Duminică,
15.09.2024
Cer Senin
Acum
12°C

S-a construit o treime din celălalt capăt al Autostrăzii Sibiu – Pitești. Progres de 2,8% într-o lună

S-a construit o treime din celălalt capăt al Autostrăzii Sibiu – Pitești. Progres de 2,8% într-o lună

Lotul 5 al Autostrăzii Sibiu – Pitești, cel dintre Pitești și Curtea de Argeș,  ajuns oficial la un grad de execuție de 33,6%, conform datelor publicate de CNAIR, iar Asociația Pro Infrastructură anunța în urmă cu două luni că ”parcă se vede și luminița de la capătul”.

Pe de altă parte, Webuild SPA, constructorul italian al secțiunii 5 din Autostrada Sibiu - Pitești, anunța la jumătatea lunii iunie că a ajuns la un stadiu fizic de peste 35% din lucrare, ceea ce dă speranțe pentru o inaugurare înainte de termenul contractual din 2025.

Informațiile au fost făcute publice de Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR S.A.),

în 17 iunie, care, împreună cu ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, au inspectat lucrările de pe această secțiune de 30,5 km.

„Am verificat astăzi lucrările pe secțiunea 5 a autostrăzii Sibiu-Pitești (30,5 km).  Constructorul italian (Webuild SPA) a ajuns la un stadiu fizic de peste 35% pe această secțiune. Dacă va crește mobilizarea, termenul de finalizare a lucrărilor (2025) va fi respectat și poate chiar devansat.

1,7 miliarde de lei pentru 30 de kilometri

CNAIR a anunțat oficial că în luna mai s-a realizat pe acest tronson de autostradă un progres de 2,8%, ajungând de la 30,8%, în luna aprilie, la 33,6% în luna mai.

Lotul 5 Pitești – Curtea de Argeș are o lungime de 30 de kilometri, iar CNAIR a stabilit un termen de 4 ani, explicabil prin numărul mare al lucrărilor de artă: 13 poduri/viaducte, 6 pasaje și 3 noduri rutiere. Contractul a fost semnat în 2020 pentru 1,7 miliarde lei.

Citește și: 

Tronsonul 5 al autostrăzii Sibiu-Pitești ar putea fi gata înainte de termen

„În grafic pe Autostrada A1 Pitești – Curtea de Argeș, dar vrem mai mult. Șantierul arată bine. Estimăm că stadiul fizic este în intervalul 35-40%, în lipsa cifrelor oficiale CNAIR care au fost actualizate ultima dată în urmă cu peste două luni. Pe câțiva kilometri umpluturile sunt gata, iar în unele puncte s-a așternut stratul de formă, primul nivel al structurii rutiere, peste care vine fundația de balast, apoi balastul stabilizat și la final cele 3 straturi de asfalt. Și structurile arată decent, multe fiind practic pregătite pentru grinzi. Parcă se vede și luminița de la capătul… stâlpilor”, anunța Pro Infrastructură.

Finalizare probabilă în primăvara anului 2025

Asociația care monitorizează cele mai importante investiții în infrastructură susține că lotul ar putea fi inaugurat în primăvara anului 2025.

”Una peste alta, cel mai frustrant este că lotul poate fi inaugurat fără eforturi supraomenești în primăvara lui 2025 dar probabil cei de la WeBuild vor trage într-un ritm relaxat ca să se încadreze în termenul de 4 ani de execuție scadent în septembrie 2025 – ordin începere lucrări 01.09.2021 pe un contract semnat în 11.05.2020. Asta mai ales dacă privim atitudinea lor după fuziunea cu Salini și felul în care și-au încălcat propriile promisiuni la podul suspendat de la Brăila, ca să dăm un singur exemplu. Încă sperăm să revină la sentimente mai bune, adică la mobilizarea și seriozitatea știute de pe proiectele mai vechi”, arată API.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

0 comentarii

Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus