Duminică,
14.09.2025
Cer Senin
Acum
24°C

Schemă cu reduceri de până la 75%. Cum vrea Aeroportul Sibiu să redeschidă rutele suspendate și să atragă companii noi după modernizare

Schemă cu reduceri de până la 75%. Cum vrea Aeroportul Sibiu să redeschidă rutele suspendate și să atragă companii noi după modernizare

Consilierii județeni vor discuta și supune aprobării în ședința de săptămâna viitoare, printre altele, un proiect de hotărâre care vizează aprobarea ”politicii comerciale a Aeroportului Internațional Sibiu R.A.”. Concret, este vorba despre o întreagă strategie bazată pe discounturi, gândită de conducerea aeroportului pentru a oferi reduceri de tarife companiilor aeriene și creșterea numărului de pasageri.

Aeroportul Internațional Sibiu a cunoscut în ultimul an investiții care depășesc 270 milioane de lei, fără TVA, în paralel cu o scădere a numărului de pasageri. În prima parte a lunii decembrie este programată inaugurarea noului terminal de pasageri, la pachet cu modernizarea infrastructurii de securitate, motiv pentru care conducerea Aeroportului și cea a Consiliului Județean au început să caute soluții pentru a atrage companii aeriene și crește numărul de călători. 

Proiectul aflat pe ordinea de zi a ședinței Consiliului Județean este însoțit de un referat de specialitate în care se precizează că reducerile propuse sunt conforme cu legislația europeană în domeniu. 

”Scopul aprobării acestor scheme de stimulare, prin aplicarea unor reduceri la tarifele de aterizare și tarifele de pasageri la o intensitate mai ridicată, conduce la menținerea atractivității aeroportului și încurajarea companiilor aeroportuare să opereze pe Aeroportul Internațional Sibiu R.A, prin diversificarea rețelei de rute de la și la aeroportul din Sibiu și creșterea numărului de pasageri care accesează serviciile de transport pe cale aeriană disponibile la Aeroportul Internațional Sibiu R.A.”, se menționează în raportul citat.

Politica comercială a Aeroportului Internațional Sibiu presupune crearea a patru tipuri de scheme de stimulare acordate companiilor
aeriene, prin acordarea unor reduceri la tarifele de aterizare și tarifele de pasageri tuturor companiilor interesate:

1. Schemă de stimulare în vederea deschiderii de noi rute;
2. Schemă de stimulare redeschidere de rute suspendate;
3. Schemă de stimulare în vederea creșterii traficului de pasageri;
4. Schemă de stimulare deschidere rute sezoniere.

Spre exemplu, companiile care vor să deschidă noi rute de la Sibiu vor primi o reducere de 75% a tarifelor de aterizare în primul an, 50% a tarifelor în anul doi și 25% în anul trei, contractul având o durată de 36 de luni. Aceleași proporții se păstrează și pentru tarifele pentru pasageri.

În cazul companiilor care au avut deja rute de la Sibiu și vor să le redeschidă conducerea Aeroportului propune reduceri pentru mișcările aeronavelor și pentru pasageri de 50 de procente.

Cât privește schema de stimulare în vederea creșterii traficului de pasageri, aceasta are ca scop stimularea companiilor aeriene care operează rute regulate pe Aeroportul Internațional Sibiu în vederea creșterii volumului de pasageri. Schema de discount este acordată pentru creșterea volumului de trafic și se aplică pe o perioadă de 5 ani, reducerea fiind de 75%. Discountul este calculat la numărul suplimentar de pasageri îmbarcați înregistrat în perioada de acordare față de perioada de raportare.

Nu în ultimul rând, schema de stimulare pentru deschiderea de rute sezoniere vizează reduceri de 50 de procente a tarifelor pentru sezonul de vară sau cel de iarnă.

”Având în vedere faptul că cele patru tipuri de scheme de stimulare îndeplinesc testul operatorului în economia de piață, contribuind decisiv la creșterea sustenabilă a rentabilității aeroportului, promovează dezvoltarea sustenabilă pe termen mediu și lung a rețelei de rute, cu o deschidere permanentă pentru dezvoltarea de parteneriate durabile cu companiile aeriene în beneficiul reciproc, abordarea comercială este de a integra și susține dezvoltarea strategică, planificarea funcțională și planificarea financiară, cu scopul de a avea rezultate eficiente, fezabile și realiste, conducând la realizarea de venituri suplimentare și creșterea profitabilității Aeroportului Internațional R.A. Sibiu”, mai este precizat în raportul de specialitate.

Cele mai recente date publicate de Asociația Aeroporturilor din România, valabile pentru luna octombrie, arată că Sibiul a avut 44.539 de pasageri, fiind pe locul cinci în țară. Pe primele poziții se află aeroporturile din Otopeni, Cluj-Napoca, Iași, Timișoara și Suceava.

În luna octombrie la Sibiu s-au înregistrat 571 de mișcări ale aeronavelor, din acest punct de vedere fiind pe locul opt în România.

Schema detaliată propusă de conducerea Aeroportului Sibiu companiilor aeriene poate fi consultată aici.

Citește și:

Aeroportul Sibiu are nevoie de un nou împrumut pentru a-și finaliza extinderea și modernizarea

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

9 comentarii

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Un român

Acum 1 an

Iară cheltuie antiromânii care au fost puși în fruntea județului Sibiu banii publici ca să subvenționeze marile afaceri private? Așa făcea și primăria, acum ceva vreme, cu platforma industrială. Au băgat atâția bani în ea și au subvenționat așa de mult firmele de acolo, mai ales pe cele germane, încât Sibiul și Țara ar fi câștigat mai mult dacă ținea banii în bănci. Atâta că au avut oamenii joburi și au stat liniștiți. Dar banii mulți pe care i-au câștigat muncind acolo tot în străinătate s-au dus, pe mâncare importată de la Kaufland și Carrefour, sau haine, sau mașini second-hand că salariile nu au fost niciodată ca la angajații acelorași firme, care făceau aceeași muncă prin Germania. Bine, probabil că diferența de salariu a fost taxa pentru că să nu fie forțați să emigreze și să-și poată crește copiii în țara lor, în limba și cultura țării. Dar a cam fost destul colonialism mascat și antiromânism. Ar trebui reduse crimele, că se prinde lumea și ajunge să voteze extremiști, sprijiniți de Rusia.
Raspunde

Aci Duțu

Acum 1 an

Nu, șoșo, nu ajunge nimeni să voteze cu tine și siminichie, oricâte sondaje vă fabrică rușii
Raspunde

HBomb

Acum 1 an

Habar nu ai despre ce vorbești, n-ai nici o legătură cu realitatea. Primăria Sibiu nu a subvenționat nici una din firmele din Zona Industrială Vest. Dimpotrivă, impozitele coletate de la firmele alea au triplat bugetul orașului. Dar n-ai să recunoști, că tu ai textele dictate direct de la ruși. Nu îți mai lua nick de român, că ne faci de rușine.
Raspunde

Un român

Acum 1 an

@oțet Mă confunzi. Nu susțin extremismul, de orice factură ar fi el, mai ales cel promovat de ruși. Dar tocmai că se jefuiesc așa bugetele publice de antiromânii impuși in funcții de conducere, pe care-i aperi tu, ajung oamenii să voteze extremiștii. @ Hidrogeniu Bombatul Ba am habar. Toată infrastructura mare de acolo a fost construită de Sibiu, nu de fabricile și firmele care au profitat de ea. În loc să facă școli, Sibiul a dat banii la fabrici. Ok, au fost capitaliști și "au investit", să zicem. Dar după toate astea, nici după mai mult de 20 de ani copiii din Sibiu nu au școli și grădinițe suficiente, de merg la școală în schimburi, ca la fabrică. Adică fabricile străine să aibă condiții bune să-și desfășoare activitatea în Sibiu, dar copiii români din Sibiu să mai aștepte. Și ai tupeul să-mi vi cu taxe și impozite, care sunt ingropate tot in firmele alea, cu subventii pe aeroport, măi oțet! O dai cu rușii, că nu ai argumente. Asa o pot da și eu cu ordinele tale de la Berlin, că ești un umil agent de influență. Dar nu așa se rezolvă problema jafului banilor publici ai sibienilor, făcut de antiromânii impuși la conducere.
Raspunde

Mihai tanase

Acum 1 an

"Schemă cu reduceri DE PÂNĂ LA 75%." Reducerile pot fi DE 75% sau PÂNĂ LA 75%. DE PÂNĂ LA nu este o exprimare în limba româna.
Raspunde

Comentac

Acum 1 an

Aeroportul Sibiu "fiind pe locul CINCI (5!!) în țară. Pe primele poziții se află aeroporturile din 1.Otopeni, 2.Cluj-Napoca, 3.Iași, 4.Timișoara și 5.Suceava." Hmm...
Raspunde

Mihai tanase

Acum 1 an

@comentac: pai nu ai vazut ca articolul este semnat Dobre ?

Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Siluana Vidrighin

Acum 1 an

Vrem avioane romanesti si zboruri romanesti nu sa dam bani la straini ca prea mult rau ne fac de mii de ani!
Raspunde

Un român

Acum 1 an

Este exagerat ce vreți, să știți. Nu aia e problema, că îs firmele străine, ci că sunt subvenționate de antiromânii care au fost impuși să conducă Sibiul din banii publici ai sibienilor. Fac asta ca să justifice tunul de 320 de milioane cu extinderea unui aeroport falimentar, când copiii din Sibiu nu au locuri în școli, de trebuie să învețe în schimburi.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus