După ce și-a terminat cumpărăturile la Kaufland, o sibiancă a descoperit cu mâhnire cum cadourile cumpărate de copiii săi au fost furate din dulapurile cu cifru amplasate în fața magazinului. În ciuda sistemelor care ar trebui să ofere securitate, în ciuda camerelor de luat vederi și în ciuda paznicilor care stau la câțiva metri, furturile din astfel de spații de depozitare se întâmplă atât de des încât reprezentanții Kaufland îndeamnă clienții să nu-și mai lase bunurile în alte locuri.
Sibianca a trimis pe adresa redacției întreaga întâmplare petrecută la magazinul Kaufland din Promenada Mall, arătându-se dezamăgită de dezinteresul celor care ar fi putut să o ajute. Totul s-a petrecut în data de 11 ianuarie când a mers cu cei doi copii să-și cumpere câte ceva cu ajutorul cardurilor cadou primite în dar de sărbători.
„Unul dintre copii a cumpărat două perechi de pantaloni și un hanorac, consumând toată valoarea cardului. Celălalt copil a cumpărat numai o bluză și un tricou. După finalizarea cumpărăturilor, la ora 14.00 am intrat la un alt magazin din apropiere unde am stat aproximativ 15 - 20 de minute însă nu am cumpărat nimic. Ne-am îndreptat spre Kaufland de unde aveam nevoie să cumpăr câteva legume și câte un corn la copii. Ca sa nu intru cu plasa cu cumpărăturile pe care tocmai le făcuseră copiii, pentru a nu crea suspiciune printre angajații Kaufland, am lăsat plasa la dulapurile cu cod PIN”, spune mama care a cerut să nu-i fie dezvăluită identitatea.
Femeia povestește că a stat în magazin aproximativ 15 minute, ora de pe bonul cumpărăturilor de la Kaufland fiind 14:50, dar la ieșire a avut o surpriză neplăcută.
„Ne-am îndreptat către dulapuri pentru a lua plasa lăsată. Erau mulți tineri în jurul cușetelor. Eu încercam să-mi fac loc printre ei, să privesc cu atenție fiindcă nu reușeam să zăresc plasa mea. M-am învârtit de vreo două - trei ori dintr-un capăt în altul al cușetelor, nu am zărit nimic și atunci am înțeles că ceva s-a întâmplat. M-am îndreptat către paznicul care stă în fata magazinului Kaufland, i-am explicat situația și răspunsul domnului a fost: Nu știu doamnă, eu am intrat în tură acum de la 14.00. Nu știu ce a fost înainte. I-am explicat că eu am intrat după ora 14.30 în magazin, moment în care am observat că paznicul vorbea la telefon în timp ce eu nu reușeam să închid o cușetă și, ca să nu-l deranjez, am încercat o alta pe care am reușit să o închid.”
Sibianca a fost trimisă să se adreseze biroului de informații de la mall cu justificarea că ei, cei de la Kaufland, nu pot face nimic.
Trimisă de unii la alții fără un rezultat
Femeia a întrebat și tinerii de la fața locului dacă au pățit ceva, iar unul dintre ei i-a răspuns că nu-și găsește rucsacul pe care l-a lăsat în cușetă împreună cu geaca sa. Geaca a găsit-o, dar rucsacul nu.
„Am mers la biroul de informații al mall-ului. Domnișoara de la birou a spus că nu are cu ce să mă ajute și să merg să fac plângere la poliție. Am întrebat-o atunci care ar fi cea mai apropiată secție de politie și mi-a spus că nu știe. Oarecum descumpănită am sunat la 112 să întreb ce pot face. Mi s-a transmis că nu au un echipaj de poliție disponibil la acel moment și mi s-a indicat la ce secție pot merge să fac plângerea sau că o pot completa și online. De asemenea, am fost sfătuită de personalul de la 112 să fac o sesizare totuși la biroul de informații. Am făcut sesizarea și atunci domnișoara de la biroul de informații, sfătuită de un superior, mi-a transmis să fac o sesizare și la biroul de informații de la Kaufland, fiindcă paza mall-ului nu are cum să ajute.”

Femeia s-a întors la Kaufland unde spune că a vorbit cu șeful de zi, iar acesta și-a notat numele și numărul de telefon al ei și al băiatului care a rămas fără rucsac, dar i-a precizat că ei nu sunt responsabili pentru lucrurile depozitate în acele dulapuri.
„Lucrul acesta este menționat și pe ușa fiecărei cușete. Pot înțelege , dar faptul că există un cod de deblocare unic pe care îl folosesc în diferite cazuri să deschidă cușetele și că acest cod de deblocare se pare că a ajuns să fie răspândit, mi se pare lipsă de profesionalism din partea Kaufland. Nu este prima dată când se întâmplă acest lucru. Recent au avut chiar intervenție și din partea politiei, tot din cauza unui furt. Este un lucru care se întâmplă foarte des. Dacă nu sunt responsabili pentru ce se întâmplă de ce le-au mai pus acolo și dacă sunt securizate, atunci să fie securizate în așa fel încât bunurile clienților să nu mai poată fi sustrase atât de ușor”.
Lucrurile fără de care femeia a rămas sunt în valoare de aproximativ 300 de lei. „De data aceasta a fost un cadou al unor copii, altă dată poate fi ceva mai grav. Situația este cunoscută tuturor celor cu care am vorbit, Poliție, personal Kaufland, personal mall”, încheie sibianca.
Kaufland: clienții să lase bagajele la biroul de informații
Turnul Sfatului a solicitat reprezentanților Kaufland să spună care mai este rolul dulapurilor, dacă acestea au și un cod general care le deschide chiar dacă au fost securizate de clienți, iar dacă da, în ce fel este securizată răspândirea acestui cod. Am mai întrebat cum se asigură conducerea Kaufland că aceste coduri nu ajung să fie cunoscute și de alți oameni, chiar și din afara magazinului. De asemenea, am vrut să știm ce se întâmplă în cazul în care clienților le este furat bagajul și am întrebat câte sesizări de dispariție a bunurilor au avut pe parcursul anului trecut și de la începutul acestui an.
În răspunsul primit reprezentanții Kauflad precizează că au cunoștință de incidentul petrecut în 11 ianuarie și le recomandă clienților să nu pună coduri uzuale sau să-și lase la biroul de informații cumpărăturile făcute în alte magazine. De asemenea, precizează că nu-și pot asuma răspunderea în cazul unui furt. Mai jos puteți citi, integral, răspunsul dat redacției Turnul Sfatului.

„La Kaufland, ne dedicăm să oferim clienților noștri o experiență de cumpărături plăcută și sigură. Am luat act de incidentul nefericit petrecut în magazinul nostru din incinta Promenada Mall Sibiu, în data de 11 ianuarie 2024, și dorim să exprimăm regretul nostru față de neplăcerile cauzate.
Conform regulamentului afișat în interiorul magazinului, în cazul unui furt, Kaufland nu își poate asuma responsabilitatea pentru bunurile lăsate de clienți în cușetele securizate. Cu toate acestea, colaborăm îndeaproape cu autoritățile competente pentru a investiga acest caz și pentru a îmbunătăți permanent măsurile de securitate din magazinele noastre. De asemenea, menționăm faptul că recomandăm clienților să evite folosirea codurilor uzuale pentru securizarea cușetelor și, totodată, că aceștia au posibilitatea de a preda produsele achiziționate din alte unități la Biroul de Informații până la ieșirea din magazin, respectiv de a li se marca cu etichete corespunzătoare produsele atunci când optează să le țină asupra lor în timpul vizitei în magazinul nostru.
Ne dorim un mediu sigur pentru clienții noștri și suntem permanent în căutarea de măsuri ce pot contribui la prevenirea unor incidente viitoare”, au declarat cei de la Kaufland.
Polițiștii recomandă sibienilor să fie precauți
Pentru a evita cât mai mult astfel de situații polițiștii sibieni transmit o serie se sfaturi atât pentru cei care administrează societățile comerciale cât și sibienilor care fac cumpărături în marile magazine.
„Administratorilor societăților comerciale le reamintim necesitatea respectării prevederilor Legii nr. 333/2003 (republicată) privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor și protecția persoanelor. Camerele de supraveghere și paza umană sunt factori descurajanți ai celor certați cu legea.
Clienților societăților comerciale le recomandăm următoarele:
- Asigurați-vă că nu ați uitat în cabinele de probă ale magazinelor bunuri de valoare, genți, portofele;
- Dacă, înainte de intrarea într-un supermarket sau hypermarket, aveți asupra dumneavoastră bunuri pe care ar trebui să le lăsați în spațiile de depozitare special amenajate, asigurați-vă că nu sunteți urmăriți de persoane care observă codul de blocare a încuietorii sau locul unde așezați cheia, după caz;
- Asigurați-vă că spațiul de depozitare este încuiat după ce ați lăsat bunurile în interior”, transmite Elena Welter, purtător de cuvânt al Inspectoratului Județean de Poliție Sibiu.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: cusete cu cifru promenada mall , furt la promenada mall , kaufland , Promenada Mall , Kaufland Sibiu
Vizualizari: 28864


Ultimele comentarii
Acum 35 minute
A
Acum 1 oră
V
Acum 1 oră
Emil
Acum 1 oră
Opriti risipa banului public
Acum 1 oră
Jumbo