Sâmbătă,
23.09.2023
Cer Senin
Acum
24°C

Primăria a lansat licitația pentru noua pistă de biciclete care va lega Parcul Sub Arini de Zoo. Ce dotări moderne va avea

Primăria a lansat licitația pentru noua pistă de biciclete care va lega Parcul Sub Arini de Zoo. Ce dotări moderne va avea

Primăria Sibiu a lansat săptămâna aceasta în Sistemul Electronic de Achiziții Publice licitația pentru proiectarea și execuția pistei de biciclete noi care va lega Parcul Sub Arini de Grădina Zoologică, pe traseul străzii Theodor Aman. Pista va avea aproape 2 kilometri, va costa 5,2 milioane de lei cu TVA inclus și va oferi bicicliștilor câteva dotări moderne.

Noua pistă ar trebui să înceapă din strada Bahluiului și va urmări traseul existent al aleii pietonale, până la intrarea doi în Grădina Zoologică. Acolo ar urma să se lege de pista care funcționează deja prin Pădurea Dumbrava.

Redăm mai jos planul pistei:

plan pista zoo

Licitația poartă numele "Pista de biciclete strada Theodor Aman”(PT + DE + DATC + DTOE + verificare proiect + elaborare documentații și obținere avize faza PT + asistență tehnică + execuție lucrări). Conform caietului de sarcini viitoarea pistă va avea o lățime minimă de 2,4 metri, oferind spațiu generos utilizatorilor din ambele sensuri.

De asemenea, primăria cere în caietul de sarcini amenajarea a ”opt refugii destinate repaosului pe parcursul traseului, care vor avea dimensiunile minime de 3.5 X 11 metri”.

”În etapa de proiectare amplasarea lor se va realiza astfel încât să nu se creeze un conflict între fluxul pietonal și cel velo”, se precizează în documentul citat.

La fel ca pe pista de pe malul Cibinului, utilizatorii vor putea folosi 14 bănci smart cu încărcare solară pentru telefoanele mobile, plus 14 coșuri de gunoi. Lor li se adaugă 48 de rasteluri pentru biciclete cu prindere individuală și un totem digital de numărare a fluxurilor de bicicliști și pietoni.

Pista va oferi și umbră bicicliștilor. Primăria cere ”plantarea a minim 28 de arbori cu circumferința 16-18, diametrul balotului de minim 80 cm (excepție plantele aduse la ghiveci), înălțimea cuprinsă între 3-5 metri, minim 2 transplantări în pepinieră la momentul achiziției”.

Pentru că viitoarea pistă va trece prin vecinătatea unei zone inundabile, primăria a obținut avizul eliberat de Sistemul de Gospodărire al Apelor Sibiu, motiv pentru care cere câștigătorului licitației să proiecteze pista după o discuție aplicată cu experții Sistemului de Gospodărire a Apelor.

Viitoarea pistă ar urma să fie gata la finalul anului viitor pentru că durata totală a contractului este de 15 luni: Etapa 1-proiectare: 3 luni, Etapa 2-execuție: 12 luni.

Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 11 octombrie 2023.

Citește și:

Reamenajarea cu 8 mil. de euro a parcului Sub Arini este supusă iar consultării publice: dispar pistele doar pentru biciclete, apare un amfiteatru, un iaz și un totem uriaș

Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

15 comentarii

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Larissa Arhitecti

Acum 1 săptămână

Primaria face piste de biciclete la suprapret pentru cei care nu au fost in stare sa-si ia permisul auto si sa-si achizitioneze masini dar pentru noi nu face scoli si gradinite! Nu ne mai facem bine ca neam si popor!
Raspunde

Kukuruku

Acum 1 săptămână

Ce te mai duce mintea fara sa ai permis pt asta...unii mai alternam masina cu bicicleta
Raspunde

Z

Acum 1 săptămână

Ce te aștepți de la una care își poartă cu mândrie apelativul de Arhitecți, mie mi-ar fi rușine să am o părere dacă aș locui acolo
Raspunde

Mesteru

Acum 1 săptămână

Habar nu ai pe ce lume trăiești fa, arhitecții tai nu au treabă cu Sibiul, bate la ușa lu huja
Raspunde

Doamne ajuta !

Acum 1 săptămână

dupa ani si ani de incapatanare si prostie, exista progres la primaria satului Sibiu pe domeniul velo. Au trecut de la latimea de 2m , la 2,4m. Daca era 3m latime si FARA MILIOANE DE BORDURI si fara rigole, ar fi si mai bine.
Raspunde

Barosanu

Acum 1 săptămână

E incredibil cum se sifonează banul public fără nicio jenă, la lumina zilei! 5 milioane de lei pentru o „pistă de biciclete” în poate singurul loc din Sibiu unde nu e nevoie de pistă, pentru că oricum oameni de toate vârstele merg zilnic pe acolo cu bicicleta fără probleme. Nu lipsesc nici clasicele accesorii de tocat bani: băncile smart cu utilitate zero și „plantele aduse la ghiveci” în mijlocul pădurii. Foamea de bani e tot mai mare pe măsură ce se apropie alegerile.
Raspunde

Kukuruku

Acum 1 săptămână

Adevarul e ca biciclistii care circula pe acolo mai incurca pietonii. Te plimbi linistit si vine unul din asta care are pretentia sa te dai din drumul lui. Dar solutia nu e sa le faca inca o pista ci sa-i puna sa mearga pe aia de pe Aleea Calaretilor.
Raspunde

Barosanu

Acum 1 săptămână

Separarea nu e o soluție, bicicliștii și pietonii pot și trebuie să coexiste. Soluția ca bicicliștii să nu mai „încurce” pietonii în spații mixte cum e Aleea este simplă: respectul reciproc. Cu el, suntem o comunitate care-și împărte spațiul public în beneficiul tuturor. Fără el, suntem o sumă de bule separate care se încurcă una pe alta: cei cu cărucioare pe cei cu triciclete, tricicliștii pe bicicliști, bicicliștii pe pietoni și tot așa.
Raspunde

Mihai

Acum 1 săptămână

Nu vreau sa fiu Gica contra, dar chiar pe porțiunea respectiva exista pista mai larga decât pe prima porțiune din Sub Arini și merg atât pietoni cât și biciclete fără nici un stres. Și ca preț, un milion de euro pt aproximativ un km de pista?
Raspunde

Kukuruku

Acum 1 săptămână

Nu e pista, e alee
Raspunde

Bubi Seven

Acum 1 săptămână

Cam tot ce se face la noi este o sifonare a banului public, asa ca ei merg in continuare pe acest lucru ! in curind urmeaza betonarea parcului pentru ca atat stiu sa faca sa consume beton si sa ia bani grasi pentru acest lucru ! Sa faca drumuri acolo unde nu sint si crese , gradinite si scoli !
Raspunde

Sdregdsg

Acum 1 săptămână

o pista care este pur si simplu inutila existand deja pista pe partea dinspre case dincolo de padure care din pacate este plina de pietoni desi au trotuar pe partea cu casele... nu mai bine ar rezolva aceasta problema cumva? pentru ce sa mai cheltui o groaza de bani suplimentar? sau mai bine sa faca alee de plimbare prin padure unde este deja carare paralela cu pista de biciclete spre Valea Aurie...
Raspunde

Kukuruku

Acum 1 săptămână

Asta-i alta tampenie a primariei, ca au facut pista pe trotuarul de pe langa padure. Pai nu pietonii au mai multa nevoie de umbra? Biciclistii imediat trec. Trebuia luat din parcarile pe Aleea Calaretilor pt pista, ca toate casele au curte unde sa-si bage masinile.
Raspunde

Sibian

Acum 1 săptămână

Cum să dai peste 500 de euro pe un metru de alee pe șes?Fără poduri tunele viaducte!E pavată cu marmoră de Carara?Ori e încălzită?Sau acoperită?E doar o alee folosită la plimbare,destindere și agrement ce se va face foarte aproape de alta deja existentă! Va fi utilizată de cateva zeci de persoane și va da bine pentru primărie! Ce faci,însă pentru miile de oameni care abia se târăsc intr-un oraș sufocat?Nu schițezi nici un gest pentru.a-i ajuta!Voi știți cât vă ia să traversati orașul?Aterizezi de la VIE sau MUC și până acasă faci mai mult decât ai zburat!Vouă celor de la Primarie nu vă pasă de ceilalți?Sunt atâtea soluții pentru a-i ajuta!Sau de aici nu vă "pică"nimic?De ce mai faceți sondaje când niciodată nu țineți cont de ele?
Raspunde

Nu taiati copacii

Acum 1 săptămână

Nu taiati copacii ca pe malul Cibinului, atat!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus