Joi,
13.02.2025
Innorat
Acum
5°C

Reabilitat cu două milioane de euro pentru infiltrații, Podul Gării a rămas ca o sită: apa curge prin el și după ploi ușoare. Pe trotuare n-au mai așternut asfalt, ci l-au vopsit

Reabilitat cu două milioane de euro pentru infiltrații, Podul Gării a rămas ca o sită: apa curge prin el și după ploi ușoare. Pe trotuare n-au mai așternut asfalt, ci l-au vopsit

Hidroizolația refăcută a Podului Gării - principalul motiv pentru acesta a fost închis circulației, devenind șantier – nu a apucat să reziste nici până la recepția lucrărilor. Reprezentanții Primăriei Sibiu nu par să aibă habar de aceste deficiențe, cărora li se adaugă și lipsa asfaltului pe trotuare.

Faptul că piulițele sistemului de protecție de pe Podul Gării au fost insuficient strânse – după cum au sesizat zilele trecute cititorii Turnul Sfatului – este doar una din multiplele probleme rămase după lucrarea de reparații de aproape două milioane de euro, plătită din banii sibienilor.

Imediat după publicarea articolului referitor la piulițe, redacția a fost sesizată și despre alte probleme, iar cea mai mare este legată exact de principalul motiv pentru care Podul Gării a intrat în reabilitare: problemele la hidroizolație. A cărei reabilitare a avut nevoie de „lucrări complexe”, după cum descria Primăria Sibiu înainte de închiderea circulației pe pod: „Acestea includ decopertarea completă a podului până la placa de beton, refacerea hidroizolației și a rosturilor de dilatație, a îmbrăcăminții asfaltice pe carosabil și trotuare”.

Citește și Podul Gării se închide complet de miercuri, 7 august. Încep lucrările de reabilitare

Noua hidroizolație aplicată Podului Gării este cel puțin la fel de proastă precum cea veche, deoarece încă din faza de asfaltare a podului, sub acesta puteau fi deja văzute infiltrații, au transmis cititorii Turnul Sfatului, alături de câteva imagini. Faptul că lucrarea de reabilitare a hidroizolației este una cel puțin îndoielnică a fost dovedit și de pauperele ploi care au căzut la finele săptămânii trecute: în zona rosturilor de dilatație de pe pod, pe lângă faptul că apa pluvială curge printr-un fel de improvizații direct în capul trecătorilor, grinzile podului erau acoperite cu apă.  

Proasăt reabilitat, noul Pod al Gării este precum cel vechi, din punctul de vedere al hidroizolației. Sursa foto: Turnul Sfatului

Infiltrațiile de apă au putut fi fotografiate atât în partea dinspre cartierul Gușterița al podului, cât și la rostul de dilatație de lângă centrul comercial Promenada.

Apa pluvială s-a infiltrat sub Podul Gării nu doar în zona rosturilor de dilatație: în imaginile realizate sâmbătă (21 decembrie) dimineața, în timpul unei ușoare ploi, se pot observa infiltrații de-a lungul mai multor grinzi. În noaptea care a urmat, temperaturile au fost negative, fapt care a dus la înghețarea apei infiltrate, cu toate efectele negative care decurg în urma repetării acestui proces.

Primăria nu pare să știe

Încă de săptămâna trecută, de la primirea sesizărilor referitoare la proasta refacere a hidroizolației de pe Podul Gării, am cerut reacții reprezentanților Primăriei Sibiu, beneficiar al lucrării. 9,5 milioane de lei, cu tot cu TVA, este suma pe care administrația s-a angajat să o plătească pentru reabilitarea podului celor de la Strabag (care au primit lucrarea prin intermediul societății Antrepriza de Reparații și Lucrări SRL, pe care o dețin).

Reprezentanții Primăriei Sibiu nu au observat că lucrarea pe care au dat două milioane de euro a rămas ca un burete: permeabilă. Sursa foto: Turnul Sfatului

Reprezentanții Primăriei Sibiu nu par să știe, însă, de problemele la hidroizolație. În răspunsul transmis cititorilor Turnul Sfatului, administratorii orașului vorbesc doar despre probleme la evacuarea apei. „Reprezentanții beneficiarului au sesizat neconformitățile în sistemul de evacuare a apei pluviale de pe Podul Gării, constructorului fiindu-i pusă în vedere necesitatea remedierii acestora”, se arată în răspunsul transmis de Primăria Sibiu, întrebată de infiltrații.

După cum arătau reprezentanții administrației locale într-un răspuns transmis săptămâna trecută pe subiectul piulițelor insuficient strânse, lucrarea nu a fost, deocamdată, recepționată, deși a fost deschisă circulației de mai bine de două luni.

Trotuarele rămân fără asfalt

Una din soluțiile ciudate la care s-a ajuns cu reabilitarea Podului Gării este cea aplicată pe trotuare. Pe lângă faptul că pe acestea au fost amplasate parapete de mari dimensiuni (prinse cu piulițe insuficient înșurubate), amplificând senzația spațiu îngust, constructorii n-au mai așternut asfalt.

Deși caietul de sarcini prevedea frezarea vechiului asfalt, spargerea plăcii de beton turnată peste grinzi și refacerea infrastructurii după cum era, constructorii au turnat peste tot beton. Și au turnat atât de mult beton, încât nu a mai rămas loc de asfalt. Betonul astfel turnat a fost vopsit gri, soluție care la temperaturi scăzute nu este deloc fericită, deoarece alunecă, după cum a reclamat un cititor Turnul Sfatului, fără ca informația să poată fi, deocamdată, verificată.

Constructorii au turnat atâta beton încât n-a mai rămas loc de asfalt (foto sus). Așa că l-au vopsit (foto jos). Sursa imaginilor: Turnul Sfatului

Reprezentanții Primăriei Sibiu spun că vopseaua respectivă este, de fapt, „o nouă soluție antialunecare”. Și s-a apelat la această soluție deoarece a trebuit turnat beton pe ambele trotuare din cauza unor probleme neprevăzute pe care, însă, nu le comunică.

„În timpul execuției lucrărilor de reparații la Podul Gării, după îndepărtarea sistemului rutier existent, au apărut situații neprevăzute, care nu au fost cunoscute în faza de ofertare. Prin urmare, au fost necesare modificări ale soluției tehnice proiectate și anume o serie de adaptări în zona trotuarului, fiind necesară înălțarea și lățirea grinzii parapete, pentru asigurarea pantei transversale către partea carosabilă, în vederea scurgerii apelor pluviale. Aceasta a condus la modificarea sistemului rutier proiectat. Pentru realizarea lucrărilor, printr-o dispoziție de șantier a proiectantului, a fost indicată utilizarea unei clase superioare pentru betonul așternut în trotuar și în grinda parapete, pentru aducerea la același nivel. De asemenea, a fost adoptată o nouă soluție anti-alunecare pe trotuar. Aceasta a fost realizată prin aplicarea unui strat suplimentar de protecție antialunecare din rășini și vopseluri speciale pentru suprafețe exterioare, suplimentate de un strat de nisip cuarțos care sa asigure aderența suprafețelor”.

Am solicitat reprezentanților Primăriei Sibiu și o apreciere a calității acestei soluții care ar trebui să înlocuiască asfaltul. „Soluția alternativă, dispusă de proiectant din motivele indicate mai sus, este conformă cu standardele tehnice în vigoare. În urma verificărilor în teren, nu s-au confirmat degradări ale soluției aplicate”.

Un pod închis cu favoruri făcute constructorului

Reamintim că reabilitarea Podului Gării a fost făcută în cadrul unui contract atribuit în urma unei licitații la care Primăria Sibiu a schimbat regulile în timpul jocului: deși, inițial, lucrările ar fi trebuit executate fără închiderea circulației, după depunerea ofertelor, celor de la Strabag li s-a permis de către Primărie să încalce prevederile caietului de sarcini. Și au fost de acord cu închiderea totală a traficului, sub promisiunea că lucrările care afectează circulația vor fi finalizate cu o lună mai devreme.

Șantierul ar fi trebuit închis pe 4 noiembrie, dar Primăria a fost de acord să mai ofere încă o lună pentru finalizarea lucrărilor. Cum acestea nu au fost terminate până pe 4 decembrie, reprezentanții administrației locale spun că au început să plătească penalități.

Citește și Sesizare: o parte din piulițele parapetelor de pe Podul Gării nu sunt strânse. Primăria: lucrarea nu a fost recepționată, constructorul va plăti penalități

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

23 comentarii

Sibiu.Adrian

Acum 1 lună

Daca nu facea TurnulSfatului acest articol si nu cerea un punct de vedere primariei, cel mai sigur asa ramanea problema, pentru ca Fodor nu a platit din buzunarul ei ca sa ii pese de banii platiti,ex strada Luptei portiune dintre Aleea Genistilor si Milea unde toata strada Luptei este plina de petece dupa ce a puscat astfaltul "modernizata" de cei de la Geiger, in noiembrie 2022 a fost astfaltata strada si in iunie 2023 a puscat astfaltul, alt exemplu lucrari de mantuiala facute de Comtram Carabulea, primaria nu a facut nimic ca sa recupereze cei 7 milioane de euro bani publici si exemplele pot continua, noua ne trebuie GusterLand de 19 milioane de euro si orasu asta este cu infrastructura rutiera vai si amar, inca odata Fodor isi bate joc de noi de banii publici si de orasul asta.
Raspunde

Emil

Acum 1 lună

Teroristii UDMR au desfiintat ISC Regional pentru a nu mai verifica si sesiza MAI privind actele de distrugere prin falsurile in avizare, proiectare si expertizare MLPAT comise de ISC local la comanda dezvoltatorilor imobiliari, primarilor si presedintilor de consilii judetene, dosare penale de distrugere in care erau implicati inclusiv Iohannis, Sandru, Veseli, Racovita, Iamandi, Mateescu, Nicolaescu, Negoita, etc. Teroristul Kelemen Hunor cerea in Parlament ca toate obictivele cu risc de prabusire sa fie secretizate deoarece se panicheaza populatia. http://www.ziuadevest.ro/catalin-iapa-se-lauda-cu-desfiintarea-isc-vest-iar-fostul-prefect-eva-andreas-spune-ca-utilitatea-secretatului-de-stat-tinde-spre-0/
Raspunde

Newman

Acum 1 lună

Spaga a fost data si bine primita, incat primaria este foarte multumita de calitatea lucrarii.Au avut bani de alegeri asa ca ce mai conteaza termene sau respectare doc.
Raspunde

Horațiu

Acum 1 lună

Se alunecă foarte tare când ninge. A nins o singură dată de când s-a deschis podul și dimineața se aluneca foarte tare
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Bambolero

Acum 1 lună

În genere, se alunecă cînd ninge. Sau numai acolo?
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Ovidiu Oanta

Acum 1 lună

Din baba nu faci domnisoara !
Raspunde

Steve

Acum 1 lună

Foarte bine !!!! La cat mai multe astfel de lucrari. Poate o data si o data se vor trezii si sibienii sa voteze un primar care intradevar sa faca ceva pentru comunitate. De fdgf si pnl suntem satui.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Bambolero

Acum 1 lună

Da 4 ani trebe s-aștepți oricum
Raspunde

F .Mircea

Acum 1 lună

Constructorul și-a primit banii ? Asta contează ,podul poate și să cadă ! După noi potopul ! Lucrare de mântuială ca de alfel multe altele !
Raspunde

Altul

Acum 1 lună

Propagandă ieftină. la comandă. Ești muncitor la poduri? No mâna pe lopată, că se taie ajutoarele
Raspunde

Luca

Acum 1 lună

Vin si eu cu o critica , desigur ! Trotuarul este extrem de ingust . Nu pot sa treaca 2 persoane una pe langa alta . Este mai ingust ca inainte de refacere din cauza balustradei pozitionata gresit ! Balustrada trebuia sa fie montata in afara trotuarului , mai exact putea sa fie suspendata , astfel incat sa nu ocupe o bucata mare din trotuar !
Raspunde

Matei

Acum 1 lună

Hai sa apara Vivi Dragan sa ne explice el cum este cu vopseaua de pe pod si cum sunt invidiosi constructorii pe ei cei de la Strabag. Lucrare facuta pe genunchi, verificata de tamplari nu de ingineri constructori pentru ca este clar ca aici nu a existat beneficiar si nici diriginte. e bine ca au terminat in 2 luni, il mai facem peste 2 ani din nou si inchidem inca doua luni si tot asa. Important este ca prostimea sa nu fie deranjata cumva de inchiderea traficului cat timp se face un pod care sa reziste 100 de ani. Apropo, vedeti ca austriecii rad de se aude pana la Sibiu. Au facut podul ala peste Cibin acum 100 de ani si inca rezista. Sa nu va apucati sa il reabilitati ca iese mai prost decat acum:)
Raspunde

Ioan

Acum 1 lună

Batjocură pe Bani noștri ca doamna Primar nu face naveta zilnică sa treaca toata ziua peste pod.In loc sa mute trecerea de pietoni pe sub pod pentru fluidizarea traficului sa elimine acel semsfor..Zero viziune pentru acest oraș..Dar noi ne merităm soarta pentru ca acceptăm aceste Jafuri din bani nostri..Toți citim aceste comentarii dam un Like si asta e Lasa că merge si așa....
Raspunde

S

Acum 1 lună

Și-au dat întâlnire toți experții în construcții aici pe site Fabulos

Raspunde

Kukuruku

Acum 1 lună

Daca se vede cu ochiul liber sau aluneci pe solutia anti-alunecare, nu trebuie sa fii expert , nu? Adica au innebunit toti, sa vada defectele dar expertii sa ne duca cu vorba ca de fapt asa trebuie, defectele sunt conforme cu standardele.
Raspunde

Sibiu.Adrian

Acum 1 lună

Era bine ca si cei care au lucrat la pod sa se fi strans aici cu noi si sa lase constructile pentru ca habar nu au de ele, aia China construiesc autostrazi pe mare si sub mare si ai nostri nu au fost in stare sa izoleze bine un pod de cativa zeci de metri lungime.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Ion

Acum 1 lună

unde sunt baietii aia care vad din Sibiu,Radule?
Raspunde

Mihai

Acum 1 lună

Ce trebuie sa intelegem din formularea raspunsului "situatii neprevazute care nu au fost cunoscute IN FAZA DE OFERTARE" ?? Ce s-a cerut si ce s-a "ofertat"?
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Emil

Acum 1 lună

Hai sa nu ne mai mintim si dezinformam unii pe altii, criminalii nazisti Klaus Iohannis si Ursula von der Leyen sunt fondatorii Romaniei lucrului bine falsificat si bine curatat in spalatoria justitiei romane si de coruptii UE.

Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Emil

Acum 1 lună

Va rog frumos, ori cenzurati si camuflati tot, ori nimic. Altfel frizati manipularea, diversiunea si dezinformarea.

Raspunde

Nelu

Acum 1 lună

Buna ziua
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Leonard

Acum 1 lună

În Sibiu mai sunt 4 poduri care trebuiesc reabilitate urgent ! Podurile de pe râul Cibin , cel vechi și Rusciorului , da , podul de lângă LIDL , Podul Din Cartierul Terezian , Podul din Cartierul Vasile Aron ! Proiectul Podului Gării este ok și poate fi implementat celorlalte 3 în afara Podului vechi care stă să se dărâme de pe Râul Cibin care are nevoie de reparații speciale dat fiind vechimea și autenticitatea lui !

Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Leonard

Acum 1 lună

Trotuarele se fac din beton nu din asfalt! Străzile și Autostrăzile , unde se circulă cu mașina se fac din Asfalt ! Îmi aduc aminte până în 1998 Sibiul a avut trotuare din beton nu din asfalt ! Dar , a venit cineva ,nu știm cine , o mizerie de om de a schimbat fața Sibiului și a asfaltat tot Sibiul aici mă refer la trotuare din asfalt ! Mizerii de oameni sau om! Nu știe nimeni cine este această mizerie de om care a transformat Sibiul într-un oraș negru ! Complet negru !

Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus