Miercuri,
05.11.2025
Cer Senin
Acum
5°C

Construirea primului bulevard post-decembrist al Sibiului a fost scoasă la licitație: 100 de milioane de lei pentru o Cale a Șurii Mici cu șase benzi de circulație

Construirea primului bulevard post-decembrist al Sibiului a fost scoasă la licitație: 100 de milioane de lei pentru o Cale a Șurii Mici cu șase benzi de circulație
Calea Șurii Mici va deveni primul bulevard amenajat de administrația locală a Sibiului după căderea comunismului. Sursa foto: Turnul Sfatului

Primăria Sibiu a lansat procedura de atribuire a contractului de modernizare a Căii Șurii Mici, de la două benzi câte are în prezent, la șase benzi – din care două dedicate transportului public -, piste de biciclete de câte 1,5 metri lățime și trotuare de până la trei metri. Contractul vizează un prim tronson cu o lungime de 1,95 km, fiind vorba de primul bulevard al Sibiului construit după 1989.

Contractul scos la licitație de Primăria Sibiu prevede modernizarea Căii Șurii, pe un prim tronson cuprins între viaductul Mihail Kogălniceanu și intersecția cu relativ recent inaugurata prelungire a străzii Bruxelles.

„Strada nu a fost supusă până acum unui proces de modernizare, iar traficul, la orele de începere a activității și la orele după-amiezii, devine aglomerat, creându-se blocaje și stagnarea coloanelor de mașini. Lucrările care fac obiectul prezentului proiect se realizează pe tronsonul l cuprins între pasajul suprateran și km 1+950, imediat după str. Bruxelles, întrucât la data realizării proiectului, exproprierile sunt realizate doar pe aceasta zonă”, se arată în documentația de atribuire a contractului, în urma căruia ampriza drumului ar urma să ajungă – pe cea mai mare parte – la o lățime de 35 de metri.

Citește și Lărgirea Căii Șurii Mici până la șase benzi de circulație se împarte în două: e prea scumpă

Pe porțiuni

Pe primii 500 de metri ai Căii Șurii Mici (începând de la viaduct), strada ar urma să rămână cu două benzi de circulație, urmând a fi amenajate și piste de bicicletă de câte 1,5 metri lățime pe fiecare parte. Pe această porțiune, trotuarele vor avea lățime variabilă în funcție de spațiul disponibil, delimitarea de pistele de biciclete urmând a fi făcută cu borduri mici (10 x 15 cm).

Următorii aproximativ 200 de metri ai Căii Șurii Mici vor fi redimensionați la patru benzi de circulație, între sensuri fiind amenajat un spațiu verde lat de patru metri. De aici încolo, trotuarele vor avea trei metri lățime pe fiecare parte a drumului, iar delimitarea de carosabil se va face cu un spațiu verde lat tot de patru metri.

Calea Șurii Mici. Sursa foto: Turnul Sfatului

După primii 730 de metri ai Căii Șurii Mici, proiectul prevede amenajarea a șase benzi de circulație: patru pentru autovehicule și două pentru „transportul public de călători și preluarea viitorului trafic din dezvoltarea urbană a zonei”. Pistele și trotuarele continuă cu aceleași dimensiuni (de câte 1,5 m, respectiv trei metri), dar spațiile verzi dintre sensurile de mers și cele care vor delimita trotuarele de carosabil vor mai avea o lățime de 1,5 metri.

În continuarea proiectului, după km 1,6 (aproximativ), spațiile verzi vor avea o lățime variabilă între sensurile de mers. Iar pe ultimii aproximativ 300 de metri ai tronsonului vizat de contract, loc pentru spații verzi nu va mai fi. Se continuă cu cele șase benzi de circulație (două pentru autobuze), cu pistele de biciclete de 1,5 m lățime, în timp ce trotuarele vor avea o lățime variabilă.

Pe toată lungimea pistelor de biciclete, asfaltul așternut va trebui să fie de culoarea verde.

Calea Șurii Mici va fi modernizată în această etapă până la intersecția cu strada Bruxelles (foto sus), care face legătura cu Zona industrială vest și unde se află cartierul Magnolia. Sursa foto: Turnul Sfatului

Trei giratorii, trei stații de autobuz, 377 de paltini

Pe cei 1,95 de km vizați de proiectul de modernizare sunt prevăzute amplasarea a trei sensuri giratorii. Primul ar urma să fie amplasat după aproximativ 700 de metri de la viaductul Mihail Kogălniceanu, acolo unde ar trebui să fie amenajat accesul într-un viitor spital județean de urgență.

Cel de-al doilea este prevăzut a fi amplasat la o distanță de aproximativ 900 de metri de viaduct, acolo unde ar trebui amenajată ieșirea din curtea unui viitor spital județean de urgență.

În fine, cel de-al treilea giratoriu este prevăzut după 1,3 km de la viaduct, fiind proiectat pentru asigurarea accesului la „viitoare dezvoltări urbane”.

Proiectul mai prevede amenajarea a trei stații de autobuz, dar și plantarea a 377 de paltini „ cu trunchi drept, înalt şi baza coroanei începând de la înălțimea de minim 3,5 m de la nivelul solului”.

Contractul prevede și amenajarea iluminatului public, dar și a celorlalte elemente de infrastructură urbană (canalizare pluvială, canalizație metropolitană etc).

20 de luni

18 luni este perioada de execuție cerută prin caietul de sarcini, la care se adaugă alte două luni pentru efectuarea recepției. Garanția solicitată constructorilor este de cinci ani de la semnarea procesului verbal la terminarea lucrărilor.

Bugetul alocat acestui contract este de 100,5 milioane de lei, cu tot cu TVA (83,12 milioane de lei, fără TVA). Fondurile provin, în cea mai mare parte, de la bugetul local (aproximativ 57%), restul finanțării fiind asigurată din fonduri europene nerambursabile. Firmele interesate de contract au termen de depunere a ofertelor cel mai târziu în 5 noiembrie 2025.

Cu excepția străzii Nicolaus Olahus (cea care leagă bulevardul Mihai Viteazul de strada Școala de Înot), care are patru benzi de circulație pe o lungime de aproximativ 200 de metri, modernizarea Căii Șurii Mici la patru și, respectiv, șase benzi de circulație reprezintă primul proiect al administrației locale pentru construirea unui bulevard în perioada de după căderea comunismului.

Citește și Sibiul a obținut banii pentru lărgirea Căii Șurii Mici: 30 de milioane de euro pentru primul tronson, de 1,9 km

 

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

5 comentarii

G.

Acum 1 lună

Se pot face si12 benzi că viaductul tot gâtuit rămâne la o bandă pe sens. Pentru a dgreva zona asta și zoa Obor de traficul din/spre autostrada e nevoie de ieșire noua de pe autostrada spre zona țiglari și de o centură radiala (până e câmpul liber) intre Jumbo și prelungirea țiglari până la cl Surii mici și până la sos Sos. Alba Iulia . La fel ieșire noua de pe autostrada la Gușterița. Dar câtă vreme unii depășiți moral și fizic administrează, sibienii sunt condamnați la a fi prizonieri și gazați in trafic zilnic.

Raspunde

R.

Acum 1 lună

Chiar o noua iesire nu cred ca ajuta, e distanta destul de mica intre aeroport si obor. Ce ar ajuta muuult, pana mai e camp acolo cum spuneti si dvs. ar fii drumuri de legatura. Poduri peste Rosbach si Cibin sa legi Gusterita de Veteranilor si Tiglari, chiar si o noua legatura cu Gusterita si Ipas- Vasile Aaron
Raspunde

Rumburak

Acum 1 lună

Ce bine descrie asta ce sa întâmplă în Sibiu zi de zi. Din drumul hoților facem bulevardul hoților ????
Raspunde

Gheorghe Ion

Acum 1 lună

Voi va dati seama ca in 35 de ani, in ciuda faptului ca sibiul si-a dublat suprafata, acest oras nu a construit niciun bulevard? Sibiul este oras înconjurat de câmp, atentie, nu este situat intre munti si defilee. Atata putem
Raspunde

Der Konig

Acum 1 lună

”Atata putem”??? Bai, Sibiul, la origini, este un burg medieval cu stradute inguste. Dezvoltarea ulterioara, cu 2-3 exceptii, nu a schimbat prea mult modul asta de a construi. Sibiul nu si-a dublat nici o suprafata, poate satele din zona, unde s-au construit blocuri. In orice caz, in sec. XII, nu se gandeau baietii ca va orasul se va umple de pripași de pe satele din zona sau importati de peste munti.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus