Luni,
18.08.2025
Ploi Scurte
Acum
16°C

9,3 milioane de lei pentru proiectul de electrificare a căii ferate pe linia Podu Olt – Sibiu – Vințu de Jos

9,3 milioane de lei pentru proiectul de electrificare a căii ferate pe linia Podu Olt – Sibiu – Vințu de Jos

Sibiul va avea linie electrificată după ce CFR SA, prin sucursala regională CF Brașov, a lansat licitație pentru studiul de fezabilitate necesar electrificării secției Podu Olt – Sibiu – Vințu de Jos. Acest tronson face parte dintr-un pachet de opt secții de circulație pe care CFR Infrastructură vrea să le electrifice în contextul unui amplu proiect european.

„România are, ca mărime și amplasare geografică o poziție importantă pentru tranzitul feroviar între Europa de Vest, Centrală și Asia (Orientul Mijlociu). Rețeaua feroviară publică a CFR SA asigură legătura cu toate rețelele feroviară ale țărilor vecine și mai departe cu rețelele feroviare ale celorlalte țări din Europa și din Asia și este armonios repartizată pe teritoriul țării, având o dispunere circulară pe două inele, aproape concentrice, străbătute de 8 magistrale radiale care pornesc din capitala țării”, se precizează în detalierea proiectului.

Valoarea totală estimată pentru realizarea Studiului de fezabilitate este de 9,3 milioane de lei, iar durata contractului va fi de 24 de luni, acesta urmând să fie finanțat din fonduri bugetare. Data limită pentru depunerea ofertelor este 6 noiembrie 2023, potrivit informațiilor din SEAP.

La evaluarea ofertelor, prețul (componenta financiară) va conta doar în proporție de 40%, restul urmând a fi acordat pentru componenta tehnică, și anume demonstrarea capacității tehnice de implementare a contractului, precum și o planificare adecvată a resurselor umane și a activităților.

Pentru participarea la procedura de achiziție se solicită experiență similară.

Operatorul economic trebuie să facă dovada că în ultimii cinci ani a prestat servicii de proiectare similare. Prin servicii de proiectare similare se înțelege elaborarea de servicii de proiectare aferente unor lucrări de instalații feroviare.

Sibiu – Brașov se parcurge pe o linie neelectrificată, iar spre Târgu Mureș media este de 35 km/h

Un drum spre București, din Sibiu, durează, conform programului CFR, între 5 ore și 30 minute și peste 6 ore, în funcție de trenul ales.

La aproximativ jumătatea distanței, până la Brașov, distanța e parcursă de cel mai rapid tren de pe această rută în 2 ore și 50 de minute.

O călătorie din Sibiu spre Cluj se face în 5 ore și 15 minute. Compania Interregional Călători a introdus un tren direct între cele două orașe, distanța de 199 km urmând a fi făcută în 4 ore și 6 minute.

Spre Târgu Mureș se circulă cel mai încet, în județ. Pe cei 204 km, un tren Regio direct face 5 ore și 35 minute. Viteza medie este 35 km/h deoarece sunt restricții, iar trenul oprește în aproape toate stațiile.

Studiul de fezabilitate va prezenta cea mai bună alternativă privind ” Electrificarea a 8 secții de circulație a sistemului feroviar din România” – Lot SRCF Brașov: Podu Olt – Sibiu – Vințu de Jos (linia 203 de la km 367+577- linia 210 până la km 81+300).

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

10 comentarii

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Andrei

Acum 1 an

Cred ca sunteți conștienți ca pentru linie electrificata trebuiesc ridicate podurile cel din V. Aaron și podul Gării. Asa ca mai trece apa multă pe Cibin pana la electrificare. Bani "aruncați" pe studii. Sa nu mai vb de faptul ca-n majoritatea garilor CFR-ul nu e în stare sa facă peronul la înălțimea scării vagoanelor...
Raspunde

Unu

Acum 1 an

Vorbesti prostii, mai documenteaza-te. Ambele poduri au fost gandite de la inceput pentru asa ceva, cand aveam un primar cu viziune nu un primar senil fara idei.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Emil

Acum 1 an

O ruina electrificata.
Raspunde

Un sibian

Acum 1 an

se var realiza dupa 2035!!!
Raspunde

Florin

Acum 1 an

Deci electrificam Podu Olt- Vintu de jos si mentionam in articol Brasov- Sibiu sau Bucuresti Sibiu, ambele rute fara nicio legatura cu subiectului de electrificare. Sau cu Sibiu- Targu Mures in conditiile in care nici Razboieni Targu Mures nu este electrificata. Atunci cand vom vorbi de modernizare Sibiu - Brasov si de electrificare Piatra Olt- Sibiu sau modernizare Pitesti- Ramnicu Valcea, atunci putem vorbi de imbunatatire transport feroviar la Sibiu.
Raspunde

Militaru gheorghe

Acum 1 an

Sibiul va avea studiu de fezabilitate pentru electrificarea caii ferate Sibiu Vintu de Jos si nu cale ferata electrificata. Pana atunci vom avea multi Ciomagi sau Stiuca sau Grizdeanu la butoane.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Claudiu

Acum 1 an

Studii pentru ce ? Si de ce ? Cateva garnituri de tip "automotor" ale companiilor ...private plus un tren pe zi de la falimentarul CFR ? Calea ferata e in moarte clinica de mai bine de un sfert de secol. Se merge mai lent decat in 1970. Si nimanui nu pare sa ii pese Dar daca tot se pot nimici niste bani pe hartzogarie, sigur, cu placere.
Raspunde

Rosu

Acum 1 an

Stai asa, ca mai e tunelu´ de la Apold. Acolo cum facem?
Raspunde

McD

Acum 1 an

Pentru cele 5 - 6 trenuri zilnice care circula pe ruta Sibiu-Vintu de jos nu se merita, atat timp cat nu se face mai departe conexiunea cu Sibiu-Brasov. Mai bine faceau Sibiu-Copsa Mica cu reabilitarea completa a caii de rulare , pentru ca din Copsa Mica exista legaturi mai bune spre Brasov, Cluj, Oradea, Arad, Timisoara sau chiar Vatra Dornei si Suceava...abureli...sa vad eu gata intai Cluj-Oradea si apoi mai vorbim.... Inca nu este complet gata Bucuresti-Constanta dupa 12 ani si Brasov -Arad dupa 8 ani de la inceperea lucrarilor...
Raspunde

Alzara 1918

Acum 1 an

Excelent !

Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus