Următorii 4 ani vor fi decisivi pentru evoluția domeniului transporturilor, scrie anexa Legii bugetului de stat pentru anul 2023 dedicată Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Potrivit ministerului, printre proiectele care se află în pregătire pentru a primi finanțare în perioada 2021-2027 se numără loturile 2 și 3 din Autostrada Pitești-Sibiu și Autostrada Sibiu-Brașov.
„România are nevoie de un salt de dezvoltare în infrastructura de transport în următorii 10 ani. Finalizarea marilor proiecte de infrastructură rutieră trebuie să fie una din prioritățile strategice ale României în următorii 10 ani, astfel încât anii 2023-2031 să devină o decadă transformațională pentru România. Pentru atingerea acestui obiectiv avem nevoie de resurse financiare, un management profesionist al proiectelor și un plan coerent executat strategic pe termen lung”, se mențioenază în documentul sinteză privind politicile și programele bugetare pe termen mediu ale Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, ca unul dintre ordonatorii principali de credite, pentru anul 2023 și perspectiva 2024-2026.
În cadrul POIM 2014-2020 alocarea UE pentru sectorul de transport este de aproximativ 5 miliarde Euro. Conform programării agreate cu Comisia Europeană, eforturile POIM 2014-2020 au fost în principal orientate spre dezvoltarea rețelei centrale TEN-T, în particular spre dezvoltarea coridoarelor care traversează România, și anume: Rin–Dunăre și Orient/Mediterană de Est (viitorul coridor Baltic-Marea Neagra-Marea Egee).
Datele ministerului arată că în cadrul POIM au fost depuse până în prezent 355 de proiecte și au fost contractate 210 de proiecte a căror valoare totală este de aproximativ 13,45 miliarde Euro.
Potrivit documentului aferent legii bugetului, proiectele strategice la nivel național pentru domeniile rutier și feroviar au o valoare de peste 500 mil euro. La momentul actual, se află în pregătire mai multe proiecte majore ce se vor finanța prin intermediul Programului Transport 2021 – 2027, precizează autoritățile, menționând printre altele Autostrada Pitești – Sibiu (loturile 2, 3) și Autostrada Sibiu - Brașov.
Promisiuni concrete pentru planuri etapizate
La modul concret, la capitolul „domeniul infrastructura rutieră” din legea bugetului se menționează că prioritățile strategice investiționale ale ministerului pentru perioada 2023-2026 „sunt focalizate în principal pe finalizarea lucrărilor la obiectivele/proiectele de investiții aflate într-un stadiu avansat de realizare, cu finanțare asigurată și continuarea lucrărilor la obiectivele/proiectele de investiții aflate în derulare, precum și începerea de noi lucrări, situate pe rețeaua TEN-T, cu finanțare asigurată din fonduri nerambursabile și fonduri rambursabile”.
Spre exemplu, proiectele de autostrăzi aflate în pregătire pe parcursul anului 2022 și care vor intra etapizat în executie în perioada 2023-2024, cuprind „Revizuirea/completarea studiilor de fezabilitate pentru autostrăzile Sibiu-Făgăraș, Făgăraș – Brașov, Târgu Neamț - Târgu Mureș, Târgu Neamț – Iași – Ungheni” etc.
Lista principalelor proiecte de construcție de variante ocolitoare, pentru care sunt prevăzute sume în buget în anul 2023 cuprinde și Varianta Ocolitoare Sud Sibiu care va intra „în etapa de proiectare/ proiectare și execuție în baza unor parteneriate cu UAT”, alături de ocolitoarea din Mediaș.
Datele oficiale arată că CNAIR asigură în prezent administrarea și întreținerea unei rețele de 16.344 km din care 912 km de autostrăzi și 15.432 km drumuri naționale, rețea care este dezvoltată pe întreg teritoriul României, din care 58% are durata de funcționare expirată.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Vizualizari: 1301
Ultimele comentarii
Acum 56 minute
HBomb
Acum 1 oră
@Pol-Pot
Acum 1 oră
Soso
Acum 1 oră
Bunu
Acum 1 oră
A