Șansele ca lucrările să înceapă pe proiectul de autostradă Făgăraș – Brașov, până în 2030, sunt mici, susţine directorul Pro Infrastructura, Ionuţ Ciurea, citat de Radio Brașov FM, motivând lipsa de fonduri.
În aceste condiții, drumul pe autostradă spre Brașov, din Sibiu, se va împotmoli în Făgăraș.
Tronsonul dintre Brașov și Făgăraș, parte a autostrăzii Transilvania care duce la Sibiu, va costa peste 10 miliarde de lei, potrivit proiectului, fiind vorba despre o porţiune de 50 de kilometri, catre trece prin Codlea, Dumbrăvița, Șinca, Șercaia și Mândra. În prezent este vorba doar despre faza de studiu de fezabilitate.
”Deocamdată suntem la nivel de pregătire. Vorbim aici de proiectul pentru emiterea acordului de mediu. Vorbim de o procedură care se face în cadrul contractului de realizare de studiu de fezabilitate și proiect tehnic, semnat undeva în 2021. Nu este grabă, pentru că...nu mai avem bani, nu mai avem spațiu pe actualul exercițiu financiar pe funduri europene nerambustabile, pe Programul Transport. Deci, până în 2030, în cel mai fericit caz pentru Brașov-Făgăraș, vom avea studiul de fezabilitate cu proiectul tehnic gata și sperăm noi o licitație lansată, poate chiar încheiată în 2028-2029”, spune Ionuţ Ciurea, directorul Pro Infrastructura, citat de Radio Brașov.
Autostrada Brașov - Făgăraș, parte din Autostrada Transilvania (A3), va avea aproape 50 de kilometri, 46 de poduri, viaducte și pasaje, precum și un ecoduct pentru protejarea faunei, se arată în Raportul privind Impactul asupra Mediului (RIM), document cu peste 500 de pagini, scrie Economica.
Valoarea proiectului Autostrăzii Brașov – Făgăraș este de aproximativ 10,22 de miliarde de lei fără TVA, din care valoarea lucrărilor de mediu este de aproximativ 192,37 de milioane de lei fără TVA.
Valoarea investiției în construirea acestei autostrăzi era estimată inițial la 4,7 miliarde de lei, conform informațiilor din Memoriul de Mediu, apărute anul trecut.
Descrierea generală a proiectului:
- Lungime: aproximativ 50 km
- Profil autostradă: 2 benzi pe sens + bandă de urgență
- Viteză de proiectare: 120 km/h
- Localități traversate: Codlea, Dumbrăvița, Șinca, Șercaia și Mândra
Proiectul implică defrișarea a 27,6 hectare de pădure, din care 15,7 hectare în situri Natura 2000. Se vor evita pe cât posibil afectările suplimentare și se vor respecta procedurile legale de despăgubire și reîmpădurire, mai spun autorii RIM pentru Autostrada Brașov – Făgăraș.
„Estimările indică un necesar de aproximativ 1.000 de angajați, care vor fi cazați în incinta organizărilor de șantier sau în unitățile de cazare disponibile în zonă”, potrivit documentului citat.
Proiectul autostrăzii este propus pentru a fi implementat pe teritoriul județului Brasov. Limita de expropriere a proiectului vizat traversează extravilanul și intravilanul următoarelor localități: Codlea, Dumbrăvița, Șinca, Șercaia și Mândra.
Durata de execuție a obiectivului propus este estimată la circa 36 de luni.
Contractul pentru studiul de fezabilitate și proiectul tehnic necesar construirii Autostrăzii Brașov – Făgăraș a fost semnat în vara anului 2021 cu asocierea Search Corporation – Protelco – Like Consulting – Mega Muhendislik Musavirlik pentru suma de 18,17 milioane de lei.
Pentru secțiunea de la Sibiu la Făgăraș a A13, CNAIR a semnat contracte de proiectare și execuție cu constructorul din Turcia Makyol. Lucrările la autostrada Sibiu - Făgăraș ar trebui să se termine la finalul anului 2028.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: cand incepe autostrada brasov , autostrada fagaras brasov , autostrada sibiu brasov , autostrada Sibiu Făgăraș
Vizualizari: 745
Ultimele comentarii
Acum 12 ore
Ron
Acum 12 ore
Emil
Acum 13 ore
Cartea ne face bine..
Acum 13 ore
Livia
Acum 13 ore
Sibiu.adrian