Luni,
18.08.2025
Cer Senin
Acum
17°C

Lucrări pe drumul național care înlocuiește bucata de autostradă neconstruită din Sibiu – Nădlac. ”Pentru fluidizarea traficului se vor folosi piloți de circulație”

Lucrări pe drumul național care înlocuiește bucata de autostradă neconstruită din Sibiu – Nădlac. ”Pentru fluidizarea traficului se vor folosi piloți de circulație”

Șoseaua Deva - Lugoj (DN 68A) intră în reparații pe tronsonul care înlocuiește ”autostrada cu tuneluri”, anunță Direcția de Drumuri și Poduri (DRDP) Timișoara.

 Șoferii care merg spre București sunt sfătuiți să aleagă rute ocolitoare, pentru a fi feriți de neplăcerile aglomerației.

Timp de o lună, în perioada 25 iunie - 25 iulie 2024, vor avea loc lucrări de reparații și tasări pe un sector de circa doi kilometri al Drumului Național 68 A, în zona localității Coșava din județul Timiș, anunță DRDP pe pagina de Facebook.

Lucrările vor avea loc inclusiv pe timpul nopți, însă nu se vor desfășura în weekend, de vineri, de la ora 12, până luni dimineața.

„Antreprenorul lucrării – Drumuri și Poduri Banat - DPB – va asigura iluminatul perimetral al zonei în care se execută lucrări, precum și semnalizarea pe timp de noapte a șantierului. În caz de necesitate, pentru fluidizarea traficului se vor folosi piloți de circulație”, a informat Direcția Regională de Drumuri și Poduri Timișoara.

”Pentru a evita aglomerația, șoferii pot folosi următoarele rute de ocolire:

Pe direcția Nădlac București: A1 Nod Balinț – A6 Lugoj – DN 6 Lugoj – DN 6 Caransebeș – DN 68 Caransebeș – DN 68 Hațeg – DN 66 Hațeg – DN 66 Simeria – A1 Simeria; sau A1 Nădlac – A1 Arad - A11 Arad – DN 7 Arad – DN 7 Ilia – A1 Ilia.

Pe direcția București - Nădlac: A1 Ilia – DN 7 Ilia – DN 7 Arad – A11 Arad – A1 Arad – A1 Nădlac” - DRDP Timișoara.

În vara anului 2023, lucrările ample de reparații derulate pe un alt sector din șoseaua Deva - Logoj, începute în luna august, au fost suspendate și reluate în luna septembrie 2023, după ce șoferii s-au plâns de aglomerația și disconfortul pe care l-au creat atunci, notează ziarul Adevărul.

Cel mai așteptat tronson din Autostrada Lugoj - Deva

Șoseaua Deva - Lugoj este aglomerată, în special în perioada verii, pe tronsonul de circa 14 kilometri dintre localitățile Holdea, din județul Hunedoara, și Margina, din județul Timiș.

Acest sector de drum național nu este, deocamdată „dublat” de Autostrada Lugoj - Deva, unde sectorul de circa nouă kilometri se află în șantier și ar putea fi finalizat în 2026.

Lucrările la tronsonul rămas nefinalizat din Autostrada A1 Lugoj-Deva, între localitățile Margina (Timiș) și Holdea (Hunedoara) au fost reluate la începutul lunii iulie 2023, după o așteptare de peste șase ani. În acest timp, statul român a trebuit să reia procedurile de licitație pentru proiectarea și execuția restului de autostradă.

Șoferii care circulă pe autostrada Lugoj - Deva din vestul României, dinspre Timișoara spre Sibiu, sunt nevoiți să coboare de pe autostradă în nodul rutier Margina, pentru a-și continua traseul pe DN 68A Deva Lugoj, până la nodul rutier Holdea.

De aici, își pot continua călătoria, fără întrerupere, doar pe autostradă până în orașele Cluj Napoca sau Sibiu.

Autostrada Lugoj - Deva are 100 de kilometri traversează județele Timiș și Hunedoara, din vestul României. A fost proiectată în anii 2000 o regiune de șes și de câmpie, astfel că în mod normal nu ar fi trebuit să ridice mari probleme de proiectare și execuție.

Însă terenul instabil în anumite porțiuni și sectoarele care traversează arii protejate, incluse pe lista siturilor Natura 2000, au impus construcția unor ecoducte și lucrări, condiționate de mai multe avize din partea statului român.

Primul dintre cele patru tronsoane din Autostrada Lugoj-Deva, în lungime de 28 de kilometri a fost finalizat în 2013 în județul Timiș.

Lucrările la celelalte trei loturi, care traversează județele Timiș și Hunedoara, au început în anul următor și au fost date în folosință, cu excepția tronsonului de nouă kilometri aflat în prezent în șantier, în perioada 2017 – 2019.

Lucrările la sectorul numit și Autostrada cu tuneluri (video) au fost oprite din 2017. Licitația a fost reluată de CNAIR, iar în 2022 contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor la tronsonul Margina-Holdea, inclusiv a tunelurilor, a fost atribuit unei asocieri conduse de Spedition UMB, pentru suma de peste 1,8 miliarde de lei, fără TVA, bani alocați de statul român prin Programul Național de Redresare și Reziliență.

Sursa foto: DRDP TImișoara

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

3 comentarii

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Olingpia Gafosdea

Acum 1 an

Ha, ha! “Mulțumim” marelui strateg în infrastructura rutieră , Grindeanu, care a “tras din toate pozițiile dar n-a lovit tinta” adică cei 15 km de autostradă. Dacă un individ care a accesat toate posturile puterii :prefect TM, președinte C.J. Timiș, prim ministru, ministru transporturilor și n-a găsit pârghiile necesare pt. finalizarea tronsonului, putem spune cu certitudine că e un incompetent iar partidul sau, PSD-ul un partid fără voință politică…
Raspunde

Curiozitati

Acum 1 an

Ce e un pilot de circulatie?? Vine un nene si "ma trece drumu"? PILÓT1, piloți, s. m. 1. Persoană calificată care conduce în mod efectiv o aeronavă. 2. Persoană calificată care manevrează cârma unei nave (mai ales în regiunile în care navigația este dificilă). 3. Persoană care conduce sau ajută la conducerea unor vehicule feroviare prin locuri dificile. 4. (În sintagmele) Pilot automat (de comandă) = sistem tehnic care conduce automat o aeronavă sau o navă. Stație-pilot = inslalație experimentală în care se fabrică de probă un anumit produs înainte de fabricarea în serie. Știință pilot = știință care orientează alte discipline prin noțiunile și metodele ei. – Din fr. pilote. (Sursa: DEX '98 ) PILÓT2, piloți, s. m. Stâlp de lemn, de oțel sau de beton (armat), fixat în pământ (vertical sau înclinat) pentru a transmite la straturile de teren rezistent greutatea construcțiilor de deasupra sau pentru a consolida terenul; stâlp de susținere. – Din fr. pilot. (Sursa: DEX '98 )
Raspunde

Statul esuat roman

Acum 1 an

Dintre toate lunile anului va alegeti doar cele cu traficul cel mai intens pentru reparatii…..functionarii lu peste…nu v-as tine in mediul privat nici sa tineti umbra
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus