Propunerea unui sibian pentru decongestionarea traficului într-un cartier al Sibiului: ”Până în 1963 pe aici treceau mașini”

Valorile tot mai ridicate de trafic pe străzile din Sibiu și timpii tot mai lungi petrecuți la volan zi de zi îi împing pe sibieni să caute diferite opțiuni pentru fluidizarea circulației. Artere precum Șoseaua Alba Iulia, Calea Cisnădiei sau Calea Șurii Mari devin foarte aglomerate la anumite ore, în special când sibienii merg sau ies de la serviciu.

Un sibian ne-a transmis pe adresa redacției o situație din trafic întâlnită în cartierul Țiglari, despre care el este de părere că ar putea aduce beneficii locuitorilor dacă primăria Sibiu i-ar acorda atenție. Mai exact, este vorba despre trecerea la nivel de calea ferată de pe strada Lăptăriei, în continuare cu strada Ulmului. Domnul Gheorghe M. precizează în sesizarea trimisă ziarului nostru că circulația pe strada Țiglari s-ar reduce considerabil dacă locuitorii cartierului ar avea alternative de ieșire din zonă. Mai ales că opțiunea prezentată a fost utilizată în trecut.

”Încerc să atrag atenția asupra fluidizării circulației pe strada Țiglari. Se poate ieși din cartierul Tineretului pe strada Lăptăriei, peste calea ferată. Înainte de anul 1962 era amenajata trecere peste calea ferată la strada Lăptăriei. Atunci a fost un accident. Un camion defect aflat pe calea ferată a fost lovit de tren. De atunci s-a desființat trecerea și acum este o trecere pietonală care arată ca în evul mediu. Sunt grilaje care cu greu pot fi trecute și este pericolul trenului care vine de după curbă”, spune bărbatul.

Reporterul Turnul Sfatului a mers la locul indicat și a stat de vorbă cu sibienii care trec calea ferată pe aici, dar și cu vecinii. Deși unii se tem de o posibilă aglomerare a străzii Lăptăriei – în prezent foarte liniștită – cu toții sunt de acord că o nouă ieșire din cartierul Țiglari ar fi foarte utilă.

”Primăria Sibiu ar putea construi aici un pasaj subteran sau suprateran, în zilele noastre nu reprezintă o minune tehnologică și nici nu cred presupune lucrări care ar dura mult timp. De aici s-ar ajunge ușor în strada Rusciorului. ”, este de părere un sibian pe care l-am intervievat.

Atât strada Ulmului cât și strada Lăptăriei au câte o bandă de circulație pe sens și în ultimii ani aici s-a construit destul de mult. Creșterea valorilor de trafic pe ambele artere ar provoca un deranj evident locatarilor.

”Un pasaj suprateran aici ar aduce mașinile până la etajul unu al caselor, nu cred că vrea cineva să se uite pe geam și să dea cu nasul în țeava de eșapament. Iar un pasaj subteran, pe sub calea ferată, în timp ce trec trenurile, este aproape imposibil în Sibiu, uitați-vă cât durează lucrările pe orice alt șantier din Sibiu. Ideea de care spuneți dvs. trebuia aplicată acum 20 de ani ani, astăzi este prea târziu”, a explicat un alt bărbat, care locuiește în apropiere.

În urmă cu câțiva ani, cu sprijinul Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare, primăria Sibiu a elaborat un ”Plan de Mobilitate Urbană Durabilă – 2016-2030”. Cu prețul a 15 milioane de euro, municipalitatea sibiană a obținut astfel ”un document strategic” care stă la baza dezvoltării orașului din punct de vedere al mobilității. Planul menționează Țiglariul printre ”cartiere izolate faţă de zona centrală a oraşului”, lipsa infrastructurii fiind evidențiată clar.

”Zona centrală este greu accesibilă din cartierele înconjurătoare Terezian, Ţiglari, Lupeni, Lazaret, Turnișor din cauza numărului redus de legături peste barierele antropice sau naturale (poduri, pasaje, traversări pietonale peste râuri, calea ferată sau alte infrastructuri)”, se arată în documentul citat.

Plan de Mobilitate Urbană Durabilă – 2016-2030 nu face nicio referire la pasajul dintre străzile Ulmului și Lăptăriei, însă vine cu propunerea de prelungire a străzii Turda până în străzile Deventer și Țiglarilor. Scopul final este același, creare unei noi căi de acces către și dinspre cartier.

Între timp, în Țiglari sunt anunțate noi proiecte imobiliare, mai ales în zona Lacului lui Binder – recent modernizată. Spre exemplu, nu departe de zona avută în vedere mai sus, există planuri pentru construcția a 285 de apartamente. Detalii aici.

Citește și:

Localnicii semnalează că strada Țiglari e pericol public: Pista pentru biciclete a fost ștearsă pentru a lăsa loc mașinilor. Primăria: ”Facem un studiu de trafic”

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

25 comentarii

Troll E. Buzu

Acum 2 ani

In Sibiu nu e nevoie de solutii pentru descongestionarea traficului si asta deoarece noi nu avem probleme nici cu traficul si nici cu infrastructura. De fapt vreti sa aruncati cu noroi, recunoasteti! :) Pe aici multi dintre noi au un slogan intelept: "daca nu-ti place, pleaca dintre noi!". Cu astfel de mindset am cladit aceste minunatii si vrem sa continuam asa

Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Richard Trevithick

Acum 2 ani

Cea mai incompetenta primarie din galaxie – cea a satului Sibiu, de vreo 8 ani tot face o documenatie pentru refacerea trecerii CF de la gara Turnisor si inca nu-I gata. Asadar o traversare noua in tiglari nu se va face inainte ca omul sa colonizeze luna sau Marte.
Raspunde

Adrian

Acum 2 ani

Inseamna ca nu ai fost prin alte orase sa vezi incompetenta,mafie si coruptie .....
Raspunde

Kukuruku

Acum 2 ani

CFR vrea sa fie desfiintata trecerea de pe Calea Turnisorului, nu cred ca primaria are optiunea refacerii ei.
Raspunde

Aci Duțu

Acum 2 ani

Adriane, ăla a venit din cătunul lui la oraș, și cum e leneș s-a băgat postac la fermă
Raspunde

Y

Acum 2 ani

Oricate legaturi de strazi ati crea tot in acelasi punct ajungeti, practic mutati aglomeratia dintr-o zona in alta Singura solutie este un transport in comun mai dezvoltat cu frecventa mai mare, astfel incat sa fie obligati locuitorii sa il foloseasca
Raspunde

Kukuruku

Acum 2 ani

Vrei sa zici stimulati sa-l foloseasca
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

C

Acum 2 ani

Autobuzele supra-aglomerate cu pensionari sunt o MARE problemă! Ar trebuie să aibă doar un anumit număr de călătorii gratuite pe carduri.
Raspunde

Sibianul comentator

Acum 2 ani

Foarte mult vă încurcă pensionarii. Foarte mult: trebuie să munciți să le plătiți pensiile uriașe, vă deranjează dacă-i întâlniți la cozi mișcâdu-se greu sau numărându-și greu banii ținuți strâns în mâinile zbârcite, uneori miros urât și poartă sacoșe soioase, circulă cu mijloacele de transport în comun și au și nesimțirea să ocupe loc pe scaun... Cine va crescut și educat pe dumneavoastră? Nu pot decât să vă compătimesc: nu ați avut parte de dragostea părinților și bunicilor, sunteți un om nefericit și trist. Stați liniștit, ca mâine veți ajunge un umil pensionar. Atunci, probabil, cei tineri vor avansa în solicitări și vor cere, nici mai mult, nici mai puțin, decât eutanasierea pensionarilor. Vă dați seama ce lume minunată va fi atunci... Bine că nu o voi mai apuca. Să vă fie bine...
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

John Doe

Acum 2 ani

Problema e că la orele de vârf autobuzele sunt pline cu pensionari ieșiți la piata sau plimbare.. Vara merg dintr-un capat de linie în altul, la povesti, pentru ca au clima în autobuze... Nu cer interzicerea gratuități și nici a plimbărilor lor dar daca la 7 dimineața autobuzul 1 e plin de pensionari, deja de pe Rahovei, e chiar aiurea să nu poți lua autobuzul spre serviciu pentru că nu mai ai loc sa urci. Ar trebui ca aceasta gratuitate pentru pensionari să existe doar în afara orelor 7-9 și 16-18.

Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Bambolero

Acum 2 ani

Sibiane (sanchi) comentator, nu ține propaganda putleristă în Sibiu, du-te la mă(-)ta Rusie.
Raspunde

Sibianul comentator

Acum 2 ani

John Doe, sunt de acord cu tine. Și eu am constatat uneori acest aspect dar hai să fim îngăduitori cu ei. Tu știi cât de grea este singurătatea, in general și la bătrânețe, în special? Mulți dintre acești oameni nu mai au pe nimeni, nu mai au cu cine vorbi, poate nici nu au acces și nu se descurcă pe rețelele de socializare astfel încât să mai poată comunica cu cineva. Ei vor doar să nu mai fie singuri. Da, poate că uneori nu țin cont de orele de vârf și nu evită să aglomereze autobuzele. Dar uneori poate merg să-și ia nepoții să-i ducă la școala, poate merg să-și facă niște analize. Pe mine mă doare sufletul când văd cum se vorbește despre bătrânii noștri. Personal, eu sunt deranjat de tinerii care merg o stație-două cu ghiozdanul în spate, sunt extrem de gălăgioși, ascultă muzică pe telefoane... Dar niciodată nu voi vorbi cu dispreț despre ei. Ei sunt ceea ce deja noi am fost iar bătrânii sunt ceea ce noi nădăjduim să fim. Haideți să nu ne distrețuim unii pe alții, oricum suntem toți disprețuiți de viața grea pe care o ducem (în general și în special noi, cei care circulăm cu autobuzul). Multă sănătate vă doresc!
Raspunde

Sibianul comentator

Acum 2 ani

Mulțumesc pentru recomandare. Așa voi face. Îți doresc toate cele bune!
Raspunde

Suvis68

Acum 2 ani

Stimate domn , educatia si dragostea de care vorbiti , nu ne lipseste noua ci lor pensionarilor care dimineata la 5.40 au urcat in autobuzul 115 in statia Calea Gusteritei si care au mers pana in Turnisor si cand au ajuns acolo au intrebat surprinsi citez " pai asta nu merge la Mall la Selimbar? ". Daca puteti sa-mi spuneti ce cautau la ora aia la Mall si ce cautau intr-un autobuz cu ruta profesionala care si asa este destul de aglomerat pentru ca aceste autobuze : 111 , 112 , 113 , 114 , 115 , 116 , 117 si 118 au fost introduse ca rute profesionale si doar la ore de varf , pentru angajatii care merg sau vin de la servici. Sa nu va mai povestesc ca saracii de ei nu au timp toata ziua sa mearga la cumparaturi ( de parca ei trebuie sa ajunga la program ) si se gasesc sa mearga exact la orele cand se merge sau se vine de la servici . Vreti sa va mai dau exemple ? Sunt pensionari care iarna se plimba de dimineata pana seara cu autobuzul ( pentru ca este gratis si pentru ca asa cica mai fac economie la caldura ca nu o mai folosesc peste zi ). Alt exemplu : zilele trecute am mers pana la Cimitir si pentru asta , am luat autobuzul 14 din cartierul Resita si cand am urcat in autobuz , odata cu mine au urcat inca 4 persoane ( pensionari) , care s-au apucat sa depene amintiri ( lucru frumos dealtfel ) doar ca in momentul in care am ajuns pe Mihai Viteazul , i-am auzit exclamand " aoleu , pai noi trebuia sa coboram pe Semaforului " dupa care unul din ei a raspuns linistit " lasa ca mergem pana in Valea Aurie si coboram cand ne intoarcem ca avem destul timp si e gratis oricum ". Acum va intreb cu respect : cine , ce educatie are si cine este mai " nesimtit " ?
Raspunde

Sibianul comentator

Acum 2 ani

@Suvis68 - Vă mulțumesc pentru că ați citit și ați răspuns comentariului meu. Eu nu mi-am dorit să am o polemică pe această temă, nu mi-am dorit să bat cu pumnul în masă susținând că părerea mea este cea corectă și nu mi-am propus să fac cuiva educație. Am avut, însă, și am mereu, un nod în gât atunci când văd atitudini atât de radicale, agresive, împotriva unor oameni, unor semeni de-ai noștri care nu poartă o vină foarte mare, care nu au comis acte antisociale ci doar...sunt mai săraci sau mai triști ca noi, mai nefericiți sau mai puțin educați. Recunosc, am o mare sensibilitate față de copii, de bătrâni și față de animale. Se spune că nu este bine să judecăm pe cineva până nu am trăit un timp în pantofii lui. Este firesc să avem puncte de vedere diferite pentru că avem experiențe de viață diferite, structuri emoționale diferite și valori diferite cărora ne raportăm toate acțiunile noastre în viață. Până la urmă, acesta este farmecul, să fim diferiți dar să reușim, în ciuda diferențelor ce ne separă, să găsim elementele ce ne apropie, să facem fiecare după puterea noastră, efortul constant, continuu de a fi oameni. Unii reușesc acest lucru, alții parțial, alții deloc. Vă doresc toate cele bune!
Raspunde

AlisonBurgers

Acum 2 ani

M-am intors recent din doua tari vecine. Trafic lejer, foarte multi oameni pe biciclete (e drept, au si infrastructura). Dar deh, cercopitecii romani s-au nascut in masina, csf ..
Raspunde

Lol

Acum 2 ani

Cu ce te-ai intors? cu bicicleta?
Raspunde

Cipi

Acum 2 ani

Pana se gasesc o gramada de bani pentru studii de fezabilitate, impact asupra locatarilor, asupra mediului, oare nu e mai ieftin si mult mai rapid, ca primaria Sibiu impreuna cu CFR-ul sa modernizeze trecerea de cale ferata de strada Tiglarilor prin niste senzori moderni , astfel incat sa nu se mai stea minim 3 MINUTE ???? Si dupa se se caute solutii alternative de strapungeri dinspre strazile Deventer si Tiglarilor spre Drumul Hotilor
Raspunde

Cristian

Acum 2 ani

I n orașul nostru in Sibiu,trebuie făcut un pasaj Suprateran,incepând din Zona Aeroportului (Zona de Vest a orașului ) către Cartiere ale Sibiului ,pentru decongestionarea traficului în Sibiu
Raspunde

Trafic Greu

Acum 2 ani

Ai auzit de Centura-Sud? De asta se face. Dar e mai ușor să comentezi, de v-ar pune pe voi să faceți, s-ar duce de râpă și ce a mai rămas în picioare.

Raspunde

Me

Acum 2 ani

Sunt multe posibilitati in acest oras. Chiar si de a lega Gusterita cu Marmelada. Chiar si de a mai face un pod peste Cibin pentru a lega cartierul Resita de zona Obor. Poate nu se vrea.
Raspunde

Bobo

Acum 2 ani

Dar de pasaje supra si subterane la intersectiile cheie din oras ati auzit ? Alooo, primaria ?
Raspunde

Pușcașu Marin

Acum 2 ani

Pariu că dacă le-ar face ai comenta că de ce le-au făcut și de ce au dat bani pele? Ipocrit de fermă de postaci
Raspunde

Sandu

Acum 2 ani

Soluția pentru descongestionare a fost găsită! Facem toate străzile cu sens unic! Și care trebuie și care nu trebuie. De ce sa găsim, construim alternative, variante pentru trafic. Ca doar nu o fi după voi! Nu?

Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Bambolero

Acum 2 ani

Cu sens unic înspre afară, pentru voi, putlerilor
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus