Luni,
15.09.2025
Parțial Noros
Acum
17°C

S-a lansat licitația pentru centura Mediașului. 846 de milioane de lei pentru studii și execuția lucrărilor

S-a lansat licitația pentru centura Mediașului. 846 de milioane de lei pentru studii și execuția lucrărilor

A fost pubicat astăzi anunțul de licitație pentru execuția lucării ”varianta ocolitoare a municipiului Mediaș”, lucrările, la care se adaugă și studii de teren suplimentare, sunt evaluate la 846, 89 milioane de lei.

Banii vor veni din fonduri externe nerambursabile prin Programul Transport (PT) 2021-2027 și buget de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, se precizează în documentația licitației.

Banii sunt acordați pentru studii de teren suplimentare (studiu geotehnic, documentatie tehnica expropieri, inclusiv cele suplimentare) – 1,43 milioane lei; Documentaţiile tehnice necesare în vederea obţinerii avizelor/ acordurilor/ autorizaţiilor – 2,33 milioane lei; Verificarea tehnică de calitate a proiectului tehnic şi a detaliilor de execuţie – 1,2 mișioane lei; Proiect tehnic şi detalii de execuţie: 28,5 milioane lei; Asistenţă tehnică din partea proiectantului: 5 milioane lei. Pentru executia lucrarilor - valoarea estimata este de 808.429.116,00 lei (fara TVA).

”Valoarea estimata a contractului de achizitie nu cuprinde suma aferenta cheltuielilor diverse si neprevazute stabilită în bugetul proiectului, respectiv suma de 70, 84 milioane lei, aceasta putând fi accesată, dupa caz, în situația în care sunt îndeplinite cerințele legale privind utilizarea acestor sume, respectiv în condițiile prevăzute din clauzele contractului de achizitie publică”,  se precizează în documentație.

Traseul viitoare centuri a municipiului se desprinde din DN 14, intersecție giratorie existentă, și se desfășoară spre nord-vest traversează linia de cale ferată CF 300, râul Târnava Mare, strada Titus Andronic, DN 14 A (strada Baznei) și se închide în DN 14, la intersecția cu drumul comunal DC 14 Buzd.

Cel mai bun raport calitate – preț este criteriul de departajare al ofertelor.

Lucrările se vor desfășura pe o suprafață totală de aproximativ 400.898 mp și include

execuția de drumuri noi, intersecții giratorii, poduri și pasaje, se precizează în documentație.

Șoseaua e împărțită în două tronsoane.

 Viteza de proiectare este între 50-80 km/h, iar șoseaua va avea două benzi de circulație a câte 3,5 m pe fiecare sens de circulație.

Termenul de finalizare al lucrării ar fi de 38 de luni.

8,8 kilometri în 7 minute și 3 secunde

După finalizarea ocolitoarei traficul ar urma să se reducă pentru traversarea orașului la 7 minute și 3 secunde, fiind vorba de 8,7, 8,8 kilometri, 8.769,49m. ”În prezent la orele de vârf se creează ambuteiaje din cauza suprapunerii traficului auto local cu cel de tranzit”, se menționează în document.

Viteza maximă cu care se va circula pe acest drum este de 80 de kilometri la oră.

”Pentru Varianta Ocolitoare Mediaș, viteză de proiectare este 80 km/h, dar în zona stadionului și unde traseul este paralel cu malul drept al Tarnavei Mare, viteză de proiectare este 60 km/h”, se arată în document.

S-a renunțat la ideea de autostradă

Directorul general al CNAIR din 2018, Narcis Neaga, promitea în acel an o viitoare autostradă în jurul Mediașului. „Încercăm să vedem acum dacă nivelul de trafic din 2018 cu prognoze 2020-2025 ne permite să expropriem la nivel de 70 de metri, cam cât are un coridor de autostradă, gândindu-ne în viitor că poate traficul va necesita o lărgire ulterioară și să nu avem probleme ulterioare cu exproprierea”, plusa Narcis Neaga, pe tema acestui proiect.

Ultimul care a promis finalizarea centurii ocolitoare a Mediașului – în termen de doi ani și jumătate – a fost ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc. Promisiunea a fost făcută chiar la Mediaș, unde a fost în vizită pe 17 mai 2019.

”Am găsit un dezastru în minister în 2017, dar ne-am apucat de treabă și iată că acest proiect este acum urcat pe SICAP și avem termen pentru depunerea ofertelor 31 mai”, declara ministrul Cuc.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

9 comentarii

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Newman

Acum 1 an

Ce fel de centura este daca trece prin oras?
Raspunde

Un sibian vero

Acum 1 an

una care deserveste interesele proprii si de partid(mai mult proprii si personale)....ca daca ar fi gandit-o mai bine fara sa tina cont de anumite terenuri propietate personala mergeau in extravilanul localitatii si legau si drumul de Tg Mures(pe langa cel de Sibiu si Sighisoara)
Raspunde

Aristide

Acum 1 an

La pretul acela (de super autostrada) nici nu-si are rostul asemenea intrebare! Este ceva ombilical! Macar sa nu se ramână cu ombilicul netăiat!
Raspunde

Kokos

Acum 1 an

T.S : 846 milioane lei , nu euro!
Raspunde

Statul esuat roman

Acum 1 an

era "f f complicat" ,sa facă un lucru ca lumea ...care ar fii crescut costurile ,dar pt un obiectiv care se face pe zeci de ani....si anume sa înceapă inainte de Tarnava ( inainte de curba accea f stransa) si sa iasă dupa Brateiu....dar na.....viziune...gândul la siguranta șoferilor...pauza
Raspunde

Client

Acum 1 an

Hai Porr-ul!
Raspunde

Un sibian vero

Acum 1 an

una care deserveste interesele proprii si de partid(mai mult proprii si personale)....ca daca ar fi gandit-o mai bine fara sa tina cont de anumite terenuri propietate personala mergeau in extravilanul localitatii si legau si drumul de Tg Mures(pe langa cel de Sibiu si Sighisoara)si faceau si economie ca nu faceau tot felul de viaducte si poduri si sensuri giratorii aeriene , si si uneau 3 directii de trafic majore ce trec prin oras!!!
Raspunde

Adina

Acum 1 an

Proiectata rau. Trebuia sa inceapa deja de la iesirea din Copsa sat, sa nu mai fie nevoiti soferii sa intre in curba aceea periculoase de dinainte de Prostea. Si sa o uneasca cu drumul judetean dupa Bratei, fiindca si in Bratei mai e curba de 90 de grade unde au murit multi soferi... Dar nah... Hai cu PNLul, ce sa mai zicem, daca asta ati votat...
Raspunde

Proud Porrian

Acum 1 an

A naibii cati proiectanti pe aici
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus