La jumătatea lunii noiembrie a anului trecut Primăria Sibiu anunța intenția de elaborare a planului urbanistic - faza P.U.Z. privind amenajarea unei parcări supraterane în cartierul Vasile Aaron. Vreme de aproape trei săptămâni, cetățenii au fost invitați să-și spună punctul de vedere pe această temă, proiectul aflându-se în dezbatere publică. Proiectantul desemnat de municipalitate a înregistrat șase sesizări.
Printre primii care au transmis un punct de vedere se numără reprezentanții Ordinului Arhitecţilor din România Filiala Sibiu-Vâlcea. Conducerea OAR a solicitat organizatorilor dezbaterii informații concrete pe trei direcții:
”Care este impactul investiţiei - zona de deservire, avantajele şi dezavantajele acesteia din punct de vedere al traficului (auto, ciclist şi pietonal), al locurilor de parcare dezafectate şi nou propuse, al spaţiului verde etc.? Ce se va întâmpla cu piaţa agroalimentară – creşte, scade suprafaţa destinată acestei funcţiuni, se propun funcţiuni suplimentare? Numărul locurilor de parcare destinate rezidenţilor şi numărul locurilor de parcare destinate vizitatorilor pieţei centrului de cartier?”.
Organizatorul dezbaterii răspunde că parcarea va avea regim de înălțime P+2E, va oferi 200 de locuri de parcare și va acoperi o actuală platformă de beton descoperită.
”Având la bază scenariile de intervenţie detaliate în cadrul Studiului de Trafic realizat
în cadrul proiectului, se estimează că obiectivul de investiţie va avea efecte minime/limitate
asupra condiţiilor de trafic în aria de studiu. Totodată, obiectivul va reprezenta o îmbunătăţire
din punct de vedere urbanistic şi al organizării circulaţiei în zona Pieţei V. Aaron, constituind
o soluţie modernă şi elegantă de amenajare a zonei studiate, iar pentru îmbunătăţirea generală
a condiţiilor de circulaţie în aria de studiu se recomandă:
- semaforizarea trecerii de pietoni pe str. Semaforului, din faţa Pieţei V.Aaron,
- mărirea suprafeţei trotuarului până după zona trecerii pentru pietoni semaforizate,
- amenajarea sub formă de alveolă a staţiei de autobuz, după trecerea pentru pietoni
semaforizată, conform reglementărilor propuse ce se regăsesc şi în partea desenată a
proiectului”, răspunde organizatorul consultării publice.
Un alt cetățean care a trimis sesizare se arată mirat de locul ales pentru parcare, zona fiind deja foarte aglomerată și înghesuită.
”Mă mir că nu aţi ales un loc mai în exterior care să nu aglomereze aceea zonă, deja aglomerată de clădiri (daca nu se ia viitorul în seamă, după construcţie nu se mai poate da înapoi exact cum se întâmplă deja cu multe cartiere nou apărute în Municipiul Sibiu lipsite de străzi largi, piste de biciclete, spaţii verzi generoase între clădiri, parcuri)”, scrie persoana respectivă.
Ideea este întărită de un alt cetățean, care subliniază faptul că pe măsură ce se oferă mai multe facilități mașinilor, orașul va avea și mai multe mașini, cu efectele cunoscute de toți locuitorii.
”Traficul nu se rezolvă oferind și mai multe comodităţi autovehiculelor personale, cu cât este mai uşor să deţii o maşină, cu atât te vei folosi de acest lucru şi cu atât mai multă lume se va sui la volan, revenind după un timp la problema iniţială, lipsa spaţiului de parcare şi traficul congestionat. Oraşul nostru duce lipsă de un transport în comun frecvent ce poate conecta zonele limitrofe cu zonele de interes. Ca exemplu, la Sibiu Shopping ar trebui să existe linii separate ce duc în fiecare zonă de interes, nu o singură maşină, ce trece pe la Mall”, scris autorul sesizării.
Proiectantul răspunde că au fost identificate o serie de beneficii pe care le va aduce această parcare.
”Măsurile propuse în cadrul documentaţiilor scrise şi desenate ale proiectului, pot
conduce, printre altele la:
- diminuarea costurilor directe şi indirecte asociate deplasărilor,
- reducerea timpilor de deplasare,
- creșterea viteze lor de deplasare,
- îmbunătăţirea accesibilităţii ,
- creşterea confortului deplasării,
- îmbunătăţirea siguranţei populaţiei ,
- reducerea emisiilor poluante şi a consumului de combustibil”.
Nu în ultimul rând, un sibian sugerează un alt spațiu pentru ridicarea parcării, într-o zonă mai aerisită.
”Să fie amplasată în spatele grădiniţei nr. 29 de pe str. Negoveanu. Actualmente aici este o parcare care deja este o parcare insuficientă. Spaţiul este mult mai mare, iar accesul ar fii mult mai bun şi nici nu ar încurca circulaţia dacă ar fi amplasată pe str. Semaforului cu intersecţia str. Iezer”, scrie autorul sesizării.
Lui i se răspunde că apropierea de grădiniță ar încălca normativele în vigoare.
”Distanţa dintre locul de parcare, menţionat de dumneavoastră și grădiniţa nr. 29 este de aproximativ 32m, drept urmare locul indicat de dumneavoastră nu se încadrează în distanţele minime prevăzute în normativul menţionat mai sus”.
Odată încheiată această etapă procedurală, urmează aprobarea documentaţiei de urbanism.
Sursa foto principală: Google Earth
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Vizualizari: 3148
Ultimele comentarii
Acum 2 ore
Amn114
Acum 2 ore
Lutte
Acum 2 ore
Emil
Acum 3 ore
Emil
Acum 3 ore
X-ulescu