei!
Raspunde

Romania lucrului bine facut !

Acum 1 an

"Lățimea generoasă a străzii ne permite să o amenajăm astfel încât sibienii să fie încurajați să utilizeze bicicleta" E clar ca t*ta sau subordonatii ei nu au fost sa verifice lucrarile nici macar la receptie. Cum incurajati mersul cu bicicleta cand nici macar una din intersectiile asa zisei piste nu e la nivel cu strazile intersectate ? La fiecare intersectie bordurile sunt mai inaite ca pista cu cativa centimetri. Si pentru "calitatea" asta constructorul a primit pe langa prelungirea contractului si 8,7 mil. lei in plus !
Raspunde

Un biciclist

Acum 1 an

Vazand poza, ma intreb daca nu era autobuzul ci era un biciclist ce mergea pe pista strabatand intersectia cu str. secundara si ar fi fost tavalit de skoda alba, cine era de vina ? Regimul de prioritate sau NU al pistei (in raport cu traficul ce intra/iese pe strazile secundare) pare complet ignorat si lasat la mica intelegere. Sau traversarea pe bicicleta a “culoarului de deplasare” integrat in artera smart implica oprirea la zero in fiecare intersectie si traversatul pe langa bicicleta ??? Asta ar fi smart-ul suprem pentru administratia fdgr-ista inegalabila in galaxie.
Raspunde

Ramona Sin

Acum 1 an

Din păcate a existat o victima în autobuz. În urma coliziunii a fost proiectata de pe scaun pe jos. Chiar acum este investigata la Urgente la Spitalul județean. Victima a fost lăsată sa coboare din autobuz, în stare de confuzie, fiind însoțită de un minor de 8 ani, cu plaga adâncă la cap și mana imobilizata. Eu ma întreb cum au părăsit ambii șoferi în strada o femeie de peste 70 ani plina de sânge fără sa solicite ambulanta sau sa anunțe politia rutiera.
Raspunde

Sdgg

Acum 1 an

ce dracu este smart la strada aia? in afara de niste asflat vopsti nu vad nimic deosebit... Daca erau treceri de pietoni cu senzori atata pentru pietoni cat si pentru biciclisti, o iluminare smart noaptea cu cresterea intensitatii pe zona de pietoni.ciclisti functie de miscare si asa mai departe poate era ceva smart dar asa...
Raspunde

Carcotel

Acum 1 an

HAHHAHAHAHAHAHAH! Inca asteptam autoritatile sa ne explice de ce este atat de SMART aceasta strada, ca de spalat banul public si cheltuilei inutile suntem satui (frumoasa paleta de culori de pe asfalt dar s-a gandit tanti Cora cat de SMART va arata "artera" dupa ce vopseaua va incepe sa fie stearsa?).
Raspunde

Bobo

Acum 1 an

Cea mai mare aberatie pe care au facut-o in Sibiu ! Mai votati Fodor !! Succes
Raspunde

Me

Acum 1 an

Saptamana trecuta un autobuz urca, pe banda destinata lui, spre cimitir. Si in spatele lui, pe aceeasi banda, rula o Skoda de Neamț.
Raspunde

Nycky

Acum 1 an

Conducătorii auto ar trebui să respecte semnificația indicatoarelor. Dacă avea obligatoriu dreapta ,de ce a circulat inainte? Poliția trebuie sa vina dimineata sa vada ce aglomerație se face pe Dumbravii,de cand cică s-a deschis oficial.
Raspunde

Marius

Acum 1 an

Taiati toate insulele de asfalt de la toate intersectiile,toti cei care vireaza le incaleca,deja va umple lumea frigiderele. Benzile sunt foarte inguste. Vor mai fii multe accidente cu autobuze.
Raspunde

Gabriel

Acum 1 an

o schita face cat un articol de 1000 de cuvinte
Raspunde

Un sibian

Acum 1 an

din pacate cei doi soferi scapa cu o "amiabila"!!!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus