Sâmbătă,
23.08.2025
Partial Noros
Acum
19°C

Primăria licitează proiectul altor 3,1 km de piste de biciclete pe malurile Cibinului: vor costa aproape zece milioane de euro

Primăria licitează proiectul altor 3,1 km de piste de biciclete pe malurile Cibinului: vor costa aproape zece milioane de euro

Administrația Sibiului a scos la licitație contractul de proiectare și asistență tehnică pentru alte două tronsoane de piste de biciclete care urmează să fie amenajate pe malurile Cibinului. Pentru construirea acestor noi tronsoane este nevoie de investiții aproximate la 48 de milioane de lei, cu tot cu TVA.

Cele două noi tronsoane urmează să prelungească pista finalizată anul trecut pe malul Cibinului în ambele direcții. Un nou tronson lung de 1,39 km va prelungi pista care se termină acum în zona străzii Maramureșului până în dreptul podului peste Cibin de pe strada Rozmarinului (pod nou construit o dată cu noua stradă peste Câmpșor).

Pe acest tronson urmează să fie amenajate și două pasarele ciclo-pietonale de dimensiuni generoase (aproximativ 30 de metri lungime fiecare): asta pentru că traseul pistei este prevăzut a trece pe malul stâng după care va reveni din nou pe malul drept. Bănci de odihnă acoperite, o toaletă ecologică cu autospălare, două deck-uri amplasate în zone de belvedere, rasteluri pentru biciclete sunt prevăzute, de asemenea, pentru acest tronson.

Traseul propus prin studiul de fezabilitate pentru prelungirea înspre podul de pe strada Rozmarinului

Legată, de fapt, de vechiul trotuar

Al doilea tronson scos la licitație pentru proiectare va prelungi actuala pistă de biciclete înspre cea realizată până la ieșirea din oraș către Agnita (zona fabricii Scandia). Acest al doilea tronson va avea o lungime de 1,75 km. Pentru a supratraversa pârâul Valea Rece, și pe acest tronson este prevăzută o pasarelă ciclo-pietonală, lungă de aproape 31 de metri.

Sunt propuse și două deckuri în zone cu belvedere și, de asemenea, coșuri de gunoi și alte bănci acoperite.

De remarcat că acest tronson urmează să fie conectat la pistele finalizate în 2021 în cadrul proiectului de modernizare a străzii Podului, conexiunea urmând a fi realizată în zona podului Winneberg. Porțiunea de care urmează să fie conectat noua pistă de pe malurile Cibinului este, de fapt, vechiul trotuar al străzii Podului, pe care administrația locală a găsit de cuviință să-l refacă vopsit în verde și, cu marcajele aferente, să-l transforme în pistă de biciclete. Iar acestui trotuar vopsit verde, în cadrul noului proiect în discuție, urmează să îi fie adăugate și bănci de odihnă.

Citește mai multe despre pista de biciclete de pe strada Podului aici: Cu ”de toate”: am pedalat pe cea mai nouă și mai lungă pistă de biciclete din Sibiu VIDEO și FOTO

 

Traseul propus înspre ieșirea către Agnita se va suprapune și cu pista amenajată în 2021 peste vechiul trotuar al străzii Podului

În rest, studiul de fezabilitate propune, în mare, aceleași soluții precum și la pista finalizată în vara anului trecut: pista va avea dublu sens, cu câte un metru alocat fiecărei benzi de biciclete, alături de care va mai fi adăugat un spațiu de siguranță de jumătate de metru înspre Cibin. Sunt propuse și balustrade în zonele în care malul este înalt, dar și instalații automate de măsurat frecvența utilizării pistei.

Acolo unde există diguri, pista de biciclete va fi amenajată în partea de sus a acestora, după refacerea acestora, iar acolo unde este posibil, pista va fi construită în zona albiei, protejată cu palplanșe din PVC sau materiale compozite, „bătute în mal” până la o adâncime de șase metri și cu grindă în capăt.

În cadrul acestui proiect este astfel propusă amenajarea malurilor râului Cibin prin:

- realizarea de piste de biciclete, alei de promenadă cu bănci, locuri de relaxare;

- amenajare spații verzi (defrișarea vegetației existente, modelarea terenului, plantarea cu pante perene, inclusiv plantare arbori și arbuști);

- crearea de facilități de recreere pe terenurile amenajate;

- achiziționarea și montarea elementelor constructive de tipul alei, foișoare, pergole, grilaje, grupuri sanitare, spații de întreținere;

- execuția de pasarele ciclo-pietonale li pentru asigurarea conectivității;

- instalație de supraveghere video;

- dotare mobilier urban (bănci, coșuri de gunoi, toalete ecologice, suport parcare biciclete, împrejmuire);

- iluminat public;

Sursa: studiu de fezabilitate elaborat pentru tronsoanele II și III ale pistei de biciclete de pe malurile Cibinului

Trei luni – 917.000 de lei

Conform caietului de sarcini elaborat pentru atribuirea contractului, în termen de 90 de zile de la semnare trebuie elaborate atât documentația pentru obținerea autorizației de construire, cât și proiectul tehnic și detaliile de execuție.

Ulterior, după atribuirea lucrărilor, cei care elaborează proiectul vor trebui să asigure și asistență tehnică. 

Valoarea contractului este estimată la 917.000 de lei, la care se adaugă TVA. Firmele interesate de acest contract au termen de depunere a ofertelor în ziua de 8 aprilie 2024.

O lucrare de aproape zece milioane de euro

Estimările din studiul de fezabilitate sunt că cele două noi tronsoane ale pistelor de biciclete urmează să coste aproximativ 9,7milioane de euro. Banii pentru acest proiect ar urma obținuți din fondurile europene alocate în mod necompetitiv Sibiului în noul exercițiu financiar european (2021 – 2027). Durata de execuție prevăzută în studiul de fezabilitate este una care se întinde pe parcursul a nu mai puțin de 20 de luni.

Potrivit studiului de fezabilitate elaborat anul trecut de către Aquacon Proiect, din Sibiu, după prelungirea actualei piste cu cele două noi tronsoane se va ajunge la interconectarea cartierelor Turnișor, Gușterița, Terezian și Ștrand de zona centrală a municipiului, prin intermediul unei piste care va ajunge să măsoare 5,1 km. Totodată, această viitoare pistă ar urma să conecteze în anii ce vor să vină destinații de relaxare precum actualul parc Belvedere, de viitorul Gușterland (la care lucrările ar trebui să înceapă luna aceasta) și de „și mai viitoarea” zonă sportivă din Cîmpșor (o idee pentru care deocamdată a fost elaborat un plan urbanistic).

Conform datelor din studiul de fezabilitate, bicicleta este folosită pentru deplasarea zilnică de 9% dintre sibieni, pentru deplasarea săptămânală fiind utilizată de 22% dintre locuitorii orașului. „Dintre cetățenii care se deplasează cu bicicleta, 60% văd în acest mod de deplasare o opțiune viabilă pentru timpul liber, ca formă de agrement și exercițiu fizic. În schimb, doar 30% dintre respondenți declară că folosesc bicicleta în scop utilitar, pentru a ajunge la serviciu. Unul dintre principalele motive invocate de către participanții la sondaj este nivelul scăzut de siguranță al utilizatorilor în trafic”, se mai arată în studiul de fezabilitate.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

19 comentarii

Alzara 1918

Acum 1 an

Hm….
Raspunde

Xxx

Acum 1 an

Da cind o sa liciteze primaria alinierea tuturor capacelor de canal la nivelul asfaltului??? Ca 99/ nu sint!!! Sau ...totul pt bici...totul pt troti..asta i moda??? Da instalarea srmafoarelor cu buton la toate trecerile cind o liciteaza??? Sau nu e de interes ca oricum 99 / din cei cu bici si troti traverseaza pe ele asa ca sa nu i incurcam nu i asa...ca ei sint viitorul! Da nimic pt oameni nu se face in orasul asta...numai pt ..."elita" asta verde???
Raspunde

Pleku

Acum 1 an

Da, bici și troti este viitorul,
Raspunde

Sibian

Acum 1 an

Cineva are o obsesie cu pistele de biciclete...
Raspunde

Pleku

Acum 1 an

Eu zic că e foarte bine. Să o lungească până în Bungard, Mohu, Veștem, etc, dar și spre Cristian, Orlat, Gura Râului. E o oportunitate imensă de a pregăti pista de-alungul cibinului.
Raspunde

K.Samuel

Acum 1 an

Noua metoda de a stoarce bani
Raspunde

Mishu

Acum 1 an

Piste de biciclisti si parcuri pentru caini, zero visiune, zero utilitate totul pentru mafia verde.
Raspunde

Eu

Acum 1 an

Wow, la banii ăștia se fac ambele maluri ale Cibinului.... Voi nu înțelegeți că e vorba de piesta de biciclete, la nivel de trotuar maxim și tot e supradimensionat, ce pe trotuare intra poate și camioane în curțile oamenilor. Așa se dau șpăgile legal și se sifoneaza banii publici. Ceau pe unu sa de-a cea mai idioata soluție în proiect și bubuie prețul. Tehnicul primăriei e praf, oameni fără pregătire și experiența, merge pe mormântul acoperit de hârtii ! Slabi și hoți tot ce înseamna angajat la stat
Raspunde

Claudiu

Acum 1 an

Pe repede înainte (până pe 8 aprilie) sa mai facem un cadou firmelor preferate/abonate. Ce dacă prețul este enorm? Ce dacă, poate pierdem in alegeri? Ce dacă e lucrare de mântuială ( lângă Lidl îl de la fosta Independența ,in buza podului nisipul deja o ia la vale!) ? Ce dacă tăiem copaci bătrâni și care malul de pământ ca sã ii înlocuim cu crengi care nici frunze nu fac? Paraândãratul rămâne. Și cei ce urmează n-au încotro,chiar dacă altele le-ar fi prioritățile sau planurile. Camere video, bănci, defrișare, "pomi" fără număr... Noi și ai noștri să o ducem fain. Dă-l dreq de oraș
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Noaptea minții la primăria satului Sibiu!!

Acum 1 an

In 2026 (finalizarea lucrărilor) in plin camp, fara probleme de spațiu, geniile din primărie au sa livreze doar 1m lățime de pistă/sens(la preț de DJ sau chiar DN). Mai bine lăsați viitorul primar să facă ceva mai bun, nu cârpeală a' la fodor!
Raspunde

HBomb

Acum 1 an

Da' ce lățime ai dori tu să aibe pista de biciclete? 3,4 metri pe sens? În primul rând că la dimensiunea aia va costa cât un bulevard! Apoi, unde ai văzut tu în occident piste de lățimi mai mari?
Raspunde

Q

Acum 1 an

Are Fodor Astrid de la FDGR (succesorii Grupului Etnic German) și Consilul Local Sibiu (Secu) o filieră foarte eficientă de jefuit banii publici prin construirea unor piste de țoacle la preț de autostradă.
Raspunde

Sparrow

Acum 1 an

M-ati înebunit cu pistele de biciclete! Nimic nu mai conteazā acum. Noul Spital? O prostie? Canalizare si asfaltare in oras? Bagatele! Piste de biciclete domnule!
Raspunde

Barosanu

Acum 1 an

Stimabile, a sunat Comuna Primitivă, te vrea înapoi! Bicicletele sunt viitorul acestui oraș, nay, acestei planete chiar. Ele reprezintă soluția contra poluării și contra aglomerației din trafic, în ciuda unor blambeci incapabili de a raționa, care se plâng că sunt prea multe mașini dar vor, concomitent, mai multe locuri de parcare. Putem glosa pe marginea oportunității amplasamentului pistelor, a costurilor, dar nu putem pune la îndoială necesitatea absolută pentru piste de biciclete în orice oraș care trăiește în secolul al XXI-lea și vrea să apuce și secolul al XXII-lea.
Raspunde

Sandokan

Acum 1 an

Atat timp cat e vb. de fonduri europene, hip-hip, ura-ura! Ca nu se fac si altele , asta e partea a doua, dar nu inteleg de ce cineva nu ar vrea cat mai multe piste de biciclete facute "cu cap".
Raspunde

Solomon

Acum 1 an

Zece milioane de euro?Voi sunteți intregi la minte?Chiar dacă sunt bani primiți,nu e permis să-ți bați joc de ei!Voi nu dați socoteală nimănui?
Raspunde

Alzara 1918

Acum 1 an

Newsweek 15 nov 20-22 : 6 000 000 €/ km centură în regim de autostradă .
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

B-777-BSS

Acum 1 an

Buna ziua! Dețin 2 autoturisme de teren, fabricație 2022, ambele cu motor Diesel de 4.8 TDI. Doresc să le înlocuiesc în cursul acestui an cu alte 2 astfel de autoturisme, dar cu motoare mai mari, sper că de 6.0 Diesel. Din respect pentru aceste proiecte ale primariei și pentru comunitatea BIcicliștilor locali. Felicitări tuturor!
Raspunde

Steve

Acum 1 an

Pentru piste de biciclete sunt bani garla. Pentru trotuarele de pe b-dul Victoriei nu sunt. Trotuarele sunt pline de gropi dar asa se intampla daca strada este la marginea Sibiului.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus