147,5 milioane de lei, cu tot cu TVA, este valoarea estimată a proiectului de transformare a Căii Șurii Mici într-un bulevard cu până la șase benzi de circulație pe o lungime de doi km. Proiectul urmează să fie finanțat din fondurile europene alocate nerambursabil Sibiului în actualul exercițiu multianual, iar pentru implementare este necesară exproprierea a 78 de terenuri.
Proiectul de modernizare a Căii Șurii Mici a fost demarat în urmă cu aproximativ trei ani, iar în vara anului trecut executivul local a luat decizia împărțirii acestuia în două, din cauza costurilor prea mari pe care le-ar fi presupus lucrările pe toată lungimea de 4,5 km a arterei.
Acum, Primăria Sibiu propune consilierilor locali aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru primul tronson propus a fi modernizat, cel între viaductul „Mihail Kogălniceanu” și intersecția cu recent prelungita stradă Bruxelles. 147,46 de milioane de lei, cu tot cu TVA, sunt costurile estimate pentru această porțiune cu o lungime de 1.950 de m, din care valoarea lucrărilor de construire și montaj sunt estimate la 98,14 milioane de lei, cu tot cu TVA. Principala sursă de finanțare ar urma să fie fondurile europene. „Menționăm faptul că realizarea acestui coridor de mobilitate este inclusă în lista proiectelor prioritare aferentă cadrului financiar 2021-2027, comunicată către ADR Centru, iar proiectul urmează a fi despre spre finanțare în cadrul priorității 4.1 - Dezvoltarea mobilității urbane durabile în municipiile Regiunii Centru”, se arată în documentația care însoțește proiectul de hotărâre elaborat pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici în discuție.
Calea Șurii Mici are, în prezent, câte o bandă pe fiecare sens. În rest nu are trotuare, iluminat public ori piste de biciclete sau stații de autobuz
Ar fi primul bulevard pe care Primăria Sibiu îl construiește din fonduri europene nerambursabile. Până acum, această sursă de finanțare a fost folosită mai mult pentru modernizarea arterelor fără lărgirea suprafețelor de rulare (spre ex. Calea Dumbrăvii ori străzile Turnului, 9 Mai, Faurului sau Ocnei).
Citește și Lărgirea Căii Șurii Mici până la șase benzi de circulație se împarte în două: e prea scumpă
De la două, la șase benzi de circulație. Plus primele piste de biciclete „peste normativ”
Lățimea viitorului nou bulevard al Sibiului va fi diferită, conform proiectului elaborat. Pe primii 510 metri (adică până aproximativ în dreptul străzii Coralului, punctul de pornire fiind considerat capătul viaductului Mihai Kogălniceanu) numărul de benzi de circulație va fi păstrat la două benzi, iar trotuarele urmează să aibă „lățime variabilă”. În ceea ce privește pistele de biciclete, acestea urmează a fi amenajate în ambele sensuri de mers, fiecare sens urmând să aibă o lățime de 1,5 metri, ceea ce – la nivel de Sibiu – reprezintă o premieră: până acum, toate pistele de biciclete au fost proiectate să respecte minimul prevăzut în normative, adică un metru. Lățimea de 1,5 metri a fiecărei piste de biciclete va fi păstrată pe tot tronsonul propus spre modernizare, asfaltul propus a fi folosit fiind mai scump, deoarece ar trebui să fie colorat verde (asemenea celui așternut pe pista de pe malurile Cibinului).
De la (aproximativ) intersecția cu strada Coralului, viitoarea Cale a Șurii Mici urmează a fi lărgită la patru benzi de circulație, cu piste de biciclete de 1,5 metri lățime și trotuare late de câte trei metri. Totodată, pe porțiunile unde acest lucru este disponibil, sensurile de mers vor fi despărțite cu un spațiu verde cu o lățime cuprinsă între 4 și 1,5 metri.
Iar după primii 730 de metri ai viitoarei noi artere, numărul benzilor de circulație ar urma să crească la șase, prin adăugarea câte unei benzi speciale pentru autobuze pe fiecare direcție de mers.
Trei sensuri giratorii urmează să fie amenajate pe tronsonul în discuție: unul la km 1+250, o „zonă viitoare de dezvoltare urbană”, și două la km 0+690 și, respectiv, 0+890. Acestea sunt solicitate de către Consiliul Județean Sibiu, care are în proiect amenajarea unui nou spital județean de urgență.
Numărul stațiilor de autobuz care urmează a fi amenajate este de trei.
În afară de amenajarea viitorului bulevard, proiectul are în vedere și construirea unor noi rețele de distribuție a apei și, respectiv, de canalizare menajeră și canalizare pluvială. Pe lângă o nouă rețea de cablaj metropolitan, se are în vedere amenajarea unei rețele de iluminat public cu 115 stâlpi.
Copaci și gazon
8.617 mp este suprafața verde care urmează a fi amenajată pe acest prim tronson modernizat al Căii Șurii Mici (ca termen de comparație, trotuarele vor avea o suprafață de 12.349 de mp, iar carosabilul – 36.532 de mp).
Această suprafață verde va beneficia de o atenție sporită, promit reprezentanții administrației locale. „În contextul de creştere continuă a ţesuturilor urbane, necesitatea conservării patrimoniului natural şi creşterea calităţii vieţii prin amenajările peisagere coerente reprezintă un mijloc important pentru protecţia mediului înconjurător şi a stării de sănătate a mediului urban, chiar şi a oamenilor. De-a lungul scuarurilor care separă sensurile de mers şi în spaţiile verzi din lateralele bulevardului se propune a se planta aliniamente cu 377 de arbori. Amenajarea aliniamentelor va ţine cont de axul bulevardului, accentele verticale vor fi date doar de noile aliniamente de arbori, iar la baza aliniamentelor pe toată suprafaţa de spaţiu verde se va însămânţa gazon”, se mai arată în documentația citată.
Exproprieri
Prin proiectul elaborat de Primăria Sibiu se propune și declanșarea procedurilor de expropriere a terenurilor pe care va fi extinsă artera. Documentele făcute publice de către executivul local nu redau suprafața totală necesar a fi expropriată, dar enumeră o listă cu 78 de numere de carte funciară, aferente imobilelor care urmează să fie trecute în proprietatea Sibiului.
Este vorba de terenuri intravilane, majoritatea arabile sau fânețe. 32 din aceste imobile sunt deținute de persoane juridice sau fizice, restul aparținând fie domeniului public al municipiului Sibiu, fie domeniului public al județului Sibiu, ori ANIF-ului sau ADS-ului.
Proiectul de hotărâre urmează să fie supus dezbaterii și votului Consiliului local Sibiu în ședința programată miercuri, 31 ianuarie.
Citește și Calea Șurii Mici: șase benzi de circulație ”pe unde se mai poate”, șase giratorii și 1.060 de arbori
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: terenuri cal , exproprieri calea surii mici , investitii calea surii mici , modernizare calea surii mici , proiect calea surii mici , bulevard calea surii mici , bulevard sibiu fonduri europen , Calea Şurii Mici , Primăria Sibiu
Vizualizari: 15115
Ultimele comentarii
Acum 1 oră
Valentino Versace
Acum 2 ore
Cartea ne face bine..
Acum 2 ore
Emil
Acum 3 ore
Adrian
Acum 3 ore
Newman