Joi,
28.03.2024
Cer Senin
Acum
13°C

De ce s-a blocat autostrada Sibiu – Făgăraș. Un exemplu: CNAIR a scris bardou, hibridul rezultat dintre un armăsar și o măgăriță, în loc de batardou, care înseamnă un dig sau baraj provizoriu

De ce s-a blocat autostrada Sibiu – Făgăraș. Un exemplu: CNAIR a scris bardou, hibridul rezultat dintre un armăsar și o măgăriță, în loc de batardou, care înseamnă un dig sau baraj provizoriu

La mijlocul lunii septembrie CNAIR anunța că licitația pentru proiectarea tronsonului 2 din autostrada Făgăraş – Sibiu a fost suspendată. Motivul invocat atunci: prea multe solicitări de clarificare.

Între timp, caietul de sarcini al Autostrăzii Sibiu – Făgăraș a devenit izvor de ironii din partea constructorilor la adresa Companiei de Drumuri care, dintr-o eroare de redactare, a inclus în documentația tehnică „bardoul” (specie hibrid, rezultată din încrucișarea dintre un armăsar și o măgăriță) în loc de „batardou”, termen tehnic care înseamnă un dig sau baraj provizoriu, relatează Economedia.

Unul dintre ofertanții care ar putea intra în cursa pentru proiectarea și execuția Autostrăzii Sibiu – Făgăraș (4 loturi) a sesizat eroarea de redactare și a ironizat situația printr-o solicitare de clarificare:

„Având în vedere dimensiunea extrem de redusă (200 mm) a hibridului obținut prin încrucișarea dintre un armăsar și o măgăriță (bardou), la care face referire Autoritatea Contractantă în Art. 12.25.12 din Cerinţele Beneficiarului, viitorului Antreprenor îi va fi imposibil să se conformeze acestor cerinţe”.

Compania de Drumuri a lansat licitația pentru proiectarea și execuția celor 4 loturi ale Autostrăzii Sibiu – Făgăraș (68 km) în august, dar a suspendat-o în toamnă ca urmare a numeroaselor solicitări de clarificare pe care le-au depus constructorii. Noul termen pentru depunerea ofertelor la contractele de aproape 7 miliarde lei este 5 decembrie 2022, potrivit datelor din SEAP.

Sursa foto: Pixabay

Autostrada Sibiu – Făgăraș, o investiție de aproape 7 miliarde de lei, are o durată de realizare de 4 ani. Este prima secțiune a Autostrăzii dintre municipiile Sibiu și Brașov (A3 Râșnov). Pentru secțiunea II Făgăraș – Brașov (48 km) în august 2021 CNAIR a semnat cu SEARCH contractul pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate și Proiect Tehnic (termen doi ani), în timp ce pentru A13 Brașov – Bacău același proiectant a solicitat rezilierea contractului pentru că nu se mai poate încadra în costurile contractului.

Autostrada Sibiu – Făgăraș are 68 kilometri (cu 5 km. drum de legătură Lot 4), cuprinde 4 loturi, iar durata este de 48 de luni din care primele 12 pentru proiectare și 36 de luni pentru șantier.

Tronsonul 1 Sibiu (Boița) – Avrig – Mârșa, lungime 14 kilometri și valoare estimată între 2 și 2,4 miliarde lei.

Tronsonul 2: Avrig – Mârșa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1), în lungime de 19,92 km și cu o valoare estimată între 1,7 și 2 miliarde lei.

Tronsonul 3: Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B), în lungime de 17,61 km și cu o valoare estimată de 1,836 miliarde lei și 2,1 miliarde lei.

Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș (cu o lungime de 16,26 km) și Drum de legătură cu DN1 (cu o lungime de 5,65 km), cu o valoare totală estimată 1,1 și 1,37 miliarde lei.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

4 comentarii

Alex

Acum 1 an

Pretexte
Raspunde

Liviu

Acum 1 an

Sântem conduși de INCOMPETENȚI. CNAIR-îl este un foarte bun exemplu!
Raspunde

Romi

Acum 1 an

Instituțiile statului sunt pline de părinți de bardou ,de aceea lucrurile merg așa cum nu trebuie.
Raspunde

Gicu

Acum 1 an

Hibrid dintre un armasar si o magarita? Hai, pe bune? Phuff, deci nu mai pot. Deci chestia cu vulpea care a avut grija de Remus si Romulus e fumata de mult. Am uitat ce ministru a spus-o la deschiderea unui an scolar
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus