Joi,
02.05.2024
Cer Senin
Acum
15°C

Muzeul Astra, mențiune specială din partea juriului la Destinația Anului 2023. Brașovul și Ţinutul mănăstirilor din Bucovina, marii câștigători ai competiției

Muzeul Astra, mențiune specială din partea juriului la Destinația Anului 2023. Brașovul și Ţinutul mănăstirilor din Bucovina, marii câștigători ai competiției

Competiția Destinația Anului 2023 și-a desemnat câștigătorii în cadrul unei gale organizate joi seara la Palatul Culturii din Iaşi. Muzeul Astra, înscris în competiție la categoria activități cultural – educative a primit o mențiune specială din partea juriului. Înaintea sa, la aceeași categorie, locul unu a fost obținut de Palatul Culturii Iași, locul doi de Castelul Bran și Castelul Corvinilor, iar locul trei de Cetatea de Scaun a Sucevei și Cetatea Oradea.

Citește și: Muzeul Astra, nominalizat la Destinația Anului 2023. Putem vota până în 7 aprilie

În cadrul festivităţii, Braşovul s-a clasat pe primul loc la categoria "Oraşe care inspiră", locul secund fiind ocupat de municipiul Iaşi, iar pe locul III s-a clasat Oradea.

„Felicităm Iaşiul care a fost câştigătorul ediţiei de anul trecut, la limită, am spune noi. Suntem mândri să fim aici. Felicitări 'Destinaţii vizionare' pentru felul în care faceţi acest concurs, de la an la an mai mare, mai relevant. Aţi reuşit să mobilizaţi 300.000 de voturi. Asta înseamnă cât un oraş mare. Asta arată cât de important este acest premiu şi cât de important devine turismul din România. Mă bucur în numele braşovenilor, vă aşteptăm pe toţi la Braşov, suntem mândri de oraşul nostru. Mă bucur că atât de mulţi români ne acordă acest vot de încredere care ne onorează", a afirmat Alin Coliban, primarul municipiului Braşov, potrivit Agerpres.

Premiile obținute pentru fiecare categorie în parte: 

Categoria „Orașe care inspiră”

Locul 1 -  Brașov;

Locul 2 – Iași;

Locul 3 – Oradea;

Categoria „Tărâmuri cu istorie și tradiție”

Locul 1 -  Ţinutul mănăstirilor din Bucovina;

Locul 2 – Ţara Făgăraşului;

Locul 3 – Tărâmul Sfinţilor Botoşani.

Categoria „Comori naturale”

Locul 1 -  Ţara Haţegului;

Locul 2 – Ţara Dornelor;

Locul 3 – Ţinutul Zimbrului.

Categoria „Stațiuni turistice”

Locul 1 - Mamaia;

Locul 2 – Călimănești;

Locul 3 – Ocnele Mari;

Alegerea Juriului – Valea Buzăului.

Categoria „Destinații în Ascensiune”

Locul 1 – Eco Maramureș

Categoria „Cea mai bună promovare”

Locul 1 - Timișoara; Valea Verde Retreat; Țara Făgărașului.

Obiectivul turistic al anului: Castelul Bran 

Categoria „Atracții cultural-educative” 

Locul 1 – Palatul Culturii Iași;

Locul 2 – Castelul Bran, Castelul Corvinilor;

Locul 3 – Cetatea de Scaun a Sucevei, Cetatea Oradea;

Alegerea Juriului – Muzeul Astra din Sibiu 

Categoria „Parcuri de distracție și aventură

Locul 1 - Dino Park din Râşnov;

Locul 2 – Zaga-Zaga din Vrancea;

Locul 3 – Brizo.

Categoria „Resort”

Locul 1 –  Green Village Resort din Sfântu Gheorghe;

Locul 2 – Teleferic Grand Hotel din Poiana Braşov;

Locul 3 – Dana Resort din staţiunea Venus.

Categoria „Boutique”

Locul 1 – Pleiada Boutique Hotel, din Iaşi;

Locul 2 –  Conacul Archia din Deva și conacul lui Maldar din Horezu;

Locul 3 – Atra Doftana şi Casa de sub munte.

Categoria „Destinații gastronomice”

Locul 1 – Valea Verde Retreat;

Locul 2 –  Casa Terra din Călăraşi;

Locul 3 – Punct gastronomic local Bilbor.

Premii speciale:

ȚINUTUL MĂNĂSTIRILOR DIN BUCOVINA - Destinația Anului în regiunea Moldova și Bucovina;

ȚARA HAȚEGULUI - Destinația Anului în regiunea Transilvania, Banat, Crișana și Maramureș;

GREEN VILLAGE RESORT - Destinația Anului în regiunea Muntenia, Oltenia și Dobrogea.

„Această competiţie ne ajută nu doar să promovăm, ci să şi creştem nivelul de calitate din turism”

Potrivit Agerpres, iniţiatorul proiectului, Mihai Bârsan, a declarat, în încheierea evenimentului, că indiferent de locul pe care se clasează o destinaţie, asocierea cu această competiţie poate să îi aducă plusvaloare, dar şi o creştere a numărului de turişti şi, implicit, o creştere economică.

''Ideile sunt multe. Este mult mai greu să duci la îndeplinire o idee. De multe ori e nevoie de un sat întreg să creşti un copil. Iar aici suntem un sat întreg. Este o competiţie care să fie a României. Această competiţie ne ajută nu doar să promovăm, ci să şi creştem nivelul de calitate din turism. Contează foarte mult publicul. Indiferent dacă o destinaţie a fost pe locul III, a fost menţiunea juriului, a câştigat Marele Premiu 'Destinaţia Anului', asocierea va aduce o creştere cel puţin în intenţia de vizitare", a susţinut Mihai Bârsan.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Vizualizari: 1125

Comentarii

3 comentarii

AlisonBurgers

Acum 1 an

Superb ! Propun scumpirea biletului de intrare la 50 lei de persoana :)) Si 100 lei pentru Valceni.
Raspunde

Emil

Acum 1 an

Corect spunea Vlahuță, avem o țară frumoasă, păcat că-i locuită.

Raspunde

Emil

Acum 1 an

Destinatia anului face propaganda tot obiectivelor falsificate de infractorii trimisi sa-si curete bubele in spalatoriile justitiei de Iohannis pentru a fi promovati in functii publice...

Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus