Sâmbătă,
13.04.2024
Parțial Noros
Acum
15°C

Proiectele Maratonului: Prietenii Mocăniței aleargă pentru a repara acoperișul gării din Cornățel. „Ajungi în gară, te uiți în sus și vezi că stă să cadă pe tine”

Proiectele Maratonului: Prietenii Mocăniței aleargă pentru a repara acoperișul gării din Cornățel. „Ajungi în gară, te uiți în sus și vezi că stă să cadă pe tine”

„Cu toate țiglele pe casă” este proiectul cu care Asociația Prietenii Mocăniței s-a înscris în acest an la Maratonul Internațional Sibiu.

Scopul proiectului este reparația acoperișului clădirii de călători din gara Cornățel, clădire monument istoric prin și pe lângă care se perindă anual mii de turiști (peste 6000 în anul 2023) și al cărei acoperiș suferă din cauza infiltrațiilor de apă și a neglijenței din perioada când clădirea a fost părăsită, reprezentând un pericol atât pentru turiști, cât și pentru voluntarii mocăniței.

„Streșinile nu au mai fost întreținute, țiglele doborâte de furtuni nu au fost înlocuite, iar ploile au dus la putrezirea capetelor cosoroabelor și a panelor, precum și a asterelii. Drept urmare, astăzi streașina din spatele clădirii este parțial prăbușită, iar cea din față, de deasupra peronului, s-a înclinat periculos și amenință să cadă, cu tot cu țigla de pe ea, periclitând siguranța turiștilor și punând în pericol structura clădirii - monument istoric”, se arată în descrierea proiectului.

Dacă până în anul 2001 clădirea a fost întreținută de către CFR, după abandonarea liniei acoperișul s-a degradat sub acțiunea factorilor meteo, chiriașul gării permițându-și doar intervenții minore.

„Am identificat această problemă, ajungi în gară, te uiți în sus și vezi acoperișul că stă să cadă pe tine. Streașina de lemn și grinzile care ies în afară s-au copt odată cu trecerea timpului și se apleacă. Noi vom face ceva intervenții urgente ca să nu cadă până în toamnă când vom primi banii de la maraton, dar trebuie luat la mână tot acoperișul, toată țigla, reparat lemnul care este putred și puse la loc țiglele care nu mai sunt, vom pune la loc același tip de țiglă, o țiglă produsă undeva în Serbia”, a spus Mihai Boltor, președintele asociației, despre proiectul pe care asociația l-a înscris la Maratonul Internațional Sibiu în acest an. 

Toți cei care vor să sprijine proiectul asociației se pot înscrie ca alergători sau susținători aici.

Asociația Prietenii Mocăniței activează încă din anul 2008 pentru conservarea și restaurarea patrimoniului construit al mocăniței dintre Sibiu și Agnita, de-a lungul timpului salvând de la distrugere mai multe clădiri feroviare: turnul de apă din gara Cornățel - prin reclădirea parțială a zidurilor și realizarea unui acoperiș nou, anexa gării Alțâna, prin reclădire parțială, depoul mocăniței din Sibiu, prin reparația structurii acoperișului și schimbarea învelitorii. Aceste proiecte au fost implementate atât prin intermediul contractorilor, cât și prin asocierea cu alte ONG-uri și cu implicarea voluntarilor proprii.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Comentarii

3 comentarii

Adina

Acum 1 lună

E bine dar pe cand un maraton si pentru folosirea mocanitei nu doar in scop turistic? O chestie necesara pentru ca tara asta sa evolueze este transportul. Trebuie ca si oamenii din mediul rural sa aiba acces la un transport facil si sigur. Mocanita asta circula candva din Sibiu pana in Sighisoara si inapoi si ajungea zilnic prin multe sate. De ce se tot investeste in municipiul Sibiu dar zecile de mii de oameni din mediul rural sunt dati la o parte? Si ei au dreptul sa ajunga in orase sa faca cumparaturi, sa mearga la doctor, la scoala/facultate, la un teatru, un eveniment etc. De ce trebuie sa depinda de firme private de transport care oricum nu trec prin multe sate, au masini neincapatoare sau pur si simplu soferi care conduc rau?? De ce nu face consiliul judetean un proiect pentru transportul in comun in mediul rural sibian? Haideti sa dezvoltam pe termen lung si mediul rural, nu doar cel urban. Si haideti sa reinfiintam mocanita zilnica, nu ocazionala (si aia doar cand sunt turisti). Dezvoltarea unei regiuni nu trebuie sa isi puna bazele in turism. Turismul e un domeniu frumos dar auxiliar care ar trebui sa survina dupa dezvoltarea reala. Va dau exemplul cailor ferate din Anglia. Daca locuiesti in ceva sat din judetul Oxfordshire, faci aprox.1 ora cu trenul pana in Londra, ceea ce inseamna ca poti face naveta, pleci dimineata, te intorci seara acasa dupa ce ti-ai facut si cumparaturile in marele oras. De ce consiliul judetean nu stie sa foloseasca resursele deja construite de altii? De ce le tine la nivel de turism?
Raspunde

Newman

Acum 1 lună

O vedeti pe Campean capabila de asemenea proiecte? A avut ea ceva viziune pentru dezvoltarea judetului? Nu poti cere asa ceva acestei persoane .

Raspunde

Iustin

Acum 1 lună

Da, dezvoltarea judeteana a celor care cotizeaza la bugetul ei si la cel al partidului. Dezvoltarea fiicei, a Bibilor, nsa+. Viziune are dar in interesul clanului. In rest cand e ceva de facut, se apelează la voluntari. Mocanita, inlocuirea marcajelor turistice, "actiuni de ecologizare"... multe cu voluntari.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus