Miercuri,
10.09.2025
Ploi Moderate
Acum
21°C

PUZ pentru o nouă zonă de locuințe, în locul parcului auto Transcar: 285 de apartamente, 461 locuri de parcare

PUZ pentru o nouă zonă de locuințe, în locul parcului auto Transcar: 285 de apartamente, 461 locuri de parcare

O nouă zonă de locuințe va apărea în Sibiu, în locul parcului auto al companiei Transcar, proprietate a omului de afaceri Ilie Carabulea, în situația în care consilierii locali vor aproba un PUZ pentru această locație. Pe ordinea de zi a ședinței Consiliului local din 29 mai se găsește un proiect de hotărâre privind transformarea zonei din una destinată circulației rutiere, în una mixtă. Aici urmează să fie ridicate aproape 300 de apartamente și vor fi amenajate peste 400 de locuri de parcare, conform proiectului.

Proiectul de hotărâre are denumirea „PUZ - Schimbare funcțională din UTR TR - Zonă de circulație rutieră și amenajări aferente în zonă mixtă”. Zona pentru care se propune aprobarea unui nou Plan Urbanistic Zonal se află în pe strada Tractorului, nr. 14, actualul sediu al parcului auto Transcar – companie administrată de Ilie Carabulea ce activează în domeniul transportului de mărfuri.

Proiectul vizează două loturi de terenuri de la adresa menționată, în suprafață totală de 24.292 mp, aflate în proprietate privată, pentru care documentația de urbanism a fost întocmită de biroul arhitectului Mihai Țucă, Arhimus SRL. 

Potrivit regulamentului local de urbanism, pentru zona mixtă sunt admise construirea de locuințe sau, cu anumite condiționări, clădiri cu funcțiuni administrative, financiar-bancare, comerciale cu caracter intraurban etc. Pentru zona mixtă regimurile de construire permise sunt P+3+M, S+P+3+R, S+D+P+2+M sau S+D+P+2+R.

Prevederile proiectului de hotărâre stipulează că pentru întreaga zonă reglementată se va asigura „viabilizarea prin conectarea la rețele de utilități publice și rețeaua stradală existentă”. Până la emiterea autorizațiilor de construcție proprietarul imobilelor va avea obligația să reglementeze juridic terenurile, precum și situația suprafețelor ce vor trece în proprietatea publică a municipiului în vederea modernizării infrastructurii rutiere – fiind vorba de o suprafață de aproape 2.500 mp.

Astfel, pentru zona din strada Tractorului nr. 14 se propune aprobarea următorilor indicatori urbanistici: procentul maxim de ocupare a teritoriului este de 40% (față de 70% admis prin PUG), înălțimea maximă a clădirilor în punctul cel mai înalt nu va depăși 20 m, iar distanța minimă dintre două clădiri aflate pe aceeași parcelă „va fi egală cu înălțimea clădirii mai înalte (...), dar nu mai puțin decât 5 m”. Proiectul de hotărâre descriere o serie de indicatori, conform definițiilor din regulamentul local de urbanism.

Conform planșei atașate proiectului de hotărâre, viitoarea zonă mixtă va avea locuințe colective și funcțiuni mixte, iar acestea vor fi construite conform regimului S+P+3E+R. În total, ar fi vorba de 285 de apartamente. Documentul mai arată că suprafața construită totală va fi de 32.007 mp, dintre care locuințele vor reprezenta 26.757 mp; iar 22,3% din toată zona se promite să fie destinată spațiilor verzi, adică 5.570 mp din 24.292 mp.

Transcar mai promite că va amenaja 461 de locuri de parcare, dintre care 297 la subsol.

Recent, Transcar a preluat o parte din activele și pasivele companiei Comtram, la care este acționar majoritar, pentru activitatea de dezvoltare imobiliară. Potrivit proiectului de divizare prin desprindere a Comtram, compania a cedat firmei Transcar 27% din patrimoniul său, însemnând mai multe terenuri și construcții, respectiv „toate elementele necesare activității privind Codul CAEN 4120 – Lucrări de construcții a clădirilor rezidențiale și nerezidențiale prin alocarea unor active care vor fi utilizate la potențial maxim în acest scop”.

„Prin separarea obiectelor de activitate vor putea fi stabilite mai eficient oportunitățile ce pot fi exploatate pe fiecare segment de piață astfel încât fiecare societate să aibă viziunea și misiunea proprie. Prin implementarea viziunilor separate pentru fiecare societate (Comtram și Trasncar - n.n.) se vor putea determina specific obiectivele strategice, respectiv indicatorii economico-financiari pentru următorii ani, precum și planurile strategice privind acțiunile atât pe activitatea de infrastructură rutieră,  cât și în ceea ce privește dezvoltarea imobiliară prin segmentul preluat, prin stabilirea obiectivelor cantitative și calitative, stabilirea modalităților de realizare, stabilirea acțiunilor ce trebuie inițiate, stabilirea pârghiilor de monitorizare și control”, se arată în proiectul de divizare parțială a Comtram SA.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Ion Surdu

de Ion Surdu

Redactor

Comentarii

14 comentarii

Dan

Acum 2 ani

Primaria ar trebui in ceasul al 13-lea sa NU MAI APROBE nici un ansamblu de sute de locuinte pana nu creeaza noi drumuri de acces. Deja zona este aglomerata, cetatenii au dreptul timpi de interventie acceptabili pentru situatii de urgenta – ambulante sau incendii. Cand strazile sunt arhipline de coloane de masini sa-si asume fodor, fdgr si urdea consecintele. Sunt doar vreo 3,5km intre zona Jumbo si Cl. Surii Mici (zona Magnolia) pentru un drum nou, dar n-ai cu cine – primaria asta de sat are alte prioritati printre care imobiliarele pretenilor – gen keul.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Emila

Acum 2 ani

E simplu, îtâi trebuie reduse mașinile, ca să fie loc de altceva
Raspunde

O.U.G. nr. 114/2007 :

Acum 2 ani

"Articolul II (1) Autorităţile administraţiei publice locale au obligaţia de a asigura din terenul intravilan o suprafaţă de spaţiu verde de minimum 20 mp/locuitor, până la data de 31 decembrie 2010, şi de minimum 26 mp/locuitor, până la data de 31 decembrie 2013." Turnisor, Tiglari, Terezian, Lazaret, 3 stejari , Hipodrom toate cartierele astea au zeci de mii de locuitori si dispun de doar cateva petice de spatiu verde. Petice !! Nici un parc decent pentru acesti locuitori platitori de taxe! Tuturor cetatenilor astora primaria fodor le taie dreptul la spatiu verde. Au facut un miniparc langa padure in celalt capat al orasului si la 2 pasi de Sub arini. Si acum vine dezvoltatorul asta si propune spatiu verde de 13%, restul betoane, asfalt si parcari.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Bambolero

Acum 2 ani

Da meri înapoi la țară, la spațiu verde, postache
Raspunde

Sibian SB

Acum 2 ani

Obligatoriu trebuie unita Calea Poplacii cu zona Metro sos. Alba Iulia, apoi de acolo cu Surii Mici (asta se face acum), apoi Surii Mici cu Prelungirea Tractorului (pana mai e camp si se mai poate), apoi Tractorului cu Tineretului si Tineretului cu zona comerciala si inelul de autostrada Hornbach. Primaria, Consiliu Judetean, faceti de urgenta treaba asta ca e f important. Faceti pana se mai poate! E super necesara si daca spitalul nu s-ar mai face pe Surii Mici. Iar la aprobari pt complexe de apartamente, respectați legea sau mergeți la pușcărie. Spatii verzi, zone pt scoli si grădinițe, parcări, conform legii. Atentie la ce semnati ca se va lasa cu procese grave!!
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Andrei

Acum 2 ani

Dar de ce ar trebui unita Calea Poplacii cu zona Metro? Ca sa aglomeram și Valea Aurie si Cakea Poplacii probabil. Nu vad utila aceasta abordare și nici necesara.
Raspunde

Kukuruku

Acum 2 ani

Pai oamenii care au treaba pe Calea Poplacii oricum ajung in final acolo, lumea nu abandoneaza cursa :)) Dar cu un drum direct de la Metro nu mai trec prin alte zone din Sibiu.
Raspunde

Sibian SB

Acum 2 ani

Andrei, eu nu cred ca va mai dura mult pana cand armata va renunta la ceea ce face acum, adica aberație maxima, adica trageri cu gloante si tunuri aici langa oras, lipit, in anul 2023. Clar trebuie sa faca aceste exerciții in alte locatii, mai departe de un Sibiu care s-a dezvoltat accelerat, împrejurimile la fel. Probabil va aparea un cartier mare in acea zona, destul de repede dupa ce schimbul de terenuri cu armata romana se va finaliza. Atat pe locatia poligonului cat si peste drum, dupa statia de apa, vor fi case, vile, strazi, masini etc. Valea Aurie e cartier mare. Pe la ei mai vin cetățeni si din Cisnadioara, Rasinari, Arhitecților, cu drum spre zona de vest in special. De asta vad util drum de legătură intre ieșirea din oras si zona Metro. Pe toti astia, sa ii mai bagam prin Strand, pod nou Turnisor și Turnisor, mi se pare aberant, si asa zona e arhi-sufocata. Adica cred ca e cat mai ok sa gandim in perspectiva, sa facem drumuri pana se poate. Statul trebuie sa intervina si sa gândească pt următorii zeci de ani, nu pentru 2024-2025 (pana la/dupa alegeri) si atat.
Raspunde

Viziunedecomună

Acum 2 ani

Omul are dreptate, trebuie realizata o conexiune sa mai scoată din traficul de pe alba iulia caci acei oameni, in mare parte merg in zona Hipodrom, rahova, calea Cisnădiei, Arhitecților.
Raspunde

Xgfbhbxch

Acum 2 ani

inca un proiect fara spatiu verde, limitele laterale la minimul admisibil si fara a fi prevazute gradinite. bineinteles degeaba se lauda cu locuri de parcare daca sunt vandute separat de apartament si cum multi nu vor sa plateasca suplimentar vor fi multe masini fara locuri de parcare care ghiciti unde vor fi: pe strazile deja aglomerate din zona... Treaba ca sa la sasi cu lucruri bine facute... Nu stiu cum pot trai cei din primarie care aproba asa ceva cu constiinta si mai ales cu raspunderea care o implica astfel de proiecte.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Elzoroaba

Acum 2 ani

Da de unde știi tu că nu vor să plătească pentru locuri de parcare? Acest cartier va fi în Sibiu, nu în Cisnădie
Raspunde

Fghj

Acum 2 ani

pentru ca la fel este si in zona 0 a orasului gen Mihai Viteazul-Doamna Stanca-Calea Cisnadiei unde sunt zeci de apartamente vandute la care oamenii nu au vrut sa mai scoata inca cateva mii de euro pentru parcare (care normal trebuia sa fie inclusa in pretul apartamentului si obligatoriu nu optional)...
Raspunde

Mister

Acum 2 ani

UN BULEVARD IN ACEASTA COMUNA SE POATE FACE???? ALO PRIMARIA DE LA LACUL LUI BINDER LA ZONA INDUSTRIALA 4 BENZI PE SENS ..... E CAMP.....MOMENTAN
Raspunde

@ Mister

Acum 2 ani

nu se poate. Pentru ca keul nu are teren acolo. daca avea, se facea!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus