Marţi,
18.02.2025
Ninsori Usoare
Acum
-5°C

Sesizare: o parte din piulițele parapetelor de pe Podul Gării nu sunt strânse. Primăria: lucrarea nu a fost recepționată, constructorul va plăti penalități

Sesizare: o parte din piulițele parapetelor de pe Podul Gării nu sunt strânse. Primăria: lucrarea nu a fost recepționată, constructorul va plăti penalități

Deși circulația pe Podul Gării a fost deschisă de mai bine de două luni, o parte din piulițele cu care sunt fixate parapetele de protecție nu sunt bine strânse, semnalează un cititor Turnul Sfatului, care mai atrage atenția și asupra altor nereguli. Administrația locală spune că lucrarea nu a fost, deocamdată, recepționată, în ciuda prelungirii termenelor.

„Dacă mergi pe podul modernizat de la gară pe jos, pe trotuarul dat în folosință și care ei zic că este gata vei remarca: șuruburi lipsă, de la jumătatea podului spre Gușterița lipsesc majoritar șaibele de sub piulițe, bolțurile sunt băgate strâmb și unele sunt ieșite prea mult în afară cu risc de accident, dacă alunecă cineva și dă cu capul, acolo rămâne. La elementele de prindere laterală sunt multe piulițe care nu sunt strânse și multe alte defecte, pe lângă vopseaua care au dat-o pe jos, care la temperaturi sub -3 grade, devine patinoar”, a transmis un cititor al Turnul Sfatului o sesizare pe adresa redacției în cursul zilei de marți.

Cum temperaturile nu au scăzut așa mult în această perioadă, nu am putut verifica dacă vopseaua aplicată pe trotuar crește pericolul deplasării pietonilor (oricum o parte s-a șters deja). Dar am putut verifica dacă piulițele sunt strânse. După puține încercări, redactorul Turnul Sfatului a identificat mai multe piulițe care fie deja erau desfăcute, fie puteau fi lejer deșurubate cu mâna.

Sursa video: Turnul Sfatului, 17 decembrie 2024

Circulația auto și pietonală pe unul din trotuarele Podului Gării a fost deschisă pe 4 octombrie, dar reprezentanții Primăriei Sibiu arată că nu a fost semnată nicio recepție parțială. „Constructorul  Antrepriza de Reparații și Lucrări ARL Cluj SA nu a notificat până la această dată Primăria Sibiu cu privire la finalizarea lucrărilor și nici nu a solicitat inițierea demersurilor pentru recepția lucrărilor, aceasta nerealizându-se nici parțial”, transmit reprezentanții Primăriei Sibiu, pentru cititorii Turnul Sfatului.

Reprezentanților administrației locale le-am transmis și o parte din imaginile cu neconformitățile de pe Podul Gării. „În ceea ce privește neconformitățile pe care le sesizați în imagini, precizăm că în perioada lucrărilor, dirigintele de șantier este cel care are responsabilitatea de a le constata. La momentul în care se va face recepția lucrărilor, această sarcină va cădea în responsabilitatea Comisiei de recepție a lucrărilor. Orice neconformitate constatată de Comisie va fi consemnată și transmisă constructorului pentru remediere, în caz contrar existând opțiunea legală a executării garanției de bună execuție”, au transmis reprezentanții Primăriei.

Strabag va plăti penalități

Contractul de reabilitare și modernizare a Podului Gării a fost atribuit pentru suma de 9,5 milioane de lei, cu tot cu TVA, societății Antrepriza de Reparații și Lucrări ARL Cluj SA, al cărei unic acționar sunt austriecii de la Strabag. 

Derularea contractului a atras, mai apoi, ample discuții: deși caietul de sarcini prevedea efectuarea lucrărilor fără închiderea totală a traficului (ci doar restricționarea alternativă a câte unui sens de mers), acest lucru s-a întâmplat timp de două luni, începând cu ziua de 7 august. Reprezentanții Primăriei arătau că au fost de acord cu acest scenariu, deoarece cei de la Strabag și-au asumat finalizarea lucrărilor cu o lună mai repede.

Citește și Revoltă față de închiderea neprevăzută a Podului Gării: „Mizerie mai mare nu am văzut”. Primăria: constructorul și-a asumat finalizarea lucrărilor mai repede

Circulația a fost deschisă conform promisiunilor, pe 4 octombrie, dar lucrările nu s-au finalizat la termenul contractual din 4 noiembrie. Chiar dacă Primăria Sibiu a fost de acord cu prelungirea termenului cu încă o lună, nici acesta nu a fost respectat, prin urmare constructorului îi vor fi aplicate penalități. „Precizăm că, având în vedere că termenul stabilit prin actul adițional pentru finalizarea lucrărilor - 4 decembrie 2024 - a fost depășit, constructorul va achita penalități de întârziere pentru perioada ulterioară acestei date”, transmit reprezentanții Primăriei Sibiu, pentru cititorii Turnul Sfatului.

Din 4 decembrie, celor de la Strabag au început să le fie socotite penalități de întârziere. Sursa foto: Turnul Sfatului

Cum, în continuare, accesul pe unul din trotuare este închis, la fel cum este și cel pentru bicicliști, am cerut reprezentanților administrației locale să aprecieze dacă a meritat concesia făcută celor de la Strabag (contrară prevederilor din caietul de sarcini).

„În ceea ce privește închiderea traficului pe Podul Gării timp de două luni pentru execuția lucrărilor, această propunere a fost agreată în beneficiul cetățenilor. Prin închiderea traficului, lucrările care au afectat carosabilul de pe pod s-au putut încheia mai rapid și astfel a fost posibilă redeschiderea traficului rutier în data de 4 octombrie 2024. De asemenea, traficul pietonal s-a deschis pe un trotuar tot în data de 4 octombrie 2024. Astfel, am diminuat disconfortul cetățenilor, reducând cu o lună perioada în care traficul pe pod ar fi fost afectat. Subliniem că restul lucrărilor care au continuat sub pod și pe celălalt trotuar nu au mai afectat circulația auto și pietonală pe pod. Cu privire la pista pentru biciclete, aceasta va fi amenajată, conform proiectului tehnic, doar pe breteaua de sub pod spre Gara Sibiu, urmând să fie finalizată odată cu restul lucrărilor”, au transmis reprezentanții Primăriei Sibiu.

Citește și S-a redeschis circulația pe Podul Gării

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

15 comentarii

Andrei

Acum 2 luni

Păi este pe calitate lucrarea. Au uitat să lase loc de asfalt așa că acum vopsesc betonul cu o mizerie neagră care se duce după o ploaie ușoară. Sub pod se vede cum se infiltrează apa de la rosturile de dilatație, pe marginile podului se fac niște reparații de doi lei și se dă cu vopsea peste. Să mai spunem de parapetele care arată mai rău decât cel care era pe vermuri și care a fost montat în bătaie de joc?
Raspunde

Kukuruku

Acum 2 luni

Greu cu piulitele in Romania, se pare...
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Reinhard

Acum 2 luni

**** de la TS vor plăti toate daunele de la podul gariii. (Mai devreme sau mai târziu)

 

(Acest mesaj a fost moderat din cauza limbajului jignitor)

Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Marius

Acum 2 luni

Chiar asta este o stire de senzatie…tara arde si baba se piaptana. Cand va fii receptionat final sa mergeti si voi sa verificati, pana atunci sa zici merci ca poti merge pe pod si nu mai ocolesti atat. Ocupati- va cu treburi mai serioase!
Raspunde

Cetatean

Acum 2 luni

Serios??? E aiurea ptr Constructor si aia care au semnat receptia!!! Ptr restul? Atentie, nu va razemati !
Raspunde

Ka4bit

Acum 2 luni

Aceasta renovare este cea mai mare teapa data sibienilor,cele mai proaste lucrari posibile nu puteau lasa balustradele portocali,cu o mana de vopsea se rezolva totul,cele pe care le-au montat acum.sunt de cea mai slaba calitate,pe langa montajul defectos
Raspunde

Nemo

Acum 2 luni

Sibiul lucrului bine făcut!
Raspunde

Newman

Acum 2 luni

Sunt surprins ca nu sunt prevazute ecrane de protectie antisuicid care protejeaza si conductorii de tren impotriva obiectelor aruncate de pe pod(ex. caramizi...cum se intampla frecvent in tara noastra)
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Vivi Dragan

Acum 2 luni

Acest articol este clar platit de cei care au pierdut licitatia initial. As fi curios cine e cel care a sesizat acele asa zise nereguli. Cumva cineva de la concurenta ? Iar in ce priveste raspunsul primariei sa fim seriosi eu personal am sesizat multe nereguli reale cu privire la marcajele rutiere iar domnii de la directia tehnica sau facut ca nu vad nimic. Speram ca noul administrator public al primariei sa isi intre rapid in atributii si sa mai rareasca din functionarii din directia tehnica care sunt sau incompetenti sau corupti.
Raspunde

Alegător

Acum 2 luni

Întradevăr,cam tehnic abordată problema!
Raspunde

Asdfasdf

Acum 2 luni

ce minte de constructor sa ai sa nu termini direct trotuarul complet cu tot ce tine de asta din moment ce il dai apoi in folosire? de ce sa mai revi inca odata sa verifici toate piulitele si sa cauti apoi sa mai adaogi buloane unde lipsesc si sa tai capetele unde Dorel nu le-a bagat destul de adanc si sa desfaci iara piulitele sa pui saibe sub ele ca ti-a fost greu sa mergi la un magazin de bricolaj sa cumperi si sa pui din prima asa cum sigur prevede proiectul. In plus nu inteleg de ce s-a pus acest tip de bare atat de masive si care ocupa atata loc din trotuar de abia mai treci 2 oameni unul pe langa altul cand inainte linistit treceau 3. Nici pe autostrada nu sunt parapeti atat de inalti si de solizi ca doar pe acest pod cel mai mare vehicul este un autobuz care trece... Primaria Sibiu loveste dinnou tipic pentru baba senila si sleahta ei de nulitati ajunse acolo pe pile nu pe baza performantei...
Raspunde

Pol-Pot

Acum 2 luni

La o sesizare obiectivă (piulite stranse insuficient) apar tot felul de pseudo scuze. Ca au facut sesizarea perdantii licitatiei, ca se strang singure la frig - ca dunga stamba de pe perete ce se indreapta dupa ce se usuca, s.a.m.d. Scuza potrivita - asa e standardul la Sibiu - "lucru ca la saşi". Ca o confirmare verificați paratpetul de pe Alba-Iulia, pe dreapta, cum coborati dinspre Saguna spre Morilor. Parapetul in care frecvent se opresc masinile ce derapeaza in curbă. Acest parapet este carpit, cu șuruburi lipsa, sudat unde nu trebuie, cu elementele de amortizare absente. Aici nu mai poți spune ca e de vina constructorul.
Raspunde

Reinhard

Acum 2 luni

Intrebarea e simpla? Cine il scoate pe Adam din Iad? Nu cumva este o datorie morala a Sibiului ????

Raspunde

Till Eulenspiegel

Acum 2 luni

Daca n-au fost receptionate lucrarile de ce s-a dat in circulatie?De ce n-au fost receptionate lucrarile?
Raspunde

Rob

Acum 2 luni

Le-au desfăcut legionarii pro-ruși securiști.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus