Miercuri,
29.10.2025
Cer Senin
Acum
17°C

Dulapurile cu cifru au devenit sacul fără fund al hoților. Nimeni nu-i poate opri, nimeni nu-și asumă responsabilitatea

Dulapurile cu cifru au devenit sacul fără fund al hoților. Nimeni nu-i poate opri, nimeni nu-și asumă responsabilitatea

După ce și-a terminat cumpărăturile la Kaufland, o sibiancă a descoperit cu mâhnire cum cadourile cumpărate de copiii săi au fost furate din dulapurile cu cifru amplasate în fața magazinului. În ciuda sistemelor care ar trebui să ofere securitate, în ciuda camerelor de luat vederi și în ciuda paznicilor care stau la câțiva metri, furturile din astfel de spații de depozitare se întâmplă atât de des încât reprezentanții Kaufland îndeamnă clienții să nu-și mai lase bunurile în alte locuri.

Sibianca a trimis pe adresa redacției întreaga întâmplare petrecută la magazinul Kaufland din Promenada Mall, arătându-se dezamăgită de dezinteresul celor care ar fi putut să o ajute. Totul s-a petrecut în data de 11 ianuarie când a mers cu cei doi copii să-și cumpere câte ceva cu ajutorul cardurilor cadou primite în dar de sărbători.

„Unul dintre copii a cumpărat două perechi de pantaloni și un hanorac, consumând toată valoarea cardului. Celălalt copil a cumpărat numai o bluză și un tricou. După finalizarea cumpărăturilor, la ora 14.00 am intrat la un alt magazin din apropiere unde am stat aproximativ 15 - 20 de minute însă nu am cumpărat nimic. Ne-am îndreptat spre Kaufland de unde aveam nevoie să cumpăr câteva legume și câte un corn la copii. Ca sa nu intru cu plasa cu cumpărăturile pe care tocmai le făcuseră copiii, pentru a nu crea suspiciune printre angajații Kaufland, am lăsat plasa la dulapurile cu cod PIN”, spune mama care a cerut să nu-i fie dezvăluită identitatea.

Femeia povestește că a stat în magazin aproximativ 15 minute, ora de pe bonul cumpărăturilor de la Kaufland fiind 14:50, dar la ieșire a avut o surpriză neplăcută.

„Ne-am îndreptat către dulapuri pentru a lua plasa lăsată. Erau mulți tineri în jurul cușetelor. Eu încercam să-mi fac loc printre ei, să privesc cu atenție fiindcă nu reușeam să zăresc plasa mea. M-am învârtit de vreo două - trei ori dintr-un capăt în altul al cușetelor, nu am zărit nimic și atunci am înțeles că ceva s-a întâmplat. M-am îndreptat către paznicul care stă în fata magazinului Kaufland, i-am explicat situația și răspunsul domnului a fost: Nu știu doamnă, eu am intrat în tură acum de la 14.00. Nu știu ce a fost înainte. I-am explicat că eu am intrat după ora 14.30 în magazin, moment în care am observat că paznicul vorbea la telefon în timp ce eu nu reușeam să închid o cușetă și, ca să nu-l deranjez, am încercat o alta pe care am reușit să o închid.”

Sibianca a fost trimisă să se adreseze biroului de informații de la mall cu justificarea că ei, cei de la Kaufland, nu pot face nimic.

Trimisă de unii la alții fără un rezultat

Femeia a întrebat și tinerii de la fața locului dacă au pățit ceva, iar unul dintre ei i-a răspuns că nu-și găsește rucsacul pe care l-a lăsat în cușetă împreună cu geaca sa. Geaca a găsit-o, dar rucsacul nu.

„Am mers la biroul de informații al mall-ului. Domnișoara de la birou a spus că nu are cu ce să mă ajute și să merg să fac plângere la poliție. Am întrebat-o atunci care ar fi cea mai apropiată secție de politie și mi-a spus că nu știe. Oarecum descumpănită am sunat la 112 să întreb ce pot face. Mi s-a transmis că nu au un echipaj de poliție disponibil la acel moment și mi s-a indicat la ce secție pot merge să fac plângerea sau că o pot completa și online. De asemenea, am fost sfătuită de personalul de la 112 să fac o sesizare totuși la biroul de informații. Am făcut sesizarea și atunci domnișoara de la biroul de informații, sfătuită de un superior, mi-a transmis să fac o sesizare și la biroul de informații de la Kaufland, fiindcă paza mall-ului nu are cum să ajute.”

Femeia s-a întors la Kaufland unde spune că a vorbit cu șeful de zi, iar acesta și-a notat numele și numărul de telefon al ei și al băiatului care a rămas fără rucsac, dar i-a precizat că ei nu sunt responsabili pentru lucrurile depozitate în acele dulapuri.

„Lucrul acesta este menționat și pe ușa fiecărei cușete. Pot înțelege , dar faptul că există un cod de deblocare unic pe care îl folosesc în diferite cazuri să deschidă cușetele și că acest cod de deblocare se pare că a ajuns să fie răspândit, mi se pare lipsă de profesionalism din partea Kaufland. Nu este prima dată când se întâmplă acest lucru. Recent au avut chiar intervenție și din partea politiei, tot din cauza unui furt. Este un lucru care se întâmplă foarte des. Dacă nu sunt responsabili pentru ce se întâmplă de ce le-au mai pus acolo și dacă sunt securizate, atunci să fie securizate în așa fel încât bunurile clienților să nu mai poată fi sustrase atât de ușor”.

Lucrurile fără de care femeia a rămas sunt în valoare de aproximativ 300 de lei. „De data aceasta a fost un cadou al unor copii, altă dată poate fi ceva mai grav. Situația este cunoscută tuturor celor cu care am vorbit, Poliție, personal Kaufland, personal mall”, încheie sibianca.

Kaufland: clienții să lase bagajele la biroul de informații 

Turnul Sfatului a solicitat reprezentanților Kaufland să spună care mai este rolul dulapurilor, dacă acestea au și un cod general care le deschide chiar dacă au fost securizate de clienți, iar dacă da, în ce fel este securizată răspândirea acestui cod. Am mai întrebat cum se asigură conducerea Kaufland că aceste coduri nu ajung să fie cunoscute și de alți oameni, chiar și din afara magazinului. De asemenea, am vrut să știm ce se întâmplă în cazul în care clienților le este furat bagajul și am întrebat câte sesizări de dispariție a bunurilor au avut pe parcursul anului trecut și de la începutul acestui an.

În răspunsul primit reprezentanții Kauflad precizează că au cunoștință de incidentul petrecut în 11 ianuarie și le recomandă clienților să nu pună coduri uzuale sau să-și lase la biroul de informații cumpărăturile făcute în alte magazine. De asemenea, precizează că nu-și pot asuma răspunderea în cazul unui furt. Mai jos puteți citi, integral, răspunsul dat redacției Turnul Sfatului.

„La Kaufland, ne dedicăm să oferim clienților noștri o experiență de cumpărături plăcută și sigură. Am luat act de incidentul nefericit petrecut în magazinul nostru din incinta Promenada Mall Sibiu, în data de 11 ianuarie 2024, și dorim să exprimăm regretul nostru față de neplăcerile cauzate.

Conform regulamentului afișat în interiorul magazinului, în cazul unui furt, Kaufland nu își poate asuma responsabilitatea pentru bunurile lăsate de clienți în cușetele securizate. Cu toate acestea, colaborăm îndeaproape cu autoritățile competente pentru a investiga acest caz și pentru a îmbunătăți permanent măsurile de securitate din magazinele noastre. De asemenea, menționăm faptul că recomandăm clienților să evite folosirea codurilor uzuale pentru securizarea cușetelor și, totodată, că aceștia au posibilitatea de a preda produsele achiziționate din alte unități la Biroul de Informații până la ieșirea din magazin, respectiv de a li se marca cu etichete corespunzătoare produsele atunci când optează să le țină asupra lor în timpul vizitei în magazinul nostru.

Ne dorim un mediu sigur pentru clienții noștri și suntem permanent în căutarea de măsuri ce pot contribui la prevenirea unor incidente viitoare”, au declarat cei de la Kaufland.

Polițiștii recomandă sibienilor să fie precauți

Pentru a evita cât mai mult astfel de situații polițiștii sibieni transmit o serie se sfaturi atât pentru cei care administrează societățile comerciale cât și sibienilor care fac cumpărături în marile magazine.  

„Administratorilor societăților comerciale le reamintim necesitatea respectării prevederilor Legii nr. 333/2003 (republicată) privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor și protecția persoanelor. Camerele de supraveghere și paza umană sunt factori descurajanți ai celor certați cu legea.

Clienților societăților comerciale le recomandăm următoarele:

-     Asigurați-vă că nu ați uitat în cabinele de probă ale magazinelor bunuri de valoare, genți, portofele;

-     Dacă, înainte de intrarea într-un supermarket sau hypermarket, aveți asupra dumneavoastră bunuri pe care ar trebui să le lăsați în spațiile de depozitare special amenajate, asigurați-vă că nu sunteți urmăriți de persoane care observă codul de blocare a încuietorii sau locul unde așezați cheia, după caz;

-     Asigurați-vă că spațiul de depozitare este încuiat după ce ați lăsat bunurile în interior”, transmite Elena Welter, purtător de cuvânt al Inspectoratului Județean de Poliție Sibiu.

 

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Raluca Budușan

de Raluca Budușan

Sănătate, Educație
Telefon:
0766 905 671

Comentarii

23 comentarii

Ion

Acum 1 an

Morala: indiferent de furt in ro nu patesti nimik! Mandri ca suntem ...... parca spuneau unii!
Raspunde

Muschetarul roman

Acum 1 an

De ce la Auchan poți intra cu bagaje? Cu marfa cumpărată din alta locație și la Kaufland nu? Eu intru cu marfa la mine nu depozitez! Pentru marfa cumpărată am bon. Am mai asistat la așa o chestie la Penny. Unei doamne învârt i s-a furat plasa cu încălțăminte. ..paznicii nu răspund. Ca cică nu ai voie. Tot la hot îi e frica de furat.
Raspunde

Sibianul

Acum 1 an

Ai voie peste tot sa intri cu marfa din alte magazine. Dacă ai bon fiscal în caz ca ești luat la întrebări.
Raspunde

Muresan

Acum 1 an

Adica, fiti cu ochii in patru ca pe noi nu puteti conta!
Raspunde

AMN114

Acum 1 an

E plin mall-ul de camere. Numai să nu vrei nu știi cine a comis-o. O fotografie la intrare în supermarket cu făptașul sau făptașii i-ar descuraja pe mulți. În rest, paznicii aceia sunt chiar degeaba
Raspunde

Adrian

Acum 1 an

Statul esuat roman....pai faceti-va treaba fraților politisti.....aveti camere...ii puteti identifica imediat pe hoti...bine ca cersiti permanent salarii mai mari si ne cocosati cu taxe si birocratie mărite
Raspunde

Vadim

Acum 1 an

La Politia Sibiu sunt in medie 3-4 plangeri/zi pentru furt din magazine. Hotii sunt cunoscuti de toata Politia Sibiu, copii de 14-15 ani. Daca valoare nu este mare si daca numarul furturilor pt acelasi copil nu depaseste 25 cazuri, POLITIA NU FACE ABSOLUT NIMIC. Hotii minori stiu asta si nu actioneaza in localitatea de domiciliu. Fiindca sunt minori nu pot fi retinuti. Fiindca nu au acte asupra lor nu pot fi identificati. Prin urmare, acel numar de 25 de furtisaguri nu poate fi dovedit. Daca legislatia nu se schimba suntem raiul hotilor minori.
Raspunde

Android50

Acum 1 an

Toate acele spații de depozitare cu cifru pot fi resetate (idem valize), exact așa a și procedat hoțul.
Raspunde

Claudiu

Acum 1 an

Atentie la ochii celor din jur. E posibil sa vada parola.
Raspunde

Alina

Acum 1 an

Hai sa va spun cum se procedează. Normal dacă ușa nu se deschide, atunci când apelam la paznic sa ne deschidă ușa, acesta trebuie sa întrebe ce este în acel bagaj, ei nu fac asta. Vin deschid dulapul și pleacă. Asa oricine poate lua un bagaj care nu este al lui
Raspunde

Hdhdhdjdhd

Acum 1 an

nu va mai lasati bagajul niciunde, luati-l cu voi ca-i al vostru
Raspunde

Poli

Acum 1 an

Deși spun că nu sunt răspunzători pentru ce se întâmplă cu lucrurile lăsate în dulapurile lor, o reclamație la ANPC poate să aducă Kaufland cu picioarele pe pământ și să răspundă.
Raspunde

Andra

Acum 1 an

Nu înțeleg cum le permite legislația să nu răspundă! Legea este problema. Te duci la cumpărături la Kaufland (sau alt market) și ai bagaje: - dacă intri cu ele spun că le-ai furat de la ei și că trebuia să le lași în dulapuri, - dacă le lași în dulap și se fură, ei nu răspund. Unde e logica? Unde e dreptatea? Și chestia cu lăsatul la Biroul de Informații nu ține pentru că cei de la Biroul de informații vor spune să le lași în dulapuri; nu le vor prelua. Și dacă le preiau și cineva de la Biroul de informații (un angajat) umblă în sacoșă și îți ia din bunuri pe cine mai reclami? O să zică că n-ai avut ce zici tu în rucsac ... Ar trebui ca aspectele acestea să fie reglementate astfel încât clienții să fie protejați. Market-urile să fie obligate să asigure spații unde clientul să își poată lăsa bagajele în siguranță și să fie obligați să răspundă în caz că se fură ceva din acele spații. Așa mi s-ar părea normal.
Raspunde

Rosu

Acum 1 an

Mesajul Kauflad-ului e simplu: nu cumperi din alta parte, n-ai bagaje, n-ai probleme.
Raspunde

Gheorghe ion

Acum 1 an

Pai kauflandul si lodl, aceste Mecca ale shoppingului sighian sunt cele mai praf magazine ca si securitatie/respect fata de cumparator: vechiul mall are paznici care nu lasa toți "conationalii" sa stea la intins mana prin parcare. Ditamai parcarea e goala de asemenea entitati - cu mici excepții. In schimb, la kauflandul din selimbar isi fac veacul in parcare si cate 10+, la fel era la lidl ul de pe alba iulia cat si la cel din terezian de langa pod. De ce la mallul din selimbar paznicii pot face curat, iar la magazinele kaufland/lidl nu se poate face nimic? Dar sighienii ignora, de la 1 kaufland s-a ajuns la vreo 5/6, iar lidl nu mai zic. Mergeti buluic de cumparati de la ei apoi plangeti-va de aceleasi societati pe care le-ati imbogatit atatia ani ;)
Raspunde

Ioni

Acum 1 an

Dați în judecată Kaufland. Spațiul, camerele, dulapurile, paznicii sunt ai lor. Șefii magazinului nu-și fac datoria pentru ca sunt mana in mână cu hoții. Dacă sunteți jefuiți atunci Kaufland este răspunzător pentru justă despăgubire.
Raspunde

Ghita Pristanda

Acum 1 an

Am ajuns să rezolvăm totul singuri, că organele de ordine sunt degeaba... Treaba se poate rezolva simplu: merge o doamnă sau o domnișoară cu un rucsac ce pare valoros și îl pune în cutie la intrarea în magazin. Fară să arate că sunt cu ea, 3-4 bărbați adulți, de preferință bine făcuți, își fac de lucru pe holurile care asigură ieșirea din zona Kaufland, dar cu ochii pe cutie. Evident, în 3-4 minute, cineva (probabil anunțat de altul care o urmărește pe victimă prin magazin că poate să acționeze), se va duce și va extrage conținutul cutiei. Atunci trebuie să pună mâna pe infractor. Ideal ar fi ca acel grup să facă asta acționând cu înștiințarea prealabilă și cu acordul Poliției, care să nu fie acolo, ci, eventual, în apropiere, pentru că există riscul ca puștanii minori care acționează să fie ”acoperiți” de unii mai mari, foarte probabil puțin bronzați. Bine, ideal ar fi să facă asta chiar Poliția, cu agenți sub acoperire, dar bănuiesc că e prea mult să le cerem să gândească așa ceva sau să facă un plan de acțiune de genul ăsta. Welcome to wild wild west!
Raspunde

Barosanu

Acum 1 an

De fapt, și Kaufland și Promenada Mall pot și trebuie să-și asume responsabilitatea pentru furturile din dulapurile cu cifru. Ei trebuie să pună la dispoziție înregistrările video și să-și ancheteze angajații care, cel mai probabil, le-au dezvăluit infractorilor codurile de deblocare.
Raspunde

Emil

Acum 1 an

Au camere de supraveghere dar corb la coeb nu-si scoate ochii...Politistii, politicienii si judecatorii sunt mai hoti decat hotii ce fura din magazine.
Raspunde

HBomb

Acum 1 an

In realitate hoții acționează pe o mână cu leprele de la paza magazinului, de la care și primesc codul de acces de rezervă. Printre pitecantropii care se angejează la aceste firme de pază sunt foarte mulți cu afaceri lușe, pentru care favorizarea furtului din casetele închise e sursă de bani de buzunar. La Kaufland Cibin era o javră blondă care doi ani la rând m-a presat să pun rucsacul la casetă, deși eu refuzam de fiecare dată fiindcă acolo aveam laptopul de la serviciu, din care magazinul oricum nu vinde, așa că nu se poate crede că l-am luat de la ei.
Raspunde

Cet

Acum 1 an

Problema e la romanas: intra la Magazin 1 si cumpara un unt cu 2 lei apoi merge la Magaz 2 si nu cumpara unt ca e 2,5 lei da cumpara bere ca e mai eftin si tot asa ... Da nu vrea sa le care, di le lasa la cutie Daca ai bon, de ce sa lasi bagajul!??? Undeva, cineva, nu aexplicat inteles rostul supermarketurilor si a dulapurilor
Raspunde

Gheorghe Ion

Acum 1 an

De aia nu dormi tu bine noaptea? Ca x cumpara produsul y de la un magazin si produsul z de la alt magazin? Asta era problema? Atata poti si tu, ce sa zic. Te-ai trezit sa lasi. comentarii. Atata ai inteles din situatia prezentata
Raspunde

Vadan Ramona

Acum 1 an

Astăzi am mers la magazin la Profi Cj unde am intrat am lăsat bagajul la dulap când am ieșit ce sa vezi bagaj nicăieri , s-au uitat de la paza au văzut un domn în vârstă a venit si a luat bagajul meu SI a plecat ,clar sa văzut pe camera hotul ,am făcut plângere la poliție SI surpriza mi sa spus că dacă paguba este mai mică de 500 nu prea au ce face au văzut SI domni polițiști hotul pe camera si spuneau că,cine știe dacă se va rezolva ceva vreodată ,oameni buni in ce tara trăim sa vezi hotul pe camera si sa spună că nu știu dacă îl vor prinde ,de noaptea minți efectiv nu pot să înțeleg așa ceva ,am mers la secție unde o doamna polițistă ma luat în focuri dece am lăsat la bagaje cumpărăturile SI nu le-am luat cu mine ,pai atunci ce rol mai au in magazine dulapuri pt bagaje ?sau paza ce rol are fix de sub nas la paza mi au fost furate bagajele SI domnul de la paza a văzut că ,sunt ale mele când le-am pus nici nu era lume sa nu vadă că le ia imediat în urma mea altcineva cat eu am mers printre rafturi, Dumnezeu știe numai ce va fi cu aceasta lume nu avem legi ,politicieni care își iau bacul la 50 de ani atunci de unde legi bune pt aceasta tara .
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus