Administrația Sibiului a scos la licitație contractul de proiectare și asistență tehnică pentru alte două tronsoane de piste de biciclete care urmează să fie amenajate pe malurile Cibinului. Pentru construirea acestor noi tronsoane este nevoie de investiții aproximate la 48 de milioane de lei, cu tot cu TVA.
Cele două noi tronsoane urmează să prelungească pista finalizată anul trecut pe malul Cibinului în ambele direcții. Un nou tronson lung de 1,39 km va prelungi pista care se termină acum în zona străzii Maramureșului până în dreptul podului peste Cibin de pe strada Rozmarinului (pod nou construit o dată cu noua stradă peste Câmpșor).
Pe acest tronson urmează să fie amenajate și două pasarele ciclo-pietonale de dimensiuni generoase (aproximativ 30 de metri lungime fiecare): asta pentru că traseul pistei este prevăzut a trece pe malul stâng după care va reveni din nou pe malul drept. Bănci de odihnă acoperite, o toaletă ecologică cu autospălare, două deck-uri amplasate în zone de belvedere, rasteluri pentru biciclete sunt prevăzute, de asemenea, pentru acest tronson.
Traseul propus prin studiul de fezabilitate pentru prelungirea înspre podul de pe strada Rozmarinului
Legată, de fapt, de vechiul trotuar
Al doilea tronson scos la licitație pentru proiectare va prelungi actuala pistă de biciclete înspre cea realizată până la ieșirea din oraș către Agnita (zona fabricii Scandia). Acest al doilea tronson va avea o lungime de 1,75 km. Pentru a supratraversa pârâul Valea Rece, și pe acest tronson este prevăzută o pasarelă ciclo-pietonală, lungă de aproape 31 de metri.
Sunt propuse și două deckuri în zone cu belvedere și, de asemenea, coșuri de gunoi și alte bănci acoperite.
De remarcat că acest tronson urmează să fie conectat la pistele finalizate în 2021 în cadrul proiectului de modernizare a străzii Podului, conexiunea urmând a fi realizată în zona podului Winneberg. Porțiunea de care urmează să fie conectat noua pistă de pe malurile Cibinului este, de fapt, vechiul trotuar al străzii Podului, pe care administrația locală a găsit de cuviință să-l refacă vopsit în verde și, cu marcajele aferente, să-l transforme în pistă de biciclete. Iar acestui trotuar vopsit verde, în cadrul noului proiect în discuție, urmează să îi fie adăugate și bănci de odihnă.
Citește mai multe despre pista de biciclete de pe strada Podului aici: Cu ”de toate”: am pedalat pe cea mai nouă și mai lungă pistă de biciclete din Sibiu VIDEO și FOTO
Traseul propus înspre ieșirea către Agnita se va suprapune și cu pista amenajată în 2021 peste vechiul trotuar al străzii Podului
În rest, studiul de fezabilitate propune, în mare, aceleași soluții precum și la pista finalizată în vara anului trecut: pista va avea dublu sens, cu câte un metru alocat fiecărei benzi de biciclete, alături de care va mai fi adăugat un spațiu de siguranță de jumătate de metru înspre Cibin. Sunt propuse și balustrade în zonele în care malul este înalt, dar și instalații automate de măsurat frecvența utilizării pistei.
Acolo unde există diguri, pista de biciclete va fi amenajată în partea de sus a acestora, după refacerea acestora, iar acolo unde este posibil, pista va fi construită în zona albiei, protejată cu palplanșe din PVC sau materiale compozite, „bătute în mal” până la o adâncime de șase metri și cu grindă în capăt.
În cadrul acestui proiect este astfel propusă amenajarea malurilor râului Cibin prin:
- realizarea de piste de biciclete, alei de promenadă cu bănci, locuri de relaxare;
- amenajare spații verzi (defrișarea vegetației existente, modelarea terenului, plantarea cu pante perene, inclusiv plantare arbori și arbuști);
- crearea de facilități de recreere pe terenurile amenajate;
- achiziționarea și montarea elementelor constructive de tipul alei, foișoare, pergole, grilaje, grupuri sanitare, spații de întreținere;
- execuția de pasarele ciclo-pietonale li pentru asigurarea conectivității;
- instalație de supraveghere video;
- dotare mobilier urban (bănci, coșuri de gunoi, toalete ecologice, suport parcare biciclete, împrejmuire);
- iluminat public;
Sursa: studiu de fezabilitate elaborat pentru tronsoanele II și III ale pistei de biciclete de pe malurile Cibinului
Trei luni – 917.000 de lei
Conform caietului de sarcini elaborat pentru atribuirea contractului, în termen de 90 de zile de la semnare trebuie elaborate atât documentația pentru obținerea autorizației de construire, cât și proiectul tehnic și detaliile de execuție.
Ulterior, după atribuirea lucrărilor, cei care elaborează proiectul vor trebui să asigure și asistență tehnică.
Valoarea contractului este estimată la 917.000 de lei, la care se adaugă TVA. Firmele interesate de acest contract au termen de depunere a ofertelor în ziua de 8 aprilie 2024.
O lucrare de aproape zece milioane de euro
Estimările din studiul de fezabilitate sunt că cele două noi tronsoane ale pistelor de biciclete urmează să coste aproximativ 9,7milioane de euro. Banii pentru acest proiect ar urma obținuți din fondurile europene alocate în mod necompetitiv Sibiului în noul exercițiu financiar european (2021 – 2027). Durata de execuție prevăzută în studiul de fezabilitate este una care se întinde pe parcursul a nu mai puțin de 20 de luni.
Potrivit studiului de fezabilitate elaborat anul trecut de către Aquacon Proiect, din Sibiu, după prelungirea actualei piste cu cele două noi tronsoane se va ajunge la interconectarea cartierelor Turnișor, Gușterița, Terezian și Ștrand de zona centrală a municipiului, prin intermediul unei piste care va ajunge să măsoare 5,1 km. Totodată, această viitoare pistă ar urma să conecteze în anii ce vor să vină destinații de relaxare precum actualul parc Belvedere, de viitorul Gușterland (la care lucrările ar trebui să înceapă luna aceasta) și de „și mai viitoarea” zonă sportivă din Cîmpșor (o idee pentru care deocamdată a fost elaborat un plan urbanistic).
Conform datelor din studiul de fezabilitate, bicicleta este folosită pentru deplasarea zilnică de 9% dintre sibieni, pentru deplasarea săptămânală fiind utilizată de 22% dintre locuitorii orașului. „Dintre cetățenii care se deplasează cu bicicleta, 60% văd în acest mod de deplasare o opțiune viabilă pentru timpul liber, ca formă de agrement și exercițiu fizic. În schimb, doar 30% dintre respondenți declară că folosesc bicicleta în scop utilitar, pentru a ajunge la serviciu. Unul dintre principalele motive invocate de către participanții la sondaj este nivelul scăzut de siguranță al utilizatorilor în trafic”, se mai arată în studiul de fezabilitate.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: licitatie proiect piste maluri , primaria liciteaza proiectul a , licitatie malurile cibinului , tronson III , tronson II , piste noi malul cibinului , Malurile Cibinului
Vizualizari: 3412
Ultimele comentarii
Acum 1 oră
Sibianul vesel
Acum 2 ore
Unsibian
Acum 3 ore
PUTEREA
Acum 3 ore
La noi la sat reactionam, nu preintampinam
Acum 5 ore
Sibian