Luni,
16.09.2024
Cer Senin
Acum
14°C

Primăria: pe noua pistă de pe malurile Cibinului bicicletele vor fi ridicate cu dispozitive electrice. Și coborâte pe benzi cu frecare

Primăria: pe noua pistă de pe malurile Cibinului bicicletele vor fi ridicate cu dispozitive electrice. Și coborâte pe benzi cu frecare

După semaforizarea unei rampe construită „după colț”, administrația Sibiului propune o altă inovație pentru bicicliști: dispozitive electrice de ridicare a bicicletelor.

Pe șantierul noii piste de biciclete pe malurile Cibinului, în zona intersecției dintre șoseaua Alba Iulia și strada Malului este aproape de finalizare o zonă pietonală, parte a aceluiași proiect velo. Din respectiva zonă pietonală, accesul spre pista de biciclete se face doar pe un șir de scări, din ceea ce poate fi văzut acum (vezi foto principală). Acesta este motivul pentru care, prin intermediul Sibiu City App, un redactor al Turnul Sfatului a transmis o sugestie reprezentanților Primăriei Sibiu.

„Pentru că încă este în faza de șantier, nu se poate amenaja o rampă pentru coborârea bicicletelor în zona piațetei pietonale? După cum se vede până acum, coborârea pe pistă în această zonă este posibilă doar din amonte de poduri, ceea ce pentru un biciclist care vine dinspre zona Kaufland/Keep Calling presupune intrarea prin sensul giratoriu (iar girațiile sunt cel mai puțin prietenoase cu bicicliștii). Amenajarea unei rampe ar oferi posibilitatea bicicliștilor să nu mai intre în girație și să își coboare bicicletele pe pistă fără să le ridice în brațe”, este mesajul trimis prin intermediul aplicației care oferă sibienilor posibilitatea de a discuta cu reprezentanții Primăriei Sibiu.

Răspunsul a venit rapid din partea reprezentanților Serviciului de coordonare lucrări din cadrul Primăriei Sibiu. „În zona respectivă este prevăzut un dispozitiv de ridicare a bicicletei cu acționare electrică și o rampă metalică pentru coborâre”, se arată în răspunsul transmis.

În zona podurilor de pe șoseaua Alba Iulia, singura rampă pe care se va putea coborî pe bicicletă pe noua pistă va fi amenajată în amonte. În aval, coborârea are parte de alt sistem

 

Citește și A început montarea podului circular peste Cibin și Roscbach. Deocamdată, unic în țară

Electric la urcare, prin frecare – la coborâre

În proiectul de amenajare a pistelor de biciclete pe malurile Cibinului sistemele electrice de ridicare a bicicletelor apar în lista elementelor de mobilier urban solicitate pentru investiție. Listă între care se regăsesc și două tipuri de rampe: un tip de rampe pentru urcare, acționate electric, și altul pentru coborâre, fără vreun dispozitiv electric. În aceste rampe urmează să fie așezate roțile bicicletelor, cicliștii urmând să calce pe treptele scărilor.

La urcare, sistemul este acționat cu motor. „Sistemul este alcătuit dintr-o bandă rulantă (pe bază de kevlar) realizată din poliuretan, care rulează într-o canalizație de aluminiu durabil și este acționată de un motor electric. Acest sistem este potrivit pentru toate bicicletele cu frână de mână, pentru bicicletele cu două roți una după alta, pentru bicicletele cu anvelope largi și subțiri, precum și pentru biciclete ușoare și grele. Bicicletele fără frână necesită un sprijin mai mare din partea utilizatorului”, se arată în descrierea rampelor pentru urcare.

În cazul rampelor pentru coborâre nu mai există motor, canalul prin care trebuie așezate roțile bicicletelor urmând a avea perii care frânează coborârea. „Sistemul este realizat dintr-o canalizație realizată din aluminiu de înaltă calitate, durabil și cu întreținere redusă, care este echipat cu benzi de perie pe ambele părți. Aceste benzi de perie sunt pe toată lungime benzii, acoperite cu o protecție din aluminiu. Fricțiunea cu perii canalizației asigură transportarea în siguranță a bicicletelor și, la coborâre, permite utilizatorului să-ți determine propriul ritm în timpul coborârii”, se arată în proiect, în cazul rampelor pentru coborâre.

Noile piste de pe malurile Cibinului ar urma finalizate în cel mult o lună și jumătate.

 

Soluția acceptată de administrație pentru urcarea și coborârea bicicletelor în avalul podurilor de pe Alba Iulia. Sursa foto: proiectul tehnic realizat de FIP Consulting

După semafoare în rampă

Soluția unor benzi transportoare dedicate bicicliștilor care vor să intre pe pistă (benzi care nu vor putea fi folosite, de exemplu, pentru triciclete sau pentru cei care au cărucioare de copii agățate după bicicletă) vine după o altă variantă cel puțin inovativă aleasă de către administrația locală în infrastructura velo. Este vorba de semaforizarea uneia din cele două rampe amenajate în pasajul care subtraversează strada Andrei Șaguna.

Sursa foto: Reddit / pejosnic

În cadrul investiției care a depășit suma de jumătate de milion de euro, rampa dinspre bulevardul Victoriei face un unghi de 90 de grade. Rampa este mărginită de zid și de o balustradă, fapt care face extrem de dificilă trecerea a doi bicicliști unul pe lângă altul. Prin urmare, pentru a reglementa circulația, administrația a amplasat un semafor cu senzor de prezență.

Senzorul nu reacționează, însă, totdeauna, bicicliștii nu mai așteaptă, prin urmare, afișarea luminii verzi ceea ce duce la situații în care la mijlocul rampei, în curbă, să se întâlnească cel care coboară cu cel care urcă.

Citește și  Pasajul de jumătate de milion de euro al Sibiului are de acum și două semafoare

 

 

 

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

20 comentarii

Carcotel

Acum 1 an

Stai, ce? :))) Deci, proiectul minunatei piste nu este gata inca? Mai sufera modificari, acum, cu cateva saptamani inainte de receptia finala? Numa' la noi poti sa vezi asemenea ineptii, alti bani storsi degeaba. Cat de greu este sa faci o rampa putin in unghi pentru a facilita urcarea respectiv coborarea cu biciclete de la nivelul strazii la nivelul pistei? Sunt curios cat va rezista in timp acel sistem electric. Sau, poate va fi pus in functiune la fel ca si elevatoarele pentru scaunele de invalizi de la pasajul amintit in articol. Pentru cine nu stie, nici acum nu par sa fie date in folosinta acele elevatoare pentru persoanele cu dizabilitati. Cel putin la prima vedere, acestea stau acoperite sub o prelata: oare functioneaza? Foarte faina poza cu semafoare, apropo, se vede cum ambele indica culoarea rosie ceea ca nu ar avea nici un sens: greu era sa faca o rampa din doua bucati (cate una pentu fiecare set de scari) astfel incat biciclistii sa vada din timp daca e liber sau nu. Ma rog, d-ale lu Cora si echipa ei.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Kukuruku

Acum 1 an

Numa carcotasi. Calmati-va bre De unde stiti ca e o adaugire noua?
Raspunde

Florian

Acum 1 an

E bine ca proiectul se poate adapta la cerințele unor actuale.
Raspunde

Till Eulenspiegel

Acum 1 an

Noroc cu Newton,Coulomb si Faraday:primul a inventat gravitatia,al doilea forta de frecare si al treilea motorul electric.Desigur,fara Fodor si echipa competenta a Primariei Sibiu,cei trei puteau ****!

Raspunde

Bogdan

Acum 1 an

dupa presedintele Germaniei, urmatorul oaspete o sa fie probabil primarul Vienei care o sa vrea sa implementeze si la ei acasa tehnologia geniala de la Sibiu. Si revin cu aceeasi semnalare a ipocriziei: vreau sa o vad pe dna primar inaugurand lucrarea, coborand si urcand bicicleta folosind aceste metode unice in lume (nu m-am documentat deloc dar pe unde am umblat eu prin lume nu am vazut astfel de instalatii). Intr-un cuvant: RIDICOL
Raspunde

Un sibian

Acum 1 an

Această BĂTAIE DE JOC are la bază concepția generală cu privire la deplasarea cu bicicleta. Bicicliștii sunt văzuți de majoritatea șoferilor (unii fiind primari, funcționari) ca niște obstacole care ar trebui interzise sau mutate pe trotuare prin trasarea unor linii. Folosirea multora dintre aceste piste mărește timpul de deplasare cu bicicleta în loc să-l micșoreze, nu sunt gândite să încurajeze deplasarea cu bicicleta la serviciu, la cumpărături etc. Proasta proiectare e cauzată și de lipsa cronică de consultare REALĂ cu asociațiile de profil reprezentative înaintea implementării proiectelor e relevantă pentru indiferența administrației sibiene, județene, românești în general.
Raspunde

Claudiu

Acum 1 an

Alta scarpinatura la urechea dreapta cu un robot cu AI... Renventeaza roata cu prosti scumpe care nu vor mai functiona dupa 3 luni!!! Se vede ca cei din primarie nu merg pe bicicleta de loc! Aceste masuri nu fac altceva decat sa descurajeze biciclistii... La fel cu semnele si regula idioata de a te da jos de pe bicicletă la trecerile de pietoni... Cum ar fi ca soferii sa impinga masina in sensurile giratorii? E tot pentru siguranta lor... Voi stiti ca in lumea civilizata, Viena, de exemplu, biciclisti au voie sa circule pe străzi cu sens unic si nu trebuie sa se dea jos sau sa opreasca la intersectii, ei avand prioritate? In loc sa copiem ce au facut altii bine, o sa ne lovim de aceleasi probleme de care s-au lovit si ei dupa ani si ani... Pacat...
Raspunde

Ceac Noris

Acum 1 an

Mai lipseste ca primariasa monteze noste auromate de branza prin oras si asa unii se vor gandi ca sint acasa. Cam asta e gandirea celor de la butoane, orice fac pentru alti participanti la trafic care nu sint automobilisti o fac foarte prost! Se vede zona de unde provin.
Raspunde

Lacramioara Vecerzan

Acum 1 an

Inca o inovatie SMART a muzeului incompetentei in administratie locala, si anume Primaria Sibiu. Dar cu cealalta inovatie, si anume purificatoarele de aer SMART de pe Coposu, ce se mai intampla? Functioneaza? Purifica ceva? Au costuri de întretinere? TS, ati putea face o mica investigatie, numa zic.
Raspunde

Gheorghe ion

Acum 1 an

doamne fereste. lift :)). faceti bre o rampa. dumnezeule cata incompetenta: iti faci intrarea pe pista coborand scari. vai de capu' vostru de clica de incompetenti. ala de a proiectat pista in primul rand
Raspunde

Un biciclist

Acum 1 an

1.De ce nu sunt gata pistele?? Termenul de finalizare era in 2022, apoi prelungit pana in februatie 2023, apoi prelungit pana.....cand are chef contructorul, inaintea iernii cand oricum nu mai pedaleaza nimeni??? 2. Daca un biciclist coboara dinspre Metro si reuseste sa ajunga cu bine (avand in vedere calitatea"pistei" plina de canale NU la nivel) la pod si vrea sa mearga spre centru: se urca pe pista din sant face obligatoriu dreapta pe Maramuresului , se da jos la trecere si apoi prin Peco isi continua drumul? Ce logica e asta? Ce alternativa la deplasarea cu masina e asta? 3. Cum justifica primaria pista inghesuita in sant pe podul din amonte cand au lasat spatiu verde de semanat ceapa la iesirea din Lidl , in loc de a face o pista normala la cap langa trafic si nu aiurea pe trotuar? 4. Daca 5 biciclisti circula dinspre centru si ajung la pod si vor sa pedaleze spre p-ta Cibin: se duc la statia de coborare, coboara de pe biciclete, formeaza o coada organizata si astepta unul dupa altul sa coboare prin nu stiu ce dispozitiv cu frecare?? Asta cu coboratul la fiecare km e din putul gandirii sau au vazut-o in vest stand la coada unul dupa altul? Bordurile de intrare/ iesire de pe pistele NOI ale podului NU sunt la nivel, sau sunt foarte inclinate , obligand biciclistul a circula cu 5 km/h sau a sari bordurile - vezi intrarea pe "pista" podului din aval dinspre kaufland. E clar pentru a nu stiu cata oara ca primaria in incompetenta si aroganta in care se scalda nu se consulta cu asociatiile de biciclisti pentru a evita solutii aberante si a impune deplasari pe jos ale biciclistilor ca in cazul noului pod. In concluzie, "pistele" si solutiile astea mai mult incurca decat ajuta. Dar celor din primarie nu le pasa pentru ca e clar ca ei nu folosesc "infrastructura" pentru biciclete niciodata.
Raspunde

Kukuruku

Acum 1 an

Pai nimeni nu a zis vreodata ca pista asta rezolva mersul cu bicicleta in toate directiile E ca sa ajungi mai usor in/din zonele de pe malul Cibinului. Ca sa nu mai te chinui pe Malului, Raului si Viitorului. Atata tot. Si nici nu mai ai emotii pe podul de pe Alba Iulia, ca inainte (vai, de lovesti de borduri cu pedalele...pai ai grija, nu te lovi!) Probabil nu s-a facut mai rapid pt ca nu sunt destui bani in orice moment pentru toate proiectele incepute. Ca Romania nu-i o tara foarte bogata. Cei 5 biciclisti traverseaza frumos pe trecerea de la Kaufland apoi coboara pe pista sub pod. Nu e velodrom, te mai incurci si cu traficul, asta e. Toti fac compromisuri. Si pietonul trebuie sa ajunga la o trecere ca sa traverseze, nu poate trece pe oriunde. Asa si biciclistul, nu are la dispozitie intotdeauna cea mai scurta varianta posibila. Si soferii trebuie sa tina cont de sensuri unice, nu au acces liber peste tot. Asta e viata, sorry.
Raspunde

Gheorghe ion

Acum 1 an

ce compromisuri ma? ca nu.s astia in stare sa faca o pista chinuota cap coada? compromis e ca are latimea de juma' de metru si ca iei toate canalele cand mergi pe ea. acum sa mai accepti si borduri? de asta e tara asta asa cum e - romania lucrului bine facut. ca la noi toate merg pe principiul - las.o asa, bine ca e. te.ai dus macar la unguri sa vezi ce piste au aia? aia de ce pot? mai vrei compromisuri? doamna stanca - strada cu zeci de blocuri de zeci de etaje si cu o banda pe sens - compromis ca faci 500m cu masina in 20 min campusor- strada noua in camp cu o banda pe sens - si cu trotuare de latimea unei benzi de bicicleta pe care abia poate trece o femeie cu caruciorul astea fiind doar 2 exemple de compromisuri, ca as putea insira aici pana maine m iti place cum arata orasul compromisurilor? te simti bine in el? cate compromisuri sa mai fie?
Raspunde

Claudiu

Acum 1 an

Kukuruku, Gheorghe are dreptate ! Oricât ai încerca să dregi un busuioc scump și aiurea realizat. Și ar cam trebui să se încheie tradiția cu compromisurile care maschează amatorism și incompetență pe căciuli întregi de euro. Mai cu jumate de milion, mai cu peste un milion sau de la un milion în sus , ca și cum ar fi vorba de mâncare pentru porumbei. Pistele astea fac parte din proiect pe fonduri europene (direct atacul cerebral îl lovește pe europeanul venit să vadă cu ochii lui ce invenții pot emite primăria în colaborare cu executantul Con-A) dar, MAI ALES , menirea principala a intregului proiect este/ era la modul declarat , SĂ CREASCĂ MOBILITATEA. Cum naiba crești mobilitatea cu semafoare și elevatoare ? Cu zone de belvedere și iluminat led, camere de pândari , coșuri de gunoi și alte alea în care au băgat bani cu nemiluita ?
Raspunde

Kukuruku

Acum 1 an

Doamna Stanca nu e in Sibiu, e in Selimbar. Pai cum ziceam, e Romania. Atat se poate. Punct.
Raspunde

Kukuruku

Acum 1 an

Ma simt bine, ca nu ma mai intereseaza atatea lucruri. Lucrurile nu se schimba cand vrei tu ci in ritmul in care vor ei. Fa-te mafiot si implica-te in politica din umbra , daca nu-ti convine. Altfel te enervezi degeaba.
Raspunde

Kukuruku

Acum 1 an

Pai o creste, fata de cat era inainte. O creste cat vor ei, nu cat vrea un oarecare.
Raspunde

Corbul

Acum 1 an

Deja văd primul articol după inaugurare. "Rampele noi nu sunt compatibile cu bicicletele de tip fat-bike"
Raspunde

Doru

Acum 1 an

Văd că toată lumea se plânge de absolut tot ce face administrația locală. Dar oare cine-i votează pe acești sași cinstiți și gospodari de vreo 24 de ani încoace?
Raspunde

Zzz

Acum 1 an

ar trebui publicate numele incompetentilor din primarie care fac proiectele astea. Sa stim cu nume si prenume cine sifoneaza banii publici in halul asta...
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus