Vineri,
15.08.2025
Cer Senin
Acum
30°C

Explicația Louis Vuitton pentru cămașa copiată din Mărginimea Sibiului: ”E un design al talentatului Nicolas Ghesquière”. Francezul e decorat de ministrul Culturii și a lucrat 18 ani la Balenciaga

Explicația Louis Vuitton pentru cămașa copiată din Mărginimea Sibiului: ”E un design al talentatului Nicolas Ghesquière”. Francezul e decorat de ministrul Culturii și a lucrat 18 ani la Balenciaga

Compania Louis Vuitton a transmis că modelul de cămașă despre care s-a scris că este copiat aproape în totalitate de la o cămașă din Mărginimea Sibiului este de fapt un model desenat de Nicolas Ghesquière, directorul artistic al "colecțiilor feminine" ale Louis Vuitton.

Pro TV a semnalat companiei franceze asemănarea dintre cele două modele de ie, iar răspunsul celor de la Louis Vuitton arată că designerul s-ar fi putut inspira din diferite tradiții.

”Stimate client, vă mulțumim pentru că ne-ați adus în atenție această preocupare. Este un design al talentatului Nicolas Ghesquière. El ar putea să se inspire din diferite tradiții. Cred că înțelegeți că designul în sine este special pentru Louis Vuitton. Vă mulțumim pentru înțelegere și avem încredere că explicația va clarifica situația”, precizează compania într-un mail transmis jurnaliștilor.

Cine e Nicolas Ghesquière

S-a născut în 1971,în orașul Comines, și a lucrat ca "asistent junior" la Jean Paul Gaultier între 1990 și 1992, iar apoi a devenit liber profesionist. A lucrat ca stilist de tricotaje la Thierry Mugler, designer la Trussardi și s-a alăturat echipei Balenciaga în 1995, responsabil cu licențele pentru Japonia.

În 2003, a deschis un butic în New York, iar în 2008 a fost numit Chevalier de l'Ordre des Arts et des Lettres de către Ministerul Culturii din Franța.

În 2012, Balenciaga și designerul au anunțat încheierea colaborării lor. Un an mai târziu, Nicolas Ghesquière a fost numit director artistic al "colecțiilor feminine" ale Louis Vuitton.

Muzeul ASTRA vrea să introducă ia din Mărginimesub protecția Comisiei Europene

Cămașa din Mărginimea Sibiului, ceramica de Horezu și tehnica cioplitului lemnului din Maramureș ar urma să intre sub protecția indicațiilor geografice pentru produsele artizanale și industriale, în urma unui nou program iniția de Comisia Europeană, a anunțat la începutul lunii, directorul CNM ASTRA, Ciprian Ștefan Anghel.

El spune că s-au făcut deja primii pași, încă dinainte de recentul scandal în care a fost implicat brandul Louis Vuitton

”Trebuie avut în vedere un plan pentru meșteșuguri și produse specifice la nivel național. Mai e de lucru, dar pași s-au făcut în acest sens și se vor mai face.

Muzeul ASTRA a început prin Centrul de Activități și resurse regionale certificarea competențelor meșteșugărești, urmează o lărgire a plajei de meșteșuguri, iar la nivel de Minister există deschidere și suport.

În perioada următoare se vor întâmpla lucruri, dar acum e un context mai dificil, până după alegeri. Știu că doamna ministru (n.r. Raluca Turcan) va avea o intervenție legată de ”ia cu șinoare” din Mărginimea Sibiului, iar chestiunile concrete vor fi prezentate în viitorul apropiat.

Din punctul meu de vedere, Patrimoniul Imaterial din România are nevoie de chestiuni practice, aplicabile în viitorul apropiat, dacă dorim să păstrăm, să valorizăm și sa transmitem în viitor o moștenire bine păstrată și asumată”, a transmis atunci Ciprian Ștefan Anghel.

De unde a plecat: La blouse roumaine

Comunitatea La blouse roumaine a solicitat sprijin, pe Facebook, pentru campania "Give Credit" (A da recunoaştere) după ce brandul Louis Vuitton a copiat un model de cămașă din  Mărginime în noua colecţie 2024, fără menţionarea originii şi acordul ”păstrătorilor de zestre culturală”.

"Dragi comunităţi din Mărginimea Sibiului, Oltenia de sub munte, Ţara Făgăraşului, Argeş, Sudul şi Centrul Transilvaniei şi orice persoană, colecţionar, artizan şi simplu iubitor, iubitoare a cămăşii şi portului specific Mărginimii Sibiului, păstrat inclusiv în zonele unde au migrat oamenii din această regiune, vă rugăm să ne sprijiniţi în noua campanie "Give Credit" (A da recunoaştere) ce are în centrul său utilizarea de către brandul Louis Vuitton a cămăşii de Mărginime în noua colecţie 2024, fără menţionarea originii şi acordul păstrătorilor de zestre culturală", s-a precizat în postarea de pe pagina de socializare.

Sursa foto: Facebook / La blouse roumaine

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

10 comentarii

Sibian

Acum 1 an

Deci vuitton s-a spalat pe maini si a aruncat pisica in curtea "talentatului" nicolas. Asa fura unii, cu talent. Raspunsul asta e ca o flegma in ochi. Maine-poimaine o sa spuna ca in Ardeal, de sute de ani se poarta hainele concepute de nicolas, "talentatul" de la vuitton. Maine-poimaine va trebui sa platim drepturi de autor pentru portul popular. Ce face turcan in situatia de fata?
Raspunde

CX

Acum 1 an

Ce face turcan? Sigur se plimba.

Raspunde

Altul

Acum 1 an

Priveste si ea cu ingrijorare

Raspunde

Adina

Acum 1 an

Un motiv in plus ca românii sa nu cumpere nimic de la firma care face talente. #boicot

Raspunde

Emila

Acum 1 an

Da tu, toate piți care oricum n-au bani de vuiton, nu mai cumpărați de la el :))

Raspunde

Flo

Acum 1 an

Nu cumparati produse LV, dragi români!!! Adina dragă, tu ai idee cat costa o poșeta LV? Cum sa boicotezi ceva ce oricum nu iti permiți? :))))

Raspunde

ALT SIBIAN

Acum 1 an

Niste hoti! Sau niste hoti, da' talentati!

Raspunde

Alina M

Acum 1 an

O mare minciuna din partea Companiei Vuitton, e clar ca e hoție pe față, trebuie dați în judecata cât mai repede și cerute despăgubiri , nu mai spun ca reiese înșelătoria chiar din mesajul de pe Facebook, ...."adica de ce sa promoveze un produs fara drepturi de autor/fara specificarea provenientei"- asta e dovada inselaciunii, insusirea unui drept necuvenit care se poate pedepsi prin lege( pacat ca suntem atat de naivi si punem botul la orice...nu trebuiau postate poze...) nu avem nevoie sa ne promoveze portul tradițional asemenea branduri fără scrupule. Sa le fie rușine! Se vede cine sta în spatele marilor branduri, hoți nu oameni cinstiți cu demnitate.

Raspunde

Flo

Acum 1 an

Te-as intreba direct; - unde ai merge sa-i dai "in judecata", in ce tara? Ce fel de daune ai cere? Ce PLM ai cere? De ce nu ai cere direct LV, sa specifice ca aceste modele sunt inspirate din portul popular romanesc??? O asemenea reclama ar fi un lucru benefic pentru toata lumea!!! Și gata cu scandalul
Raspunde

@Flo

Acum 1 an

Adică chiar ai ai vrea ca Alinuzda să citească ce-i comandă ferma de postaci să posteze? Btw o știu, are mustață.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus