Miercuri,
20.08.2025
Innorat
Acum
14°C

Care sunt zonele unde preferă sibienii să pedaleze? Primele statistici ale noii piste de biciclete

Care sunt zonele unde preferă sibienii să pedaleze? Primele statistici ale noii piste de biciclete

Pe noua pistă de biciclete amenajată de-a lungul malurilor Cibinului au fost amplasate și patru sisteme cu senzori pentru cronometrarea numărului de treceri ale bicicliștilor. După trei săptămâni de la inaugurare, datele indică faptul că cei care utilizează noua infrastructură velo o fac în scopuri recreative, în special.

Zona „sălbatică” din spatele Spitalului de Psihiatrie unde a fost amenajat și podul circular peste confluența dintre pârâul Rosbach și râul Cibin reprezintă cea mai mare atracție pentru bicicliștii din Sibiu. Numărul trecerilor pe bicicletă pe această porțiune este mai mare decât dublul celor care pedalează în celălalt capăt al pistei cu o lungime de 3,5 km.

În cursul zilei de miercuri, senzorii amplasați înaintea podului circular indicau faptul, că în cele 20 de zile scurse de la inaugurarea noii piste, pe acolo au trecut bicicliști de 21.461 de ori (senzorii nu contabilizează și pietonii, ci doar numărul de treceri ale bicicletelor). Numărul este semnificativ mai mare decât cel afișat de primul senzor amplasat pe pistă, în dreptul fabricii Mondex. În aceeași zi de miercuri, imediat după prânz, acesta indica faptul că prin dreptul său au fost 14.832 de treceri cu bicicleta, de la inaugurarea noii piste.

„Nodul” de la Piața Cibin

Interesante sunt și datele înregistrate de senzorii amplasați în amontele și, respectiv, avalul podului de la Piața Cibin. Deși distanța dintre cei doi senzori este de doar câțiva zeci de metri, datele înregistrate indică faptul că zona podului este una înspre care vin numeroși bicicliști din alte părți ale orașului, iar majoritatea dintre aceștia preferă să pedaleze înspre zonele „sălbatice” traversate de pistă. Astfel, înspre amonte (către cartierul Ștrand), au pornit 9.890 de biciclete din data de 4 august (în după-amiaza cărei zile a fost deschisă pista). În schimb, prin dreptul senzorului din avalul podului, către cartierul Reșița, bicicliștii sibieni și musafirii orașului au pedalat de 18.718 ori, conform datelor înregistrate miercuri la prânz.

„Să fim toleranți”

Deschiderea circulației pe noua pistă de biciclete amenajată în cadrul unui proiect cu un buget total de peste 11 milioane de euro a generat numeroase discuții, referitoare la faptul că pe traseu se plimbă și mulți pietoni. „Este enervant, câteodată, deoarece deși folosesc soneria de pe ghidon, mulți nu dau decât din umeri, nu se și dau la o parte. Mai sunt și copiii pe care părinții îi lasă să alerge liberi pe pistă, de tot trebuie să îi ferești. Dar, dacă doar atât s-a amenajat, ce să facem, să ne luăm la bătaie? Picior de polițist n-am văzut prin zonă, deși trec zilnic pe aici. Și doar nu voi începe să sun la 112 sau să mă cert cu alții pentru pistă”, spune Vasile, biciclist care spune că utilizează în fiecare zi de lucru noua pistă, deoarece îi este aproape de casă. „Să fim toleranți, că este o investiție foarte frumoasă”, a continuat Vasile.

Citește și „CON-Astruim pentru agrementul Sibiului”. Povestea pistei cu șapte ani de garanție pe malurile Cibinului

 

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

17 comentarii

Un sibian

Acum 1 an

Pistele ar trebui create în primul rând pentru NECESITATEA deplasării prin oraș NU pentru plimbări ! Sigur că e un plus, dar în acest fel nu se încurajează folosirea generalizată a bicicletei în orașul Sibiu, decât local.
Raspunde

Norocosul

Acum 1 an

Eu unul o folosesc pentru a merge la lucru, mai sunt ca mine si altii sigur dar problema e ca nu exista nicio conexiune concreta cu alte zone. O ramificatie pana in Zona de Vest ar ajuta enorm, inca una care sa taie orasul catre zona Hipodrom si V. Aaron si s-au rezolvat toate problemele. Se poate reconfigura de pe Mihai Viteazu-C. Dumbravii-Alba Iulia, sa se mai taie din parcari ici colo, faci banda de autobuz folosita si ca pista de biciclete si ai rezolvat traficul in mare parte, autobuzele devin mai atractive ca una e sa stai 20 de minute in trafic dimineata si alta e sa poti merge neitrerupt cu autobuzul. Doar sa se vrea.
Raspunde

Pleku

Acum 1 an

Se are în vedere reconfigurarea Dumbrăvii, Mihai Viteazu, Rahovei și Iorga pentru benzi dedicate autobuzelor și bicicletelor, incluzând și reducerea numărului de parcări.
Raspunde

Claudiu

Acum 1 an

Awai!!!! Pãi, Dumbrăvii doar ce s-a încheiat laudatio la ea după scremerea de o eternitate și ceva a celui mai cu moț ou de aur al primăriei Ce facem, acum? Ne apucăm de reconfigurare? DEJA? Nu e ditamai proiectul la care fără mega aprobări merge mai greu decât intratul in Schengen?
Raspunde

Aci Duțu

Acum 1 an

Plimbarea printre coșciugele 2.0 TDI?
Raspunde

Flo

Acum 1 an

Pai Dumbravii tocmai ce s-a "reconfigurat"!?
Raspunde

Kukuruku

Acum 1 an

Suntem oras turistic, mai trebuie si pentru plimbari, macar pentru turisti, daca consideri ca noi localnicii nu avem nevoie de asa ceva, doar de muncit.
Raspunde

Muresan

Acum 1 an

Cei mai multi pedaleaza la ei in sufragerie, pe bicicleta eliptica!
Raspunde

Kukuruku

Acum 1 an

Cum era? Astazi s-au inregistrat 6435 cazuri de covid si 134 decese...lasati statisticile
Raspunde

Claudiu

Acum 1 an

Robotul Ion a fost înlocuit cu biciclistul Vasile. Cel tolerant (sic) E așa, tot o relaxare și o sălbăticie in Sibiul asta de te și miri cine mai muncește sau daca mai muncește. Să sperăm că la un moment dat se vor încheia osanale și se va începe numărarea crengilor plantate pe post de arbori care nu cred că vor ieși în viață din iarnă De restul,doar de bine . Daca și bicicletele se monitorizează cu "senzori" tot la poliția locală având ", creierii" ,nici nu era cazul să ne atentionati. Chiar e "pã barosãnealã", monșer
Raspunde

Sparrow

Acum 1 an

Ati înebunit de tot! Bani aruncati. Dupā octombrie senzorii vor înregistra 4 ( patru) treceri pe sāptāmânā. In schim pe Saguna , numārul vehiculelor cu motoare V8 care consumā un galon de carburant fosil pe secundā se va tripla
Raspunde

Sibian

Acum 1 an

Pacat de mirosul pe care il are Cibinul si Rosbachul. Ultimul e practic un canal. Este plin si de deseuri in albie, se pot vedea acum ca apa e scazuta.
Raspunde

Un biciclist

Acum 1 an

Au trecut cam 10 zile de la inaugurare nu? Rampa de urcare cea cu banda electrica(???) din zona sos. A Iulia/Kaufland NU FUNCȚIONEAZĂ! Primaria, ori sunati la con-A sa o repare ori faceti o rampa ce poate fi folosita nu elucubratia aia de rampa care la frig oricum iar se strica!
Raspunde

Alexandru constantin

Acum 1 an

traian deleanu esti un pupincurist fomist! despre ce pista de biciclete vorbim, martalogule, cand la intrare e permisa prin indicator plimbarea! fatalaule!

Raspunde

Flo

Acum 1 an

Este 90% pentru agrement deci nu decongestioneaza traficul. Cu suma uriasa cheltuita se puteau amenaja piste sigure pentru naveta in tot orasul (Sibiul este un oras preponderent radial, nu longitudinal).
Raspunde

Alt biciclist

Acum 1 an

intre podul de piatra si podul de pe Rusciorului nu este nici urma de trotuar, asdara "pista" e PLINA DE PIETONI, pe langa ceilalti pietoni - care nu de mai mira pe nimeni in orasul in care orice pista dedicata e si trotuar...
Raspunde

Valjan

Acum 1 an

Nulitatile din primarie care solicita proiectarea pistelor de biciclete trebuie sa inceapa sa gandeasca si cu capul nu doar cu dosul si sa proiecteze si trotuare pt pietoni pe langa piste pt ca nu doar biciclistii vor sa se plimbe pe acolo ci si pietonii pt ca investitia nu este facuta doar cu bani biciclistilor!!!!!!!!!!!!!!!!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus