Din cele 124 de posturi ale Muzeului Național Brukenthal sunt ocupate 104, iar problema personalului este una „acută”, a precizat managerul interimar al instituției, Alexandru Chituță.
Potrivit acestuia, spre deosebire de alte muzee din țară, Muzeul are un număr de personal vizibil mai redus, lucru care a devenit o dificultate în activitatea muzeului, mai ales în ultimii ani.
„Din 2007 până în momentul de față problema personalului este din ce în ce mai proastă și până anul trecut nu s-a făcut niciun memorandum la Ministerul Culturii pe partea de personal. Echipa Ministerului Culturii știe faptul că avem probleme cu personalul. Sunt acum în organigramă aproximativ 124 de posturi și cred că posturi ocupate sunt 104 în Muzeul Național Brukenthal. O să facem o informare Ministerului Culturii văzând și rapoartele altor muzee de importanța noastră, ce număr de personal au și ce rezultate, suntem foarte puțini dacă ne comparăm cu Muzeul Național de Istorie a României sau cu Muzeul Național de Artă a României, unde numărul angajaților depășește 200 și noi suntem 104. Este o problemă acută care s-a tot acutizat, pe care am expus-o Consiliului de Administrație anul trecut într-o manieră realistă”, a spus Alexandru Chituță în cadrul unei conferințe de presă care a avut loc vineri, 12 ianuarie.
Sunt prea multe spații deschise, dar lipsește personalul
Chituță a vorbit despre problema personalului și în contextul evenimentului Noaptea Muzeelor, atunci când din lipsă de personal, vizitatorii nu se pot bucura de toate expozițiile instituției.
„Avem probleme de personal pentru că Muzeul Brukenthal nu a ajuns la o anumită performanță pentru că marea majoritate a angajaților lucrează mai mult de opt ore, activitatea este în creștere și numărul de personal este în scădere. În scădere am fost din 2007 până acum. Nu mă întrebați pe mine de ce nu s-au făcut până la venirea mea ca manager interimar, ar trebui să întrebați pe altcineva. Anul trecut am trimis Ministerului Culturii o situație, am discutat din nou anul acesta, acum problema e că nu se mai dau alte posturi noi. La venirea mandatului am angajat zece persoane, în 2022, în a doua jumătate a anului.
Dacă nu, acum eram la 90 și ceva, adică intram aproape în colaps. Din cauza aceasta nu putem să oferim o deschidere la toate spațiile. Aici este o altă greșeală pentru că s-au deschis foarte multe expoziții sau spații, fără a se avea în vedere că la un moment dat o să ai posibilitatea să nu ai supraveghetori. Numărul supraveghetorilor a scăzut, dar spațiile s-au mărit și atunci ar trebui să vedem ce spații lăsăm deschise. Aici avem la fel o problemă cu Noaptea Muzeelor când toată lumea vrea ca toate muzeele să fie deschise, dar noi nu avem personal ca să deschidem toate muzeele. Există o problemă acută de personal”, a mai precizat acesta
Este nevoie de o suplimentare a organigramei
Directorul interimar al instituției ia în calcul și o suplimentare a organigramei cu un număr aproximativ de 50 de posturi.
„În primele șase luni ale acestui an nu putem face mare lucru, să încercăm să vedem ce buget avem și să angajăm posturile unice care sunt vacante și atunci să cerem o mărime de personal. Lucrez la asta, am susținerea Consiliului de Administrație. Cred că una dintre cele mai importante probleme astăzi, la Muzeul Național Brukenthal, este problema personalului”, a mai spus acesta.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Vizualizari: 2482
Ultimele comentarii
Acum 6 ore
Gic@
Acum 8 ore
Not Vivi Dragan
Acum 9 ore
CA
Acum 9 ore
Steve
Acum 9 ore
CA