Ministrul Transporturilor și șeful CNAIR au verificat vineri șantierul secțiunii 5 a autostrăzii Sibiu-Pitești, unde lucrările au ajuns la 79%, potrivit declarațiilor oficialilor.
„Din toți cei 30,35 km ai acestei secțiuni, cuprinse între Pitești și Curtea de Argeș, cele mai avansate lucrări sunt pe primii 16 km (între Nodul Băiculești și Nodul Bascov), pe care circulația ar putea fi deschisă anul acesta. Termenul contractual pentru finalizarea lucrărilor pe întreaga secțiune este 2025, spune Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.
„Dacă se menține ritmul este posibilă deschiderea încă din acest an a circulației pe primii 16 km, între Nodul Băiculești și Nodul Bascov,” declară Cristian Pistol, dșeful CNAIR, care mai spune că „Webuild are ocazia acum să demonstreze că este un constructor de top și reușește să finalizeze lucrările pe jumătate din această secțiune de autostradă înainte de termenul contractual (2025)”.

Asociația Pro Infrastructură: ”Nu vom avea nimic inaugurat în acest an”
Precizările celor doi vin în contextul în care ieri, Asociația Pro Infrastructură a transmis joi că, deși era posibilă o deschidere parțială a lotului 5 al autostrăzii Sibiu-Pitești până la finalul acestui an, ea va fi inaugurată în 2025.
Reprezentanții asociației spun că unul dintre motivele pentru ratarea inaugurării în 2024 țin de relația tensionată dintre constructorul WeBuild și Ministerul Transporturilor.
”Este clar: deși era posibilă o deschidere parțială în 2024 între nodurile Bascov și Mănicești, vreo 15 din totalul celor 30,35 kilometri ai Secțiunii 5 a Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești, nu vom avea nimic inaugurat în acest an.
La punctul critic rămas între Bascov și Mănicești, podul peste canalul Argeș de la Merișani, sunt în șantier doar aproximativ jumătate din grinzile metalice necesare și doar câteva sunt complet asamblate și gata de instalat. În iunie primeam promisiunea că până la sfârșit de iulie le vedem pe toate. E septembrie. Evident, după grinzi urmează predalele, armarea, suprabetonarea, finisajele.
Motivul "mobilizării" la această structură este simplu: WeBuild este la cuțite cu CNAIR și MT pe disputele cu podul suspendat de la Brăila și nu are niciun chef sau interes, ba dimpotrivă, să facă vreo concesie ori o favoare statului român sau cetățenilor cu o inaugurare parțială (sau totală) înainte de termen”, a transmis joi seară Asociația Pro Infrastructură.

”Concluzia: nimic în 2024. Și, dacă războiul WeBuild-autorități va continua în aceeași notă, cu siguranță nu vom circula pe autostradă între Pitești și Curtea de Argeș mai devreme de septembrie 2025, termenul contractual, deși o deschidere în primăvară încă este posibilă.
Să le mulțumim așadar vajnicilor conducători Grindeanu, Scrioșteanu și Pistol pentru că au demonstrat o dată în plus că nu știu și nu pot să gestioneze blocajele contractuale și tehnice dificile. Și avocaților și șefilor WeBuild pentru că își văd doar de profit”, au încheiat reprezentanții Pro Infrastructură.
foto Cristian Pistol/facebook
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: grindeanu publica imagini dron , sectiunea 5 Pitești și Curtea , sectiunea 5 autostrada sibiu-p , Asociatia proinfrastructura , Cristian Pistol , Grindeanu , Autostrada Sibiu-Piteşti , foto , video , CNAIR
Vizualizari: 3740


Ultimele comentarii
Acum 7 ore
AndreiM
Acum 7 ore
DB
Acum 8 ore
Kokos
Acum 8 ore
Klaus priceputu
Acum 8 ore
@ Emil