TOTAL NSA AG CONSTRUCT este compania care a câștigat contractul în valoare de 1.885.922.67 RON, fără TVA, contract ce prevede execuția lucrărilor pentru „modernizarea străzilor, inclusiv sistem de colectare a apelor pluviale, strada Morii parțial, strada Mare parțial și strada Bisericii parțial - din satul Vale, orașul Săliște.”
Atribuirea procedurii simplificate a fost publicată în 10 ianuarie, iar durata lucrărilor este de maxim 24 de luni. Primăria Săliște a cerut și o perioadă de garanție de minim 3 ani.
Cunoscut pentru drumurile abrupte de munte, care îngreunează accesul turiștilor, satul Vale de află la 2 km de orașul Săliște și la 23 de km distanță de Sibiu.
foto Google Earth
Accesul mașinilor este imposibil mai ales primăvara și toamna
Situația actuală a străzilor este „rea,” descriu specialiștii în caietul de sarcini al lucrării și este absolut necesară modernizarea acestora.
„Împietruirea existentă este îmbătrânită, puternic contaminată cu pământ, fapt ce face accesul vehiculelor rutiere imposibil, mai ales primăvara și toamna când sunt precipitații. Pe porțiuni importante de traseu, datorită apelor pluviale, pietrișul și stratul de bază au fost spălate în mare parte, mărind gradul de uzură și de impractibilitate a străzii,” se arată în documentația consultată de Turnul Sfatului.
Lipsa unui sistem centralizat de colectare și evacuare a apelor pluviale contribuie major la degradarea continuă a sistemului rutier existent. Străzile prezintă iregularități și deformări și nu respectă normativele în vigoare.
Contractul scos la licitație constă în „construirea unui sistem rutier nou, cu îmbrăcăminți moderne, încadrarea acestuia cu elemente borduri și rigolă, colectarea și evacuarea apelor pluviale de pe carosabil și semnalizarea rutieră. Prin proiect s-a urmărit corectarea elementelor geometrice ale străzilor în conformitate cu prevederile normativelor tehnice în vigoare. Lungimea totală a străzilor care se modernizează este de 1.141 m”, se arată în documentația amintită.
În acest moment, circulația pietonală se face pe zona de carosabil, existând puține trotuare create de către proprietari, pe sectoare limitate, în soluții diverse – pavaj cu piatră sau pavele din beton.
Sistemul rutier nou are în vedere realizarea îmbrăcămintei din mixtură asfaltică până la cota liniei roșii pe întreaga suprafață carosabilă de pe străzile Morii și Mare și pe o lățime de 2,50 m, încadrată cu pavaj din piatră naturală, pe strada Bisericii axa 1. Pe strada Bisericii, soluțiile s-au stabilit astfel fiind condiționate de avizul de la Cultură.
„Având în vedere declivitățile longitudinale foarte accentuate, precum și faptul că strada Bisericii axa 1 este proiectată cu sens unic, asigurând accesul pe strada Bisericii axa 2 și pe strada Mare, nu este posibil ca îmbrăcămintea rutieră să fie alcătuită în totalitate din pavaj din piatră naturală, pe toată lățimea acesteia, deoarece nu se poate asigura rugozitatea necesară pentru circulația rutieră motorizată pe timpul iernii, deszăpezirea cu fondanți chimici fiind interzisă. Pentru a răspunde cerințelor IPJ Cultură Sibiu, s-a optat pentru soluția încadrării îmbrăcămintei carosabilului din beton asfaltic cu piatră naturală pe toată lungimea străzii Bisericii axa 1,” scriu specialiștii în caietul de sarcini.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Vizualizari: 2360
Ultimele comentarii
Acum 11 ore
Ron
Acum 11 ore
Mariana Deacu
Acum 11 ore
BittDanman
Acum 11 ore
Gheo Poplaceanul
Acum 12 ore
Gheo Poplaceanul