Hidroizolația refăcută a Podului Gării - principalul motiv pentru acesta a fost închis circulației, devenind șantier – nu a apucat să reziste nici până la recepția lucrărilor. Reprezentanții Primăriei Sibiu nu par să aibă habar de aceste deficiențe, cărora li se adaugă și lipsa asfaltului pe trotuare.
Faptul că piulițele sistemului de protecție de pe Podul Gării au fost insuficient strânse – după cum au sesizat zilele trecute cititorii Turnul Sfatului – este doar una din multiplele probleme rămase după lucrarea de reparații de aproape două milioane de euro, plătită din banii sibienilor.
Imediat după publicarea articolului referitor la piulițe, redacția a fost sesizată și despre alte probleme, iar cea mai mare este legată exact de principalul motiv pentru care Podul Gării a intrat în reabilitare: problemele la hidroizolație. A cărei reabilitare a avut nevoie de „lucrări complexe”, după cum descria Primăria Sibiu înainte de închiderea circulației pe pod: „Acestea includ decopertarea completă a podului până la placa de beton, refacerea hidroizolației și a rosturilor de dilatație, a îmbrăcăminții asfaltice pe carosabil și trotuare”.
Citește și Podul Gării se închide complet de miercuri, 7 august. Încep lucrările de reabilitare
Noua hidroizolație aplicată Podului Gării este cel puțin la fel de proastă precum cea veche, deoarece încă din faza de asfaltare a podului, sub acesta puteau fi deja văzute infiltrații, au transmis cititorii Turnul Sfatului, alături de câteva imagini. Faptul că lucrarea de reabilitare a hidroizolației este una cel puțin îndoielnică a fost dovedit și de pauperele ploi care au căzut la finele săptămânii trecute: în zona rosturilor de dilatație de pe pod, pe lângă faptul că apa pluvială curge printr-un fel de improvizații direct în capul trecătorilor, grinzile podului erau acoperite cu apă.
Proasăt reabilitat, noul Pod al Gării este precum cel vechi, din punctul de vedere al hidroizolației. Sursa foto: Turnul Sfatului
Infiltrațiile de apă au putut fi fotografiate atât în partea dinspre cartierul Gușterița al podului, cât și la rostul de dilatație de lângă centrul comercial Promenada.
Apa pluvială s-a infiltrat sub Podul Gării nu doar în zona rosturilor de dilatație: în imaginile realizate sâmbătă (21 decembrie) dimineața, în timpul unei ușoare ploi, se pot observa infiltrații de-a lungul mai multor grinzi. În noaptea care a urmat, temperaturile au fost negative, fapt care a dus la înghețarea apei infiltrate, cu toate efectele negative care decurg în urma repetării acestui proces.
Primăria nu pare să știe
Încă de săptămâna trecută, de la primirea sesizărilor referitoare la proasta refacere a hidroizolației de pe Podul Gării, am cerut reacții reprezentanților Primăriei Sibiu, beneficiar al lucrării. 9,5 milioane de lei, cu tot cu TVA, este suma pe care administrația s-a angajat să o plătească pentru reabilitarea podului celor de la Strabag (care au primit lucrarea prin intermediul societății Antrepriza de Reparații și Lucrări SRL, pe care o dețin).
Reprezentanții Primăriei Sibiu nu au observat că lucrarea pe care au dat două milioane de euro a rămas ca un burete: permeabilă. Sursa foto: Turnul Sfatului
Reprezentanții Primăriei Sibiu nu par să știe, însă, de problemele la hidroizolație. În răspunsul transmis cititorilor Turnul Sfatului, administratorii orașului vorbesc doar despre probleme la evacuarea apei. „Reprezentanții beneficiarului au sesizat neconformitățile în sistemul de evacuare a apei pluviale de pe Podul Gării, constructorului fiindu-i pusă în vedere necesitatea remedierii acestora”, se arată în răspunsul transmis de Primăria Sibiu, întrebată de infiltrații.
După cum arătau reprezentanții administrației locale într-un răspuns transmis săptămâna trecută pe subiectul piulițelor insuficient strânse, lucrarea nu a fost, deocamdată, recepționată, deși a fost deschisă circulației de mai bine de două luni.
Trotuarele rămân fără asfalt
Una din soluțiile ciudate la care s-a ajuns cu reabilitarea Podului Gării este cea aplicată pe trotuare. Pe lângă faptul că pe acestea au fost amplasate parapete de mari dimensiuni (prinse cu piulițe insuficient înșurubate), amplificând senzația spațiu îngust, constructorii n-au mai așternut asfalt.
Deși caietul de sarcini prevedea frezarea vechiului asfalt, spargerea plăcii de beton turnată peste grinzi și refacerea infrastructurii după cum era, constructorii au turnat peste tot beton. Și au turnat atât de mult beton, încât nu a mai rămas loc de asfalt. Betonul astfel turnat a fost vopsit gri, soluție care la temperaturi scăzute nu este deloc fericită, deoarece alunecă, după cum a reclamat un cititor Turnul Sfatului, fără ca informația să poată fi, deocamdată, verificată.
Constructorii au turnat atâta beton încât n-a mai rămas loc de asfalt (foto sus). Așa că l-au vopsit (foto jos). Sursa imaginilor: Turnul Sfatului
Reprezentanții Primăriei Sibiu spun că vopseaua respectivă este, de fapt, „o nouă soluție antialunecare”. Și s-a apelat la această soluție deoarece a trebuit turnat beton pe ambele trotuare din cauza unor probleme neprevăzute pe care, însă, nu le comunică.
„În timpul execuției lucrărilor de reparații la Podul Gării, după îndepărtarea sistemului rutier existent, au apărut situații neprevăzute, care nu au fost cunoscute în faza de ofertare. Prin urmare, au fost necesare modificări ale soluției tehnice proiectate și anume o serie de adaptări în zona trotuarului, fiind necesară înălțarea și lățirea grinzii parapete, pentru asigurarea pantei transversale către partea carosabilă, în vederea scurgerii apelor pluviale. Aceasta a condus la modificarea sistemului rutier proiectat. Pentru realizarea lucrărilor, printr-o dispoziție de șantier a proiectantului, a fost indicată utilizarea unei clase superioare pentru betonul așternut în trotuar și în grinda parapete, pentru aducerea la același nivel. De asemenea, a fost adoptată o nouă soluție anti-alunecare pe trotuar. Aceasta a fost realizată prin aplicarea unui strat suplimentar de protecție antialunecare din rășini și vopseluri speciale pentru suprafețe exterioare, suplimentate de un strat de nisip cuarțos care sa asigure aderența suprafețelor”.
Am solicitat reprezentanților Primăriei Sibiu și o apreciere a calității acestei soluții care ar trebui să înlocuiască asfaltul. „Soluția alternativă, dispusă de proiectant din motivele indicate mai sus, este conformă cu standardele tehnice în vigoare. În urma verificărilor în teren, nu s-au confirmat degradări ale soluției aplicate”.
Un pod închis cu favoruri făcute constructorului
Reamintim că reabilitarea Podului Gării a fost făcută în cadrul unui contract atribuit în urma unei licitații la care Primăria Sibiu a schimbat regulile în timpul jocului: deși, inițial, lucrările ar fi trebuit executate fără închiderea circulației, după depunerea ofertelor, celor de la Strabag li s-a permis de către Primărie să încalce prevederile caietului de sarcini. Și au fost de acord cu închiderea totală a traficului, sub promisiunea că lucrările care afectează circulația vor fi finalizate cu o lună mai devreme.
Șantierul ar fi trebuit închis pe 4 noiembrie, dar Primăria a fost de acord să mai ofere încă o lună pentru finalizarea lucrărilor. Cum acestea nu au fost terminate până pe 4 decembrie, reprezentanții administrației locale spun că au început să plătească penalități.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: reabilitare hidroizolatii , infiltratii apa , asfalt trotuar , santier reabilitare , foto , video , Podul Gării , Primăria Sibiu , strabag
Vizualizari: 18882
Ultimele comentarii
Acum 20 minute
Dedicații, ministere, afaceri...
Acum 25 minute
Sandokan
Acum 30 minute
Alt cetățean
Acum 37 minute
Bravo
Acum 56 minute
D.M.