Duminică,
05.05.2024
Parțial Noros
Acum
11°C

15 mil. de lei. Primăria declanșează exproprierile pentru noua stradă din vestul orașului

15 mil. de lei. Primăria declanșează exproprierile pentru noua stradă din vestul orașului

15 milioane de lei este bugetul propus de Primăria Sibiu pentru realizarea unei noi străzi în vestul orașului, care să lege zona industrială de Calea Șurii Mici prin prelungirea străzii Bruxelles. Mai bine de 30 de proprietari urmează să fie expropriați.

La o lună de la punerea în consultare publică a planului urbanistic propus pentru noua stradă, administrația locală solicită consilierilor locali să aprobe indicatorii tehnico-economici ai investiției, precum și declanșarea procedurilor de expropriere a terenurilor necesare. Viitoarea stradă ar urma să continue cei 500 de metri ai străzii Bruxelles din Zona industrială vest (ZIV) până la intersecția cu Calea Șurii Mici, în zona cartierului Magnolia. 

Strada Bruxelles va fi prelungită pentru alega Zona industrială vest de cartierul Magnolia. Despre cum au fost construiți primii aproape 500 de metri ai străzii puteți citi aici: FOTO Prima stradă din Sibiu construită “ca afară“. Construită din bani privați

14,98 milioane de lei, cu tot cu TVA, este bugetul propus pentru această investiție, din care suma alocată construcțiilor și montajului este de 12,95 milioane de lei. Drumul cu o lungime de 907 metri ar urma să aibă două benzi de circulație, cu o lățime a carosabilului de șapte metri. La intersecția cu Calea Șurii Mici, carosabilul va avea o lățime mai mare, de 10,50 metri.

Alături de carosabil, viitoarea stradă ar urma să aibă pe o singură parte (dreapta) o pistă de biciclete cu o lățime de doi metri și un trotuar cu o lățime de un metru. Sunt prevăzute și spații verzi (5.400 de mp, raportat la 6.700 de mp suprafața carosabilului) pe care vor fi plantați 38 de copaci.

Citește și Urmează exproprieri: noua stradă între Zona industrială vest și cartierul Magnolia va fi mai lată. Consultare publică

Proiectul prevede și realizarea rețelelor de apă, canalizare menajeră și canalizare pluvială, dar și a rețelei de iluminat public, amplasată pe 31 de stâlpi. Pe traseul viitoarei noi străzi ar urma realizat și cablajul metropolitan.

Peste 30 de proprietari expropriați

Proiectul de aprobare a indicatorilor tehnico-economici supus votului consilierilor locali ai Sibiului în ședința programată joi prevede și aprobarea coridorului de expropriere necesar amenajării noii străzi.

Documentul nu precizează care este suprafața necesar a fi expropriată, dar prezintă o listă cu 14 terenuri peste care se suprapune coridorul de expropriere. Trei dintre aceste terenuri sunt deținute de municipiul Sibiu, două de către Statul Român prin Agenția națională de îmbunătățiri funciare, iar un alt teren este deținut de municipiul Sibiu laolaltă cu alți 17 sibieni, persoane fizice.
În fine, restul terenurilor sunt în proprietatea altor 14 persoane fizice și juridice.

Acești proprietari urmează să fie despăgubiți conform unui raport de evaluare a terenurilor, urmând ca în cazul în care nu sunt mulțumiți de compensații să poată apela la instanță. Un astfel de proces nu va împiedica, însă, progresul proiectului de amenajare a noii străzi.

Către viitorul spital

Noua stradă proiectată de către Primăria Sibiu va asigura și un nou acces către zona propusă pentru viitorul Spital județean, în condițiile în care Calea Șurii Mici este propusă a fi lărgită la patru benzi de circulație.

”Strada Bruxelles care face obiectul prezentei investiții va fi calea de acces care asigură o legătură între strada Turda din Zona industrială vest și Calea Șurii Mici, într-o zonă cu o puternică dezvoltare economică și urbanistică. Modernizarea acestei străzi, între capătul sectorului deja modernizat și Calea Șurii Mici, va conduce la încurajarea dezvoltării urbane a orașului, la decongestionarea traficului și la realizarea unei rute alternative de legătură între arterele principale ale orașului”, se arată în documentația care însoțește proiectul de hotărâre în discuție.

Prelungirea străzii Bruxelles este a doua stradă pentru care Primăria Sibiu realizează exproprieri mai ample. Prima este noua stradă care traversează zona Cîmpșor, legând cartierele Ștrand de Turnișor. 

Citește și Primele exproprieri făcute la Sibiu, pentru un drum nou, costă aproape 600.000 de lei

Consultă aici, în format integral, proiectul de hotărâre pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici și declașarea exproprierilor

Sursa foto principală: Google Earth

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

8 comentarii

Lucru de mantuiala

Acum 2 ani

alta minunatie de lucrare tipica satului Sibiu. In mijlocul campului doar 7m latime de drumeag, ca peste campsor
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Aci Duțu

Acum 2 ani

nu-ți încape coviltirul?
Raspunde

Radu

Acum 2 ani

Totuși, un sens giratoriu nu este luat în calcul la intersecția cu Calea Șurii mici?
Raspunde

Stefan

Acum 2 ani

Este de luat in calcul si un sens giratoriu la intersectia Stefan cel Mare cu drumul spre Scandia.
Raspunde

Troll E. Buzu

Acum 2 ani

I se potriveste de minune numele "Bruxelles". Similar cu denumirea de cartierul "Arhitectilor". Ironia subtila este la ea acasa in Sibiu si asta e bine :)
Raspunde

EU

Acum 2 ani

Cartierul Arhitectilor este oglinda incompetentei arhitectilor sefi din Primaria Cisnadie.Este oglinda unor alte interese decat cele ce tin de urbanism,de un minim de estetica urbana,de calitatea vietii locuitorilor,de un minim de facilitati urbane. Un exemplu de ASA NU - intr-o tara europeana. In egala masura si de inactiunea institutiilor statului cu atributii de control .
Raspunde

Dobitocii de la primarie

Acum 2 ani

Intr-un oras sufocat tot mai tare de trafic, in camp liber, Primaria Incompetentilor, face drum cu 2 benzi pe sens. Si au pretentii de descongestionare a traficului...
Raspunde

Damian ionut

Acum 3 luni

Faceți in primul rand randuiala sub pod kogalniceanu ca dacă vii cu bicicleta dai in mașinile parcate sub pod
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus