După ce acum trei zile un sibian de 44 de ani și-a rupt clavicula în urma unei căzături generată de o denivelare pe pista de biciclete dintre Sibiu și Rășinari, administratorii drumurilor județene și, implicit, a pistelor pentru biciclete anunță că „analizează împreună cu specialiști în legislație modalități de limitare a vitezei de deplasare a bicicliștilor”. Cei care practică ciclismul consideră că astfel de intenții sunt generate de oameni care nu se dau cu bicicleta și, prin urmare, nu știu despre ce este vorba.
Din cauza unei denivelări în asfaltul pistei de biciclete dintre Sibiu și Rășinari, doi sibieni s-au accidentat în cursul zilei de luni, unul dintre ei ajungând la spital cu clavicula ruptă. Redacția Turnul Sfatului a cerut mai multe relații pe acest subiect Consiliului Județean Sibiu, care a redirecționat solicitarea societății Drumuri și Poduri Sibiu SA, pe care o deține și prin care administrează pista de biciclete în discuție.
În răspunsul transmis de Drumuri și Poduri Sibiu (DPS) în atenția cititorilor Turnul Sfatului, reprezentanții societății arată că în ultimii doi ani nu au primit nicio sesizare referitoare la defecțiuni ale pistei de biciclete dintre Sibiu și Rășinari. „Lucrări de întreținere a pistei aveau loc chiar în perioada în care s-a petrecut incidentul la care faceți referire. În completare, însă, vă transmitem că DPS SA Sibiu a îndemnat cetățenii periodic, începând de acum doi ani, să utilizeze mijloacele de sesizare a oricăror eventuale probleme de pe drumurile județene. Continuăm să adresăm acest apel și să încurajăm implicarea publică prin transmiterea de mesaje telefonice (0269.210.095) sau on line (pe platforma www.drumuripodurisibiu.ro)”, se arată în răspunsul transmis în atenția cititorilor Turnul Sfatului.
Reprezentanții societății de drumuri arată că lucrările de întreținere atât a drumurilor județene, cât și a pistelor de biciclete se realizate în fiecare an, „de îndată ce se încheie comandamentul de iarnă (15 martie)”. „Acestea se execută în funcție de priorități pe întreaga rețea de drumuri județene care totalizează peste 950 de kilometri. Pe data de 22 aprilie (la o zi după accidentul celor doi cicliști – n.r.) echipele DPS realizau intervenții la pista Sibiu - Rășinari (zona Tropini), aceasta fiind explicația reparației în aceeași zi a porțiunii în care s-a petrecut incidentul sesizat”, se mai arată în răspunsul comunicat în scris.
Denivelarea care a cauzat accidentul de acum trei zile a fost reparată a doua zi de la sesizarea acestuia. Sursa foto: colaj Turnul Sfatului
„Regretăm incidentul, însă reținem viteza de deplasare a celor doi bicicliști”
Administratorii drumurilor și pistelor de biciclete din județul Sibiu (pistele construite de Consiliul Județean, nu și cele amenajate de primării) scot în evidență faptul că, din punctul lor de vedere, viteza de deplasare a bicicliștilor trebuie limitată. „Din păcate, legislația actuală nu reglementează clar viteza de deplasare permisă pe acest tip de piste pentru biciclete. Totuși, pista respectivă are rol de agrement și recreere, nicidecum unul de pregătire sportivă. Astfel, obligativitatea bicicliștilor este de a circula în consecință și cu prudență, mai ales ținând cont că deseori pista este utilizată și de pietoni pentru deplasarea spre/dinspre CNM ASTRA. Regretăm incidentul la care faceți referire, însă reținem viteza de deplasare a celor doi bicicliști menționată în articol (32 km/oră) și confirmată, într-un fel, de distanța la care au fost aruncate victimele conform propriilor declarații (12 metri). DPS SA analizează împreună cu specialiști în legislație modalități de limitare a vitezei de deplasare a bicicliștilor pe pistele de pe drumurile județene și de semnalizare a acestei limite”, descriu reprezentanții Drumuri și Poduri Sibiu SA.
„O nebunie mai mare nu am auzit”
L-am contactat pe Ioan Doroftei, sibianul care pedala alături de prietenul său de 44 de ani, în momentul incidentului de acum trei zile. „Mi se pare total aiurea. Legislația românească te obligă să mergi pe pistă, acolo unde aceasta există. Iar acum pe piste vor să limiteze viteza de deplasare, în loc să le întrețină cum trebuie. Oamenii aceștia nu înțeleg că 32 de km/h nu este deloc o viteză mare când te deplasezi pe o cursieră. O nebunie mai mare nu am auzit”, spune Ioan Doroftei.
Costel Stanciu, proprietarul Action Sport și unul din cei mai cunoscuți promotori ai deplasării cu bicicleta din Sibiu, arată că o astfel de intenție a autorităților locale este generată de lipsa funcționarilor care să înțeleagă ce înseamnă a te da cu bicicleta. „Într-o zonă precum cea în care a avut loc incidentul de acum trei zile, care este și ușor în pantă, mergi cu 32 de km/h din inerție. Cu o bicicletă de șosea, să te deplasezi cu 30 de km/h nu înseamnă nu știu ce efort susținut. Prin urmare, în condițiile în care legislația te obligă să folosești pistele acolo unde acestea sunt amenajate, să obligi bicicliștii să circule tot trăgând de frâne sunt niște chestii la care se pot gândi doar cei care nu știu nimic despre domeniul acesta. Fumătorilor cu mustața galbenă nu ai cum să le explici ce înseamnă pasiunea de a te da cu bicicleta, de a te trezi la cinci jumate dimineața pentru a ieși la pedalat înainte de serviciu”, arată Costel Stanciu. El consideră că reprezentanții comunităților pasionaților de bicicletă trebuie să reacționeze în fața unor astfel de intenții.
Foto principală: tura de inaugurare a pistei de biciclete construită de CJ Sibiu între Avrig și Mârșa
Sursa foto: CJ Sibiu
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: viteza limitata , denivelari pista , pista rasinari , foto , Consiliul Judetean Sibiu , pista biciclete
Vizualizari: 6159
Ultimele comentarii
Acum 2 ore
Sparrow
Acum 2 ore
Adina
Acum 2 ore
Emil
Acum 2 ore
Mic
Acum 2 ore
Gigi