Sibiul va avea linie electrificată după ce CFR SA, prin sucursala regională CF Brașov, a lansat licitație pentru studiul de fezabilitate necesar electrificării secției Podu Olt – Sibiu – Vințu de Jos. Acest tronson face parte dintr-un pachet de opt secții de circulație pe care CFR Infrastructură vrea să le electrifice în contextul unui amplu proiect european.
„România are, ca mărime și amplasare geografică o poziție importantă pentru tranzitul feroviar între Europa de Vest, Centrală și Asia (Orientul Mijlociu). Rețeaua feroviară publică a CFR SA asigură legătura cu toate rețelele feroviară ale țărilor vecine și mai departe cu rețelele feroviare ale celorlalte țări din Europa și din Asia și este armonios repartizată pe teritoriul țării, având o dispunere circulară pe două inele, aproape concentrice, străbătute de 8 magistrale radiale care pornesc din capitala țării”, se precizează în detalierea proiectului.
Valoarea totală estimată pentru realizarea Studiului de fezabilitate este de 9,3 milioane de lei, iar durata contractului va fi de 24 de luni, acesta urmând să fie finanțat din fonduri bugetare. Data limită pentru depunerea ofertelor este 6 noiembrie 2023, potrivit informațiilor din SEAP.
La evaluarea ofertelor, prețul (componenta financiară) va conta doar în proporție de 40%, restul urmând a fi acordat pentru componenta tehnică, și anume demonstrarea capacității tehnice de implementare a contractului, precum și o planificare adecvată a resurselor umane și a activităților.
Pentru participarea la procedura de achiziție se solicită experiență similară.
Operatorul economic trebuie să facă dovada că în ultimii cinci ani a prestat servicii de proiectare similare. Prin servicii de proiectare similare se înțelege elaborarea de servicii de proiectare aferente unor lucrări de instalații feroviare.
Sibiu – Brașov se parcurge pe o linie neelectrificată, iar spre Târgu Mureș media este de 35 km/h
Un drum spre București, din Sibiu, durează, conform programului CFR, între 5 ore și 30 minute și peste 6 ore, în funcție de trenul ales.
La aproximativ jumătatea distanței, până la Brașov, distanța e parcursă de cel mai rapid tren de pe această rută în 2 ore și 50 de minute.
O călătorie din Sibiu spre Cluj se face în 5 ore și 15 minute. Compania Interregional Călători a introdus un tren direct între cele două orașe, distanța de 199 km urmând a fi făcută în 4 ore și 6 minute.
Spre Târgu Mureș se circulă cel mai încet, în județ. Pe cei 204 km, un tren Regio direct face 5 ore și 35 minute. Viteza medie este 35 km/h deoarece sunt restricții, iar trenul oprește în aproape toate stațiile.
Studiul de fezabilitate va prezenta cea mai bună alternativă privind ” Electrificarea a 8 secții de circulație a sistemului feroviar din România” – Lot SRCF Brașov: Podu Olt – Sibiu – Vințu de Jos (linia 203 de la km 367+577- linia 210 până la km 81+300).
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: InterRegional Călători , abandonatat de tren , sibiu - cluj , tren rapid , sibiu - budapesta , cfr calatori , Mersul Trenurilor , cfr
Vizualizari: 5385
Ultimele comentarii
Acum 2 ore
Dragan Cristina
Acum 2 ore
Emil
Acum 2 ore
Hermannstädter
Acum 2 ore
Valentino Versace
Acum 2 ore
John