Duminică,
13.10.2024
Ceata
Acum
7°C

Proiect de transformare a Bulevardului Victoriei: Mai mult loc pentru pietoni și biciclete, mai puțin pentru mașini

Proiect de transformare a Bulevardului Victoriei: Mai mult loc pentru pietoni și biciclete, mai puțin pentru mașini

Asociația pentru Înfrumusețarea Orașului Sibiu (AIOS) anunță printr-un comunicat de presă că va continua dezbaterile cu privire la viitorul bulevardului Victoriei, în contextul în care în urmă cu o lună a prezentat, în cadrul Primăriei Municipiului Sibiu, un proiect de transformare a bulevardului într-unul prioritar pentru deplasările nemotorizate.

Marți, de Ziua Mondială a Urbanismului, coordonatorii proiectului prezintă analizele și propunerile la Centrului de Cultură Arhitecturală din cadrul sucursalei Sibiu a Uniunii Arhitecților din România, aflat în Pța. Mică nr. 24 (intrare dinspre Scările Aurarilor).

“Viitoarea promenadă ce leagă centrul orașului Sibiu de parcul Sub Arini (cel mai mare parc al orașului) ar trebui să ofere confort și siguranță pietonilor în deplasarea pe bulevardul Victoriei și să răspundă nevoii de recreere a sibienilor, deschizând totodată posibilitatea de a avea în viitorul apropiat un culoar verde, prietenos deplasărilor nemotorizate, care să străbată întreg orașul, de la Gara CFR până în Muzeul Astra. AIOS a militat încă din 2018 pentru regândirea acestui bulevard și ne bucurăm că Primăria Sibiu a înțeles avantajele reamenajării bulevardului, incluzând transformarea lui în Planul de Mobilitate Urbană” spune Tudor St. Popa, președintele Asociației pentru Înfrumusețarea Orașului Sibiu.

AIOS a organizat în acest sens o Școală de Vară de Arhitectură și Urbanism, cofinanțată de către Primăria Municipiului Sibiu și Uniunea Arhitecților din România, prin care studenți și specialiști în domeniu au analizat bulevardul și au înaintat Primăriei câteva propuneri de îmbunătățire a mobilității pe Bdul. Victoriei.

Spațiu pentru mașini: 78,3% înainte, 35,3%, după

În prezent Bulevardul Victoriei oferă, dacă luăm o secțiune transversală a lui, spațiu de 78,3% pentru automobile, 18,1% pentru pietoni, 3,6% pentru bicicliști și zero procente pentru arbori. AIOS propune o redimensionare a traficului auto de la patru, la două benzi, trecerea pistelor pentru biciclete în centrul străzii și mult mai mult loc pentru pietoni și arbori. După noua structură a bulevardului, ar urma să avem 35,9% spațiu pentru pietoni, 35,3% loc pentru strada circulată de autoturisme, 18,7% pentru spațiul verde și 10,1% pentru pistele dedicate bicicliștilor.

Citește și: Propuneri pentru transformarea Bulevardului Victoriei: potențial uriaș de a lega Centrul Istoric cu Parcul Sub Arini

Studenții arhitecți se implică

Studenții de la Colegiul de Arhitectură de la Sibiu, din cadrul Universității de Arhitectură și Urbanism "Ion Mincu" analizează, în acest semestru universitar, evoluția istorică a zonei. Aceștia urmăresc trama stradală, parcelarul și fondul construit de pe bulevardul Victoriei, dorind să realizeze un studiu de fundamentare care să ajute la înțelegerea mai bună a bulevardului astfel încât transformarea propusă de către AIOS să fie susținută documentar. În baza acestor analize, se dorește identificarea valorilor culturale, pe baza cărora să se întocmească reglementări pentru protejarea acestor valori. Studenții sunt coordonați de către arh. Liliana Cazacu, din cadrul Departamentului de Istorie și Teorie a Arhitecturii și Conservarea Patrimoniului al Facultății de Arhitectură.

Masă rotundă organizată de către Uniunea Arhitecților din România

Marți, 8 noiembrie 2022, începând cu ora 11:00, la Centrului de Cultură Arhitecturală din cadrul sucursalei Sibiu a Uniunii Arhitecților din România se va organiza o masă rotundă la care cei interesați sunt invitați să participe pentru a discuta despre viitorul Bdului. Victoriei. Întâlnirea face parte din cadrul evenimentelor culturale ale U.A.R. sucursala Sibiu, aici fiind expuse planșele rezultate în urma Școlii de Vară de Arhitectură și Urbanism de la Sibiu ce au ca temă tocmai reactivarea Bdului. Victoriei prin transformarea lui și alocarea echitabilă a spațiilor către toate categoriile de utilizatori.

În urma Școlii de Vară de Arhitectură și Urbanism, echipa de proiect a identificat câteva puncte centrale de care administrația trebuie să țină seamă: accesibilitate pentru toți, lărgirea trotuarelor, îmbunătățirea siguranței în intersecții și fluidizarea traficului auto. Propunerile pot fi consultate pe site-ul AIOS – www.aios.ro/victoriei

Școala de Vară de Arhitectură și Urbanism de la Sibiu a fost co-finanțată de către Primăria Municipiului Sibiu și Uniunea Arhitecților din România, având ca parteneri Hotelul Parc și Habermann Markt.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

20 comentarii

Sparrow

Acum 1 an

Clar lumea si-a pierdut complet, COM -PLET mintile!!!!!!!! Bāāāāā, in zona industrialā vest a sibiului lucreazā un catralion de oameni in industria automotive!!!!!!!!!!! Si noi o ardem cu amputarea arterelor rutiere pentru a crea spatii de promenadā pentru pietoni si biciclisti???????? Bā eu am numārar 6 ( sase) oameni care au strābātut bdul Victoriei de la un capāt la altul pe jos intr-o lunā, bāāāāā 6 !!!!!! Pentru ceilalti 386345 de oameni care vor sā facā la fel dar n-au infrastructurā se face aberatiile astea??
Raspunde

Xxx

Acum 1 an

Totul pt trotinetistii si bicicliștii cu barba..par lung și cret...glezne goale!!!! A...capetele tot asa!!! La un raport de o bicicleta și o trotineta la1000 de mașini se continua bătaia de joc la adresa șoferilor pt a face pe plac unor .bărboși! Pe banii din impozitul auto se fac în locul șoselelor piste pt cei care nu plătesc!!! Asta e culmea!!!! Dar știm.. vrem smart!!! Si sa nu începeți cu ecoterorismul pt ca dacă are cineva curiozitatea sa facă in sondaj ar vedea ca maxim 1 din 10 bici sau troti o folosesc pt a merge la serviciu.. cumpărături etc. Restul de 9 doar de fițe! Si asta maxim o jum de an pt ca restul ploua...ninge..e frig! Asa ca bani tocați si bătaie de joc la adresa șoferilor!!!
Raspunde

Dan

Acum 1 an

Cred ca sunteti aerieni toti, pe bulevard trec multe masini daca il sugrumati si pe asta va intreb pe ce strazi vor trece masinile, vreti sa ne omorati pe toti din zona asta, dimineata la prima ora si la pranz si seara e sir de masini pe unde vreti sa zburam?
Raspunde

Tâmp

Acum 1 an

Da! Reducerea spațiului destinat autoturismelor este o idee foarte bună într-un oraș care este din ce în ce mai aglomerat în fiecare zi. Ar trebui să ne oblige să ne vindem mașinile, în ritmul acesta (cu taxe exorbitante pe parcare) ne vine să ne urcăm mașina în bloc, acolo mai rămâne loc. În orașele „cilivizate” se construiesc cât mai multe alternative pentru FLUIDIZAREA traficului și noi… facem din arteră principală o „semi-pietonală”. Drept e că nu avem destule terase pe Bălcescu, ne mai trebuie câteva și pe Victoriei. Recunosc meritele Ordinului Arhitecților, dar după aceste STUDII tare m-aș mira să iasă ceva bun. Chiar, dacă strâmtăm Calea Victoriei se vor face mai multe cozi pe alternative (și alea puține, cu sens unic și burdușite de mașini) sau MIRACULOS v-a dispărea aglomerația și o să se trezească în noi un revoluționar spirit civico-ecologisto-umanitaro-sportivo-FORȚAT? Mă lași…
Raspunde

D.m.

Acum 1 an

cu logica asta de 2 bani se doreste reformarea orasului? ca biciclist si sofer sunt pro piste dar prea sarim dintr-o extrema in alta cu gadirea asta nerealista: sibienii ar lasa masina acasa si merg din centru sau de la gara pana in subarini si ajunsi acolo continua plimbarea. Pai dupa 2-3km de mers pe jos, cine mai poate merge prin parc si apoi si inapoi alti 2-3 km ?? In rest e absolut firesc sa se desfiinteze o banda de parcare (fiind zona de case cu curti si locuri de parcare interioare) si cedata pietonilor si biciclistilor. Dar parcare pe stanga si pista pe dreapta nu ineptia fodoriana de pista aflata integral in raza de deschidere a usilor maisnilor parcate.
Raspunde

Precup V.

Acum 1 an

Credeți că ciobenii din mprginime coborâți la burg vor fi de acord să nu mai se deplaseze cu Porșe Ciaienul lor unde le vrea mușchiu? Poate prin anul 2120 va fi altă mentalitate, mai trebuie să treacă niște generații.
Raspunde

Sibian

Acum 1 an

Nebunie curată,pentru ce o asemenea structură,ce sa vezi ,,aaa da tribunalul,,,,
Raspunde

Sibianca

Acum 1 an

Lasati strada in pace si ocupati-va de terminarea cladirii tribunalului
Raspunde

Oameni fara minte!

Acum 1 an

In Sibiu se construieste in d***, blocuri peste blocuri pt ca exista nevoie acuta de spatii de locuit pt ca orasul creste, se dezvolta. E logic ca se inmultesc si masinile. Trotinetistii atat stiu: loc sa ne dam noi cu toacla si trotineta. Si ne mai miram ca orasul este blocat la orele de varf...pai de aceea e blocat pt ca nimeni nu gandeste cu capul, ci cu treotineta!

Raspunde

Sibian nehipster

Acum 1 an

Dictatura biciclismului cu forta trebuie sa inceteze! Ok, mergem cu bicicleta ca sa facem sport si de placere, nu cand ne obliga toti hipsterii scoliozati, cu gleznuta epilata si care beau smoothie de aloe vera! Da, impaduriti tot ce inseamna spatii verzi, dar mai lasati-ne cu teroarea asta de ghei!
Raspunde

Ratonul

Acum 1 an

Cu tot respectul dar aceasta propunere este de o stupiditate la fel de mare precum „cea mai smart artera din Sibiu“. Sensul notiunii de mobilitate a fost deturnat sau nu se doreste utilizarea corespunzatoare a acesteia. Toate problemele din trafic care conduc catre asa-zise „coridoare de mobilitate“ apar datorita lipsei de viziune a autoritatilor locale si proastei gestiuni a infrastructurii existente. Sa distrugi o artera precum C. Dumbravii, sa o reduci de la 4 benzii de circulatie si mult spatiu verde la ceea ce este astazi, denota multa incopetenta sau mai pe romaneste prostie! Asta doriti sa se intample si cu Blv. Victoriei? Pe schite totul este super! Dar ce va doriti cu adevarat, functionalitate sau doar ceva ce place ochiului? Continuati sa va bateti joc de oras!!!
Raspunde

Fdghdf

Acum 1 an

la ora la care este pusa intrunirea este clar ca nu pot ajunge decat ei, cetatenii nu au cum fiind la serviciu deci iara se face ceva fara sa fie intrebati cetatenii care sunt direct afectati...
Raspunde

Bubi Seven

Acum 1 an

Iar vor infrumuseta astia orasul cu mult beton si asfalt ! Despre arbori ce sa mai zic,nu au grija nici macar de cei plantati dintre care sau uscat o mare parte din ei ! Doar proiecte ca sa umfle cascavalul cei din marginime !
Raspunde

Ana

Acum 1 an

Stam foarte prost la capitolul strazi, bulevarde, cred ca se vede dupa cozile de masini. Din putinul carosabil pe care il avem vrem sa facem si mai putin? De ce nu se gandesc aceste zone de promenada in alte parti unde nu e deja amenajat nimic?
Raspunde

Bebe

Acum 1 an

Cei de la masa rotunda s-ar gindi mai bine cum sa decongestioneze traficul in sibiu, cum sa lege turnisorul de valea aurie II oare tot ei au gidit sens unic in calea dumbravii si au desfiintat locurile de parcare de linga gardul cimitirului de la poarta 3 la poarta1 ?????
Raspunde

Neluțu O

Acum 1 an

A1 Sibiu- Sebeș , pietonală !!! Sau .... de unde vă vin ideile astea ? Nu mai aveți de lucru în proiectarea caselor? Nu au ajuns banii din proiectarea ,,pistelor,, acum trebuie bani și pentru zone pietonale? Cît costă metru de zonă pietonală ?
Raspunde

Cichicean

Acum 1 an

Proiect in 2022....realizare in anul 2050.
Raspunde

Aha

Acum 1 an

Internati-i pe toți! Cea mai proastă idee, după alte idei proaste puse deja în opera. AIOS nu este umbrela lui Razvan Pop și a penelistilor? Deschideți ochii la sifoane!
Raspunde

Ada

Acum 1 an

Piste de biciclete? Unde? Poate pe hârtie că în realitate nu există așa ceva. Mizeriile făcute de către primărie nu se pot numi piste de biciclete. Fa domnule o pistă pe care sa nu intre pietonii și fă trotuarul mai mare, nu de un jumătate de metru, cum ați făcut în cartierele "modernizate" ( ex Aleea Petuniei). Nu vreau sa merg in sir indian după toți oamenii că nu suntem turma de oi. Cum sa faci trotuar de jumătate de metru și să lărgești carosabilul cu un singur sens? Pai la ce ati lățit drumul, că noi care stam in Sibiu, nu avem limuzine sau iahturi cum aveți voi hoților de la primărie! La cine ați dat mai sa proiecteze aceste planuri de 2 lei? Care este incompetentul de la primăria Sibiu care a aprobat aceste proiecte??? Cum ați ajuns mai la primărie, câte mii de euro ați dat mită ca să ajungeți pe un post? Probabil ați fost cei mai prosti din școală și facultate și nu v-a angajat nici cucu'. A trebuit să dați mită ca sa vă angajați și voi undeva. Rușine să vă fie incompetenților!
Raspunde

Eugen

Acum 1 an

Ferească bunul Dumnezeu!!! La cât s au înmulțit mașinile in Sibiu și s au redus locurile de parcare, va fi revoluție! Nici vorba de așa ceva!!! Nu e Calea Victoriei din Bucuresti și nici măcar nu se poate compara!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus