Joi,
13.02.2025
Innorat
Acum
5°C

Experiența unor călători după zborul Lufthansa Sibiu – Munchen, aterizat de urgență la Timișoara: ”Ne-a informat cineva clar despre situație? Nu!”. ”Am aflat din presă ce se întâmplă”

Experiența unor călători după zborul Lufthansa Sibiu – Munchen, aterizat de urgență la Timișoara: ”Ne-a informat cineva clar despre situație? Nu!”. ”Am aflat din presă ce se întâmplă”

Călătorii care s-au aflat marți seară în avionul Lufthansa care a plecat la 19.05 din Sibiu și a fost nevoit să aterizeze de urgență la Timișoara, după ce o trapă din exteriorul aeronavei a fost lăsată deschisă, susțin că nu au fost informați despre ce se întâmplă, ei aflând mai multe informații din ziarele online, decât de la însoțitorii de zbor.

În plus, spun două persoane care s-au aflat în acest avion, s-au pierdut zborurile de legătură, iar cazarea la un hotel în Munchen nu a fost pentru toți la fel.

”Totul a început normal: eram la clasa business, savurând cina, când am fost informați că trebuie să aterizăm de urgență. Motivul? Nu ni s-a explicat clar, doar că intra aer pe undeva. A urmat o aterizare la Timișoara, unde am pierdut o oră și jumătate: 30 de minute în care trei oameni au verificat avionul și râdeau, alte 30 de minute pentru alimentare și încă 30 pentru documentație. 

Ne-a informat cineva clar despre situație? Nu. De fapt, am aflat citind știrile ce se întâmplă. (Nu vorbesc fluent Germana, dar fiind în față avionul, am auzit discuții intre piloți si echipaj cum că ar fi fost o problemă cu pierderea de combustibil). Poate nu am înțeles eu bine dar, te întrebi, dacă doar o trapă era defectă, de ce era nevoie să alimentăm având în vedere ca nu am deviat mult de la traseu? De ce nu ni s-au oferit explicații mai detaliate?”, se întreabă o călătoare.

Ea spune că a avut o întâmplare nefericită la hotel, în Munchen, acolo unde călătorii au fost cazați pe banii companiei Lufthansa.

”Decizia critică pentru mine a venit când am fost puși în fața întrebării: rămânem peste noapte în Timișoara sau ne încercăm norocul până la Munchen? Am ales a doua variantă, deși nu cred că "noroc" este cuvântul potrivit.  

Pe drum, am întrebat de patru ori echipajul ce se întâmplă cu conexiunile noastre, dar răspunsurile erau mereu vagi. Până la urmă, am aterizat la Munchen după ce zborul meu de conexiune deja decolase. Personalul Lufthansa ne-a informat că vom fi reprogramați pentru un zbor a doua zi la ora 9 dimineața și că vom primi cazare. Ok, dar dacă ai o întâlnire importantă de afaceri sau alte planuri? Detalii neimportante, aparent.  

Fiind nepregătită pentru o noapte în Munchen, fără bagaj de cală la dispoziție, am fost nevoită să plătesc 30 de euro pe câteva articole de igienă de bază la hotel. Și surpriza nopții: la un moment dat, am descoperit ușa camerei larg deschisă. Nimic nu a fost furat, dar cine mai poate dormi liniștit după asta?  

A doua zi dimineață, aventura a continuat la securitatea din aeroport, unde am fost controlată până la ultimul obiect personal. Totul din rucsac, laptopul, medicamentele, chiar și eu, am fost examinați de parcă aș fi fost un pericol național. Pașaportul mi-a fost verificat timp de 10 minute, iar în total, procedura a durat aproximativ 30 de minute.  

În concluzie: mă întreb cum ne mai putem lăuda cu Schengen, când experiența asta seamănă mai degrabă cu un test de anduranță decât cu facilitarea mobilității”, a mai spus una din persoanele care s-a aflat în acest zbor.

Trapa lăsată deschisă la plecarea de pe Aeroportul din Sibiu. Sursa foto: Boardingpass.ro

Surse Turnul Sfatului au relatat marți seară că piloții ar fi luat decizia de a ateriza de urgență pe Aeroportul Timișoara din cauza faptului că de pe Aeroportul Sibiu s-ar fi plecat fără ca o trapă să fie închisă, iar în timpul zborului aceasta ar fi lovit alte componente, zgomot ce se putea auzi și din avion.

Avioanele au o mică trapă unde își conectează agenții de la sol căștile, pentru a vorbi cu piloții aeronavei. Această trapă nu ar fi fost închisă înainte de plecarea avionului.

”A fost ciudat ce s-a întâmplat, dar au reacționat prompt și au rezolvat, până la urmă situația pentru mulți dintre pasageri”

Un alt călător e și el contrariat de lipsa de comunicare a companiei Lufthansa. Și el a pierdut avionul de legătură, însă apreciază confortul hotelului în care a fost cazat în Munchen.

„Eu, sincer, am ațipit după decolarea de la Sibiu. Am fost la clasa economic și trebuia să ajung la Varșovia. Când am deschis ochii am văzut luminile orașului, m-am uitat la ceas și am spus că e prea devreme să fi ajuns. Cine stătea lângă mine mi-a explicat că facem un ocol și aterizăm la Timișoara, fără să se știe motivul exact. Se spunea doar că se aud zgomote ciudate la motor. Am întrebat și eu însoțitorii de bord, dar nu am avut un răspuns concret.

Am aflat din presă ce se întâmplă și ce a declarat Aeroportul Sibiu că se întâmplă. În cele din urmă au venit și ne-au spus că totul este în regulă cu avionul și că vom realimenta și apoi decola. Totul a fost în regulă la noi, doar câteva persoane mai agitate în spate.

Am ajuns la Munchen cu o oră jumătate întârziere și am pierdut zborul către Varșovia. Nu pot spune însă nimic de rău pentru că s-au mișcat foarte repede pentru a îndrepta situația. Cei de la Lufthansa ne-au pus la dispoziție cazare într-un hotel și cina gratuită pentru seara de 7 ianuarie și urma să zbor astăzi, la 11.00 către Varșovia cu un avion al companiei. Pentru că era prea târziu pentru mine, au găsit un avion al altei companii mult mai devreme, singurul inconvenient fiind că nu au putut să-mi dea bagajul, însă la hotel mi s-a dat tot ce am avut nevoie pentru igiena personală. De asemenea, ne-au pus la dispoziție un microbuz care ne-a luat și ne-a adus de la aeroport la cazare și invers. Am aterizat la Varșovia astăzi, în jurul orei 9.00.

Asta a fost, în mare experiența. A fost ciudat ce s-a întâmplat, dar au reacționat prompt și au rezolvat, până la urmă situația pentru mulți dintre pasageri”, spune bărbatul.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

7 comentarii

Sibian

Acum 1 lună

Ce imi place este ca toate aceste persoane care se plang de legaturile lor sau cazarea la Munchen, suna ca si cand dupa parerea lor, zborul ar fi trebuit sa continue, sa nu si piarda ei legatura. ( mai ales ca tocmai isi lua masa linistita la business class
Raspunde

Sparrow

Acum 1 lună

Mā, care din voi are creierul neted? Pasagerul -povestitor sau gazetarul? Oricum naratorul fake businessman care o arde in stil literar de cenaclu " savuram cina....", " dacā aveam o întâlnire de afaceri la care trebuia sā ajungem????" e un alintat, care, nu concepe cā EL poate sā fie pus in situatii de-astea, EL s-a nāscut sā aibā drepturi cetātenesti si servicii de cel mai inalt nivel!!!!! Asa, si ? Bā, ziceti mersi cā sunteti vii. Nu s-a intâmplat nimic grav. Un pic de deranj....nu mai suportati???

Raspunde

Ron

Acum 1 lună

Corect! Dar ma mir ca avind " impresii de astea in cap " n a spus...ca " servea" cina!
Raspunde

Emil

Acum 1 lună

Ati aflat minciuni. In presa afiliata coruptilor PNL-PSD dezinformeaza, adevarul este trecut la categoria ,,troll".Bine ca ati scapat cu viata.

Raspunde

Marian

Acum 1 lună

"Eram la clasa business, savurând cina...". Pana acolo am citit. Pur și simplu exprimarea asta într-un astfel de moment mă face să mă opresc aici. Lumea asta a luat-o razna de tot.
Raspunde

Bomfaier

Acum 1 lună

Ce legatura are controlul de securitate din Munchen cu aderarea noastra la schengen? Povestitorul cred ca e prea rupt de realitate
Raspunde

Dan

Acum 3 săptămâni

Se pare ca nici unul din cei care au dat interviuri nu inteleg nici limba germana si nici cea engleza. In avion, inainte de escala la Timisoara, capitanul a spus si in germana si in engleza de ce face escala…
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus