După semaforizarea unei rampe construită „după colț”, administrația Sibiului propune o altă inovație pentru bicicliști: dispozitive electrice de ridicare a bicicletelor.
Pe șantierul noii piste de biciclete pe malurile Cibinului, în zona intersecției dintre șoseaua Alba Iulia și strada Malului este aproape de finalizare o zonă pietonală, parte a aceluiași proiect velo. Din respectiva zonă pietonală, accesul spre pista de biciclete se face doar pe un șir de scări, din ceea ce poate fi văzut acum (vezi foto principală). Acesta este motivul pentru care, prin intermediul Sibiu City App, un redactor al Turnul Sfatului a transmis o sugestie reprezentanților Primăriei Sibiu.
„Pentru că încă este în faza de șantier, nu se poate amenaja o rampă pentru coborârea bicicletelor în zona piațetei pietonale? După cum se vede până acum, coborârea pe pistă în această zonă este posibilă doar din amonte de poduri, ceea ce pentru un biciclist care vine dinspre zona Kaufland/Keep Calling presupune intrarea prin sensul giratoriu (iar girațiile sunt cel mai puțin prietenoase cu bicicliștii). Amenajarea unei rampe ar oferi posibilitatea bicicliștilor să nu mai intre în girație și să își coboare bicicletele pe pistă fără să le ridice în brațe”, este mesajul trimis prin intermediul aplicației care oferă sibienilor posibilitatea de a discuta cu reprezentanții Primăriei Sibiu.
Răspunsul a venit rapid din partea reprezentanților Serviciului de coordonare lucrări din cadrul Primăriei Sibiu. „În zona respectivă este prevăzut un dispozitiv de ridicare a bicicletei cu acționare electrică și o rampă metalică pentru coborâre”, se arată în răspunsul transmis.
În zona podurilor de pe șoseaua Alba Iulia, singura rampă pe care se va putea coborî pe bicicletă pe noua pistă va fi amenajată în amonte. În aval, coborârea are parte de alt sistem
Citește și A început montarea podului circular peste Cibin și Roscbach. Deocamdată, unic în țară
Electric la urcare, prin frecare – la coborâre
În proiectul de amenajare a pistelor de biciclete pe malurile Cibinului sistemele electrice de ridicare a bicicletelor apar în lista elementelor de mobilier urban solicitate pentru investiție. Listă între care se regăsesc și două tipuri de rampe: un tip de rampe pentru urcare, acționate electric, și altul pentru coborâre, fără vreun dispozitiv electric. În aceste rampe urmează să fie așezate roțile bicicletelor, cicliștii urmând să calce pe treptele scărilor.
La urcare, sistemul este acționat cu motor. „Sistemul este alcătuit dintr-o bandă rulantă (pe bază de kevlar) realizată din poliuretan, care rulează într-o canalizație de aluminiu durabil și este acționată de un motor electric. Acest sistem este potrivit pentru toate bicicletele cu frână de mână, pentru bicicletele cu două roți una după alta, pentru bicicletele cu anvelope largi și subțiri, precum și pentru biciclete ușoare și grele. Bicicletele fără frână necesită un sprijin mai mare din partea utilizatorului”, se arată în descrierea rampelor pentru urcare.
În cazul rampelor pentru coborâre nu mai există motor, canalul prin care trebuie așezate roțile bicicletelor urmând a avea perii care frânează coborârea. „Sistemul este realizat dintr-o canalizație realizată din aluminiu de înaltă calitate, durabil și cu întreținere redusă, care este echipat cu benzi de perie pe ambele părți. Aceste benzi de perie sunt pe toată lungime benzii, acoperite cu o protecție din aluminiu. Fricțiunea cu perii canalizației asigură transportarea în siguranță a bicicletelor și, la coborâre, permite utilizatorului să-ți determine propriul ritm în timpul coborârii”, se arată în proiect, în cazul rampelor pentru coborâre.
Noile piste de pe malurile Cibinului ar urma finalizate în cel mult o lună și jumătate.
Soluția acceptată de administrație pentru urcarea și coborârea bicicletelor în avalul podurilor de pe Alba Iulia. Sursa foto: proiectul tehnic realizat de FIP Consulting
După semafoare în rampă
Soluția unor benzi transportoare dedicate bicicliștilor care vor să intre pe pistă (benzi care nu vor putea fi folosite, de exemplu, pentru triciclete sau pentru cei care au cărucioare de copii agățate după bicicletă) vine după o altă variantă cel puțin inovativă aleasă de către administrația locală în infrastructura velo. Este vorba de semaforizarea uneia din cele două rampe amenajate în pasajul care subtraversează strada Andrei Șaguna.
Sursa foto: Reddit / pejosnic
În cadrul investiției care a depășit suma de jumătate de milion de euro, rampa dinspre bulevardul Victoriei face un unghi de 90 de grade. Rampa este mărginită de zid și de o balustradă, fapt care face extrem de dificilă trecerea a doi bicicliști unul pe lângă altul. Prin urmare, pentru a reglementa circulația, administrația a amplasat un semafor cu senzor de prezență.
Senzorul nu reacționează, însă, totdeauna, bicicliștii nu mai așteaptă, prin urmare, afișarea luminii verzi ceea ce duce la situații în care la mijlocul rampei, în curbă, să se întâlnească cel care coboară cu cel care urcă.
Citește și Pasajul de jumătate de milion de euro al Sibiului are de acum și două semafoare
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: primaria noua pista biciclete , pista cibin , rampe biciclete cibin , pod alba iulia , pista biciclete cibin , foto
Vizualizari: 5980
Ultimele comentarii
Acum 24 minute
Unul
Acum 51 minute
Emil
Acum 52 minute
@Rodica
Acum 56 minute
///
Acum 2 ore
Anonima