Luni,
18.08.2025
Cer Senin
Acum
15°C

Se lucrează de 1 Mai pe secțiunea 3 a autostrăzii Sibiu - Pitești: 500 de muncitori și 125 de utilaje. Se pregătește începerea lucrărilor la cel mai mare ecoduct

Se lucrează de 1 Mai pe secțiunea 3 a autostrăzii Sibiu - Pitești: 500 de muncitori și 125 de utilaje. Se pregătește începerea lucrărilor la  cel mai mare ecoduct

Aproximativ 500 de persoane și 125 de utilaje sunt angrenate, astăzi, 1mai, în cadrul lucrărilor de pe Secțiunea 3, Cornetu-Tigveni, Autostrada Sibiu- Pitești, anunță reprezentanții  Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Craiova, printr-o postare pe pagina de Facebook. 

Potrivit sursei citate, în perioada imediat următoare vor începe lucrările la cel mai mare ecoduct, cel de peste peste DN7, râul Olt și calea ferată, având o lungime totală de 300 m și o lățime de 100 m. „Acesta va fi acoperit cu pământ și se va planta vegetație, inclusiv copaci, pentru a reproduce cât mai aproape mediul natural al animalelor,” se arată în postarea amintită. 

Citește și Hartă națională a conflictelor dintre rețeaua ecologică și infrastructura de transport. Cele două ecoducte pe pe autostrada Sibiu-Pitești rezolvă barierele existente - DN7, calea ferată și râul Olt

Citește și Români întorși din Diaspora pe șantierul autostrăzii Sibiu-Pitești. Drumurile tehnologice pe Cornetu-Tigveni însumează peste 50 km, aproape o treime din Transfăgărășan

Imaginile sunt publicate pe și de Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor - „Aproximativ 500 de persoane şi 125 de utilaje sunt angrenate inclusiv astăzi în cadrul lucrărilor de pe Secțiunea 3 Cornetu-Tigveni din Autostrada Sibiu- Pitești”

@sorin.grindeanu7 Aproximativ 500 de persoane şi 125 de utilaje sunt angrenate inclusiv astăzi în cadrul lucrărilor de pe Secțiunea 3 Cornetu-Tigveni din Autostrada Sibiu- Pitești #fyp #viral #Romania #infrastructure @CNAIR SA ♬ Day Is Gonna Come - Royal Deluxe

Ecoductul va fi poziționat peste DN7 în zona Cornetu, aproximativ la km 45+300 – 45+750.

„Soluția propusă are rolul de a reprezenta pentru fauna sălbatică cea mai bună opțiune de traversare a zonei coridorului ecologic, fără a fi nevoită să interacționeze cu una sau mai multe din barierele fizice anterior menționate”, a explicat CNAIR, pentru Hotnews.

Citește și VIDEO Cum va arăta cel mai lat și mai mare pod din țară. Va fi pe Valea Oltului și va ajuta animalele din munți să treacă râul

Webuild SpA, antreprenorul acestui lot cu o lungime de 37,4 km va avea de executat 53 de structuri, un ecoduct și un tunel cu 2 galerii, fiecare având o lungime de 1,78 km.

Pentru execuția acestui lot se vor folosi peste 100 000 tone de armătură metalică, peste 1 milion m³ de beton și vor fi manipulate peste 9 milioane m³ de pământ și agregate.

Constructorul italian Webuild a demarat în lucrările în 31 ianuarie.

”Au început lucrările pe șantierul Secțiunii 3: Cornetu-Tigveni a Autostrăzii Sibiu-Pitești A1, care este cel mai dificil si mai important tronson de autostradă construit în toată istoria noastră, până acum, care cuprinde și cel mai lung tunel rutier din A1”, spunea la acel moment secretarul de stat în ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.

Considerat cel mai dificil lot, acesta presupune următoarele lucrări:

37,4 km lungime traseu autostradă
54 structuri, care însumează un total de 14,5 km, dintre care cea mai lungă este tunelul Poiana (1,78 km)
Spații de servicii tip S1 (stânga/dreapta) la km 62+300
Spații de servicii tip S3 km 78+000 dreapta şi km 80+000 (stânga)
Centru de Întreținere și Coordonare (CIC)

Noduri rutiere:

1) Nod Rutier Cornetu conexiune cu DN7 prin DJ703M (km 44+895)

2) Nod Rutier Văleni conexiune cu DJ703M (km 74+229)

3l Nod rutier Văleni (km 74+404 stânga)

Citește și Pro Infrastructură: În premieră națională, prima filmare aeriană continuă între tunelul Poiana și capătul lotului de lângă Tigveni. „Greul de-acum începe”

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Comentarii

1 comentarii

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Emil

Acum 3 luni

Pana-n 2035 se tot lucreaza apoi se modernizeaza.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus