Începând de vineri, 12 mai, Muzeul Astra are o nouă identitate vizuală. Directorul Complexului Național Muzeal Astra, Ciprian Ștefan, a prezentat într-o conferință de presă noul logo al muzeului, dar și noul site.
Logo-ul este alcătuit din culorile alb și albastru și cuprinde două dintre cele mai vechi simboluri: torsada și dintele de lup.
„Am schimbat logo-ul muzeului, am schimbat site-ul muzeului. Logo-ul muzeului pare simplu, dar este foarte dens. Logo-ul muzeului este inspirat din cele mai vechi timpuri. Sunt două elemente decorative care se găsesc pe ceramica din neolitic, pe textilele din perioada medievală, pe lemnul din perioada medievală până în contemporaneitate. Vorbim de motivul dintelui de lup și motivul torsadei. Cele două motive le găsim în special în lemn pe porțile gospodăriilor din Ardeal până în Oltenia, din Crișana până în Dobrogea. Practic, reprezintă chintesența crezului celor care locuiesc pe aceste meleaguri față de protecție, divinitate și frumos, iar noi în Muzeul în Aer Liber din Dumbrava Sibiului gestionăm moștenirea întregii Românii, suntem o mică Românie.
Ne trebuia acest logo pentru că ilustrează și altceva decât motivele de care v-am vorbit, ilustrează acoperișul, protecția, dezvoltarea, ceea ce înseamnă green-ul, verdele, plierea pe noile tendințe, pe ceea ce înseamnă schimbările climatice pe care le simțim, nu trebuie să le contestăm pentru că există”, a declarat Ciprian Ștefan, directorul Muzeului Astra.
Alb și albastru
Logo-ul actual este alcătuit din două culori, alb și albastru, fiecare având o însemnătate aparte, a mai detaliat directorul instituției.
„Vorbim de două culori, alb și albastru. Albastru înseamnă multe, începând de la apă terminând cu infinitul, albul înseamnă puritate, ceea ce în ruralitatea din România exista și se respecta cu sfințenie. Nu ne-am abătut de la misiunea noastră, ci cumva am dezvoltat-o, am adus-o în contemporaneitate și vrem să o transmitem în felul acesta spre publicul vizitator, să înțeleagă de ce muzeul intră într-o etapă de dezvoltare, într-o nouă etapă de comunicare”, a spus acesta.
Cine a făcut rebranding-ul
Pentru realizarea site-ului și a logo-uluI, Muzeul Astra a lucrat cu o companie privată.
„Am lucrat cu o companie privată, Coffe House, o echipă de tineri foarte dinamici, foarte buni, aplicați și care au și simțit și simt muzeul pentru că altfel riscam să întrăm într-o zonă a artificialului, ei au lucrat atât pentru manualul de rebranding, dar și pentru site-ul muzeului Astra. O să avem inclusiv în galeriile de artă populară obiecte care pot fi exploatate comercial pentru că logo-ul este foarte frumos, stă foarte bine pe o șapcă, pe un tricou, pe o plasă”, a mai precizat acesta.
Noul site este disponibil în limba română, iar în curând vom putea accesa și o variantă în limba engleză.
„Am schimbat și site-ul muzeului, este unul mult mai prietenos, deocamdată este în limba română, urmează în curând și în limba engleză. Urmează, de asemenea, și lansarea unui magazin online”, a concluzionat acesta.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: site nou muzeul astra , logo nou muzeul astra , Muzeul Astra , Ciprian Ştefan , Muzeul Astra Sibiu
Vizualizari: 2697
Ultimele comentarii
Acum 7 ore
R
Acum 7 ore
Emil
Acum 7 ore
Newman
Acum 7 ore
Newman
Acum 7 ore
C