”Stroie baciul sibian„ e un magazin care vinde produse lactate și din carne într-un mall din București. ”Baciul Costel Sibianul” e o carmangerie în Arad. „La standul nostru, fiecare preparat este o poveste”, spune Costel ”Sibianul”. ”La Sibieni” e deja un brand cunoscut în Brașov. ”Sibianca” are deja trei locații în Galați, iar exemplele pot continua. Aproape toți proprietarii lor provin din Mărginimea Sibiului, iar majoritatea sunt din Jina.
Ce i-a mânat prin toată țara? ”Cădea brânza pe noi în Jina și nu aveam unde s-o vindem”, vine imediat răspunsul.
”Noi, sibienii, suntem cu telemea, brașovenii sunt cu cașul. A trebuit să ne adaptăm pe cererea de acolo”
”La Sibieni” vinde online, cu livrare doar în Brașov, de la caltaboș de casă, ouă, cotlet, salam, cașcaval, până la tăiței de casă, caș, virșli, cârnați și unt.
„E o zonă destul de defavorizată Jina, și asta era singura noastră șansă să facem ceva, să reușim cumva să ne desfacem marfa. Așa s-a întâmplat, au început să apară carmangerii mici, să ne susținem apoi unii pe alții. Unii în București, alții în Moldova, mai aproape sau mai departe, mergem și ne vindem marfa. Sunt oameni care fac aici, la Jina, lactate, brânză, telemea, produse din carne, iar alții le vând. Suntem un cerc, iar acest brand „Sibiu„ ne ajută mult. Mai mult, de vreo câțiva ani au început să apară și patiserii cu produse din această zonă, plăcinte, cozonaci... Sunt produse din zonă, exact ce ar trebui să dăm mai departe, pentru că sunt produse bune”, spune Vasile Hulea, proprietarul afacerii ”La Sibieni”, cu desfacere în municipiul Brașov.
El spune că la început a fost greu să convingă brașovenii că telemeaua noastră de Sibiu poate fi cel puțin la fel de bună ca preferatul lor: cașul dulce.
”Suntem destul de diferiți la gust, deși suntem aproape”, explică Vasile Hudea. ”Noi, sibienii, suntem cu telemea, brașovenii sunt cu cașul. A trebuit să ne adaptăm pe cererea de acolo, dar și noi încercăm să aducem din produsele noastre, tradiționale. A fost foarte greu să-i învățăm pe brașoveni cu telemeaua noastră, pentru că ei nu prea mănâncă sărat. Dar între timp am început să facem și noi caș, pentru că există cerere”, povestește el.
Brânza de burduf costă aici 49,9 lei kilogramul, caltaboșul costă 29,9 lei kilogramul, iar cașul proaspăt, să fie pe gustul brașovenilor, face 42,9 lei kilogramul. Dar e făcut la Jina, pe rețeta brașovenilor.
Sibianca de lângă Dunăre
”Sibianca” din Galați vinde jumările cu 7 lei suta de grame, șoriciul cu 6 lei, 100 de grame, iar toba ”din ciolan” face 5,3 lei o sută de grame.
”Povestea Sibianca a început în 2016, imediat după ce ne-am îndrăgostit de frumosul oraș de la Dunăre. În scurtă vreme, am descoperit că nu reușim să găsim produsele cu care eram obișnuiți și că ne lipseau calitatea și gustul produselor cu care am crescut. Ne-am hotărât astfel că era momentul potrivit pentru a face cunoscute produsele micilor fermieri sibieni care respectă rețetele tradiționale și prețuiesc calitatea și nu cantitatea”, anunță proprietarii pe site.
Societatea este tot din Jina, iar în 2022 a avut o cifră de afaceri de 2,8 milioane de lei.
Doi soliști de muzică populară, vând carne și brânză de Sibiu în București
Claudia și Dumitru Stroie, doi cântăreți de muzică populată, tot din Jina, au deschis în 2020 un magazin cu produse din zonă în București, la Militari Shoping City.
Brânza de burduf costă aici, acum, 5,7 lei o sută de grame, iar brânza de Sibiu costă 2,9 lei suta de grame. Cașul dulce e 3 lei/suta de grame, iar 100 de grame de mozzarela sibiană costă 4,5 lei.
”Proiectul ” Stroie Baciul Sibian” a fost gândit și implementat de către Claudia și Dumitru Stroie, doi cântăreți de muzică populară din comuna Jina, Mărginimea Sibiului, unde și-au însușit secretele preparării specialităților ardelenești, sănătoase și cu gust. De peste 10 ani cei 2 antreprenori se dedică trup si suflet atât cântatului, cât și artei culinare, pe care doresc s-o aducă în casa fiecărui român”, se prezintă afacerea.
Dumitru Stroie a decedat în decembrie 2023, în urma unui accident de mașină. Se întorcea de la Sibiu și ducea marfă pentru magazinele sale cu produse tradiționale din Capitală.
”Baciul Costel Sibianul” și-a deschis și el magazin în Piața Mihai Viteazul din Arad. Cârnați, brânză, telemea de Sibiu, slănină.
„La standul nostru, fiecare preparat este o poveste – de la cârnați afumați la pastrama fragedă, toate sunt făcute după rețete tradiționale din inima Sibiului. În spatele fiecărui mezel se află mâini pricepute și respectul pentru rețetele străvechi. Fără aditivi, fără grăsimi ascunse – doar carne de calitate, condimente alese și răbdarea necesară pentru a obține acel gust desăvârșit”, spune Baciul Costel Sibianul în presa locală de aici.
1,2 milioane de euro – profitul ”magazinelor din Jina”. Un sfert din profitul înregistrat de toate societățile din comună
În Jina sunt 37 de agenți economici care au cod CAEN ”comerțul cu amănuntul în magazine nespecializate, cu vânzare predominantă de produse alimentare, băuturi și tutun”, cel mai apropiat de obiectul activității acestor magazine. Ele reprezintă 10,3% din totalul afacerilor din Jina, iar cifra lor de afaceri este de 16,8 milioane de euro, 33,9% din totalul societăților de aici. Ca număr de angajați, sunt 128 de persoane, 34,13% din totalul persoane angajate în Jina, iar în ceea ce privește profitul, acesta este de 1,2 milioane de euro în 2023. 24,4% din profitul total înregistrat de toate societățile cu sediul social în Jina, conform datelor topfirme.com.
Sursa foto principală: Trends.ro
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: produse din marginime , profit in marginime , magazine din marginime , cat costa branza de sibiu , cat costa telemeaua de sibiu , marginimea sibiului , branza de sibiu , telemea de sibiu
Vizualizari: 24804
Ultimele comentarii
Acum 6 ore
Emil
Acum 6 ore
Un român
Acum 6 ore
Alex
Acum 6 ore
Vremcase
Acum 7 ore
Alex