Joi,
11.09.2025
Ploi Scurte
Acum
20°C

Ce a contat când s-a decis investiția de la aeroport. Daniela Cîmpean: „Există potențial de creștere, iar dacă nu se făcea acum, nu se mai făcea deloc”

Ce a contat când s-a decis investiția de la aeroport. Daniela Cîmpean: „Există potențial de creștere, iar dacă nu se făcea acum, nu se mai făcea deloc”

Județul Sibiu are unul dintre cele mai moderne aeroporturi din România

Președinta Consiliului Județean Sibiu și candidată pentru un nou mandat, Daniela Cîmpean, a explicat care au fost rațiunile care au condus la realizarea celei mai mari investiții a unei autorități publice din județ din ultimii 30 de ani: modernizarea si extinderea Aeroportului Internațional Sibiu.

„Noi aveam cifrele și era foarte  limpede că avem un potențial enorm de creștere a operațiunilor pe Aeroportul Sibiu. Însă acest potențial nu putea fi atins dacă rămâneam cu terminalul și facilitățile la nivelul de dinainte de 2023. În plus, informațiile pe care le aveam încă de atunci arată că a fost  ultima șansă reală pentru o astfel de investiție˝- spune Daniela Cîmpean.

Președinta Consiliului Județean Sibiu este și membră a Comitetului European al Regiunilor  în comisiile pentru Resurse Naturale (NAT) și  pentru Politică Economică (ECON), astfel că accesul său la discuțiile de la Bruxelles a fost permanent și benefic pentru Sibiu.

„Știu că sunt unii care de câte ori au ocazia defilează cu statistica zborurilor de pe Aeroportul Internațional Sibiu. Ce nu spun ei sunt toate cifrele și ascund potențialul de creștere. Astfel, la nivelul statelor Uniunii Europene, în anul 2023, din punct de vedere statistic fiecare locuitor a zburat de 2,6 ori, în timp ce în România media a fost de doar 1,2. Așadar, există potențial de creștere, iar orice entitate cu activitate economică și-l calculează, iar dacă poate să se apropie de acel potențial cu investiții făcute din fonduri atrase  - în cazul nostru din  bani europeni-  este obligată să facă asta. Aeroportul din Sibiu are asigurate acum condiții optime de dezvoltare˝- spune Daniela Cîmpean.

Suprafața terminalului a fost extinsă de la 6.200 la 22.300 mp

Interesul Uniunii Europene pentru proiecte de genul celui de la Sibiu a scăzut considerabil după finalul lui 2023, așa că posibilitatea ca Aeroportul sibian să mai poată beneficia vreodată de sumele  pe care le-a folosit în modernizare este  de acum minimă sau chiar zero.

„Am avut o șansă și am profitat de ea! Nu o să se ne mai întâlnim cu o astfel de ocazie, iar o dovadă în plus sunt și restul investițiilor  de acest gen din România. Este simplu de observat câte alte aeroporturi, mult mai mari, au făcut exact ce am făcut și noi. Ce e drept,  nu într-un timp atât de scurt, de doar 11 luni˝- afirmă Daniela Cîmpean.

Permanenta legătură cu constructorii au permis finalizarea lucrărilor în doar 11 luni

Modernizarea Aeroportului Internațional Sibiu a fost un exemplu de operativitate  și de colaborare între entități publice și private. Contractul a prevăzut extinderea terminalului și modernizarea, odată cu  dotarea cu echipamente de ultima generație.

„Este vorba despre 64 milioane de euro, o sumă care a atras responsabilități uriașe. Pentru fiecare cent există răspunderi majore, pentru fiecare parte din contract au fost necesare proceduri, documente, analize, evaluări și recepții. Totul în doar 11 luni și fără că măcar o zi să se întrerupă zborurile˝- explică Daniela Cîmpean.

Aeroportul Internațional Sibiu dispune astăzi de cele mai moderne echipamente de securitate aeroportuară din România, care utilizează inclusiv inteligența artificială și camere de termoviziune. Procedura de îmbarcare a fost simplificată prin crearea de linii „drop-of” ce trimit bagajele direct la cală și de automate de self check-in. Sunt montate porți electronice, cu acces pe baza cărții de îmbarcare, scanere care verifică bagajul de mână fără a fi necesară scoaterea electronicelor sau a sticlelor cu lichid.

„Am centrat toată această investiție pe nevoile actuale ale pasagerilor și pe perspectivele de viitor ale Aeroportului. Fiecare componentă a modernizării are la bază analize în legătură cu simplificarea și scurtarea timpului de acces pentru pasageri în zonele de îmbarcare, cu îmbunătățirea experienței  în Aeroportul nostru. De asemenea, investițiile au legătură cu posibilitatea ca Aeroportul Sibiu să-și crească operațiunile oferind companiilor aeriene servicii la standarde de calitate tot mai exigente în contextul implementării Pactului verde european”, spune Daniela Cîmpean.

Automatic Border Control, sistem care permite verificarea automată a documentelor, unic pe un aeroport regional

Potrivit președintei Consiliului Județean, Aeroportul Internațional joacă un rol deosebit în câteva dintre direcțiile strategice  de dezvoltare ale Sibiului.

„Turismul este unul dintre exemplele la îndemână, iar obligația noastră este să oferim conectivitate cât mai diversă prin drumurile cele mai bune și prin condiții de aerogară moderne. În plus, Aeroportul este important în dezvoltarea economică a județului, dar și în menținerea legăturii sibienilor cu rudele din străinătate. Am ținut cont de toate aceste argumente în elaborarea acestui mare proiect˝- a mai spus Daniela Cîmpean.

Foto 5

Publicat la Comanda PNL Filiala Sibiu, cod AEP 21240015

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Comentarii

15 comentarii

Votant FDGR

Acum 1 an

Mai bine nu se facea si de banii aia, ne dadea vouciere sa mergem la Ocna, unde tot sibianul autentic se da cu namol!
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Aci Duțu

Acum 1 an

:))
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Unul

Acum 1 an

Tanti Daniela, era mai bine dacă investeai banii publici în școli, inclusiv în școli noi, că nu au copiii din Sibiu destule clase și merg la școală în schimburi, ca la fabrică. Apoi vedeai și creștere sustenabilă, dacă erau generațiile viitoare mai bine educate și nu mai plecau la sparanghel cu totul. Așa... vrei tu să zboare oamenii de 2.6 ori pe an, nu de 1.2, dar 64 de milioane de euro din banii lor publici, pe care i-ai avut pe mână, nu i-ai investit în oameni ci în betoane neesențiale, prin firme super dubioase. Oricum, ofițerii străini de la comandament te-ar vota toți, dacă ar avea dreptul ăsta. Restul... după cum le-ai servit interesele lor legitime.
Raspunde

Aci Duțu

Acum 1 an

Ia mai lasă-ne cu maneaua asta cu școlile, că nici în București și în nici un oraș mare din țară nu se învață într-un singur schimb. Pentru că nu sunt destui profesori. Și las-o și pe aia cu firme dubioase, că n-ai habar cum se purică proiectele pe bani europeni. și te faci de rușine.
Raspunde

Unul

Acum 1 an

@ oțet Vă deranjază că sibienii află că nu e normal să le învețe copiii în schimburi, bolșevicilor, când vă plătesc atâta amar de bănet? Mai lasă-ne tu, cu internaționala socialistă, că școlile în schimburi nu or fost făcute din lipsă de profesori, tovarășe! Profesorii au o normă didactică - adică un număr de ore pe lună - care tot așa rămâne indiferent de ora din zi la care le fac. Copiii în schimb, e dovedit științific, învață mai bine dimineața. Școala se face în schimburi de când urbanizau rușii forțat România și nu vroiau români prea educați sau care să gândească critic ori independent. Îi vroiau îndoctrinați și obedienți. Tu, nerușinat fiind, aduci ca argument faptul că e că naiba peste tot în orașe, așa că sibienii să accepte ce e inacceptabil. Iar dacă faptele de notorietate publică că or făcut drumul de acces de nu putea să intre autobuzul în aeroport și că scanerele cumpărate nu sunt bune, nefiind admise în UE, nu indică ce firme dubioase s-au ocupat de jaf, înseamnă că ești doar un propagandist... destul de simpluț dealtfel. Țăsăla-v-ar Stalin, de bolșevici!
Raspunde

Altul

Acum 1 an

Unui manelist, dacă-i vorbești de școli, e ca și cum ai vorbi unui om bine educat despre manele. :-))) Vrea lăsat în pace, de zici că-i un posedat la care-i vorbește popa despre Dumnezeu. :-)))
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Sdfsd

Acum 1 an

Doamna Campean nu spuneti Hop pana nu ati sarit parleazul.... Daca nu se rezolva cu acele scanere pentru papuci care nu sunt si nu vor fi omologate pe Europa prea curand, o sa dati toti banii din buzunar, din pacate nu al dumneavoastra ci al nostru acelor care platim taxe si impozite in Sibiu si care nu aveam nevoie de un aeroport (cladire) asa de mare pentru ca si cel vechi era foarte incapator raportat la cursele existente pe Sibiu chiar si in cea mai intensa perioada cand a fost si Ryanair si altele care acum nu mai sunt... Bani aruncati aiurea ca sa aiba "Mutulache" mandria cand aterizeaza sa isi ia consoarta sa mearga in concedii si vacante mascate ca "vizite oficiale"...
Raspunde

Sibian

Acum 1 an

Ai avut o sansa dar NU ai profitat de ea. O sa ramanem cu o caricatura de aeroport care daca se dezvolta, adica vor fi zboruri la capacitatea lui, va fi de rasul lumii: va fi un trafic de persoane pe pista, fiecare in cautarea avionului lui, mai ceva ca in cascadorii rasului. De ce nu ati facut un etaj, pentru avioane mai mari (de exemplu cele folosite de lilyFly, sa se imbarce oamenii civilizat direct in avion. Nu sa mearga prin ploaie ca bezmeticii
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Dragoș

Acum 1 an

@Sibian, nu ca as simpatiza-o pe Daniela (ba din contra!), insa modernizarea aeroportului nu este un lucru rau…iar in ceea ce priveste zborurile, daca companiile aeriene vor avea grad de încărcare pe curse (adica minim 80-85% locuri ocupate in avion), cu siguranta ca vor veni sa zboare de aici. Iar referitor la avionele “mari” cu care zboară FlyLili (Airbus 319), acestea sunt de fapt mai mici decât cele cu care zboară Wizzair (Airbus 320)
Raspunde

@Sibian Valcean

Acum 1 an

Știai că, par examplu, nici aeroportul din Duesseldorf nu are etaj, cum îi zici tu. Și se descurcă cu 60+ zboruri pe zi. Așa că las-o jos că măcăne.
Raspunde

Leonard

Acum 1 an

Trebuie să găsiți destinații de zbor! Vreo 6 sau 7 în plus față de cele actuale ca să devină fully operational și să vă scoateți investiția ! Vreau ca postul de director al AIS Să îmi fie încredințat!
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Bambolero

Acum 1 an

Ne zici cum ai "calculat" 6-7 zboruri? Nu cumva eficiența se calculează pe trafic de pasageri? De-aia n-o să ajungi director la aeroport.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Momo

Acum 1 an

Pai ea nu a fost in stare sa faca spitalul promis in campania trecuta si acum se lauda cu extinderea aeroportului. Deci clar ca nu a fost proiectul ei. Ea e o simpla marioneta pentru cei de mai sus..
Raspunde

Steve

Acum 1 an

" Duamna" Campean de ce nu spuneti si de spital acelasi lucru ca daca nu se facea acum nu se mai facea niciodata?
Raspunde

Unul

Acum 1 an

Scriu iar pentru cenzură. Sunt dezamăgit de voi, cei de la cenzură de la Turnul Sfatului. Nu mi-ați publicat comentariul de ieri, în care-i răspundeam postacului care-și imaginează că face comentarii acide, apărând marionetele celor care jefuiesc oamenii din Sibiu. Acolo i-am răspuns că nu este adevărat ce spune privind profesorii care nu ar fi destui, pentru că profesorii au o normă didactică care e cu același număr de ore, indiferent dacă orele sunt dimineața sau după amiază. În schimb e dovedit științific faptul că copiii învață mai bine dimineața. De ce clasele de a 8 a nu au ore după masă? Fix de asta! În plus ziceam că situația asta inacceptabilă de învățământ în schimburi, ca-n fabrici, e din perioada în care o putere bolșevică ostilă poporului român, din est, a controlat practic România, la finalul WW2 și a urbanizat forțat România cu scopul controlului românilor, care erau mult mai independenți la sate. Puterea asta ostilă poporului român nu vroia educarea cetățenilor români, ci îndoctrinarea lor, iar pentru îndoctrinarea lor era bine și în schimburi. Mai mult, ziceam că faptul că este rău și prin alte orașe mari de la noi, inclusiv în capitală, nu e un argument ca sibienii să accepte o situație inacceptabilă, să le învețe copiii în schimburi, când ei plătesc atâta bănet la buget! Mai opinam că cel care-și imaginează că face comentarii acide este un bolșevic, dacă la peste 30 de ani de la căderea dictaturii zisă proletară vine cu așa argumente, demne de internaționala socialistă, într-un oraș bogat și dinamic datorită oamenilor săi, ca Sibiul. Mi se pare că i-am spus că, din punctul meu de vedere, poate și să-l țăsăle un criminal bolșevic de teapa lui Stalin. Adaug că nu este de acceptat ca într-un oraș ca Sibiul sau ca Șelimbărul să fie copii care învață în containere, cum este acum cazul, dar să fie bani pentru sedii STS, stadion, aeroport, comandament nato, piste de biciclete, spitale militare și alte multe tunuri și pregătiri de război, care nu erau absolut deloc vitale pentru comunitatea sibiană, dar pentru școli să nu fie bani! Despre firmele de la aeroport spuneam că sunt dubioase, pentru că au făcut un aeroport unde nu puteau intra autobuzele și scanerele sunt neutilizabile. Astea sunt fapte de notorietate publică, pe care le-ați publicat și voi în Turnul Sfatului. Nu am spus nimic neadecvat sau neadevărat, dar voi, cenzura, ați considerat inutil să le dați voie cititorilor voștri care nu au așa o gândire critică să judece ei dacă am dreptate sau nu, ca să voteze în consecință (deși nu prea au ce să aleagă) sau să le ceară celor care vor să ocupe funcții publice să își asume măcar îndreptarea situațiilor inacceptabile în 2024, cu un președinte din Sibiu, ales pentru "România Educată", printre altele.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus