O familie din comuna Poplaca și-a transformat pasiunea pentru ciuperci într-o afacere de succes. Deschisă cu peste 20 de ani în urmă de Maria și Ion Muntean, ciupercăria s-a extins și diversificat mai ales după ce businessul a devenit unul veritabil de familie, odată cu implicarea celor doi fii ai soților Muntean, Claudiu și Gabriel. Aceștia oferă un exemplu remarcabil de antreprenoriat local.
Povestea lor a fost relatată de jurnaliștii de la Agrointeligența. Cu o producție anuală de 25 de tone de pleurotus, afacerea se bazează pe principii sustenabile, evitând utilizarea substanțelor chimice și valorificând compost propriu. În plus, familia a introdus și produsele pasteurizate și murate, răspunzând astfel la schimbările de pe piață.
Ion Muntean rememorează începuturile modeste: „Prima ciupercă pe care am cultivat-o a fost champignon, dar doar pentru a vedea cum crește. Am trecut rapid la pleurotus din cauza că champignonul e foarte complicat”. Acesta a precizat că familia sa a ales să se concentreze pe producția de ciuperci după a observat că dintre toate activitățile agricole aceasta devenea cea mai profitabilă.
Claudiu și Gabriel, împreună cu părinții lor, au creat nu doar o afacere rentabilă, ci și un model de sustenabilitate și inovație în agricultură. Cei doi tineri au profitat de fondurile europene, disponibile după integrarea României în UE. „În 2016 am accesat măsura 4.1 pentru un proiect de modernizare și extindere în valoarea de 300.000 euro. Un an mai târziu am prins condițiile și punctajul bun pentru a accesa pe măsura 6.4 și am făcut o agropensiune turistică. Este aproape de finalizare; am întâmpinat foarte multe piedici pe parcurs, dar cu greu le-am depășit și ducem proiectul la finalizare (...) Ciupercăria e într-o construcție nouă, compartimentată așa cum trebuie, am putut s-o adaptăm la standardele acestor vremuri și să avem o eficiență energetică bună, ca să putem rămâne competitivi”, a explicat Gabriel Muntean, 36 de ani, pentru Agrointeligența.
Producția de la Ciupercăria Poplaca ajunge în depozite de legume/fructe, iar în proporție de peste 50% în domeniul Horeca.
Contribuția fiecărui membru al familiei, de la administrativ la producție și procesare, a făcut ca afacerea familiei Muntean din Poplaca să devină un brand puternic la nivel local, Ciupercăria Poplaca.
Urmăriți mai jos reportajul realizat de Agrointeligența și transmis la postul public de televiziune TVR1.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Vizualizari: 18953
Ultimele comentarii
Acum 6 ore
Q
Acum 6 ore
Newman
Acum 7 ore
Ron
Acum 8 ore
Eu
Acum 8 ore
Emil