Luni,
09.09.2024
Cer Senin
Acum
22°C

Sibienii nu trebuie să știe: Prefectura ascunde numele azilelor unde s-au descoperit sute de nereguli. Amenzile depășesc 400.000 de lei

Sibienii nu trebuie să știe: Prefectura ascunde numele azilelor unde s-au descoperit sute de nereguli. Amenzile depășesc 400.000 de lei

După scandalul „azilelor groazei”, Instituția Prefectului Sibiu anunță că în decurs de o săptămână s-au descoperit sute de nereguli în centrele maternale, pentru copii, vârstnici ori pentru persoane cu dizabilități aflate pe teritoriul județului Sibiu. Prefectura enumeră liste întregi cu nereguli, cuantumuri de amenzi, dar se ferește să comunice vreun nume de centru social unde s-au descoperit nereguli.

Ca urmare a directivelor venite de la nivel central, în urmă cu o săptămână, Instituția Prefectului Sibiu a cerut instituțiilor de control să verifice toate cele 77 de centre sociale aflate pe teritoriul județului Sibiu.

Controalele au avut loc în perioada 10 – 16 iulie 2023 și au generat 227 de sancțiuni, dintre care 170 au fost avertismente, restul de 57 fiind amenzi în valoare de 401.150 de lei, se arată într-un comunicat pe care Instituția Prefectului Sibiu l-a emis luni după-amiaza.

„Toate cele 77 de centre au autorizație de funcționare, iar trei dintre ele nu dispun de licență conform Legii 197/2012 privind asigurarea calității în domeniul serviciilor sociale”, se arată la finalul comunicatului în care reprezentanții Guvernului în teritoriu înșiră pe nu mai puțin de cinci pagini neregulile descoperite.

40.000 de lei – cea mai mare amendă. OPC deține recordul, cu „gândaci morți”

În „comunicatul-foileton”, Instituția Prefectului Sibiu centralizează neregulile pe care le-au descoperit inspectorii Agenției județene pentru plăți și inspecție socială, ai Direcției de sănătate publică, ai Direcției sanitar-veterinare și ai Protecției consumatorului, precum și cele identificate de către polițiști, pompieri și, respectiv, de către reprezentanții Inspectoratului teritorial de muncă Sibiu.

Sunt enumerate zeci de nereguli pe care reprezentanții celor șase instituții de control le-au descoperit în cele 77 de centre sociale din județul Sibiu: de la centre a căror capacitate este depășită, la unele care nu a fost realizată dezinfecția, dezinsecția și deratizarea, unde alimentele nu sunt depozitate corespunzător.

Cea mai mare amendă are o valoare de 40.000 de lei și a fost aplicată de către Direcția sanitar - veterinară și pentru siguranța alimentelor Sibiu pentru faptul că un centru social era alimentat cu apă în vederea consumului uman „din sursă neverificată prin analiză”. S-a ajuns la cuantumul de 40.000 de lei și pentru că instalația internă de distribuție a apei nu era întreținută.

Două amenzi de câte 30.000 de lei au fost aplicate și de către Oficiul pentru Protecția Consumatorului Sibiu. Una a fost aplicată pentru că pe jos era murdar, podelele fiind uzate, iar în baia comună de la parterul unui astfel de centru din Sibiu s-au găsit gândaci morți. Lipsa covorașelor antiderapante de la băi și a plaselor de la geamuri împotriva insectelor a condus la o astfel de amendă de 30.000 de lei.

Cea de-a doua cu acest cuantum a fost aplicată pentru zece borcane, de câte 300 de grame, cu dulceață de afine, al căror termen de valabilitate (5 iulie 2023) era depășit cu câteva zile, iar în meniul afișat „lipsea gramajul”. La un alt centru, OPC a aplicat – pentru mizerie, în special – o amendă de 25.000 de lei.

De altfel, Oficiul pentru Protecția Consumatorului Sibiu contabilizează cele mai mari amenzi aplicate în controalele derulate săptămâna trecută: 145.500 de lei este totalul. În „topul” instituțiilor care au aplicat amenzi pe locul doi se află ITM Sibiu, cu 61.300 de lei, urmat de Agenția pentru plăți și inspecție socială – 37.750 de lei.

Protecție pentru cei amendați

Turnul Sfatului a solicitat Instituției Prefectului Sibiu să comunice care este motivul pentru care niciuna dintre instituțiile controlate nu este denumită. Până la publicarea acestui articol, nu a fost oferită vreo reacție (e adevărat, solicitarea a fost făcută după închiderea programului de lucru, când, de altfel, a și fost emis comunicatul de presă).

Singurul nume la care se face referire în tot comunicatul este cel al prefectului de Sibiu. „Prefectul județului Sibiu, domnul Mircea Dorin Crețu (foto principală centru - n.r.) a solicitat instituțiilor implicate în activitatea de control să comunice Instituției Prefectului – Județul Sibiu îndeplinirea măsurilor dispuse. În zilele următoare, la solicitarea prefectului, vor avea loc întâlniri cu reprezentanții instituțiilor care au fost în control, pentru a analiza cauzele și deficiențele structurale, în scopul emiterii măsurilor ce se impun, incluziv propuneri de modificări legislative”, se mai arată în comunicatul citat.

Reproducem mai jos, integral, comunicatul în care Instituția Prefectului Sibiu ascunde orice nume de centru social în care s-au descoperit nereguli de peste 400.000 de lei

Comunicat de presă

Nr. reg. 14263/17.07.2023

 

Prin Ordinul Prefectului județului Sibiu, nr.344/10.07.2023, s-au constituit Comisii Mixte pentru efectuarea de controale în centrele sociale.

Din cele 77 de centre existente la nivelul județului Sibiu, 30 sunt publice și 47 private, din care:

-37 centre rezidențiale pentru copii;

-16 centre rezidențiale pentru persoane cu dizabilități;

-23 centre rezidențiale pentru persoane vârstnice;

-1 centru maternal, cupluri mamă-copil.

 

Numărul total al rezidenților din cele 77 de centre sociale este de 2015 beneficiari.

În perioada 10.07-16.07.2023, au fost raportate un număr de 227 sancțiuni contravenționale aplicate, din care:

-57 amenzi, în valoare totală de 401.150 lei;

-170 avertismente.

Instituțiile implicate în efectuarea controalelor au aplicat amenzi pentru următoarele probleme identificate:

 

AJPIS Sibiu:

 

  • depășire capacitate cu 6 beneficiari neanunțată și fără solicitare de mărire capacitate: 1 amendă de 2500 lei;
  • grupuri sanitare nedotate corespunzător, igiena neadecvată a spațiilor și echipamentelor: 1 amendă de 250 lei;
  • lipsa licențiere centru: 1 amendă de 10 000 lei;
  • serviciul social nu este licențiat; nu a fost instruit personalul asupra procedurilor documentate: evaluare și management situații de risc, procedură documentată transfer beneficiari în situații de urgență; meniurile alimentare nu au fost elaborate cu consultarea /avizului medicului: 1 amendă de 10 000 lei;
  • lipsă licențiere: 1 amendă de 10 000 lei;
  • nerespectarea Standardelor minime de calitate: 1 amendă 5000 lei;

Total amenzi aplicate AJPIS Sibiu: 37750 lei

  

DSP Sibiu:

  • gestionare defectuoasă a deșeurilor cu potențial contaminant; neefectuarea controlului medical periodic pentru o parte din angajați: 1 amendă de 5000 lei;
  • la nivelul căsuțelor de tip familial nu tot personalul deține fișe medicale de aptitudine în termen de valabilitate, personalul angajat nu deține cursul de însușire a noțiunilor fundamentale de igienă, nu s-au efectuat operațiuni de deratizare/dezinsecție: 1 amendă de 1000 lei;
  • neînscrierea personalului la cursul pentru însușirea noțiunilor fundamentale de igienă, nerespectarea unor norme privind reparațiile în obiectiv și neasigurarea apei la parametrii de potabilitate și pentru nerespectarea ritmului de efectuare a dezinsecție și deratizării în punctul de lucru: 1 amendă în valoare de 1000 lei;
  • lenjerie degradată: 1 amendă în valoare de 1600 lei;
  • nerespectarea structurii spațial funcțională 4 lit c, utilizarea de veselă degradată art. 42 lit i, utilizarea de suplimente alimentare nenotificate art. 46 lit c, HG 857/2011; sursă de apă potabilă neprotejată: 1 amendă în valoare de 5000 lei;
  • nerespectarea structurii spațial funcționale conform autorizației sanitare de funcționare, paviment degradat în unele camere: 1 amendă în valoare de 10.000 lei;
  • lipsa DDD, lipsa probelor alimentare pentru 48 ore și lipsa efectuării cursului de însușire a noțiunilor fundamentale de igienă pentru personalul de curățenie: 1 amendă în valoare de 1000 lei;
  • lipsa DDD și lipsa probelor alimentare pentru 48 ore , lipsa efectuării cursului de însușire a noțiunilor fundamentale de igienă pentru personalul de curățenie: 1 amendă în valoare de 1000 lei;

Total amenzi aplicate de DSP Sibiu: 25600 lei

 

DSVSA Sibiu:

  • punerea în consum uman a apei alimentată din sursă neverificată prin analiză și lipsă igienă și întreținere instalație internă de apă consum: 1 amendă în valoare de 40000 lei;
  • deficiențe în depozitare, identificare, trasabilitate alimente: 1 amendă în valoare de 20 000 lei;
  • deficiențe la identificare, ambalare alimente și bloc alimentar; nerespectarea modului de depozitare a alimentelor: 1 amendă în valoare de 10000 lei;

Total amenzi aplicate de DSVSA Sibiu: 70000 lei

 

IPJ Sibiu:

  • nereguli pe linia sistemelor de securitate private : 1 amendă în valoare de 5000 lei;
  • nereguli pe linia sistemelor de securitate private : 1 amendă în valoare de 10000 lei;
  • nereguli pe linia sistemelor de securitate private: 1 amendă în valoare de 5000 lei;
  • nereguli pe linia sistemelor de securitate private: 1 amenda în valoare de 5000 lei;

Total amenzi aplicate de IPJ Sibiu: 25000 lei

 

ISU Sibiu:

  • locuri stingătoare nemarcate, hidranți interiori neverificați cu personal atestat; detector de gaz nefuncțional/neconectat la priză, instalația electrică exploatată în mod defectuos: 1 amendă în valoare de 2500 lei; 
  • nereguli pe linia securității la incendii: 1 amendă în valoare de 2500 lei;
  • nu au fost marcate toate locurile de dispunere a stingătoarelor; instalația electrică prezintă improvizații; se utilizează stingătoare cu termen de valabilitate expirat; detectorul de gaz nu e conectat la priză, neregulă soluționată pe timpul controlului: 1 amendă în valoare de 2500 lei;
  • nu au fost prezentate documentele care au stat la baza emiterii avizului de funcționare, nu au fost marcate toate locurile de dispunere a stingătoarelor, nu au fost marcate ușile saloanelor beneficiarilor cu etichete pe culori în funcție de modul de evacuare al acestora, instalația electrică se exploatează defectuos: 1 amendă în valoare de 5000 lei;
  • pe calea de evacuare sunt depozitate materiale care îngreunează evacuarea în caz de incendiu; în pod sunt depozitate materiale combustibile; nu se îndeplinesc condițiile de evacuare; firele consumatorilor electrici nefuncționali nu au fost dezafectate complet: 2 amenzi în cuantum 2500 lei și 500 lei;
  • instalația electrică se exploatează în mod defectuos; nu au fost marcate cu indicatoare standardizate locurile de dispunere a stingătoarelor; se utilizează stingătoare cu termenul de valabilitate expirat; nu a fost prezentată dovada curățirii coșului de fum; transmitere registru cu erori (dublare date identificare asociație): 1 amendă în valoare de 2500 lei;
  • obiectivul funcționează fără autorizație de securitate la incendiu; în pod sunt materiale combustibile depozitate; pe casa de scară sunt depozitate materiale care îngreunează evacuarea în caz de incendiu, rampa de scară de la mansardă are trepte balansate; obiectivul nu este dotat cu instalație de detecție și semnalizare a incendiilor: 2 amenzi în cuantum 2500 și 2500 lei
  • 2 nereguli pe linie de prevenire a incendiilor: 1 amendă în valoare de 2500 lei;
  • uși blocate pe calea de evacuare / stingătoare cu verificarea expirată: 1 amendă în valoare de 2500 lei
  • funcționează fără ASI / nu au fost prezentate actele de autoritate PSI / nu au desfășurat controale preventive proprii / nu au desfășurat exerciții de evacuare / detectori de fum demontați / stingătoare cu verificarea expirată / instalație electrică cu defecțiuni: 3 amenzi în valoare totală de 8000 lei;

Total amenzi aplicate de ISU Sibiu: 36000 lei

 

ITM Sibiu

  • nu a fost întocmită evidența ce vizează orele de începere/ terminare a programului de muncă pentru salariați: 1 amendă în valoare de 3000 lei;
  • pe linie de SSM: instruire necorespunzătoare a lucrătorilor în domeniul securității și sănătății în muncă; fișele de instruire individuală nu au atașate copii după fișele de aptitudine eliberate de medicul de medicina muncii: 1 amendă în valoare de 4000 de lei;
  • pe linie de SSM: instruire necorespunzătoare a lucrătorilor în domeniul securității și sănătății în muncă; lipsă semnalizare de securitate și sănătate la toate locurile de muncă; nu s-a asigurat verificarea periodică a rezistenței de dispersie a prizelor de pământ pentru a se evita pericolul de electrocutare : 1 amendă în valoare de 4000 de lei;
  • încălcarea dispozițiilor art. 119 Codul muncii în ceea ce privește evidența orelor de muncă prestate de salariați; nerespectarea dispozițiilor art. 137 aliniatul 1 Codul muncii pentru neacordarea repausului săptămânal 48 ore consecutive: 2 amenzi în valoare de 1000 lei fiecare;
  • instruire necorespunzătoare în domeniul SSM; lipsă control medical periodic pentru infirmierele care lucrează în tura de noapte; lipsă mână curentă scări de acces bloc alimentar, centrala termică; lipsă semnalizare SSM a încăperii unde se află centrala termică; neacordare spor de noapte: 1 amendă de 4000 lei pe linie de SSM și 1 amendă de 1500 lei pe relații de muncă;
  • încălcarea dispozițiilor art. 119 Codul muncii în ceea ce privește evidența orelor de muncă prestate de salariați: 1 amendă în valoare de 3000 lei;
  • lipsă instruire colaboratori având contract de prestări servicii pe linie de SSM: 1 amendă în valoare de 4000 lei;
  • 3 deficiențe: amendă în valoare de 20 000 lei;
  • 4 deficiențe: 1 amendă în valoare de 3500 lei;
  • lipsă semnalizare de securitate și sănătate în muncă; nu s-a putut face dovada acordării echipamentului individual de protecție pentru toți lucrătorii, controalelor medicale periodice pentru 11 salariați, graficului de întreținere și reparații a echipamentelor de muncă aflate în dotarea unității, buletinelor de verificare a prizelor de pământ, verificărilor tehnice periodice la centralele termice, verificărilor tehnice periodice centrală lemne, coșuri fum, evidenței zone risc ridicat și specific, evidenței riscuri de accidentare și îmbolnăvire profesională, asistentului medical și mediatorului social, planului de prevenire în urma evaluării de riscuri, graficului/program de instruire testare pe meserii și activități anul 2023 încălcându-se astfel prevederile art. 13 lit. m) din Legea 319/2006: 1 amendă în valoare de 4000 lei;
  • neprezentare documente SSM, neacordare repaus săptămânal, contracte dublate în registrul general de evidență a salariaților: 1 amendă în valoare de 8000 lei;
  • neevidențierea orelor prestate de către salariați, de începere/terminare a programului, art. 119 din Codul Muncii: 1 amendă în valoare de 3000 lei;

Total amenzi aplicate de ITM Sibiu: 61300 lei

 

OPC Sibiu:

  • utilizare în blocul alimentar de ustensile și unelte necorespunzătoare; în camere sunt saltele, cuverturi și perne deteriorate care prezintă pete, lipsă salteluță de protecție; pete de igrasie pe tavan în blocul alimentar: 1 amendă de  15000 lei;
  • camere baie neigienizate corespunzător; vase de toaletă, căzi de duș și chiuvete cu silicon deteriorat și neigienizat cu depuneri grosiere de murdărie; dulap baie deteriorat și neigienizat; perne neigienizate, lenjerie de pat subdimensionate față de saltea, prag duș cu gresie ruptă, vas toaletă fără colac și capac, lipsă afișare listă tarife și Procedura de admitere, lipsă înscriere în Contractul de prestări servicii a sumei aferente pentru beneficiarii care necesită folosirea de pampers: 1 amendă de 25 000 lei;
  • lipsă panou avertizare loc de joacă copii, lipsă salteluței de protecție la unele paturi, perne cu urme de uzura: 1 amendă de 500 lei;
  • neasigurarea condițiilor igienice la prestarea serviciilor de cazare deoarece s-a constatat existența de: camere baie neigienizate corespunzător; vase de toaletă, căzi de duș și chiuvete cu silicon deteriorat și neigienizat; dulap baie deteriorat si neigienizat; perne, lenjerie de pat, saltea neigienizate;  lipsă informare corectă, completă și precisă în cadrul Contractului pentru acordarea de servicii sociale cu privire la dreptul consumatorilor/beneficiarilor de a fi informați înainte cu 30 de zile despre modificările privind costurile aferente serviciilor prestate: 1  amendă în sumă de 20 000 lei;
  • nerespectarea standardelor de cazare cu prezența a 4 paturi într-o suprafață de 20 mp - remediat în timpul controlului; lipsă informații substanțe alergene și proveniența din produs congelat pentru preparatele din lista de meniu: 1 amendă de 10 000 lei;
  • în bucătăria unei unități au fost identificate 10 borcane cu dulceață de afine ( 300 gr ) care urmau a fi consumate de către beneficiari cu data limita de consum depășită ( 05.07.2023) ; lipsă informare gramaj în meniul afișat: 1 amenda de 30000 lei;
  • în camerele beneficiarilor pavimentul este neigienizat, cu urme avansate de uzură, în baia comună de la parterul centrului s-au găsit gândaci morți, pavimentul fiind neigienizat, cu urme de vopsea lavabilă și aglomerări de murdărie în colțuri; lipsa covorașelor antiderapante în băi și a plaselor pentru insecte la geamurile camerelor: 1 amendă în valoare de 30000 lei;
  • neasigurarea condițiilor igienice la prestarea serviciilor de cazare întrucât s-au constatat: camere de baie neigienizate corespunzător; vase de toaletă, căzi de duș și chiuvete cu silicon deteriorat și neigienizat, cu depuneri de murdărie, baterii chiuvete și duș precum și scurgeri metalice ruginite, vase wc cu suport pentru ridicare ruginit; perne neigienizate, paviment interior din corpul de clădire deteriorat care prezintă rupturi neputând fii igienizat corespunzător;  lipsă informare corectă, completă și precisă în cadrul Contractului pentru acordarea de servicii sociale cu privire la dreptul consumatorilor/beneficiarilor de a fi informați înainte cu 30 de zile despre modificările privind costurile aferente serviciilor prestate; lipsă informare completă în materialele informative puse la dispoziție potențialilor beneficiari/ reprezentanți legali în conformitate cu prevederile Ordinului nr.29/2019: 1 amendă de 5000 lei;
  • plăci de gresie și faianță sparte, ventilator nefuncțional în baie, paviment deteriorat, lipsă covorașe antiderapante la cabina de duș: 1 amendă de 10 000 lei

Total amenzi aplicate de OPC Sibiu: 145500 lei

Toate cele 77 de centre au autorizație de funcționare, iar trei dintre ele nu dispun de licență conform Legii 197/2012 privind asigurarea calității în domeniul serviciilor sociale.  

Prefectul județului Sibiu, domnul Mircea Dorin Crețu a solicitat instituțiilor implicate în activitatea de control să comunice Instituției Prefectului – Județul Sibiu îndeplinirea măsurilor dispuse.

În zilele următoare, la solicitarea prefectului, vor avea loc întâlniri cu reprezentanții instituțiilor care au fost în control, pentru a analiza cauzele și deficiențele structurale, în scopul emiterii măsurilor ce se impun, incluziv propuneri de modificări legislative.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

10 comentarii

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

George

Acum 1 an

Aceasta nu este o vânătoare de vrăjitoare iar centrele sociale nu trebuie terfelite de către nimeni. A fost prezentat un raport cuprinzător cu deficiențele constatate. In județul Sibiu lucrurile nu sunt perfecte dar nici nu sunt situații ca in Voluntari. Proprietarii centrelor private sunt persoane care au investit energie, timp și bani că să răspundă unei nevoi a societății pe care statul nu o poate satisface singur. Nu cred că este cazul sa fie arătați cu degetul, mai ales de persoane care nu au nici o legătură cu asistența socială. Și mai trebuie înțeles ceva, asistența socială se face cu bani, Nu ajung doar bunele intenții. Cred că ar trebui să arătăm un pic de respect pentru cei care se îngrijesc de persoanele aflate în nevoie. Părerea mea!
Raspunde

Simplu!

Acum 1 an

Parerea ta e proasta, ca de obicei. Sigur ca lumea trebuie sa stie care sunt infectiile comunitatii. Altfel cum scapam de microbi? Mai citeste odata ce ai scris. Desigur, nimeni nu spune ca munca in aceste azile este usoara. Este foarte grea. Si da, munca asta se face pe bani. Pe bani buni. Foarte buni. Iar pentru banii aia, pacientii trebuie tratati foarte, foarte bine.
Raspunde

Ziarul

Acum 1 an

Miroase a cenzură! Județ mai comunist ca Sibiul nu se există!
Raspunde

Aooooleu

Acum 1 an

Da muncesc. Foarte bine. Dar cu furatul cum este. Și patronii ce fac? Fix ca și GODEIU! Cheltuiesc și aruncă banii oamenilor la PARIURI, PĂCĂNELE, CHEFURI, PROSTITUATE ȘI DROGURI. ASTA FAC!!! De-aia au luat doar amenzi, săracii!
Raspunde

Valjan

Acum 1 an

Nu exista padure fara uscaturi...nu trebuie toti bagati in aceiasi oala cu un nenorocit precum Godeiu. Staul acesta este mizerabil in delasarea lui. Toti acesti functionari ce pleaca in valuri de entuziasm proletar sa gaseasca si ei o pata pe podea ca sa se laude apoi sefului si sa-si justifice locul bine platit in schema statului, unde au fost inainte? De ce nu s-au dus periodic in control ca sa taie din fasa orice neconformitate? Pai e bine si caldut la stat pentru ca toti acesti functionar fonfaiti si cu aere de James Bond de Vaslui, vin in control doar daca seful da cu biciul in ei si ei sar ca arsi de pe sacunul lor de slugi bugetare si fug sa faca pe plac sefului!!!! Sa vezi aceste slugi cand vin in control...daca atunci cand pleaca de la birou stau cocosati si umili in fata sefului ce urla la ei, pe teren devin agenti secreti ai Mission Impossible. Vin tantosi ca un cocos calcat de trotineta si flutura legitimatia aia de rahat de zici ca cel putin scutul lui Captain America. Niste nenorocitti!!!
Raspunde

Aooooleu

Acum 1 an

Valjane. Să știi că și patronii și șefii funcționarilor sunt pe o mână. În toate domeniile.
Raspunde

Valjan

Acum 1 an

Aooooleu, cu siguranta sunt dar nu toti si sigur mult mai putini decat cei ce nu sunt pe o mana cu spagarii de la stat !!!
Raspunde

Teo

Acum 1 an

Unde au fost reprezentantii acestor institutii pana acum?Au stat bine merci,ca doar lucreaza la stat,asteptau voucerele sa plece in vacanta sau la mare la cursuri de perfectionare.Este o cardasie generala,se lucreaza pompieristic ca doar timpul trece leafa merge.
Raspunde

Ion

Acum 1 an

Este o naivitate sa credem că patronii au început această afacere că sa răspundă unei necesități a societății. Nu pentru asta au depus efort, energie, bani și timp, ci pentru că au găsit o nișă neacoperita din viața socio-economic a din care se poate scoate profit bunicel. Asta e o afacere. Da, dar trebuie făcută cu responsabilitate și respectând normele.
Raspunde

Echipa castigatoare

Acum 1 an

Din ce partid provine cel mai prapadit prefect din istoria Sibiului? Hai sa auzim....PEEEEENNNNEEEEELLLLEEEEEE!!!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus