Miercuri,
17.04.2024
Innorat
Acum
10°C

Dezvoltare aplicații mobile: Tendințe și trăsături inovative în 2024

Dezvoltare aplicații mobile: Tendințe și trăsături inovative în 2024
Potrivit Grandview Research, piața de aplicații mobile din întreaga lume a fost evaluată la 187,58 miliarde USD în 2021.

Succesul nu este însă la îndemâna oricui, ci a celor care înțeleg și se adaptează la noile tendințe în dezvoltarea aplicațiilor mobile. De la realitatea augmentată la tehnologiile biometrice, anul 2024 aduce o serie de inovații captivante și provocări în această sferă, așa că te îndemnăm să citești în continuare pentru a putea crea aplicații care să răspundă nevoilor și cerințelor utilizatorilor din ce în ce mai sofisticați.

Realitatea Augmentată: O nouă dimensiune a experienței utilizatorului

Realitatea Augmentată (AR) transformă încet modul în care interacționăm cu mediul digital. Integrând elemente virtuale în lumea reală, AR deschide noi oportunități pentru interacțiuni personalizate și o implicare mai puternică a utilizatorilor datorită elementelor mai realiste și interactive.

Aplicații precum IKEA Place sau Houzz, spre exemplu, permit oamenilor să vizualizeze cum ar arăta diferite produse de design interior în propriile lor case, permițându-le să exploreze opțiuni înainte de a decide ce să cumpere. Însă de la aplicații de shopping și gaming ne îndreptăm către aplicații pentru navigare chiar și în interiorul clădirilor, pentru explorarea obiectivelor turistice pe care vrem să le vizităm și chiar ale siturilor arheologice despre care vrem să învățăm.

Îmbunătățirea securității și biometria: Protejarea intimității utilizatorului

Într-o eră în care sfera datelor personale devine din ce în ce mai importantă, accentul pe securitate și tehnologiile biometrice devine prioritară în dezvoltarea de aplicații mobile. De la scanarea amprentelor digitale și recunoașterea facială la autentificarea vocală, scanarea irisului sau scanarea întregii mâini, implementarea acestor tehnologii oferă protecție și încredere utilizatorilor.

Pe lângă securizarea dispozitivului, tehnologiile biometrice pot fi folosite acum și pentru a securiza aplicațiile mobile sau chiar pentru a autentifica accesul la sisteme externe. De exemplu, un utilizator ar putea folosi tehnologia biometrică pe telefonul său pentru a se autentifica atunci când încearcă să intre într-o cameră securizată sau în seiful unei companii.

Cu toate acestea, merită să ne amintim că biometria nu ne poate proteja 100% din timp, existând metode de falsificare pentru diferite elemente biometrice. Pentru a reduce probabilitatea falsificării acestor elemente, dezvoltatorii pot aplica mai mult de o metodă biometrică care să fie utilizată. Astfel, unui utilizator i se poate cere să verifice atât o amprentă digitală, cât să-și scaneze fața pentru a deschide un seif sau a accesa date importante.

Implicarea utilizatorului prin tehnologia Beacon

Cel mai notabil avantaj al aplicațiilor mobile este că sunt, de fapt, mobile! Acest avantaj devine și mai eficient atunci când este valorificat pentru potențialul său de marketing și implicare. Dispozitivele alimentate de Bluetooth Low Energy, numite beacons, pot fi folosite pentru a trimite date precum reclame și notificări către smartphone-uri. Acest lucru poate ajuta la furnizarea de experiențe unice, bazate pe locație, pentru utilizatori. De exemplu, utilizatorii dintr-un magazin pot primi notificări cu cupoane și oferte speciale în funcție de cât de aproape se află de un anumit produs.

Acest lucru nu ar fi posibil fără colectarea de date, iar dispozitivele beacon trebuie bine poziționate pentru a atinge acest obiectiv. Dacă consumatorii trec prin raza acestor semnalizatoare, magazinele pot urmări călătoria cumpărătorului și observa zonele care primesc cel mai mult trafic.

Plățile mobile: O modalitate convenabilă și sigură de tranzacționare

Odată cu creșterea adoptării plăților mobile, aplicațiile devin tot mai mult un hub integrat pentru cumpărături și tranzacții financiare. De la portofele digitale și plăți peer-to-peer la integrarea serviciilor bancare și comerciale, plățile mobile oferă utilizatorilor o modalitate simplă, rapidă și sigură de a efectua tranzacții în mediul online și offline.

Potrivit Peerbits, plățile NFC sunt estimate la o valoare de 39,8 miliarde USD până în 2026. Acesta este un motiv major pentru companii de a face upgrade la terminale compatibile cu NFC, deoarece această formă de plată devine mult mai populară.

Eficiență crescută prin aplicații fără instalare

Două tehnologii noi folosite de Android și iOS inovează modul în care funcționează aplicațiile mobile. Acestea sunt Google Play Instant și, respectiv, Apple App Clips. Aceste caracteristici permit utilizatorilor să încerce porțiuni limitate ale unei aplicații pentru a testa aplicația înainte de a instala versiunea completă și pentru a utiliza numai o parte dorită a unei aplicații, economisind spațiu pe dispozitiv.

Pentru cei ce se ocupă de imobiliare și alte forme de comerț electronic, spre exemplu, impunerea descărcării unei aplicații poate duce la pierderea unui potențial client. Șansa ca utilizatorii să intre imediat în vitrina online și să înceapă să adauge lucruri în coșul lor permite captarea interesului lor.

În final, amintim că studierea și aplicarea acestor tendințe garantează succesul doar dacă se ține cont și de optimizarea pentru App Store. O descriere atrăgătoare și elementele grafice bine alese cresc rata de conversie, iar competiția este abordată cu mai mult succes. Feedback-ul utilizatorilor și monitorizarea performanțelor permit îmbunătățiri continue, consolidând poziția aplicației pe piață și oferind o experiență superioară utilizatorilor.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Sus