Miercuri,
15.01.2025
Ceata
Acum
-11°C

S-au încheiat lucrările la linia de cale ferată dintre Sibiu și Copșa Mică. „Teoretic, azi ar trebui să plece primul tren, la 17:32”

S-au încheiat lucrările la linia de cale ferată dintre Sibiu și Copșa Mică. „Teoretic, azi ar trebui să plece primul tren, la 17:32”

Lucrările de eliminare a restricțiilor de viteză pe linia de cale ferată cu numărul 203 au fost finalizate, anunță constructorul. 

Traficul feroviar între Sibiu și Copșa Mică a fost întrerupt din 1 iulie 2024, când au fost demarate lucrările de reabilitare a unei porțiuni de 1,84 de km de cale ferată, aflată în zona lacurilor de la Mândra (între Ocna Sibiului și Loamneș). Lucrările au avansat într-un ritm modest, fiind și întrerupte câteva săptămâni.

Acum, reprezentanții constructorului anunță finalizarea șantierului. „Astăzi, de la ora 16:00, se deschide circulația. Lucrările au fost finalizate”, declară Ion Fanea, din partea Vest Construct SRL, pentru cititorii Turnul Sfatului.

Cum oficialii stației de cale ferată din Sibiu nu vor să dea declarații (se ascund în spatele biroului de presă, de unde răspunsurile vin în decurs de câteva zile, în cel mai bun caz), am apelat informațiile CFR. „Teoretic, da, astăzi se deschide circulația. Practic, până nu avem alte informații... Astăzi, la 17:32 ar urma să plece primul tren, dinspre Sibiu spre Mediaș, cu destinația Sighișoara”, sunt relațiile date de la ghișeul de informații.

Comunicare deficitară

La închiderea circulației, în vara acestui an, reprezentanții CFR estimau că traficul va fi reluat în data de 9 august 2024. Cel puțin asta lăsau să se înțeleagă atunci când anunțau că – pe perioada lucrărilor – călătorii vor avea asigurat transportul între Sibiu și Mediaș cu ajutorul unor autobuze. Din 9 august 2024, transbordarea cu autobuze a fost oprită fără explicații.

Acum, reprezentanții CFR anunță că, de fapt, lucrările ar fi trebuit să înceapă în urmă cu un an și jumătate. „Durata de execuție a lucrărilor este de 18 luni, începând cu data emiterii Ordinului de începere (20.06.2023), acestea fiind în grafic și nu este cazul aplicării de penalități antreprenorului”, se arată într-un răspuns transmis de către reprezentanții CFR în atenția cititorilor Turnul Sfatului.

Referitor la anularea curselor de autobuze, răspunsul CFR arată că tocmai această companie a solicitat acest lucru. „Transbordarea călătorilor este asigurată de către operatorii de transport feroviar de călători prin Autoritatea Română Feroviară în conformitate cu prevederile OUG 12/1998, art. 5 al.(17)5 actualizată cu OUG nr. 131/28.12.2023. Anularea curselor de autobuze a fost analizată si dispusă de către operatorii de transport feroviar de călători”.

7,8 milioane de lei, la care se adaugă TVA, a fost valoarea contractului semnat cu asocierea San Electroterm Grup SRL – Vest Construct SRL pentru reabilitarea celor 1,84 de km de cale ferată.

Citește și Șantierul căii ferate dintre Sibiu și Mediaș este părăsit de două săptămâni. Constructorii spun că nu mai au materiale critice, călătorii nu mai au nici autobuze de transfer de la CFR

Foto principală: arhiva Turnul Sfatului

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

13 comentarii

Doar comentez

Acum 1 lună

Ai de capul meu, 2 km ? Dacă era vorba de întreaga linie începând cu Ocna Sibiului până la Copșa Mică, în câte sute de ani se finalizau ? Probabil în era viitoare.
Raspunde

Navetistul

Acum 1 lună

Extraordinar! S-au depasit pe ei insisi cu aceasta realizare! Bravo! Meritati sa fiti scosi la pensie anticipat! (cu penalizarile de rigoare).
Raspunde

Carcotasul de serviciu

Acum 1 lună

Mare realizare! Hai sa ne trăiești CFR-ule!
Raspunde

Radi

Acum 1 lună

Bravo CFR, meritați um premiu! No ce atata grabă, 1,84km în 5 luni jumătate!
Raspunde

Newman

Acum 1 lună

Dupa aceasta reconstructie a liniei firesc ar fi sa se introduca niste restrictii de viteza.
Raspunde

Fabulos, miraculos, waw...

Acum 1 lună

Wee, abia aștept să zbor cu 400km/h între sate....wee! :))))
Raspunde

Paul

Acum 1 lună

Numai în poza , sau chiar este ondulata ?
Raspunde

Monict

Acum 1 lună

De trăia Ceaușescu era acum pe aici linie dublă , electrificată.
Raspunde

Unu

Acum 1 lună

deci pt nici 2km de cale ferata nu am putut merge la ocna, toata vara, cu trenul ! CFR falimentar, romania "educata" esuata a dulapului tradator de neam, Ciolanis !
Raspunde

Un sibian

Acum 1 lună

in 35 de ani n-au reusit sa electrifice linia de la Sibiu la Copsa...nu ne mai gandim la linie dubla....
Raspunde

Miruna

Acum 1 lună

toti cei ce au plecat din tara definitiv inainte de 1984 isi aduc aminte de gara din Copsa Mica, din Sibiu nu se puta pleca.
Raspunde

@Miruna

Acum 1 lună

Exact! Luau un rapid din Medias sau din Copsa si plecau spre destinatia lor de vis: Germania. Ce-au gasit? Fiecare cum i-a fost norocul!
Raspunde

???

Acum 1 lună

Până la urmă, a plecat un tren din gara -vorba cântecului - spre Copsa-Medias?
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus