Marți,
28.10.2025
Parțial Noros
Acum
12°C

Studiu de trafic pe tronsonul I al viitorului Coridor de Mobilitate Calea Șurii Mici. Primăria Sibiu pregătește documentația pentru finanțare

Studiu de trafic pe tronsonul I al viitorului Coridor de Mobilitate Calea Șurii Mici. Primăria Sibiu pregătește documentația pentru finanțare

Primăria Sibiu pregătește depunerea documentației pentru finanțarea din bani europeni pentru realizarea primului tronson al viitorului Coridor de Mobilitate Calea Șurii Mici (drumul hoților). 

În urmă cu câteva zile primaria a scos la licitație două contracte cu încredințare directă pentru realizarea unui studiu de trafic pe tronsonul amintit, precum și pentru serviciile de consultanța în elaborarea și depunerea cererii de finanțare.

Finanțarea este cerută prin Programului Regiunea Centru 2021-2027, Prioritatea 4 - O regiune cu mobilitate urbană durabilă Acțiunea 4.1 - Dezvoltarea mobilității urbane durabile in Municipiile Regiunii Centru (inclusiv Zone Metropolitane si Zone Funcționale Urbane).

Pentru ambele contracte ofertant este compania FIP CONSULTING, cele două licitații fiind în stadiul de deliberare.Fiecare contract are o valoare de 100.000 de lei (aprox 20 de mii de euro).

Tronsonul I din Calea Șurii Mici are o lungime de 2,2 km, fiind porțiunea cuprinsă între pasajul Mihail Kogălniceanu și amplasamentul unui viitor sens giratoriu cu prelungirea străzii Bruxelles. Tronsonul II este cuprins între km 2 + 200, până la intersecția cu DN 7H.

Activitățile propuse prin proiectul de mobilitate vizează lărgirea amprizei străzii, pentru resistematizarea circulației, introducere a benzii unice de transport public, crearea de piste de biciclete, crearea zonelor pietonale/trotuare, zone verzi. 

Elaborarea studiului de trafic este parte din documentația necesară pentru depunerea cererii de finanțare. 

„Calea Șurii Mici este de o importanță majoră în ceea ce privește realizarea legăturilor între cartierele din zona, centrul orașului și accesul către și dinspre Zona Industrială Vest și zona unde este propus a fi construit noul spital județean,” se arată în caietele de sarcini aferente licitațiilor amintite.

„Creșterea gradului de motorizare cât şi a capacitații scăzute a arterelor de circulație care nu mai pot asigura fluența şi siguranța circulației au condus la deficiențe. Apariția aglomerărilor pune în evidență faptul că se tinde spre atingerea limitei de capacitate a rețelei, modificându-se intensitatea traficului şi influențând-se negativ calitatea infrastructurilor până în momentul apariției imposibilității de deplasare şi deci a blocajului (ambuteiaj, străzi pline, mașini blocate).

În aceste condiții Municipiul Sibiu are ca obiectiv strategic dezvoltarea și modernizarea sistemului de transport public pentru al face mult mai atractiv pentru populație și turiști. Creșterea numărului de călători se va concentra în special pe comutarea de la autoturismul propriu către sistemul public de transport și în același timp reducerea emisiilor de noxe prin orientarea spre material rulant cu sisteme de propulsie ecologice,” se arată în documentația aferentă.

Ce presupune studiul de trafic

Primăria Sibiu cere, în cadrul studiului de trafic, o analiză a situației actuale precum şi al impactului estimat al măsurilor propuse prin proiect.

De asemenea, din analizarea și compararea situației „fără proiect” cu situația „cu proiect” trebuie să rezulte o descongestionare/fluidizare a traficului rutier pentru primul an de după implementarea proiectului.

Studiul de trafic va avea în vedere o analiză a deplasării vehiculelor sub forma fluxurilor de trafic și va contoriza valorile de trafic pe strada Calea Șurii Mici.

Prelevarea eșantioanelor de trafic se va face în perioadele de trafic maxim. Astfel, recenzările se vor realiza în aceeași zi, în toate intersecțiile, în minim 3 intervale orare (1,5 ore dimineața, 1,5 ore după-amiaza și 1,5 ore seara).

Ca și colectare a datelor din trafic, se vor efectuarea interviuri privind mobilitatea populației,  precum și anchete privind originea/destinația deplasărilor.

Se vor analiza cel puțin:

- punctele critice de îmbarcare călători

- intersecțiile semaforizate

- principalele intersecții pe rutele de autobuz menționate

- pistele de biciclete existente

- analiza locurilor de parcare principale

- trecerile de pietoni.

Studiul de trafic va analiza inclusiv întârzierile autobuzelor pe traseu și va propune, dacă este cazul, măsuri punctuale de management de trafic pentru traseele analizate. 

Elaborarea studiului de trafic și determinarea emisiilor de echivalent CO2 va avea o durata de 60 de zile de la data atribuirii contractului și emiterii ordinului de începere a prestării serviciilor.

Context

În anul 2022 Primăria Sibiu a contractat serviciile de proiectare la faza DALI, plus verificarea și obținerea avizelor necesare pentru întreaga lungime a străzii Calea Șurii Mici. Contractul a fost atribuit companiei din București Romasco Concept SRL, pentru mai mult de 380.000 lei. Conform documentației întocmită de companie, proiectul pentru modernizarea Căii Șurii Mici împărțea artera pe care este planificat și noul spital județean în patru tronsoane cu un număr diferit de benzi de circulație: două, apoi șase, apoi cinci și, în final, patru. Totodată, pe lungimea de aproape 4,5 km a Căii Șurii Mici au fost propuse șase sensuri giratorii. Proiectul final a fost estimat la un necesar investițional de 27,6 milioane de lei, cu tot cu TVA, perioada de implementare anunțată prin documentație având un termen mai mult decât optimist - 12 luni.

Citește și Calea Șurii Mici: șase benzi de circulație ”pe unde se mai poate”, șase giratorii și 1.060 de arbori

La finele anului 2023, firma care a proiectat modernizarea Căii Șurii Mici primește bani să împartă proiectul în două. Primăria spunea că, din cauza costurilor ridicate, execuția se va face etapizat.

„Datorită costurilor ridicate pentru implementarea integrală a proiectului, Primăria municipiului Sibiu consideră că se impune ca execuția să se realizeze etapizat. Se va avea în vedere împărțirea proiectului în două părți distincte, pentru demararea ulterioară a unor contracte de execuție etapizată. Împărțirea va ține cont de relocarea utilităților”, argumentau autoritățile locale necesitatea împărțirii proiectului în două.

Astfel, Calea Șurii Mici ar urma să aibă patru benzi de circulație pe toată lungimea (din care câte două să fie dedicate autobuzelor), piste de biciclete separate de carosabil și trotuare. Sensurile de circulație ar urma să fie separate de o fâșie de spațiu verde cu o lățime de minim doi metri. Pe toată lungimea căii ar urma amenajate șase sensuri giratorii.

La sfârșitul anului 2021 - începutul anului 2022, atunci când a fost prezentat PMUD Sibiu 2021-2030, valoarea investiției era estimată la peste 12 milioane de euro fără TVA.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Comentarii

5 comentarii

Kukuruku

Acum 1 an

Mizerabila birocratia asta UE.
Raspunde

Ocnasu

Acum 1 an

Furt pe fata .Deci vor rămâne tot 2 benzi pentru automobile și se vor face 2 pentru niște ipotetice autobuze care vor trecerii jumătate în jumătate de ora , nefiind nici la 10 % pline în sezonul neestival ( 9 lunj pe an ) iar în rest vor sta probabil cei de la politie sa dea amenzi celor care nu se vor înghesui pe cele 2 benzi ramase . Mai bine făceau o centura la Sura Mică , pe langa calea ferata ,pe care sa o înglobeze fie în Ocna fie în Sibiu reducând semnificativ costurile cu administrația
Raspunde

O sibianca

Acum 1 an

Domnilor din primarie suna foarte frumos ce vreti sa faceti cu Str. Calea Surii Mici. Dar va intreb, ce faceti cu cele 6 benzi de circulatie cand masinile vor ajunge sa urce podul de pe calea hotilor care are doua benzi si o latime de 7 metri. Acest pod trebuia gandit cu cel putin 2 benzi pe fiecare directie, dar domnul Iohaanis nu a vrut sa strice Pamira . Podul ceste jalni intretinut mai ales peretii care formeaza panta , au un decor ce nu s=a intalnit in toata Europa. La baza acestor pereti s-au facut niste orificii pentru scurgerea apei din peretii podului unde la fiecare orificiu este o balta de apa cu mlastina, si mucegai, care acum cu caldurile aceste miroase foarte urat nu putem sa deschidem geamurile, este un decor urat desi am adus la cunostinta primariei aceasta situatie. Ii Invit pe mai marii din primarie sa vina si sa constate cele ce am aratat, ca mereu se lauda ca Sibiul este un oras frumos. Da sunt caeriere frumoasa dar pentru noi nu a facut nimic sa fie frumos si curat.
Raspunde

Un sibian investit în dezvoltare durabilă

Acum 1 an

Calea Șurii Mici ar trebui supralărgită la minimum 4-8 benzi de circulație + spațiu median pentru o viitoare cale de rulare dublă de tramvai. Ar trebui create trotuare de lățime decentă (cel puțin 2m), spații verzi mediane și laterale și piste de biciclete cu lățimi corespunzătoare (cel puțin 1.5 m pentru un sens de mers)! De asemenea, adiacente noii șosele, ar trebui create noi străzi (2-4 benzi) și bulevarde (4-6 benzi) cu spații verzi, trotuare și piste de biciclete cât încă mai este loc disponibil, altfel, în scurt timp, câmpul acela se va transforma într-un adevărat ghetou. Mai mult, pasajul peste calea ferată ar trebui refăcut pe minimum 4-6 benzi de circulație, trotuare și piste de biciclete. Primăria să nu se mai ferească de exproprieri! Cum se pot supralărgi străzile în alte orașe (Oradea, București, etc.) făcându-se exproprieri, se poate și în orașul Sibiu. Trebuie făcut ceva ca lumea, căci pasajul peste calea ferată din prezent este o glumă cât se poate de proastă.
Raspunde

Un sibian investit în dezvoltare durabilă

Acum 1 an

Calea Șurii Mari … supralărgită la 6-8 benzi de curculație***
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus