Miercuri,
17.04.2024
Innorat
Acum
11°C

Am testat cea mai scumpă mașină nouă din Sibiu

Am testat cea mai scumpă mașină nouă din Sibiu

Are un motor uriaș de 12 litri capacitate cilindrică, cam cât cel al unui Aston Martin DBS Superleggera. Dezvoltă 420 cai putere, cam cât o mașină sport Porsche 911 Turbo. Costă peste 500.000 de euro, cam cât un Rolls-Royce Ghost de lux. Și consumă peste 100 de litri pe zi, cam cât un Ferrari F 430 exclusivist. Super-mașina despre care vorbim este un Iveco Rivard X-Way 420 a companiei Apă Canal Sibiu și reprezintă, probabil, cea mai scumpă mașină din Sibiu în acest moment.

Achiziționată printr-un program cu fonduri europene, autospeciala Apă Canal este folosită zi de zi la întreținerea rețelei de canalizare a orașului Sibiu. Și nu numai, în funcție de necesități ea poate ajunge în orice localitate din aria de acoperire a operatorului local.

”Este prima mașină de acest gen din țară și, din informațiile noastre, singura din Europa de Est. Este foarte scumpă pentru că este și foarte eficientă în comparație cu alte utilaje similare din dotarea noastră, oferindu-le marele avantaj de ne ajuta să ne facem munca mai rapid și mai ușor. Scopul ei principal este să curețe și să decongestioneze rețeaua de canalizare. Are o pompă foarte puternică, cu un debit foarte mare de apă și o putere de aspirație însemnată. Poate face în câteva ore ce alte autospeciale similare fac într-o zi”, a explicat pentru Turnul Sfatului ing. Ciprian Răvar, șef secție rețele canalizare în cadrul Apă Canal Sibiu.

La fel ca ultimele modele Tesla, mașina Iveco Rivard X-Way 420 este digitalizată și poate fi comandată în timpul intervențiilor dintr-o telecomandă, operatorul aflându-se chiar și la peste 150 de metri distanță. Pentru a curăța canalizarea și a aspira noroiul format, mașina are un recipient de 12.000 de litri dotat cu un perete mobil, care se deplasează în funcție de complexitatea fiecărei intervenții în parte. Pe măsură ce apa spală și deblochează zona cu probleme, pompa aspiră noroiul format, acesta urmând să fie transportat la stația de epurare de la Mohu.

”Cele mai mari probleme, într-o zi obișnuită, le avem în zonele de blocuri cu lucrurile aruncate de oameni în canalizare. Mă refer în special la obiectele care nu au ce căuta acolo: pamperși, șervețele umede, măruntaie de animale, ulei... Uleiul și grăsimile arse reprezintă o mare problemă pentru că oamenii le aruncă în canalizare, în contact cu apa rece se întăresc și formează un dop de grăsime foarte greu de înlăturat. De asemenea, cred că cele mai mari probleme le avem cu șervețele umede, sunt compuse din fibre dure care se agață și blochează tot”, au mai explicat specialiștii Apă Canal.

În cazuri extreme, din canalizarea înfundată, experții Apă Canal au scos inclusiv cadavre de animale din satele din jurul Sibiului.

”Pe urmă, la o ploaie mai puternică, se înfundă și refulează, iar oamenii dau vina tot pe Apă Canal și fac sesizări. Acesta este motivul pentru care, preventiv, noua noastră mașină merge zi de zi la intervenții, vrem să prevenim situațiile în care canalizarea este înfundată și la o ploaie apa refulează în pivnițe, curți sau pe stradă. Totodată oamenii trebuie să înțeleagă că rețeaua de canalizare nu este coș de gunoi”, a mai explicat ing. Ciprian Răvar.

Revenind la mașina Iveco Rivard X-Way 420, deși din multe puncte de vedere ea poate fi comparată cu o super-mașină din zilele noastre, ea nu oferă senzații tari șoferului, ci ajută orașul nostru să fie mai curat și mai bine îngrijit.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

2 comentarii

Xxx

Acum 4 săptămâni

F buna investitia! Dar oare n ati putea cumpara si o masina de aliniat capacele de canal perfect la nivelul asfaltului? Ca 99/ nu sint!
Raspunde

Banderas

Acum 3 săptămâni

Pai capacele au fost aliniate ! dar dupa fiecare reasfaltare mesterii care pun asfaltul nu aduc si capacele la aceiasi cota, sau nu toarna asfaltul la aceiasi cota ca si caminele ! Daca la tine vine un mester sa schimbe o priza zugravesti camera dupa ? cam asa e si cu capacele la nivelul asfaltului.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus