Asociația Pro Infrastructură anunță duminică seară că asocierea turcă desemnată să construiască lotul 2 al autostrăzii Sibiu-Pitești este mult în urmă față de termenele asumate contractual inițial. Și, la cum arată în prezent lucrurile în teren, nu există nicio șansă ca tronsonul respectiv să fie finalizat în următorii șapte ani.
Spre exemplu, anunță Pro Infrastructură, contractul cu asocierea Mapa-Cengiz a fost semnat în 07.02.2022 ”și au ordin de începere din 01.07.2022 cu 18 luni proiectare plus 50 de execuție”. Aproape doi ani mai târziu rezultatele sunt foarte timide.
”Dezamăgitor, puțin zis. Volumul total de lucrări pe tot tronsonul este poate de 50-60 de ori mai mare, iar ceea ce a "demonstrat" asocierea turcă până acum este doar că nu-și va termina treaba în următorii 7 ani, nici vorbă în 50 de luni cât prevede contractul”, scrie Pro Infrastructură.
Redăm mai jos anunțul complet:
”Un comunicat pe an despre Mapa, arhisuficient. Pe 7 ianuarie 2024 ne întrebam dacă pe Secțiunea 2 a Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești începem și cu sapa, nu doar cu... Mapa. A trecut un an și nu vedem niciun rezultat cu adevărat notabil, nici în teren, nici în birou.
Cei 31,33 kilometri în valoare de 4,25 miliarde lei plus TVA pentru o autostradă trasă prin peisaje ca-n Alpi, cu 7 tuneluri și vreo 50 de poduri și viaducte, au fost semnați cu asocierea turcă Mapa-Cengiz în 07.02.2022 și au ordin de începere din 01.07.2022 cu 18 luni proiectare plus 50 de execuție.
După câteva luni de la expirarea (în decembrie 2023) perioadei de proiectare a fost autorizat doar un ciot de 2 kilometri fix în capătul de la Boița, zona cea mai ușoară a lotului. Momentan în acest punct se "muncește" la un singur viaduct: jumătate din timp forezele mai mult stau, după vreo 6 luni de la startul lucrărilor încă se execută piloți forați, nu sunt gata toate fundațiile și abia se văd primele elevații ieșite din pământ.
Dezamăgitor, puțin zis. Volumul total de lucrări pe tot tronsonul este poate de 50-60 de ori mai mare, iar ceea ce a "demonstrat" asocierea turcă până acum este doar că nu-și va termina treaba în următorii 7 ani, nici vorbă în 50 de luni cât prevede contractul.
Ce s-a mai întâmplat în rest? Aparent, studiul geotehnic se apropie în sfârșit de finalizare după ce în vara 2024 s-a închis DN7 pentru accesul forezelor, care încă pot fi zărite în teren.
Știrea mai importantă ar fi că timid, de câteva zile, turcii s-au urnit să-și croiască un drum de acces către tunelul Robești, semn că aici așteaptă emiterea autorizației de construire în curând.
Așadar a trecut un an, mai trece încă unul. În 2025 se va termina proiectarea și vom mai vedea câteva porțiuni autorizate și lucrări incipiente în aceste puncte: portalurile la unele tuneluri plus niște fundații la câteva poduri.
Ne mai auzim prin ianuarie 2026, asta dacă nu cumva se va întâmpla o revoluție pe șantier și vom fi nevoiți să vă oferim informații proaspete”, a transmis Pro Infrastructură.
Sursa foto: Adi Gică
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Vizualizari: 22199
Ultimele comentarii
Acum 14 minute
Dedicații, ministere, afaceri...
Acum 19 minute
Sandokan
Acum 24 minute
Alt cetățean
Acum 31 minute
Bravo
Acum 50 minute
D.M.