Conducerea Aeroportului Internațional Sibiu anunță că recepția lucrărilor de modernizare și extindere a terminalului a fost semnată. Dar pentru că nu au fost livrate scannerele prevăzute în contract, va apela la prevederile contractuale. Respectivele scannere, deși au o valoare insignifiantă comparativ cu totalul proiectului de peste 60 de milioane de euro, au avut un rol esențial în procedura de atribuire a contractului.
Cu termen inițial de finalizare finele anului trecut, contractul semnat pentru extinderea și modernizarea Aeroportului Internațional Sibiu cu asocierea Con-A – Bog`Art – UTI Construction and Facility Management a fost prelungit până la 31 iulie 2024. Conducerea instituției a arătat că prelungirea a fost necesară pentru adaptarea terminalului extins la cerințele impuse de aderarea la spațiul Schengen.
În paralel, reprezentanții AIS arătau că cele cinci scannere pentru încălțăminte (SED-uri, de la „shoe explosive detection” – „detecția explozibililor în încălțăminte”) prevăzute în caietul de sarcini nu au fost livrate „întrucât până în prezent niciun echipament de acest tip nu a fost certificat de către entitatea abilitată la nivel european”. Doar că aceste scannere au făcut obiectul unor contestații în perioada procedurii de atribuire a contractelor, contestații prin care se invoca faptul că licitația este „cu dedicație”: și asta deoarece cei de la UTI au participat la elaborarea studiului de fezabilitate pe baza căruia în caietul de sarcini a fost introdusă cerința SED-urilor. Contestatarii arătau că UTI este unic importator pe România al unicului producător de astfel de echipamente și că, documentația mai includea o greșeală: și anume că pentru SED-uri se cerea certificare europeană, care – din motive specifice industriei aviației din Europa – nu vor primi nicicând astfel de certificări.
Turnul Sfatului a relatat pe larg despre această situație. Citește și Aeroportul Sibiu: cum cinci scanere contestate ca fiind „cu dedicație” dau peste cap investiția de 64 de milioane de euro
Acesta este contextul în care am solicitat conducerii AIS să comunice dacă la data de 31 iulie 2024 a fost încheiat contractul de extindere și modernizare. „Data la care faceți referire a fost data aferentă duratei de execuție, expirarea datei de execuție nu reprezintă data contractului. La acest moment contractul este în vigoare. Prețul contractului se regăsește pe platforma SEAP”, este răspunsul semnat de Marius Gîrdea, directorul general al AIS. Contrar afirmațiilor directorului general, la data publicării acestui articol, pe platforma dedicată achizițiilor publice singura modificare de contract făcută publică este cea din februarie anul acesta, când termenul a fost prelungit până în 31 iulie 2024.
Cu toate acestea, conducerea AIS arată că procesul-verbal la terminarea lucrărilor – pas necesar înscrierii în cartea funciară, cu tot ceea ce decurge de aici – a fost semnat. „Procesul verbal la terminarea lucrărilor, având la bază autorizațiile de construire și desființare a fost semnat”, arată Marius Gîrdea.
„Cuiul lui Pepelea”, adică scanerele pentru încălțăminte, însă tot nu au fost livrate. Întrebați cum vor proceda în acest scenariu, reprezentanții AIS nu au răspuns foarte clar. „Pentru neîndeplinirea la termen a obligațiilor contractuale în acordul contractual sunt prevăzute remedii care vor fi aplicate/accesate de către AIS în calitate de beneficiar”, mai răspunde Marius Gîrdea. La solicitarea de a detalia ce presupun aceste remedii și când intenționează conducerea AIS să le aplice, reprezentanții AIS nu au răspuns până la publicarea acestui material.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: conducerea aeroportului sibiu , sed-uri , scannere incaltaminte , receptia lucrarilor , terminal aeroport sibiu ,
Vizualizari: 4799
Ultimele comentarii
Acum 58 minute
Ciumirel
Acum 1 oră
Toto
Acum 2 ore
Ionescu
Acum 3 ore
Lucia
Acum 3 ore
Aaa