Miercuri,
26.11.2025
Cer Senin
Acum
11°C

Drumuri și Poduri despre reparațiile de drum care au cedat după 75 de zile: „Astfel de lucrări de plombare sunt supuse stricăciunilor”

Drumuri și Poduri despre reparațiile de drum care au cedat după 75 de zile: „Astfel de lucrări de plombare sunt supuse stricăciunilor”

Reparațiile făcute unui drum județean – a căror calitate a fost reclamată de la bun început – nu au rezistat mai mult de 75 de zile din cauza efectelor temperaturilor ridicate, arată reprezentanții Drumuri și Poduri SA, societatea publică angajată să realizeze lucrările de reparații.

Conducerea Drumuri și Poduri SA a răspuns solicitării transmisă Turnul Sfatului pe subiectul lucrărilor de reparații făcute pe DJ 141A: plombările făcute la finele lunii aprilie au cedat, în locul acestora au reapărut gropi (calitatea acestor plombări a fost reclamată încă de la realizare, detalii aici: Un sibian care a reclamat bătaia de joc prin care se reabilitează drumul a fost amendat cu 1.000 de lei).

„În privința lucrărilor de plombare a DJ 141A, realizate de către societate în luna aprilie 2024, menționăm că acest tip de lucrare este una de întreținere punctuală, garanția acordată fiind de șase luni. (...) Așa cum precizam anterior, aceste lucrări sunt punctuale, reprezintă o soluție temporară de punere în siguranță a drumului și nu poate echivala cu o reabilitare”, subliniază, la final, Mihai Lisan, directorul Drumuri și Poduri SA, în răspunsul transmis cititorilor Turnul Sfatului.

Mihai Lisan anunță că defecțiunile apărute au fost deja remediate fără costuri suplimentare, iar cauza acestor defecțiuni o pune pe seama temperaturilor ridicate din ultima perioadă. „În privința măsurilor luate de către societate pentru remedierea defectelor apărute, menționăm faptul că, în urma vizitei pe teren și a constatărilor, societatea a efectuat reparațiile acestor defecte pe cheltuiala proprie, fără a deconta aceste lucrări la administratorul drumului (Consiliul Județean Sibiu – n.r.). Însă, în condițiile unor temperaturi foarte ridicate – pentru prima dată după mult timp s-a instituit cod roșu de caniculă, astfel de lucrări de plombare sunt supuse stricăciunilor. Până și Compania Națională a restricționat traficul greu pe sectoare de drum intens circulate, drumuri pe care asfaltul atinge punctul de curgere”, se arată în răspunsul citat.

Regulile unei plombări

Povestea reparațiilor de pe DJ 141A a ieșit în spațiul public după ce un localnic a ajuns să sune inclusiv la 112 pentru a cere oprirea lucrărilor „în bătaie de joc”. Marius Alexandru Bîra a ajuns să fie amendat cu 1.000 de lei pentru că a solicitat, nejustificat, intervenția de urgență a autorităților, iar după acest episod conducerea Drumuri și Poduri a arătat că respectivele lucrări respectau normativele.

Procedura acestor plombări este reluată în răspunsul transmis cititorilor Turnul Sfatului: se marchează suprafața de reparat, după care se curăță „temeinic” suprafețele decapate cu mături și perii sau prin suflarea aerului comprimat, groapa este colmatată și protejată (inclusiv pereții) cu emulsie bituminoasă, după care se adaugă sort peste care se toarnă emulsie bituminoasă. Ulterior se adaugă din nou sort, după care suprafețele astfel reparate se compactează.

Or, la momentul reparațiilor, tocmai nerespectarea procedurilor era reclamată de locuitorul satului Răvășel, sat traversat de DJ 141A. „Reparațiile sunt făcute în bătaie de joc: nici vorbă de frezarea asfaltului în jurul gropilor, nici măcar nu curăță, de fapt, acele gropi. Pur și simplu aruncă niște sort în groapă, iar cu un ibric mai mare toarnă bitum peste sort – și uneori nici nu toarnă suficient, rămân doar gropile umplute cu pietriș. Nici vorbă de compactare, treceau mai departe, iar ceea ce lăsau în urmă se lua imediat pe roțile mașinilor”, descria Marius Alexandru Bîra, la finele lunii aprilie.

Conducerea Drumuri și Poduri SA mai descrie, în răspunsul său, și modul de lucru în relația punctuală cu Turnul Sfatului și mass-media, în general. Puteți citi aceste detalii în răspunsul care poate fi citit integral aici

Citește și Drumul pentru care un sibian a fost amendat reclamând „bătaia de joc” a cedat după 75 de zile de la reparații. „Au sărit de peste tot plombările”

 

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

4 comentarii

Newman

Acum 1 an

Revin cu mesajul pe care nu la-ti publicat.Lisan repara drumurile ca un alogen.In zona lui folclorica nu sunt drumuri.

Raspunde

Pastor marginas

Acum 1 an

"E normal, da? de unde sa ne castigam si noi pita daca facem un lucru bun care sa dureze? Ramanem fara front de lucru daca facem asa"

Raspunde

Aci Duțu

Acum 1 an

Pe postări de-astea îți dă ferma și pită??? Credeam că numa zamă chioară

Raspunde

@Aci Putzu

Acum 1 an

De ce întrebi de plată? Vrei sa-ti schimbi stapana cu ceva mai bun? La voi pe lângă copeici nu va mai da nimic? Cum ti-a mai zis cineva pe aici - "latră la al copac!".

Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus