Duminică,
14.09.2025
Cer Senin
Acum
19°C

Ministrul Finanțelor: șoferii cu mașini vechi și poluante ar putea plăti o taxă de până la 2.000 de lei

Ministrul Finanțelor: șoferii cu mașini vechi și poluante ar putea plăti o taxă de până la 2.000 de lei

Ministrul Finanțelor, Tanczos Barna, a declarat marți la Digi24, că taxa auto pentru mașini poluante nu va intra în vigoare de anul acesta, ci din 2026. Cu privire la cum va arăta noua taxă, sunt analizate și propunerile care vin inclusiv din partea industriei auto, spune el. Printre acestea, și varianta în care șoferii cu mașini vechi și poluante ar putea plăti și până la 2.000 de lei, față de o sută de lei în prezent, scrie digi.ro

 „Am văzut și din domeniul privat au venit câteva analize cu propuneri de modificare a sistemului de impozitare, de taxare a mijloacelor de transport pe plan local, adică la nivelul unităților administrativ teritoriale. Discuția trebuie purtată, trebuie purtată cu Ministerul Transporturilor, cu autoritățile locale și asociațiile reprezentative ale UAT-urilor, Ministerul Finanțelor, astfel încât în 2025 să putem pune la punct un pachet legislativ nou, de decarbonizare, de reducere a poluării pe tot ce înseamnă mobilitate în România. Acest lucru poate să semne la anumite categorii de autoturisme, impozite, taxe locale mai mari, pentru că majoritatea acestor taxe se duc în bugetul autorităților locale”, a declarat ministrul.  

Tanczos Barna a mai spus că mașinile mai puțin poluante vor fi și ele taxate, dar mult mai puțin.

„Pot însemna impozite, taxe mai mici la anumite mijloace de transport care sunt mai puțin poluante și trebuie creat un echilibru astfel încât să fie motivant să circulăm cu mijloace de transport mai puțin poluante”, a declarat el.

Potrivit Ministrului de Finanțe, taxa auto pentru poluare va intra în vigoare de anul viitor. „Cu siguranță nu în 2025, cel mai devreme pe 01/01/2026”, a spus el.  

România a promis prin PNRR că va taxa utililajele grele și mijloacele de transport poluante și va trebui să prezinte cum va face asta până în iunie, când trebuie depusă cererea de plată numărul 4 și care are o valoare de 2,7 miliarde de euro. Jalonul este la Ministerul Transporturilor. Neîndeplinirea lui ne poate costa între 300 și 600 de milioane de euro bani europeni, potrivit unor surse Digi24.

Ministrul Marcel Boloș a preciza la începutul lunii februarie că acestă măsura va avea un impact semnificativ, căci vizează 8 milioane de autovehicule. 

foto ilustrativă arhiva Tutnul Sfatului

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Comentarii

8 comentarii

Statul esuat

Acum 6 luni

Ati furat de-ati rupt, acum tot de la amaratii care nu isi permit o masina mai noua luati bani. Stopati furtul banului public, coruptia si pilaraia politica, recuperati datoriile si tva-ul de la marii datornici, si veti vedea ca Romania are bani.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

@statu esuat la cap

Acum 6 luni

Da de ce trebuie sa traiasca fetita mea in aburi de benzina ca umbli tu cu giarsa mostenita de la bunicul tau? La munca ba, sa platesti
Raspunde

Barosanu

Acum 6 luni

Cred că vecinătatea unui părinte primitiv și analfabet e mai toxică pentru fetița ta decât presupușii „aburi de benzină” emiși de mașina antevorbitorului.
Raspunde

Banderas

Acum 6 luni

E taxa pe saracie guvernanti de carton ! Sunt localitati fara conditii elementare de viata, fara drumuri, fara gaz, fara apa si canal si voi vreti doar masini noi ! batrani cu pensie minima si care cu greu au cumparat un logan nou si ala acum plin de rugina din cauza calitatii slabe . Mai mult in tara guvernata de mascarici cei de la Dacia montau motoare euro 4 in timp ce pe suratele frantuzesti se m onta euro 5. Cine a fost de vina ? Si acum propuneri vine de la producatorul Dacia cel care a facut ceea ce a facut cu romanii !
Raspunde

Rosu

Acum 6 luni

Corect ar fi sa platesti in functie de cat circuli, nu dupa tipul masinii. Unul care mere 150000 km pe an cu o masina mai noua polueaza mai mult decat un pensionar cu Opel vechi de 20 de ani care mere 1000 de km. Asa ca, dupa cum va tot spun, doar pretul pe combustibil poate rezolva toate problemele: poluare, parcare, drumuri, aglomeratie in trafic etc.: 20 de lei/litru.
Raspunde

Mihai

Acum 6 luni

Dacă fiecare familie are câte 2-3 rable mi se pare normal o astfel de taxă. De aia nu mai sunt locuri de parcare și trafic exagerat…
Raspunde

Ssa

Acum 6 luni

Taxa trebuie sa plătească aia cu madini cu filtre de particule și cu adeblu pt ca sunt ce le mai poluante maisini pt la un eșapament la o raba poti sa respiri dar la una cu filtru de particule anulat și adeblu mori în spatele ei asa lăsați vrăjeală k adebluu știe toată lumea k este un lichid pouant
Raspunde

Marius D

Acum 6 luni

Nu știu câte voturi vor câștiga (acum, la prezidențiale, dar și în viitor) cei aflați acum la guvernare de pe urma acestei legi, dar sigur vor pierde un număr semnificativ, poate decisiv de susținători. Susținători care, de acum, se vor regăsi, clar, în cealaltă tabără, împreună cu familiile și rudele lor. Este evident (spun chiar ei) că ceea ce contează pt inițiatorii acestui proiect de lege este ceea ce le dictează comercianții de mașini noi. Aceștia vor face legea! Ce mai contează că limitarea atât de drastică a dreptului constituțional la proprietatea privată va face ca exercitarea ei să devină imposibilă pentru o mare masă de cetățeni. Pensionarul care mai are puțin de trăit și care va mai folosi mașina personală câteva sute de kilometri, să plătească 2 pensii pt taxă. Taxe care vor permite creșterea peste limitele bunului simț a salariilor funcționarilor din primării. E clar că începem să avem alte valori față de partenerul nostru strategic SUA, care nu poate concepe sau admite o astfel de reglementare și care va contribui semnificativ la decizia acestuia de a se îndepărta de noi. În orașele mari, îndeosebi în București, unde s-ar putea pune problema poluării generate de traficul auto, mașinile mai vechi sunt deja o raritate. Atunci de ce ai vrea să elimini aceste mașini din zona rurală? Oricum, ele vor dispărea în mod natural, așa cum a dispărut și Dacia 1300. În complicatul context internațional actual, când, în cazul unui conflict, energia electrică este printre primele care va deveni o problemă, se dorește să fie eliminate mijloacele de transport care nu sunt dependente de o sursă de energie electrică? Sunt cu adevărat patrioți cei care vor scoate acest proiect de lege? Tanczos Barna vrea, întradevăr binele României, în condițiile în care GREEN DEAL-ul nu mai este luat mai de nimeni în considerare?
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus