Sibianca Ioana Tațiana Staroste a vorbit în ședința Consiliului Local de miercuri, 27 decembrie, despre o problemă cu care se confruntă împreună cu alți proprietari de apartamente din blocurile ANL de pe strada Tilișca. Împreună cu alți 14 proprietari, sibianca a încercat să facă demersuri pentru a se debranșa de la centrala blocului și a instala centrale proprii. Nu a putut face acest lucru întrucât Urbana le-a refuzat cererile depuse în repetate rânduri. Proprietara a spus că dacă cerința lor nu se va putea realiza, atunci va face demersurile necesare pentru a da în judecată Urbana.
Din mai 2015, Ioana Tațiana este proprietară a apartamentului numărul 29, scara B. Aceasta a vorbit despre o situație similară care a avut loc în anul 2020, atunci când locuitorii din scara D au obținut de la Urbana acordul pentru debranșarea de la centrala termică proprie pentru instalarea centralelor individuale de apartament. Această situație nu este însă permisă acum de Urbana pentru blocul în care locuiește sibianca.
„Blocul în care locuiesc are 4 scări și două centrale termice proprii care deservesc fiecare câte două scări, A și B, respectiv C și D. În anul 2020, 17 proprietari din scara D au cerut și au obținut de la Urbana acordul pentru debranșarea de la centrala termică proprie pentru instalarea centralelor individuale de apartament. Țin să menționez faptul că nu suntem într-un sistem termic centralizat ci este o centrală termică proprie de două scări ai căror proprietari suntem toți care am cumpărat apartamentele împreună cu Urbana. Începând cu anul 2021 și noi am făcut mai multe cereri la Urbana pentru debranșarea în aceleași condiții ca și cei din scara D, cereri care au primit doar răspunsuri negative. Cererile au fost atât individuale, cât și colective, răspunsurile fiind mereu negative. Conform legilor în vigoare ca proprietari ai apartamentelor avem dreptul să ne debranșăm, drept care ne este îngrădit din diverse motive de către conducerea Urbana. Menționez că am venit azi aici ca ultimă încercare înainte de a acționa în instanță conducerea Urbana. Răspunsurile Urbana se leagă de o lege care nu există, De faptul că în scara A sunt locuințe sociale al căror proprietar este Urbana sau de faptul că suntem doar 13 proprietari pe scară din 20”
Printre motivele pentru care locuitorii ar fi nevoiți să-și instaleze centrale proprii sibianca a enumerat încălzirea neunitară în apartamente, lipsa apei caldă, consumul prea mare al centralei sau apariția igrasiei și a mucegaiului din lipsă de căldură unitară.
„Consider că Urbana, prin conducerea sa, face un abuz și apelez la conducerea sa. Nu doresc decât să ni se respecte un drept dat de lege, să nu fim discriminați și să fim tratați exact ca vecinii din scara D”, a mai spus aceasta.
„Să nu se rămână cu ideea că Urbana nu administrează cum trebuie aceste spații”
Directorul Urbana, Ovidiu Mircea, spune însă că debranșarea de la centrală nu se poate face întrucât locuitorii ANL-urilor nu au o asociație proprietari constituită.
„Dacă la un bloc s-au făcut greșeli și s-a ajuns la o soluție cu probleme, nu aș dori să repetăm aceleași greșeli și la blocul dânșilor. Dânșii în calitate de utilizatori au mereu pretenții asupra unor ore de funcționare a acestor centrale termice, ori cineva cu care Urbana are contract vine și prestează acele servici, ori acele servicii dânșii trebuie să și le asume și să le plătească noi refacturându-le. Eu în continuare sunt adeptul funcționării unui mod centralizat pentru că este cel mai rentabil, iar împreună cu dânșii, nu am găsit o colaborare, am căutat un sistem optim atât din punct de vedere financiar, dar și funcțional.
O ultimă idee, să nu se rămână cu ideea că Urbana nu administrează cum trebuie aceste spații. Noi avem serviciul de intervenție 24 de ore din 24, atât propriu, cât și apelăm la firme specializate, care intervin mai repede decât cele de pe piața liberă și nu au rămas așa cum zice doamna, cu scările pline de apă, de sărbători sau cu alte”, a mai spus acesta.
„Îmi dau seama că între dumneavoastră există deja niște tensiuni”
Adrian Bibu spune că situația ar trebui remediată, mai ales că niciunui om nu i-ar conveni să rămână fără apă caldă, și că trebuie să existe soluții pentru rezolvarea cât mai rapidă a acestei probleme.
„Din ce am reținut de la doamna este că nu au putut să facă duș de Crăciun, ceea ce cred că niciunul dintre noi nu ne-am dori și că au 17 grade în casă și alteori, 20 de grade. Îmi dau seama că între dumneavoastră există deja niște tensiuni, dar, la cum vă cunosc și la experiența pe care o aveți, eu vă rog frumos și sunt convins că o să le găsiți acestor oameni soluții”, a spus acesta.
Fodor: Soluții cred că există
În final, Astrid Fodor a propus o întâlnire separată pentru analizarea situației, pentru ca mingea să nu mai fie pasată de la proprietari la Urban și invers.
„Eu vă propun, dacă doriți, putem organiza o întâlnire între dumneavoastră, conducerea Urbana și cu juriștii noștri, să vedem care e problema, că așa plasăm mingea de la unu la altul. Poate că răspunsul pe care îl primiți, oricum îl dorim și noi domnule Mircea, să îl depuneți la domnul secretar general, ca să analizăm, pentru că totuși ceva ne dă de gândit că ceva nu e în regulă și să nu ne punem pe niște poziții antagonice, numai ca să arătăm că avem dreptate. Doresc să găsiți o soluție și dacă nu se poate, o vom găsi împreună, pentru că soluții cred că există”, a spus Astrid Fodor.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Vizualizari: 8876
Ultimele comentarii
Acum 10 ore
Aci Duțu
Acum 11 ore
John S
Acum 11 ore
Emil
Acum 13 ore
Nustiu
Acum 13 ore
Leonard