Proiectul întocmit sub îndrumarea Primăriei Sibiu pentru modernizarea Căii Șurii Mici împarte artera pe care este planificat și noul spital județean în patru tronsoane cu un număr diferit de benzi de circulație: două, apoi șase, apoi cinci și, în final, patru.
Presată de proiectul unui nou spital județean pe care Consiliul Județean Sibiu îl propune pe Calea Șurii Mici, administrația municipiului Sibiu a început din toamna lui 2020 să lucreze la modernizarea arterei botezată de localnici și ”Drumul Hoților”. După o licitație anulată deoarece propunea lărgirea Căii Șurii Mici la trei și nu la patru benzi de circulație, contractul de întocmire a documentației de avizare a lucrărilor de intervenție (DALI), a proiectului tehnic, verificare și obținere a celorlalte avize necesare a fost încredințat unei firme din București, Romasco Concept SRL, pentru suma de 385.000 de lei.
Acum, documentația elaborată în cadrul acestui contract a ajuns în faza de obținere a acordului de mediu. Fază în care este descris și modul în care Primăria propune modernizarea Căii Șurii Mici.
Patru tronsoane cu lățimi diferite
Din punctul de vedere al numărului de benzi de circulație propuse pentru viitoarea Cale a Șurii Mici, proiectul gestionat de Primărie împarte artera în patru. Pe primii 510 metri (adică până aproximativ în dreptul străzii Coralului, punctul de pornire fiind considerat capătul viaductului Mihai Kogălniceanu) numărul de benzi de circulație va fi păstrat: două benzi, trotuare cu lățime variabilă și pistă de biciclete, la fel, cu lățime variabilă.
Al doilea tronson va măsura doar 70 de metri și va arăta total diferit: sunt propuse trei benzi de circulație de câte 3,5 metri pe fiecare sens de mers. ”A treia bandă pe sens a fost adăugată în perspectiva colectării traficului din zonele în dezvoltare”, se arată în documentația supusă consultării publice. Trotuarele vor avea câte o lățime de trei metri, iar pistele de biciclete – câte 1,5 metri. Sunt propuse și spații verzi: o fâșie cu o lățime de doi metri care să despartă sensurile de mers, plus un spațiu verde de 1,5 metri între carosabil și pistele de biciclete.
Cel de-al treilea tronson are o lungime de 600 de metri și se încheie cu aproximativ 200 de metri înainte de cartierul Magnolia. Pe această porțiune sunt propuse cinci benzi de circulație: trei pe sensul de ieșire din oraș și două pe sensul de intrare. ”Nu a fost posibilă realizarea celei de-a treia benzi de circulație datorită construcțiilor existente”, indică realizatorii documentației modul în care Primăria Sibiu a eliberat autorizațiile de construire în zonă.
Calea Șurii Mici va fi avea lățimi diferite, în funcție de autorizațiile pentru construire emise de Primăria Sibiu
Este propus spațiu verde de doi metri între sensurile de mers, iar între carosabil și pistele de biciclete fâșia de spațiu verde ar urma să aibă lățimi cuprinse între 1,5 și cinci metri.
Trotuare de trei metri și pistă de biciclete de 1,5 metri sunt propuse în continuare, și pentru cel de-al patrulea tronson în care a fost împărțită strada.
Acest al patrulea tronson ar urma să aibă câte două benzi de circulație pe fiecare sens de mers și are o lungime de 2,2 km, terminându-se la intersecția cu strada Salzburg (vechea centură ocolitoare a Sibiului). ”A doua bandă pe sens a fost adăugată pentru autobuze”, se arată în documentație.
Spațiul verde median crește la o lățime de 3,5 metri, iar cel dintre carosabil și pistele de biciclete este propus să aibă o lățime de 4,25 metri.
Arbori foioși
De menționat că pe spațiile verzi propuse de-a lungul străzii, gazonul urmează să fie umbrit de arbori, care să aibă baza coroanei la minim 3,5 metri de nivelul solului. ”De-a lungul scuarurilor care separă sensurile de mers și în spațiile verzi din lateralele bulevardului se propune să se planteze aliniamente cu 1.060 de arbori din specia Acer platanoides (Arțar). În spațiile verzi din sensurile giratorii se vor planta arbuști ornamentali pitici”, scrie în documentație.
Benzi dedicate autobuzelor
Acolo unde este propusă o a doua bandă de circulație pe sens, aceasta va fi rezervată autobuzelor. ”Se impune lărgirea zonei carosabile cu două benzi de circulație dedicate mijloacelor de transport în comun, realizarea de piste de biciclete și de trotuare, asigurându-se astfel siguranța rutieră atât pentru autovehicule, cât și pentru pietoni și bicicliști, îmbunătățirea condițiilor de trafic în contextul dezvoltărilor urbanistice actuale și preconizate, în scopul reducerii timpilor de deplasare între zona centrală și Zona industrială vest și a încurajării folosirii mijloacelor de transport alternative”, se arată în documentația citată.
În forma actuală, pe lângă cele două stații de autobuz existente, proiectul propune încă două astfel de amenajări. ”Beneficiarul poate mări numărul stațiilor de autobuz în funcție de dezvoltarea urbană a zonei”.
Șase girații
Pe lungimea de aproape 4,5 km a Căii Șurii Mici care urmează a fi modernizată sunt propuse șase sensuri giratorii. Primele vor avea o distanță de 220 de metri între ele, fiind amplasate la intrarea și, respectiv, ieșirea din incinta viitorului nou spital județean.
Al treilea sens giratoriu este propus în zona de acces a cartierului Magnolia, iar cel de-al patrulea în zona unde ar urma să fie amenajată intersecția cu strada Bruxelles (stradă care pornește din Zona industrială vest și pentru care în curs de elaborare documentația pentru a fi prelungită până la intersecția cu Calea Șurii Mici).
Cel de-al cincilea sens giratoriu este propus după alți 260 de metri (pentru o viitoare dezvoltare urbană), iar ultimul este prevăzut la intersecția cu strada Salzburg (DN1T). ”Necesar sens giratoriu datorită multor accidente mortale”, se specifică în documentație.
Proiectul are în vedere și înlocuiri, relocări și extinderi de rețele (apă, canalizare, gaz, energie electrică), precum și extinderea sistemului de iluminat public și a rețelei metropolitane.
Peste 27 de milioane de lei
La faza actuală, proiectul este estimat la un necesar investițional de 27,6 milioane de lei, cu tot cu TVA. Iar perioada de implementare anunțată prin documentație este de 12 luni. Un termen mai mult decât optimist, având în vedere faptul că sunt excepții acele proiecte în care Primăria Sibiu se încadrează în termene. Chiar și actuala documentație supusă consultării publice este rodul unui contract care și-a depășit termenul inițial (31 decembrie 2021 este termenul contractual dat publicității de administrația locală).
Consultă aici, în format integral, Memoriul de prezentare pentru Coridorul integrat de mobilitate Calea Șurii Mici. Eventualele observații pot fi depuse, în acest moment, la sediul Agenției de protecție a mediului Sibiu.
Citește și 15 mil. de lei. Primăria declanșează exproprierile pentru noua stradă din vestul orașului
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: extindere calea surii mici , reabilitare calea surii mici , Calea Şurii Mici , Drumul Hoţilor
Vizualizari: 8348
Ultimele comentarii
Acum 7 ore
Dragan Cristina
Acum 7 ore
Emil
Acum 8 ore
Hermannstädter
Acum 8 ore
Valentino Versace
Acum 8 ore
John